Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
Zomaar iemand

Snelstart verandert verdienmodel, wat nu?

Recommended Posts

Snelstart heeft vanaf vandaag zijn verkoop/verdienmodel aangepast.

 

Waar je eerst een pakket kocht en een klein bedrag betaalde voor de update mogelijkheid, stappen ze nu over op een systeem waarbij je de software huurt en daarvoor een vast bedrag per maand betaald.

 

De prijzen zijn hiermee echter zo hard omhoog gegaan dat je het programma in het eerste jaar al gekocht zou kunnen hebben.

 

Snelstart valt hier mee dus niet meer onder de goedkopere partijen, helaas is de software nog lang niet bugvrij en heeft het nog lang niet alle mogelijkheden welke de concurrenten wel hebben.

 

Ik kreeg per abuis de email welke is bedoeld voor verkopende partijen, als gebruiker heb ik nog niet gehoord.

In deze email staat dat huidige gebruikers wel gebruik kunnen blijven maken van hun software, maar dat bij een upgrade ze wel moeten overstappen naar het nieuwe systeem. (zo kun je dus je software nog een paar keer gaan betalen.)

Ik weet niet of het oude abb. nog wel blijft bestaan op hun vernieuwde website kun je daar niets over vinden. De website is echter nog niet af, nog een hoop dode linken, fouten, menu en footers die niet werken. Dus wellicht wordt dat later nog wel aangevuld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kreeg dezelfde mail.

 

Dat maandtarief vind ik voor mijn eenmanszaak veel te duur. Dan blijf ik wel Classic gebruiken, desnoods zonder service abonnement...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De oude webshop staat ook nog gewoon online, als je zo besteld betaal je gewoon het oude bedrag.

 

De pakketten zijn helemaal opnieuw samengesteld, dus eigenlijk klopt mijn eerste berekening niet.

Het goedkoopste pakket wat ze nu hebben kan op sommige punten minder dan eerst, maar heeft wel de mogelijkheid om facturen te maken, dit moest eerst apart worden bijgekocht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het goedkoopste pakket wat ze nu hebben kan op sommige punten minder dan eerst, maar heeft wel de mogelijkheid om facturen te maken, dit moest eerst apart worden bijgekocht.

 

Die facturen zijn niet zo'n gulle gift. Er zijn wel honderd andere mogelijkheden om facturen te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kreeg de mail ook. Ik denk alle Snelstart gebruikers.

Wat ik er uit begreep was dat er in mijn geval in eerste instantie niks veranderd. Ik gebruik momenteel de laatste versie van Snelstart (v11.nogwat), en begrijp dus dat ik deze + komende updates gewoon kan blijven gebruiken vanwege het service abonnement, en dat de nieuwe pakketten waar je een maandbedrag voor betaald enkel voor nieuwe gebruikers geld.

 

Ik gebruik nu Snelstart Boek 2. Volgens mij is het nieuwe pakket inKaart het pakket dat hier het meest bij aansluit. Maar om nu direct €14,50 per maand te gaan betalen heb ik ook geen zin in. Zolang het Boek 2 voor mij nog werkt gebruik ik dat.


3D In Your Hands | 3D Visualisatie Bureau

3D Visualisaties, 3D Animaties en 3D Presentaties

http://www.3dinyourhands.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het blijft een vreemde zaak. Je koopt een programma, betaald daarna voor een service contract. Tot zover prima. Maar je kan op je klompen aanvoelen dat je zodirect per maand zit te betalen. Bijna 2 keer zoveel en dat wat je feitelijk al betaald hebt. Klopt niet, verkeerde aanpak voor bestaande klanten. Daar moeten we nu iets aan doen. Boze brief?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je als gebruiker je onvrede kan uiten maar of dat echt helpt? :P Zeer waarschijnlijk zal Snelstart wel een percentage afvallers hebben ingecalculeerd bij het aanpassen van hun verdienmodel. ;)

 

De tendens is dat er steeds meer software komt die je moet huren in plaats van kopen. Voor de leverancier een continue bron van inkomsten en voor de gebruiker vaak hogere kosten. :-\

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat we gewoon zonder abb. gebruik kunnen blijven maken van de software. En anders een compensatie voor het feit dt je software niet meer bruikbaar zou zijn.

Voor lopig kunnen we nog even door.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben over gestapt van Snelstart XD naar het eenvoudigste pakket van 11, wat een ramp!

Programma loopt regelmatig vast, facturen kan je alleen opslaan door ze af te drukken, maar het sjabloon van de factuur (het oude van XD), die er door hen ingezet is, klopt niet. De tekst loopt door elkaar. In deze versie kan het sjabloon alleen aangepast worden, maar dit is zo ingewikkeld, dat zelf iemand die werkt met tekenprogramma's, er niet uit komt.

Bij het instellen van de e-mail komen er steeds foutmeldingen, maar wat fout is, wordt niet weer gegeven.

Graag ervaringen van anderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact heeft dit vroeger ook gedaan, toen moest men per administratie gaan betalen. Accountants/administratie kantoren waren er ook niet blij mee omdat ze vaak een kopie van hun clienten inlazen en hiervoor extra moesten gaan betalen. Dit heeft ze toen de nodige klanten gekost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het nieuwe verdienmodel van Snelstart hefet er voor gezorgt dat ik opzoek wil gaan naar een andere partij.

 

Dat Snelstart na al die jaren nog steeds in een Beta versie is was op zich niet zo'n probleem. Af en toe flink door de foutmeldingen heen klikken vond ik niet zo'n probleem. Het was immers een relatief goedkoop stukje software.

 

Nu wil ik stoppen met het service contract voor het factuurprogramma (dit is immers al 13 jaar niet geupdate).

Geen probleem volgens de helpdesk. Je betaald dan alleen voor het servicecontract van het boekhoudprogramma.

Helaas dikke pech, want als ik nu wil update naar de nieuwe versie van het boekhoudprogramma kan dat wel, maar dan vervalt mijn mogelijkheid om de facturensoftware te gebruiken.

Met andere woorden, het service contract van het boekhoudprogramma is nutteloos, tenzij ik geen facturen meer wilt maken.

En niet updaten naar de nieuwe versie betekend dat je geen BTW aangifte meer kunt doen via het software gebeuren.

 

Dus ik dacht, laten we de boel maar terug draaien, maar dat is helaas niet meer mogelijk, wel kun je overstappen het nieuwe abbonnements gebeuren.

Dat je al betaald hebt voor je huidige pakket boeit ze niet zo.

Kortom ipv 100 euro service kosten per jaar moet je nu overstappen op een pakket van 32,50 per maand.

Met nog steeds alle foutmeldingen.

 

edit: Excuses Snelstart is nog niet klaar voor het BAPI certificaat. Dus niemand kan aangifte van zijn BTW doen via het software pakket.

 

Tijd dus om wat anders te zoeken.

Wie kent er een mooi alternatief?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasper, hier zijn al zoveel topics over. Daar al in gezocht?

 

Groet

Joost


Denarius Advies Fiscaal-juridisch adviseur: rechtsvormkeuze/-wijziging, samenwerkingsverbanden, bedrijfsoverdracht en exit-strategie: legal and tax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Werk zelf al jaren met Kleisteen (en de laatste tijd ondersteund door Hermes Ratgers) en ben er erg tevreden over. Begin enkel een bank koppeling te missen, hoop dat die een keer ingevoerd kan worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasper, hier zijn al zoveel topics over. Daar al in gezocht?

 

Groet

Joost

 

Ja absoluut, alleen een aantal pakketten bestaan niet meer. En wellicht zijn er nieuwe pakketten bij gekomen.

Het hoeft voor mij ook allemaal niet zo moeilijk. Als ik maar grootboeken kan maken, facturen makkelijk en snel eruit kan knallen, een kolommen balans kan uitdraaien, een winst verlies overzicht en de auditfiles.

Ik hoef geen klanten analyse, omzettten per bedrijf, mooie grafiekjes.

Inlezen van bankgegevens is leuk maar niet noodzakelijk, vooral bij de combi ING/Snelstart keerg ik vaak onduidelijk/onvolledige omschrijvingen waardoor ik alsnog al die gegevens per stuk moest opzoeken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Werk zelf al jaren met Kleisteen (en de laatste tijd ondersteund door Hermes Ratgers) en ben er erg tevreden over. Begin enkel een bank koppeling te missen, hoop dat die een keer ingevoerd kan worden.

 

Volgens de website zou dat er al moeten zijn.

 

Ik ga vanavond het programma eens downloaden, kijken of ik er wat mee kan.

 

Vanacht ook al even zitten spelen met Gravita, ziet er op zich ook wel netjes uit.

En ik hou ervan om mijn overheadksoten zo laag mogelijk te houden. Dus liever een pakket kopen dan elke maand een bedrag betalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik op dit moment Reeleezee en dat is inderdaad erg gemakkelijk. Maar wel vrij duur. Zie nu dat Acumulus ongeveer 25% kost. Ik heb een proefaccount aangemaakt.

 

Is er toevallig een boekhouder of andere gebruiker die mij kan zeggen of ik de bestaande boekhouding geheel of gedeeltelijk over kan zetten van Reeleezee naar Acumulus?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Hans,

 

Acumulus heeft wel importeer mogelijkheden op basis van het CSV formaat. Zeer waarschijnlijk kan Reeleezee in dit format exporteren. Indien nodig kan je die CSV bestanden in Excel nog aanpassen voordat je e.e.a. importeert.

Wellicht kan je de vraag nog droppen bij de Acumulus helpdesk.

 

Overigens werk ik nu zelf 3 maanden met Acumulus en ik moet zeggen dat ondanks wat negatieve berichten op dit forum ik tot nu toe zeer tevreden ben.

 

Succes,

Paul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hebben jullie Snelstart zelf al benaderd voor deze vraag? Er verandert nl. voor bestaande klanten, die ooit een Classicversie kochten en een onderhoudscontract afsloten, niets. Die blijven, zolang als het pakket niet uitgebreid wordt, gewoon het oude onderhoudsbedrag betalen. De update naar versie 12 verandert daar niets aan. Alleen nieuwe klanten hoeven het programma niet te kopen, maar betalen een maandbedrag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom op Higherlevel.

 

Dat is inderdaad ook precies wat er in de e-mail staat. Wij wilde een uitbreiding nemen, maar dat mag dus niet, je moet gewoon mee gaan doen met het abb. en dus opnieuw gaan betalen voor een pakket dat je al betaald hebt.

 

We hebben toen der tijd al contact opgenomen voor opheldering, maar men kreeg er zoveel klachten over dat men behoorlijk geiriteerd was over de telefoon. Er werd ons verteld dat we geen keus hadden en als we wilde uitbreiden we gewoon mee moesten doen met het nieuwe systeem of zouden moeten kijken naar een ander boekhoudprogramma.

 

Iets wat dus ook nog op mijn todo lijst staat. Want het programma is best wel aan de prijzige kant voor een programma dat nog behoorlijk veel bugs bevatten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook ik wil zo snel mogelijk van Snelstart overstappen naar een stabiel boekhoudprogramma zonder Visual basic (!!) bugs en een helpdesk die je niet afscheept met iemand die niet weet waar ze ever praat.

 

Op zondag zitten ze in de kerk en is zelfs de website gesloten.... ze kunnen die tijd beter gebruiken om hun klanten behoorlijk van dienst te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 0 leden online en 110 gasten

    There are no registered users currently online

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept