Website vraagjes

Aanbevolen berichten

Gave designs!

 

Ik zit enorm in dubio tussen het design van Annedien, Barry Oostrom en de laatste van André... Is dat dan "in tribio zitten" of mag je daar ook dubio voor gebruiken? ;)

 

Hier mijn oordelen over die drie designs (een positief en een negatief punt):

 

Annedien:

+ Ultra strak en corporate, gewoon helemaal af.

- Ik vind het wat koud en kil en dat is nou net niet de vibe die ik krijg als ik bij de Nebib binnen loop

 

Barry:

+ Lekker luchtig, vriendelijke doch zakelijke stijl

- Het is misschien net ietsje te druk (en die stropdas krijg ik rillingen van ;))

 

André:

+ Origineel kleur gebruik welke een rustige en betrouwbare vibe geeft

- Het lijkt wel erg op een PHP-nuke based site, de opbouw vind ik wat saai.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

hierbij mijn 'rapportcijfers'.

allereerst, complimenten aan de creatieve inzenders. keep your fingers crossed.

 

De rapportcijfers van VC:

Victor Hopman: www.yourcomonline.nl: 7, beetje standaard site;

 

Cristian Jeurnink: (geen website): 7, begrijp de relatie nebib en de illustratie niet, verdere opmaak beetje saai;

 

Barry Oostrom: www.creabea.com: 9, leuke site;

 

Annedien Hoen: www.impulsant.nl en www. qurium.nl: 8, beetje standaard site;

 

Kiril Nachev: www.pirinmedia.nl: 8, gedurfd, maar niet echt passend bij nebib;

 

Willem Joosten: www.jsoft.nl: 7, beetje standaard site;

 

André Weenink: www.booreiland.nl, 1e site: 9, leuke site met NL achtergrond;

 

André Weenink: www.booreiland.nl, 2e site: 7, oubollige kleurstelling.

 

Nils, sterkte met de moeilijke keuze.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

Om de lijn van Venture Capital te volgen, ook mijn rapportcijfers:

 

Yourcom Online

6 - Wel erg standaard, teveel schuiven met elementen, te weinig design. Goed onderhoudbaar in Frontpage, maar ik mis wel de hand van een designer.

yourcom.jpg

 

Christian Jeurnink

6 - Erg bleek. Net als de voorganger een te vol menu en te weinig vernieuwing om van een redesign te kunnen spreken.

jeurnink.jpg

 

CreaBea

6,5 - Ik vind die golvende lijnen er 1998. Erg veel tekst op de homepage. Menu-indeling is nog steeds erg druk, maar wordt door kleurgebruik wel duidelijker. Geheel oogt rustiger en evenwichtiger dan bovenburen.

creabea.jpg

 

Impulsant

7 - een lekker "vol" design die een verzorgde indruk geeft. Wel een vormgeving die je echt overal al ziet opduiken en waarin ruimte ontbreekt voor de actualiteit (nieuws, agenda). Desondanks prettig om het heldere menu te zien, alsmede een onderscheid tussen inhoudelijke (links) en algemene (bovenin) site-elementen.

impulsant.jpg

 

Pirin Media

5 - De duidelijke menu-indeling is goed, maar waarom zo urban/underground? Lijkt meer op een site voor skaters. Content ontbreekt volledig op homepage, daarmee laat je een essentieel contactmoment liggen. Het logo van nebib ontbreekt, waarom is me niet duidelijk.

pirinmedia.jpg

 

JSoft

5 - Ik zie te weinig verschil met het origineel om van een redesign te kunnen spreken. De kleuren geven een smoezelige, beduimelde indruk - niet echt de sfeer nebib zou moeten opwekken.

jsoft.jpg

 

Booreiland (1)

6,5 - Erg leeg en wel erg cliché. Ik mis een vormgeving. Menu is wel beter gestructureerd dan al die lange lijsten die je elders ziet.

booreiland1.jpg

 

Booreiland (2)

7 - Het aqua-effect kan eigenlijk niet meer, de opmaak is inderdaad te phpNuke-achtig en de kleuren zijn wat ouwig. Toch is het design erg prettig voor het oog en de menustructuur en de content kan met dit design erg overzichtelijk gebracht worden. Bovendien leent het ontwerp zich bij uitstek voor extra content, acties e.d. Heel sterk: de bovenkant van de pagina, de pay-off komt hier krachtiger in beeld dan elders.. Ik vraag me alleen af hoe onderhoudbaar dit is in Frontpage.

booreiland2.jpg

 

 

 

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie

Moeilijk om dit te beoordelen,

 

Laat ik de doelstellingen voor ogen houden:

 

<<1e doel is nieuwe mensen informeren over de activiteiten van de nebib, waarbij het winnen van vertrouwen essentieel is.>>

 

 

Dan geeft Impulsant mij het meest vertrouwen als er misschien ook wat mensen in die stoelen zitten. Grote vraag is eigenlijk, hoe wek je vertrouwen met een site? Volgens mij door mensen te laten zien, of in ieder geval linken naar vertrouwende partijen...(en wie dat nou weer zijn...tja..blijft mensen werk. Dat mis ik bij al deze voorbeelden een beetje...Je mag toch wel een gezicht (of misschien wel een team) zien?

 

Het plaatsen van een foto van een gebouw vind ik ook geen methode, dat kunnen we allemaal wel doen. Inderdaad banners naar Higherlevel, en andere forums waar Nebib zich durft te vertonen, zal meer vertrouwen wekken dan een mooi plaatje van een gebouw of een paar bureastoelen.

 

Perin Media met die haai uit het logo wordt ik zelfs een beetje bang van.

 

<>

 

Functioneel zullen dat volgens mij allemaal wel hebben, vraag me alleen af of ik nou zou inschrijven op zo'n nieuwsbrief, dan moet je wel de indruk geven dat als ik me niet inschriijf, ik iets zou missen.

 

Yourcom geeft me die indruk een beetje,met die paar handshakes, maar ook dit is zo'n foto die je bij Google kunt opzoeken.

 

 

<>

 

Ik mis een beetje dat als je als nieuwkomer op één van die sites komt, dat je direct kunt zien dat er meer achter die site zit. Je zou minstens een screenshot kunnen weer geven van de wijze waarop je parrtners kunt matchen. Ja, dat mis ik, direct kunnen zien dat er meer achter die site zit dan alleen maar een gelikte brochure.Het maakt me niet nieuwsgierig!

 

Booreiland geeft wel een wat meer technischere indruk waarmee je kunt vermoeden dart er meer achter die site zit en waarschijnlijk eerder wat door gaat klikken.

 

<< en ons bellen en als bestaande klanten goed kunnen vinden wat zij zoeken.>>

 

 

<>

 

Complimentjes kun je krijgen door iets nuttigs aan te bieden. Je zou misschien software beschikbaar kunnen stellen waarmee je een ondernemersplan kunt bouwen, of financierings opzet goed kunt opzetten.

 

Maak foto's op 25/2 en laat zien dat je door veel mensen geaccepteert wordt, schuddende handjes. We zouden eigenlijk een professionele fotograaf moeten uitnodigen, ik denk dat velen hun website met dit soort plaatjes goed kunnen opleuken.

 

Laat fotos zien van bedrijven die je geholpen hebt en nu goed in de steigers staan. Bewezen diensten en leven in de brouwerij, dat mis ik bij al die voobeelden eigenlijk!!

 

 

Kortom, als ik moest kiezen, zou ik denk ik voor de oplossing kiezen die het meest eenvoudig naar een levende site is te wijzigen:-) Dat kan ik hier vandaan niet beoordelen.

 

Perry

Link naar reactie

Moeilijk om dit te beoordelen,

 

Vind ik ook. Primair is design een kwestie van smaak. Een professionele beoordeling is niet aan mij want ik heb geen verstand van design. Ik volg deze draad wel met grote interesse want mijn eigen site zal ook vorm moeten gaan krijgen. Als ik toch een persoonlijk oordeel moet geven dan is mijn uitgangspunt simpelheid. Niet te veel toeters en bellen en duidelijke navigatie. Met een snelle scan zonder perse de hele pagina te hoeven lezen wil ik intuïtief mijn weg op een site kunnen vinden. Dus hoe minder tekst hoe beter. En dan steekt impulsant met kop en schouders boven de andere ontwerpen uit. Alleen die tekst in weelderige letters geprojecteerd op de stoelenfoto zou ik weglaten want ik heb moeite met het lezen hiervan.

 

 

Laat fotos zien van bedrijven die je geholpen hebt en nu goed in de steigers staan. Bewezen diensten en leven in de brouwerij, dat mis ik bij al die voobeelden eigenlijk!!

 

Dat is iets wat ik ook mis. Laat succesverhalen zien. van ondernemers en investeerders. Eventueel de investeerders geanonimiseerd.

 

Gr, Niek

Link naar reactie

@perry en malamut,

 

Bedankt voor jullie suggesties. De hele site (zonder opmaak) staat in concept op www.nebib.nl/home.

 

Met name de nieuws en agenda stukken laten zien dat er veel gebeurt bij de nebib. Die activiteiten moeten mensen ook bewegen zich te abonneren op de nieuwsbrief, zodat ze niks missen (hebben al 3000 mense gedaan). Op de sti staan ook de anoniemen profielen van de actieve ondernemers en investeerders, daarmee is aan te tomen, dat de site niet "leeg" is. Bij achtergrond staan ook foto's en cv's van de partners/medewerkers. Dus het is absoluut geen gelikte brochure.

 

Wat betreft successtories, dat zou leuk zijn, maar de betrokken klanten hebben er niet zo veel aan. Ze staan er ook niet echt om te springen, dus daar begin ik liever niet aan ( het is ook erg veel werk voor 20 participaties per jaar).

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Had ik al eens gemeld hier op het forum dat ik geen ontwerper ben (en ook geen aspiraties heb) ;) Vind knutselen wel leuk dus heb ik ook een poging gewaagd. Ben gelukkig niet al te hard op m'n snoet gegaan.

 

Anders: complimenten voor je commentaren. Reusje erbij. Je hebt helemaal gelijk wat betreft de kleuren, die 'vage vlekken' was origineel een niet smoezelig zeilschip.

 

Ga nu m'n creativiteit maar weer loslaten op iets waar ik wel goed in ben ;D

Link naar reactie

Hopen dat de nieuwe Nebib website er wel goed uitziet in Firefox...

 

Daarom staat er ook in de pitch:

De minimum eisen voor de bezoeker zijn:

 

- Internet Explorer 5.5 of hoger of Mozilla/Firefox

- Minimale resolutie van 800x600 pixels

 

De site mag primair ontworpen zijn voor Internet Explorer maar moet functioneren met alternatieve browsers zoals Mozilla/Firefox/Opera. Met andere worden het hoeft niet tot op de pixel perfect te zijn maar verschuivende plaatjes o.i.d. zijn niet wenselijk.

 

;D

Link naar reactie

Ok, hier even een reactie van een mededinger (of hoe noem je zoiets..)

 

In mijn eerdere post gaf ik al aan niet zo'n voorstander te zijn van pitches, zonder dat echt te beargumenteren. We hebben nu meegedaan en ik ben eruit :). Het probleem ligt niet zozeer in de hoeveelheid werk die je erin moet steken. Namelijk: een offerte schrijven kost ook tijd en ook daar is de kans op succes ook niet 100%. En een pitch is wel een goeie mogelijkheid om je talent (visueel werk) te laten zien.

 

Wat eigenlijk niet helemaal klopt aan een pitch is dat hetgeen opgeleverd wordt een vergevorderd concept is. En dat terwijl hier nog slechts om een voorstel of idee gaat. De reden dat wij twee richtingen afgeleverd hebben ligt em ook in het feit dat we eerst een aantal ideeën/richtingen verkend hebben. De begrippen die Nils noemde als criteria zijn op zoveel verschillende manieren uit te beelden. Wij vonden het zonde om slechts 1 richting te laten zien.

 

Misschien zou het interessanter zijn om mededingers van pitches ideeën te laten weergeven, ipv een complete site. Sfeer, kleuren, fonts, vormen etc. kunnen in een soort stijlschets vastgelegd worden. Daardoor hoeft er minder tijd gestoken te worden in het compleet uitwerken en kan er meer gewicht op de brede ideefase gelegd worden.

 

Ik weet niet hoe andere tot een site komen, dus misschien is het wel onzin wat ik hier zeg. Maar ik wil er niet aan dat er uiteindelijk helemaal niet gespeeld is met alle elementen.

www.booreiland.nl | Graphique très chic!

Link naar reactie

Ok, hier even een reactie van een mededinger (of hoe noem je zoiets..)

 

In mijn eerdere post gaf ik al aan niet zo'n voorstander te zijn van pitches, zonder dat echt te beargumenteren. We hebben nu meegedaan en ik ben eruit :). Het probleem ligt niet zozeer in de hoeveelheid werk die je erin moet steken. Namelijk: een offerte schrijven kost ook tijd en ook daar is de kans op succes ook niet 100%. En een pitch is wel een goeie mogelijkheid om je talent (visueel werk) te laten zien.

 

Wat eigenlijk niet helemaal klopt aan een pitch is dat hetgeen opgeleverd wordt een vergevorderd concept is. En dat terwijl hier nog slechts om een voorstel of idee gaat. De reden dat wij twee richtingen afgeleverd hebben ligt em ook in het feit dat we eerst een aantal ideeën/richtingen verkend hebben. De begrippen die Nils noemde als criteria zijn op zoveel verschillende manieren uit te beelden. Wij vonden het zonde om slechts 1 richting te laten zien.

 

Misschien zou het interessanter zijn om mededingers van pitches ideeën te laten weergeven, ipv een complete site. Sfeer, kleuren, fonts, vormen etc. kunnen in een soort stijlschets vastgelegd worden. Daardoor hoeft er minder tijd gestoken te worden in het compleet uitwerken en kan er meer gewicht op de brede ideefase gelegd worden.

 

Ik weet niet hoe andere tot een site komen, dus misschien is het wel onzin wat ik hier zeg. Maar ik wil er niet aan dat er uiteindelijk helemaal niet gespeeld is met alle elementen.

 

Misschien iets voor de eerst volgende HLer die een nieuwe website nodig heeft ;)

Link naar reactie

<< De hele site (zonder opmaak) staat in concept op www.nebib.nl/home>>

 

Ik vind het prachtig, heb er niet te lang naar gekeken, moet eigenlijk hele andere dingen doen:-)

 

Misschien een tip: ik zou de op de menubuttons een onMousOver & onMouseClick zetten, waardoor je niet zo hoeft te 'richten' om (bij een hoge resolutie) op een link te klikken.

Link naar reactie

Ok, hier even een reactie van een mededinger (of hoe noem je zoiets..)

 

In mijn eerdere post gaf ik al aan niet zo'n voorstander te zijn van pitches, zonder dat echt te beargumenteren. We hebben nu meegedaan en ik ben eruit :). Het probleem ligt niet zozeer in de hoeveelheid werk die je erin moet steken. Namelijk: een offerte schrijven kost ook tijd en ook daar is de kans op succes ook niet 100%. En een pitch is wel een goeie mogelijkheid om je talent (visueel werk) te laten zien.

 

Wat eigenlijk niet helemaal klopt aan een pitch is dat hetgeen opgeleverd wordt een vergevorderd concept is. En dat terwijl hier nog slechts om een voorstel of idee gaat. De reden dat wij twee richtingen afgeleverd hebben ligt em ook in het feit dat we eerst een aantal ideeën/richtingen verkend hebben. De begrippen die Nils noemde als criteria zijn op zoveel verschillende manieren uit te beelden. Wij vonden het zonde om slechts 1 richting te laten zien.

 

Misschien zou het interessanter zijn om mededingers van pitches ideeën te laten weergeven, ipv een complete site. Sfeer, kleuren, fonts, vormen etc. kunnen in een soort stijlschets vastgelegd worden. Daardoor hoeft er minder tijd gestoken te worden in het compleet uitwerken en kan er meer gewicht op de brede ideefase gelegd worden.

 

Ik weet niet hoe andere tot een site komen, dus misschien is het wel onzin wat ik hier zeg. Maar ik wil er niet aan dat er uiteindelijk helemaal niet gespeeld is met alle elementen.

 

André,

 

Dat was ook de bedoeling van de "schets". Niet te veel werk voor voor de maker en toch een goed beeld van het eindresultaat. Maar ja, hoe breng je dat visueel over op een leek? Door klaarblijkelijk toch flink aan het klussen te gaan.

 

Als jij een betere methode hebt om zo iets aan te pakken, dan hoor ik dat graag. Ik kon niet anders bedenken dan de prijs op niveau te houden.

 

En eerlijk gezegd, ben ik zelf wel blij met de pitch. Dan kan je in ieder geval inschatten in hoeverre de ontwerpers je "begrijpen". En dat valt best tegen moet in zeggen. De voor mij belangrijke design criteria "stijlvol en onconventioneel" zijn eigenlijk alleen door Kiril Nachev als zodanig geinterpreteerd.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Op zich vindt ik pitches zelf een goed idee. Ik krijg vaker offerte aanvragen waarbij er een aantal bedrijven meedoen, en vaak geeft dit een goed beeld van de visie van een designer. Maar ook bij offertes lever ik altijd een voorbeeld ontwerp aan. Ik vind dit altijd nl net iets duidelijker dan alleen een beschrijving van het project. Een stijlschets waar André het over heeft vind ik overigens ook een goed idee. Op zich vind ik de voorbeeld ontwerpen geen uitgewerkt concept. Want aan de schets kan natuurlijk alles nog veranderd worden en om echt de juiste stijl te bepalen en uiteindelijk dus ook een ontwerp dat goed aansluit bij het bedrijf is er denk ik meer overleg nodig.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie

<< De hele site (zonder opmaak) staat in concept op www.nebib.nl/home>>

 

Ik vind het prachtig, heb er niet te lang naar gekeken, moet eigenlijk hele andere dingen doen:-)

 

Misschien een tip: ik zou de op de menubuttons een onMousOver & onMouseClick zetten, waardoor je niet zo hoeft te 'richten' om (bij een hoge resolutie) op een link te klikken.

 

Tja Bart, zoals ik al zij "zonder opmaak" :P

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

We zijn er uit.

 

De "collega's" bij de NeBIB hebben tot mijn eigen verbazing unaniem besloten dat Kiril Nachev het best voldaan heeft aan de Design Criteria in de pitch. Met name het aspect "onconventioneel en stijlvol" is goed ingevuld. We zullen met hem de onderhandelingen starten over de technische invulling van zijn werk, want we willen het hele design wél in CSS hebben.

 

Komen we er technisch niet uit, dan komt de nummer twee in aanmerking; André Weenink. Hier zijn met betrekking tot de technische invulling geen problemen te verwachten. We zullen echter wél een nieuwe poging moeten ondernemen om tot een bevredigend design te komen.

 

Nummer 3 is geworden Annedien Hoen, die absoluut een stijlvol ontwerp heeft gemaakt, ook goed uit te voeren in CSS, maar het element "onconventioneel" ontbreekt ten ene malen.

 

Eervolle vermelding krijgt Christian Jeurnink, omdat hij de glazen gebouwen en schuddende handjes heeft weten te vermeiden. De overige ontwerpen waren helaas niet wat we zochten.

 

Verder is er goed nieuws: We zullen voorlopig geen pitches meer organiseren ;). Ik verwacht komend jaar nog een stuk of 5 huisstijlen/websites te moeten uitgesteden. We hebben met deze pitch genoeg ervaring opgedaan om te weten met wie we in zee kunnen/willen. Gelukkig hoeven niet alle websites even "onconventioneel" te zijn.

 

Iedereen hartelijk bedankt voor alle moeite. Het blijft lastig zo iets. André heeft voorgesteld volgende keer te werken met "Stijlschetsen". Dat is minder werk en geeft een goede indruk van het uiteindelijke resultaat. Die aanbeveling ga ik zeker overnemen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Eervolle vermelding krijgt Christian Jeurnink, omdat hij de glazen gebouwen en schuddende handjes heeft weten te vermeiden.

 

Een terechte eervolle vermelding. Iedereen die objecten tot meiden weet om te zetten verdiend een goeie klop op de schouder :P

 

Overigens vind ik jullie keuze heel opvallend, omdat het naar mijn idee nu juist het ontwerp was dat het meeste aansprak en de bezoeker altijd een tweede klik moet doen voordat hij ziet waar Nebib nu eigenlijk voor staat. Maar ik kijk met spanning uit naar het eindresultaat ;)

 

Edit: verdiend moet natuurlijk verdiend zijn

En het ontwerp dat het meeste aansprak moet eigenlijk zijn minste aansprak. Daarmee doelde ik er op dat deze het minst voldeed aan de gestelde eisen.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.