Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
willemj
Had onlangs een boeiende discussie in de kroeg over beeldvorming. Alle informatie die over mij online staat kan een bepaald beeld vormen bij een prospect. Een website is een stukje promotie materiaal maar denk ook aan wat je post in nieuwsgroepen, forums of websites. Als je op mijn (volledige) naam gaat zoeken op Internet kun je een aardig idee krijgen over 'wie ik ben'. Als ik sommige artikelen hier op het forum of de weblogs lees vraag ik me wel eens af of degene die het bericht plaatst er rekening mee houdt wat dit kan betekenen voor zijn imago, zowel positief als negatief. Een voorbeeld: iemand die post dat hij een enorm conflict heeft met een medewerker kan volstrekt in zijn gelijk staan maar gevoelsmatig kan zo'n bericht toch negatief overkomen. Tweede voorbeeld: als je weet waar je moet zoeken kom je vragen van me tegen waar je uit op zou kunnen maken dat ik een beginner ben in het maken van webapplicaties, dat was ik ook toen ik de vraag stelde maar het kan nog steeds een verkeerd beeld geven.
Dus mijn vraag: in hoeverre hou je rekening met je imago als je hier of elders op het vragen/informatie post? En doe je ook onderzoek naar een prospect op Internet en zo ja op welke manieren?
Ik post overigens zo'n beetje alles wat ik denk, hier als op andere plekken op het net. Als het om een klant specifiek gaat heb ik de eventuele kritiek al naar de klant geuit en de rest mogen mensen wel van me weten (als het ze niet aanstaat is het jammer :)) Maar die discussie over beeldvorming heeft me wel aan het denken gezet.