de HigherLevel community, discussie over de toekomst

Aanbevolen berichten

k mag mijzelf langzamerhand kenner van online communities noemen. Dat er in NL nog maar een paar echte zijn is een ding. Dat daar eentje bij zit voor (beginnende) ondernemers, vind ik tamelijk uniek.

 

Ben ik het mee eens Webwolf, in ieder geval wat betreft de grote communities. Ik denk wel dat er veel kleine specifieke fora/communities zijn.Twee van mijn zussen en mij moeder zijn lid van een forum voor metaaldetectoren en dat is een ontzettend hecht en gezellig clubje. Zij hebben wel het voordeel dat ze op een heel specifiek terrein bezig zijn. Als je als metaaldetector liefhebber op dat forum terecht komt zit je gelijk goed. HL is een stuk breder georienteerd en ik zie dus (te) veel dingen voorbij komen die voor mij niet interessant zijn.

 

Daarnaast is volume en kwaliteit van de posts erg belangrijk. Ik ben redelijk aktief geweest in een aantal nieuwsgroepen maar er zijn er nu nog maar een paar die ik volg en plaats zelden nog reacties (nl.ondernemen is zo'n voorbeeld maar dat mag je niet vergelijken met HL volgens mij, staat echt niets in) Vroeger waren die groepen 'elitair', hadden veel berichten goede inhoud en kon je op een goed geformuleerde vraag antwoorden verwachten waar je wat aan had. Nu zijn die nieuwsgroepen voor 'het volk' en stromen ze vol met vragen/berichten die echt nergens op slaan. Als je je door dat soort 'rommel' heen moet wroeten om wat leuke dingen tegen te komen is de lol er snel af.

 

Ik wil niet zeggen dat HL elitair zou moeten zijn maar wel dat de kwaliteit goed in de gaten gehouden moet worden. Zeker als er voor de groei meer volume gaat komen. De bezemploeg is al een tijdje aktief maar die mag voor mij vaker ingrijpen. 'VERPLAATS' post horen niet in de lijst van 20 laatste berichten net als 'hoe was jouw bezoek bij de kvk?' berichten (dat kan veel beter via PM) Tweakers heeft een vrij strak modereer beleid en denk dat dat een reden is waarom ze zo groot en toch succesvol zijn.

 

Kortom: een interface op het forum waar ik meer specifiek kan selecteren wat ik wil zien en meer modereren zou ideaal zijn.

Link naar reactie

Al zou je alleen maar de subjecten rond sturen, gaat er om dat je aantrekkingskracht blijft genereren. Als je als deelnemer geen berichten plaatst, ontvang je ook niets en is een drukke ondernemer de site zo weer vergeten.

 

Perry

 

Heet zoiets niet een nieuwsbrief.

 

Ééns per maand, en begin met de vijf meest interesaante vragen, gewoon twee a drie regeltjes gevolgd door een link voor more.

 

Als er ook iets buiten het viryuele om gebeurt kan dit gemeld worden

Zoals bv Perry die een prijs binnensleept, regiobijeenkomsten dat soort dingen

Link naar reactie

Al zou je alleen maar de subjecten rond sturen, gaat er om dat je aantrekkingskracht blijft genereren. Als je als deelnemer geen berichten plaatst, ontvang je ook niets en is een drukke ondernemer de site zo weer vergeten.

 

Perry

 

Heet zoiets niet een nieuwsbrief.

 

Zo zou je het kunne noemen, maar zou het meer gebruiken om de fucntie kenbaar te maken,

 

Ik zou de functie activeren, vervolgens die functie voor een ieder die de nieuwsbrief aan heeft staan, wekel3eijks of dagelijks samenvattende mails sturen, met de mogelijkheid om het uit te zetten.

Behoud wel twe functies. Een nieuwsbrief en een samenvatting.

 

Hiermee voorkom je dat als ze het nieu willen, dat je allen de samenvatting uit hoeftr te ze3tten, blijft het kanaaltje nieuwsbrief nog aan staan.

 

Perry

 

 

 

Ééns per maand, en begin met de vijf meest interesaante vragen, gewoon twee a drie regeltjes gevolgd door een link voor more.

 

Als er ook iets buiten het viryuele om gebeurt kan dit gemeld worden

Zoals bv Perry die een prijs binnensleept, regiobijeenkomsten dat soort dingen

Link naar reactie

maar, met een nieuwsbrief trek je de reeds geregistreerde mensen. is het juist niet beter om vooral nieuwe mensen te trekken?

 

die 3900 mensen kennen HL al, is het niet beter om HL bekend te maken onder de niet-leden?

 

De nieuwsbrief is vooral bedoeld om minder actieve leden tot actie aan te zetten. Het is een goed idee volgens mij op eens in de twee weken de agenda rond te sturen en een aantal interessante topics.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Er staat achter de schermen al het één en ander in de steigers, dus Kermie, zrski en ik lezen met veel interesse dit doort topics. Binnenkort komt er een uitgebreidere aankondiging van alle aanstaande uitbreidingen/verbeteringen op het forum, maar bij deze al eentje die gepland staat:

 

Elk topic krijgt een button 'Nomineer dit topic'. Met deze nominaties kunnen we interessante, veelgenomineerde topics bijéén brengen, én deze regelmatig aan alle leden mailen. Ook wordt bijvoorbeeld in dezelfde mailing telkens kort één of enkele leden in het zonnetje gezet en is er aandacht voor leuke gebeurtenissen in of om HL. Een inhoudelijk vooral leuke en nuttige mailing dus, waar ook niet-leden zich op kunnen abonneren en die (graag!) geforward kan worden. De precieze inhoud komt binnenkort online en mag iedereen op schieten en aanvullen natuurlijk.

Link naar reactie

Er staat achter de schermen al het één en ander in de steigers, dus Kermie, zrski en ik lezen met veel interesse dit doort topics. Binnenkort komt er een uitgebreidere aankondiging van alle aanstaande uitbreidingen/verbeteringen op het forum, maar bij deze al eentje die gepland staat:

 

Elk topic krijgt een button 'Nomineer dit topic'. Met deze nominaties kunnen we interessante, veelgenomineerde topics bijéén brengen, én deze regelmatig aan alle leden mailen. Ook wordt bijvoorbeeld in dezelfde mailing telkens kort één of enkele leden in het zonnetje gezet en is er aandacht voor leuke gebeurtenissen in of om HL. Een inhoudelijk vooral leuke en nuttige mailing dus, waar ook niet-leden zich op kunnen abonneren en die (graag!) geforward kan worden. De precieze inhoud komt binnenkort online en mag iedereen op schieten en aanvullen natuurlijk.

 

ik wacht met smart :) niet om het af te kraken, maar om het te gebruiken/zien :)

als er ooit hulp nodig is met nieuwe tools (programmeren), dan roep je me maar. voor HL maak ik wel tijd vrij :)

Technisch innovator.

Link naar reactie

Ik heb het idee dat een aantal zaken die in deze draad aan de orde komen, ook reeds in andere topics aan de orde zijn geweest. Zie bijvoorbeeld

innovatienet online.

 

Is het niet een idee om een poll te maken voor wat beteft de functionaliteiten en wensen van de gebruiker dan wel een wiki te openen hiervoor?.

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie

wiki is mogelijk. Ik heb inderdaad behoefte aan een moderator die alle ideetjes en discussiepunten kernachtig en handzaam op een rij zet.

 

Dit kan tevens dienen als agenda of checklist voor onze mooie bijeenkomst IRL op 25 februari a.s.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

 

Ik heb intussen mijn website van gestructureerd en een online workshop geactiveerd waarin een aantal plannen zijn voor gedefinieerd.

 

Ik ga nu aan een structuur websiteplan beginnen, hetgeen ik zelf nu nodig heb:-) de template zal ik in een workshop bijhouden.

 

Uiteraard is alles ter verbeteringe en vereist het nog heel wat puntjes op de i, maar begint ergens op de lijken.

 

Ik zoek nu wel wat testers. Wie wil er in een online workshop, een ondernemersplan maken? PM me dan even.

 

Perry

 

 

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik ben weer back on track! Niet dat ik echt weg ben geweest. Langs de zijlijn alles gevolgd. Achter de schermen de (on)mogelijkheden als prioriteit genomen.

 

Ik ben on line weer back on track! Hier en daar lees ik kritiek. Lekker schoppen is en blijft leuk. Maar alleen kritiek levert niets. Daar waar oplossingen/ideeën geopperd worden .. daar kunnen we wat mee.

Probleemstelling is: er is iets mis met HL ...

Oplossing is : ..... (nog niet concreet ingevuld).

 

Wat is er mis met HL?

Stuurloos geweest?

HL is en blijft een forum "voor én door ondernemers". De behoefte die er tot nu toe als ondernemersforum gevuld wordt, is niet niets. De dynamiek zit er in. HL is nog steeds het enige drukbezette en actieve ondernemersforum van .NL.

Dat het beter kan ... okay ... daar zullen we met zijn allen aan werken.

Ik wil graag het stuur vasthouden ... maar zeg daar heel eerlijk bij dat ik dat niet alleen kan. In een andere topic heb ik al gemeld dat ik mij 100% in zal zetten voor alle realistische wensen. En zoals met name de diehards van dit forum weten ... daar waar nodig knopen doorhakken en een grote mond opzetten.

 

Willen we merchandise:

Dit kan gesponsord worden door TP. Maar laten we wel goed bedenken wat we ermee gaan doen.

Vanuit TP kan ik zorgen voor een toolkit met:

- flyer HL

- t-shirt

- posters

- banners

- stickers

- gadget (stuiterballen o.i.d.)

- bierviltjes

 

Wie wil zo'n toolkit? Waar wordt deze uitgepakt? Doen we dit puur voor naamsbekendheid dan zeg ik "Why not" ... daar is merchandise ook voor bedoeld! We moeten denk ik wel een duidelijk strategie hiervoor bedenken. Een hoop items zijn leuk om te hebben, maar dienen ook een functie: naamsbekendheid. Onuitgepakte koffers doen niets.

 

Eigen kwartaalbijeenkomsten:

In het verleden zijn die wel gehouden, maar was de opkomst nog te krap om dit door te zetten. Gezien de opkomst op 25/2 denk ik inderdaad dat we rijp zijn voor off line bijeenkomsten.

We kunnen de bijeenkomsten themagebonden doen en/of als netwerkfunctie.

 

Aanhaken PR en BIjeenkomsten tweeden:

Dit zijn de samenwerkingspartners in HL. Deze hebben HL wel als hun "eigen forum" in hun site, maar promoten nagenoeg niets voor HL. Die organiseren genoeg en sommigen sturen een eigen nieuwsbrief rond, maar promoten nagenoeg niets voor en over HL. Hier moet meer commitment gezocht worden.

 

Meedoen aan bijeenkomsten derden:

Een eigen stand voor HL ! Alle ondernemersbijeenkomsten bijwonen. Ondernemers duidelijk maken dat we er zijn.

 

En verder is en blijft de vraag: promoten we ondernemend Nederland of willen we de diepte in ... innovatieve ondernemers? Ik geloof dat hier de meningen nogal over verschillen.

 

Ehmmmmm ... ik hoop 25/2 hierin een aantal beslissingen worden genomen en anders blijven we gewoon overnachten ;).

 

I go for it anniewees ..............

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

En nou klink ik misschien wel als een zeikerd en een negativo, maar ik ben van mening dat succes begint bij zelfkritiek.

 

Je bent niet de enige die zulke vragen stelt Anders. Het is natuurlijk geweldig dat HigherLevel een HardCore heeft die graag met t-shirts rondloopt, maar dat blijft bijzaak. Dit forum krijgt via-via centjes van de overheid om het ondernemerschap te stimuleren, dus daar kun je uiteindelijk het succes aan afmeten. Het gaat niet om aantallen ingeschrevenen en passanten (stats), maar om het aantal starters dat hier zijn vragen beantwoord vindt en zich misschien ook gesterkt voelt in het ondernemerschap. Dat is te meten.

 

Belangrijkste maatstaf lijkt me het gedrag van passanten. Ik veronderstel dat het merendeel ongeregistreerd rondkijkt, en dat aan de hand van hun klikgedrag vastgesteld kan worden of ze gericht kijken of ongericht. Waarschijnlijk is ook vast te stellen of ze terugkomen. Incidentele passanten worden bezoekers.

 

Een aantal bezoekers wordt actief. Dat vergt registratie, een goed moment om het ondernemersgehalte te meten. Wederom kan de activiteit gevolgd worden. Bovendien kunnen er enquetes gehouden worden. Je zou bv iemand die een vraag stelt standaard een kleine enquete kunnen sturen om vast te stellen of die vraag naar tevredenheid is beantwoord. Zo meet je de tevredenheid en de deskundigheid van het forum. Uiteraard is ook vast te stellen of geregistreerden actief blijven. En hoe: als lezer, vragensteller of discussiedeelnemer. Van tijd tot tijd kan gevraagd worden hoe de status van die deelnemers zich ontwikkeld. Worden dromers echte starters?

 

Heb je zulke gegevens en zie je de patronen, dan kun je gericht activiteiten gaan ondernemen. HL is een internet-activiteit, maar we kunnen veel meer aan data-driven marketing doen. Positieve tendensen stimuleren (je ziet immers welke onderwerpen door echte starters gelezen worden) en negatieve ontwikkelingen tegengaan (zo hebben we een bezemploeg opgezet om het forum te schonen van onzin en gemakzuchtige vragen).

 

Als er budget is voor t-shirts, hoop ik dat er ook een beetje geïnvesteerd kan worden in een digital dashboard. Er zijn hier enkele onderzoekers en mensen die stats kunnen lezen. Mijn kennis beperkt zich tot basic SPSS, en ik zit al een half jaar met een spreadsheet vol deelnemers-gegevens waar ik de data niet van kan veranderen. (Hoe zet je DDMMYY of DDMMYYYYY om in MMYY?) Hulp is gewenst. Dus als er meer liefhebbers zijn om een StatSquad op te richten, houd ik me aanbevolen. 8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Belangrijkste maatstaf lijkt me het gedrag van passanten. Ik veronderstel dat het merendeel ongeregistreerd rondkijkt, en dat aan de hand van hun klikgedrag vastgesteld kan worden of ze gericht kijken of ongericht. Waarschijnlijk is ook vast te stellen of ze terugkomen. Incidentele passanten worden bezoekers.

 

En onder de 'echte' artikelen de mogelijkheid zetten om een score te geven voor 1) het artikel zelf maar veel belangrijker 2) of het artikel een antwoord op je vraag is. Zelfde zou kunnen voor de 'normale' threads / zoekfunctie.

 

Op zich kan dit forum zich op de grote massa gaan richten. Maar dan moet de kwaliteit van de navigatie flink omhoog (kom net thuis, de top 20 is overgelopen en ga niet verder zoeken naar nieuwe dingen, ben ik niet gewend) en strakkere akties van de moderators.

 

Bestaat er eigenlijk forum software met sub-threads?? Maakt (grote) nieuwsgroep een stuk behapbaarder maar heb het nog nooit gezien op fora.

 

Een eigen top 20 lijst met nieuwe threads/reacties waarbij ik bij iedere nieuwe thread kan aangeven of ik nieuwe reacties wil zien in mijn top 20 zou al een hele grote sprong vooruit zijn.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 108 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.