Sprout nieuw blad voor ondernemers

Aanbevolen berichten

Die quote is uit de context getrokken. Ik zei namelijk dat "ervoor gewaakt" moet worden. Wilde allerminst suggereren dat dat op dit moment het geval is! Hopelijk dat misverstand uit de wereld geholpen.

 

Het is heel duidelijk dat er hier kritiek geleverd mag worden, alleen door Rutger werd vervolgens gevonden dat de discussie ontspoord was. Ik vond dat een overtrokken reactie op kritiek die (te) hard was geplaatst door 1 persoon.

 

De reactie van Nils;

Inderdaad. Het is nr1. Ik bewonder de Sprout redactie voor hun moed om een blad te maken voor dit moeilijke segment. Afbranden is niet moeilijk. Collectief afbranden is nog veel makkelijker. Het zou jammer zijn als dat sentiment doorsloeg. Op een forum lijkt het al gauw alsof "iedereen" tegen is. Laat het eerst allemaal een beetje bezinken voordat je pek en veren uit de kast haalt.

doet voorkomen alsof we niet te hard kritiek mogen leveren alleen omdat het een goed initiatief is en het de eerste uitgave was. Hoewel dit ongetwijfeld ook door Nils met enige nuance bedoeld is, lijkt het een ontmoediging om kritiek te geven.

 

Vandaar mijn reactie;:

Ik vind het goed dat HL met andere partijen samenwerkingsverbanden aangaat om de doelgroep beter te bereiken

Ik vind dat het blad Sprout interessant genoeg om een abonnement aan te vragen (om kennis te maken).

Ik vind het interessant om te lezen wat lezers van de eerste editie vinden

Het is vervolgens aan iedere lezer van dit topic om daar conclusies aan te verbinden.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie

Nou nou nou,het begint nu echt een beetje te ontsporen.

Een lynchmob is toch iets anders.

 

De doelgroep van Sprout bestaat toch voor een deel uit HL bezoekers/leden.

Daarvan hebben er enkele kritiek gehad op het blad.

Onder ander op de bezorging en één specifiek artikel, en de vele advertenties, so what.

 

Wat die bezorging betreft valt het mij tegen dat de redacteur niet de kans heeft genomen om deze mensen via PM te benaderen, en ze alsnog een blad had toegestuurd.

Die bezorg mopperaars geven indirect een signaal aan Sprout dat er misschien wel iets mis gaat in de bezorging.

Misschien zit er wel een bug in het adressenbestand ? Weet jij het ?

Jammer als dat er nu in zit, en je er pas over drie nummers achter komt.

 

Uit de reactie van Sprout blijkt dat ze lekker hun eigen gang willen gaan, ook prima.

Alleen een ondernemer die niet naar zijn klanten luistert komt vroeg of laat in de problemen, aan de andere kant behoren de kritische posters op dit forum misschien niet tot hun doelgroep.

Link naar reactie

Uit de reactie van Sprout blijkt dat ze lekker hun eigen gang willen gaan, ook prima.

Alleen een ondernemer die niet naar zijn klanten luistert komt vroeg of laat in de problemen, aan de andere kant behoren de kritische posters op dit forum misschien niet tot hun doelgroep.

 

Beste Merkava,

Je hebt me verkeerd begrepen. Kritiek negeren we geenszins... We luisteren wel zeker naar onze lezers. Maar zoals dat gaat bij een magazine... je kan niet de mensheid in zijn geheel tevreden stellen.

 

Hartelijke groet,

Rutger Betlem

Link naar reactie

@alle discussianten binnen dit topic.

 

Er zijn sinds vanmiddag, na het plaatsen van mijn gepeperde tekst, al aardig wat reacties losgekomen, wat natuurlijk ook exact de bedoeling was. HL is een discussieplatform, dus dan zal het ook zijn...?

 

Rutger Betlem, -bij deze bedankt!- heeft zich inmiddels ook in de (zoals hij het noemt) 'ontspoorde discussie' gemengt en hij bekent netjes kleur.

Dat siert hem, dat siert Sprout, maar wat mij betreft kan er géén sprake meer zijn van een (innige) 'samenwerking' tussen HL en Sprout.

 

Er is m.i. vanuit HL wel een intentie tot 'samenwerken', Nils gaf dat in het eerste bericht ook aan, maar alleen al het feit dat ik op Sprout.nl wel erg veel moeite moet doen om ook maar ergens een verwijzing naar HL te vinden, zegt me genoeg. Bij deze nodig ik iedereen eens uit om op http://www.sprout.nl eens gebruik te maken van de zoek-functie op de homepage. Ik heb tot tweemaal toe Higherlevel als subject ingevoerdt en kreeg tot tweemaal toe nul komma nul resultaten. Voorts de afdeling links dan? De links van Sprout staan onderaan....en ja hoor: allemaal gericht op VNU sites... HL is de grote ontbrekende. Zelfs op de startlijst géén HL vermelding: http://www.sprout.nl/startlijst.jsp Dus wat nou samenwerking en waar dan? Het komt nu dus allemaal van één kant.

 

Voorts het gewraakte artikel over Calimeromarketing. Ik had daar nog geen reactie op gegeven, zag het eigenlijk meer als een 'ongelukje' en tilde er niet zo zwaar aan. Maar laten we echter niet vergeten, dat m.i. smaad en laster -waar Sprout dus nu openlijk achter staat- in Nederland onder het Wetboek van Strafrecht vallen. Tot m'n stomme verbazing las ik dat de redactie van Sprout, bij woorde van Rutger, helemaal niets terugneemt.

Ik citeer hem: ' En dat tip zeven te ver gaat.... de ironie druipt er van af. Dit is mijn persoonlijke mening....ik ga verder niet op de stoel van een andere redacteur zitten.' Sic!

Rutger mag natuurlijk zijn eigen positie bepalen, maar om zijn collega verdedigen met het slappe argument dat het allemaal maar ironie is...?

Sorry, I don't buy this...

 

Dan de ontstane situatie rondom het begrip: 'calimeromarketing'.

Ik had gisteren op http://www.calimeromarketing.nl gelezen dat Karen Romme het begrip calimeromarketing zo ongeveer claimt als zijnde haar IP. En was dus in de veronderstelling -heb het blad niet gelezen- dat Karen Romme een bijdrage aan Sprout had geleverdt. Dit is dus niet het geval...?? Dat lijkt me toch minimaal, netjes aangegeven, een goedkope vorm van meeliften op andermans IP? Weinig chic?

 

Aan Rutger:

Rutger, met alle respect, jullie mogen natuurlijk een blad maken zoals jullie die willen maken, de vraag is echter: wat is de intrinsieke waarde van de info die jullie verschaffen en op wie richten jullie je nu eigenlijk?

Voorts geef je op dit forum het volgende aan: 'Een blad opzetten is net ondernemen. Eigenwijs een eigen plan trekken is meestal het beste.'

Als ik dan vandaag op de homepage van Sprout kijk en een artikel van jouw hand lees, zie ik een contradictie. Op Sprout schrijf je namelijk precies het tegenovergestelde? http://www.sprout.nl/sprout_now.jsp?id=105988

Ik zeg op basis van mijn persoonlijke visie/kennis dat jullie thans niet goed bezig zijn; Sprout is naar mijn overtuiging geen blijvertje.

Dus zonder in sfeer van animositeit te geraken: bewijs me mijn ongelijk en zorg voor een stabiele groei van jullie blad en website.

Alle succes gewenst!

 

Betreffende een ontmoeting morgen...? Ik weet van niks.

Morgen ben ik gewoon de hele dag thuis aan het werk.

 

Vriendelijke groet,

 

 

Dirk.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Afgelopen vrijdag heb ik een Sproutje meegenomen na afloop van onze HL bijeenkomst.

Vandaag tussen het werken door, wat zitten lezen.

 

Het is best een leuk blad, en het is gratis.

En dan valt die reclame best mee !

Ik vind het een blaadje wat je tussen door even pakt en wat leest om daarna weer verder te gaan.

De varieteit is goed, het heeft mij in ieder geval weer op een aardig idee gebracht en mogelijk kan het wat werk opleveren. :)

 

Als ze op deze manier verder gaan geloof ik zeker dat het een blijvertje kan zijn, dus Peter.

 

Succes met Sprout !

Link naar reactie

Het is best een leuk blad, en het is gratis.

En dan valt die reclame best mee !

 

Richten ze zich op jonge/nieuwe ondernemers, moet ik wel gewoon voor een abonnement betalen ::)

 

Maar inderdaad, was best grappig en naar mijn mening: de beruchte tip was cynisch bedoeld en best grappig. Heb er ook eentje meegepakt en me de lange treinreis terug van 25/2 mee vermaakt.

 

Inderdaad leuk dat er twee sprouters waren, alleen ze misten het leukste gedeelte ??? Maar leuk verhaal van Peter, alleen jammer dat er een verwarring was (komen we nou echt zo dom over dat we als HL'ers verwachten allemaal dat ding gewoon te krijgen? terwijl we hem juist netjes hadden aanvevraagd?).

Link naar reactie

Ik heb nog niet de tijd gehad om 'm van kaft tot kaft te lezen, maar: het valt me niet tegen: er zijn gratis bladen die ik minder kwaliteit vind hebben. Ik vind het wel meer lifestyle dan praktisch ondernemen: maar dat heeft meer te maken met mijn beeldvorming vooraf dan de omschrijving die Sprout van zichzelf geeft.

 

Veel advertenties: ach, dat laat tenminste zien wat je krijgt: van die bladen die de eerste paar advertentieloos lijken en daarna dubbel gevuld zijn vind ik ook zo doortrapt (als Metro de eerste periode...) De Rails staat ook bol van advertenties, en toch staat dit blad al jaren bij mij heel hoog, zowel als vormgevinglaboratorium waar echte ruimte voor het experiment is, als platform voor jonge literatuur en journalistiek.

 

Peter & consorten, veel succes!

 

Link naar reactie

@Venture Capital e.a.:

 

Ik citeer: >>'Op de 25/2 meeting waren Peter Rikhof en Rutger Betlem van Sprout aanwezig en hebben hun visie ook aan ons toegelicht. Het getuigt van moed en karakter dat ze bij ons waren. We zien uit naar het tweede blad!'<<

 

Of het getuigt van moed en karakter? Wat was er eventueel voor hen te vrezen ;) ? Er is hier wel een poster geweest -Twalevel?- die schreef over een virtuele lynchmob; dat begrip is tot bepaalde associaties gaan leiden? Ik denk dat ze er inderdaad goed aan hebben gedaan om naar die meeting te komen; helaas was ik zelf verhinderd; next time?

 

Ik had de redactie van Sprout best wel even willen spreken in een ontspannen setting. Ik hoop niet dat ik de indruk gewekt heb, dat ik iets tegen de redactie danwel Rutger Betlem zou hebben...? (Ik heb dat dacht ik toch echt wel vrij expliciet aangegeven, dat de redactie best wel OK is.)

 

Ik heb echter wel m'n expliciete/oprechte bedenkingen geuit over het professionele handelen van de redactie. Ik denk dat de redactie van Sprout zich hier, in de afgelopen week, best wel wat nadrukkelijker en coöperatiever had mogen manifesteren? (Dan maar een artikeltje minder op de website?) Nadrukkelijker, behoeft denk ik géén extra uitleg? Coöperatiever denk ik wel?

 

Laat ik een paar voorbeelden noemen, wie weet valt er lering uit te trekken?

 

1) Samenwerking: Nils gaf in zijn bericht aan, dat HL en Sprout zouden gaan samenwerken. Nu is samenwerken een rekbaar begrip, maar ik merkte vrij weinig interactie, terwijl daarvoor denk ik meer dan genoeg ruimte was?

Voorts: Sprout is hier vrij prominent onder de aandacht gekomen, maar ik kon HL niet echt op Sprout terugvinden.

 

2) De 'problemen' rondom de bezorging. Dat kan niemand ontgaan zijn, ook de redactie van Sprout niet. Ik snap het dan niet, dat wanneer ik vandaag -zondag- een kostbare advertentie in de Telegraaf zie, dat de attitude bij Sprout niet wat proactiever was.

Was het zo moeilijk om -vanuit Sprout's positie- even te reageren in de richting van: 'Gohh...vreemd en vervelend zeg,...dat zou anders moeten zijn, nou stuur ons ff een mailtje, dan doen we vandaag nog wat enveloppen op de bus.'

Dus wél geld uitgeven voor een aanzienlijke advertentie, maar gewoon even wat accurate service? Een gemiste kans?

 

3) De kwestie rondom 'Calimeromarketing', dat heeft men m.i. bij Sprout ook niet goed opgepakt. Voor de goede orde: ik heb me daar aanvankelijk nog niet eens zo druk over gemaakt. Op het moment dat er hier behoorlijk wat heisa aan het ontstaan was, is men -Sprout- niet echt tactisch te werk gegaan. Waarom gaf Rutger niet terstond een reactie in de richting van: 'Ik begrijp dat het artikel bij jullie niet goed valt, misschien was het verstandiger geweest als we het niet hadden gepubliceerdt...wij nemen jullie kritiek serieus.'

 

Al met al, kom ik persoonlijk tot de conclusie dat er bij Sprout weinig mensen rondlopen met specifieke ondernemersvaardigheden zoals o.a.: klantvriendelijkheid en klantenbinding. Wat ik al eerder aangaf -vorige week- is een gebrek aan passie, beleving en betrokkenheid bij de leefwereld van de ondernemers. En eigenlijk gaf Rutger dat ook impliciet toe, hij gaf aan dat ZIJ hun eigen plan gingen trekken, dat leek hun het beste.

Daar zijn ze bij Sprout natuurlijk helemaal vrij in. Maar wat ik dan helaas moet constateren, is het feit dat ZIJ, de journalisten, over en voor een 'wereld' schrijven, waarvan ze niet echt goed blijken te weten wat er zoal leeft.

 

En dan is de term/kwalificatie autistisch gedrag, zoals ik die hier neer heb gezet, waarschijnlijk te hard, maar ik zit er vast ook niet ver naast. Immers als een redactie, een uitgeverij, dat een blad wil maken voor ondernemers zich hier -op dít forum!- niet openlijk ontvankelijk toont voor klachten en/of suggesties en niet echt van zins de dialoog te zoeken dan gaat dat m.i. niet goed aflopen. En al helemaal als een journalist iets schrijft in de richting van: wij blijven toch lekker ons eigen ding doen. Dat laatste mag ook gewoon.

Maar voor hoe lang? Dat zal de tijd ons leren.

 

Persoonlijk heb ik dus niets tegen de mensen/makers van Sprout, ik zet alleen wat vraagtekens bij hun huidige (fuck the rules?) benadering. Ik gun ze echt alle succes, maar ik deel hun visie en benadering niet. (Mijn excuses overigens als ik te hard ben geweest in mijn formuleringen.)

 

Wellicht moet ik zelf maar eens een zogenaamd 0-nummer laten maken en bij een uitgeverij binnenstappen ;)?

 

Dirk.

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

 

 

Ik had de redactie van Sprout best wel even willen spreken in een ontspannen setting. Ik hoop niet dat ik de indruk gewekt heb, dat ik iets tegen de redactie danwel Rutger Betlem zou hebben...? (Ik heb dat dacht ik toch echt wel vrij expliciet aangegeven, dat de redactie best wel OK is.)

 

 

2) De 'problemen' rondom de bezorging. Dat kan niemand ontgaan zijn, ook de redactie van Sprout niet. Ik snap het dan niet, dat wanneer ik vandaag -zondag- een kostbare advertentie in de Telegraaf zie, dat de attitude bij Sprout niet wat proactiever was.

Was het zo moeilijk om -vanuit Sprout's positie- even te reageren in de richting van: 'Gohh...vreemd en vervelend zeg,...dat zou anders moeten zijn, nou stuur ons ff een mailtje, dan doen we vandaag nog wat enveloppen op de bus.'

Dus wél geld uitgeven voor een aanzienlijke advertentie, maar gewoon even wat accurate service? Een gemiste kans?

 

 

Dirk.

 

Vrijdag kreeg ik de indruk dat ze zelf enigzins verrast waren door het aantal abonnementsaanvragen, en de reacties op het blad.

Het bezorg verhaal is door de opwinding, die nu eenmaal bij een start hoort, helemaal over het hoofd gezien.

Vrijdag begreep Peter pas dat het om mensen ging die een proefnummer aangevraagd hadden die zo aan het prikken waren.

 

Het is mij alleen niet duidelijk wanneer de volgende uit komt 8)

 

@ deDirk de redactie van Sprout had jou ook graag gesproken ;)

Link naar reactie

@Venture Capital e.a.:

 

Ik citeer: >>'Op de 25/2 meeting waren Peter Rikhof en Rutger Betlem van Sprout aanwezig en hebben hun visie ook aan ons toegelicht. Het getuigt van moed en karakter dat ze bij ons waren. We zien uit naar het tweede blad!'<<

 

Of het getuigt van moed en karakter? Wat was er eventueel voor hen te vrezen ;)

 

Ik ben zelf degeen die als eerste heeft aangegeven dat ik het stuk over Calimeromarketing in Sprout ondermaats en onder de gordel vind.

 

Tegelijkertijd realiseer ik mij dat niet iedereen het met elkaar eens hoeft te zijn. De redactie heeft uitgelegd dat het ironisch bedoeld was, iets dat ik er niet uit had gehaald.

 

De reden dat ik niet verder op dit forum de discussie heb gevoerd, was het feit dat dit naar mijn mening het nergens toe leidt. Als redacteuren kleurenblind zijn, kan je ze het verschil tussen groen en rood gewoon niet uitleggen.

 

Mijn mening is geen millimeter veranderd, alleen ik schreeuw het niet meer van de daken. Ben ook echt benieuwd naar wat ze in het volgende nummer hierover publiceren. Maar, als ik blijf zeiken, werkt dat m.i. alleen averechts.

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

Inmiddels heb ik het blad goeddeels doorgelezen, en moet ik zeggen dat ik het als geheel beste een leuk magazine vind. Het is misschien allemaal een beetje easy-going en niet al te diep, maar er zitten zeker stukken tussen die de moeite van het lezen waard zijn.

 

Ik ben dan ook erg benieuwd naar de volgende editie :)

Link naar reactie

@discussianten,

 

Benm: >>Het is misschien allemaal een beetje easy-going en niet al te diep, maar er zitten zeker stukken tussen die de moeite van het lezen waard zijn.<<

Alle bladen hebben hun eigen doelgroep en als de doelgroep maar blijft kopen en lezen...dan zal het blad wel blijven bestaan....mits de (specifieke) redactie de lezers maar naar de mond kan schrijven...

Ik betwijfel het echter of deze redactie daartoe instaat is; om voor ondernemers te schrijven, moet je wel weten wát een ondernemer wil lezen. Voorlopig is het een blad gericht op ondernemers; het draagt tenminste wél die titel... Het easy-going gehalte? Veiligheid voor alles? (Jammer?)

 

TwaLevel: >> Ja, ze zoeken nog een columnist die dingen kort maar krachtig aan de orde stelt.<<

Thans ambieer ik een dergelijke functie nóg niet... Ik ben echter wel een liefhebber van dat metier ;)

('K heb bijna alle werken van W.F. Hermans op de plank staan.)

Maar alles heeft z'n prijs? Dus ze mogen eventueel bellen :D

 

Venturecapital: >>De reden dat ik niet verder op dit forum de discussie heb gevoerd, was het feit dat dit naar mijn mening het nergens toe leidt. Als redacteuren kleurenblind zijn, kan je ze het verschil tussen groen en rood gewoon niet uitleggen.<<

Het leidt inderdaad waarschijnlijk ook allemaal nergens toe. De redactie van Sprout wil vooral, om het maar eens in contemporaine bewoordingen te zeggen, hun eigen ding blijven doen. De redacteuren zijn aldus inderdaad vast een beetje kleurendoof. Ze weten -waarschijnlijk- niet het wezenlijke verschil tussen een journalist en een bladenmaker te benoemen? Niet elke kok is ook een goed kelner?

 

Merkava: >>@ deDirk de redactie van Sprout had jou ook graag gesproken.<<

Als ik je zeg dat er al speciaal iemand uit Hollywood bij me langs is geweest, geloof je dat dan? Ik had ook best even een praatje met hun willen maken; in werkelijkheid schijn ik nog wel mee te vallen ;)

 

OK guys, dit was het even voor de komende dagen, ik heb een drukke agenda voor me. We wachten het nieuwe nummer van Sprout dus gewoon maar even netjes af? De fles met vitriool gaat weer in de kast :D

 

Groeten uit Groningen,

 

Dirk.

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Mijn nieuwsgierigheid naar Sprout wordt toch steeds meer geprikkeld. Ik baal ervan dat ik afgelopen vrijdag vergeten ben om een exemplaar mee te nemen. Ook de onderhandeling met Doubleart om zijn exemplaar af te staan liepen op niets uit.

 

Ik wil je mijn exemplaar met alle plezier naar je opsturen (als ik hem gelezen heb natuurlijk)

Link naar reactie

Alle bladen hebben hun eigen doelgroep en als de doelgroep maar blijft kopen en lezen...dan zal het blad wel blijven bestaan....mits de (specifieke) redactie de lezers maar naar de mond kan schrijven...

Ik betwijfel het echter of deze redactie daartoe instaat is; om voor ondernemers te schrijven, moet je wel weten wát een ondernemer wil lezen. Voorlopig is het een blad gericht op ondernemers; het draagt tenminste wél die titel... Het easy-going gehalte? Veiligheid voor alles? (Jammer?)

 

Misschien is dit voor een deel wel waar, maar ik kan van geen redactie verwachten dat ze een blad schrijven dat precies op mijn wensen aansluit. 'Ondernemers' zijn een zeer brede groep mensen, en dat blijft ook gelden als je het beperkt tot jonge en/of startende ondernemers.

 

Naar mijn smaak is het wat luchtig - niet in de zin van 'veilig', maar in de zin van tamelijk eenvoudig. Dat leest op zich wel lekker weg, maar zet mij niet heel erg aan tot verder nadenken.

 

Overigens zijn er veel bladen die weinig diepgang kennen, misschien is het wel een voorwaarde om een tamelijk breed publiek aan te spreken. Als je dieper wilt kom je snel aan vakbladen, maar die vallen uiteraard zelden gratis door de bus ;)

Link naar reactie

Mijn nieuwsgierigheid naar Sprout wordt toch steeds meer geprikkeld. Ik baal ervan dat ik afgelopen vrijdag vergeten ben om een exemplaar mee te nemen. Ook de onderhandeling met Doubleart om zijn exemplaar af te staan liepen op niets uit.

 

Je kan ook een proefnummer op de site downloaden. Daar moet je dan alleen even de Zinio reader voor downloaden, maar dat is zo gedaan.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie

Guess what..??

 

Ik was gisteren vrijwel de gehele voormiddag in Utrecht voor een zakelijke bespreking en heb op de terugweg even een exemplaar van Sprout op Utrecht-Centraal gekocht. Dat was ik moreel gezien wel een beetje verplicht?

 

Een paar korte opmerkingen:

- Het blad kan me eigenlijk wel bekoren; het is -wat ik eerder dacht- géén afspiegeling van de 'zwakke' website.

- De lay-out is echt voor verbetering vatbaar. Het heeft nu wel wat weg van Psychologie Magazine? Ik had het anders gedaan.

- Het is betreffende de ondernemers die onder aandacht gebracht worden, soms wel een beetje kleffe taart met een voorspelbare saus van uitgekauwde clichés.

(Erik de Vlieger, Yolanda Eijgenstein, Ariane Inden etc.)

- Anderzijds: ook een hoop nieuwe gezichten...met nieuwe ideeën.

- Sprout wil inspireren? Dat gaat de goede kant op; ik had wel gevoelens van inspiratie.

- Het blad doet m.i. echter nog wel wat té luchtig aan; zorg voor wat body!

 

Voorts nogmaals over het artikel betreffende Calimeromarketing:

Beste redactie, het is echt no way bedoeld als een ironisch getint stukje.

Een gemiddelde lezer behoeft in deze echt geen bijzonder hoogleraar in de gecombineerde theoretische linguïstiek en interpretatieleer te zijn, om te snappen dat het artikel écht alles is...behàlve ironisch.

 

Ik heb al vaker aangegeven dat ik het als een ongelukje beschouwde; dat is ook zo. Het blad deugt verder. Basta ;) Niettemin betreft het wél een openlijke aanzet tot smaad en/of het belasteren van concurrerende ondernemers. Niet echt chic dus.

Ik loop hier ook wel eens wat te hard van stapel, dit is tenslotte een discussie forum; niettemin gêneer ik me niet om -wanneer dat zo mag zijn- onjuistheden toe te geven.

 

Dus m'n beste redactie: ga allemaal maar eens even vlug langs de huisarts om jullie ruggengraten te laten checken op sporen van acute botontkalking :D

 

Succes!

 

 

Dirk.

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Beste Sprout-lezers en niet-lezers,

 

Deze discussie heb ik met interesse gevolgd. Ik verbaas me erover dat veel mensen een mening hebben over een blad dat ze - in fysieke vorm of zelfs in zowel fysieke als digitale vorm - helemaal niet gelezen hebben. Ook worden er pittige opmerkingen gemaakt over een quote uit een artikel dat men niet helemaal gelezen heeft. De kritiek op deze drie zinnen uit dit éne artikel wordt doorgetrokken naar het hele blad.

Na een gesprek met de redacteuren en het lezen van het gehele blad wordt de kritiek een stuk milder. Mag ik deze discussie even kort samenvatten met de conclusie dat het misschien handig is om je eerst goed te informeren voordat je gaat roepen? Misschien een leuke "lesson learned"?

 

;D

 

Groeten van Mira

Link naar reactie

Mira is een vrouw van weinig woorden - maar die zijn wel erg waar.

Lees nu Sprout #2 en ik geef nu ook mijn mening : Ben erg blij dat ze er zijn. Las het bij de receptie van SNS/Reaal en zelfs bij het skimmen voelde ik plezierige stroomstootjes.

 

Gaaf dat dit blad er is. Nog even en ik word er ambassadeur van : Sprout ! Sprout ! Sprout ! ;)

Link naar reactie

Mira is een vrouw van weinig woorden - maar die zijn wel erg waar.

Lees nu Sprout #2 en ik geef nu ook mijn mening : Ben erg blij dat ze er zijn. Las het bij de receptie van SNS/Reaal en zelfs bij het skimmen voelde ik plezierige stroomstootjes.

 

Gaaf dat dit blad er is. Nog even en ik word er ambassadeur van : Sprout ! Sprout ! Sprout ! ;)

 

Het verbaasde mij ook dat iedereen nu opeens zo enthousiast is geworden. Mijn mening is hetzelfde gebleven, ondanks dat ik een nr digitaal heb gezien. Mijn proefnummer per post heb ik overigens nooit ontvangen. Ik dacht dat ik nummer 2 wel zou krijgen, maar nee. Ook nr 1 is hier nooit als echt blad in de bus gevallen.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 178 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.