Ga naar inhoud
Geplaatst:

200ty

ik zit er over na te denken om 10 fixed gear fietsen te importeren uit china.

ik las ergens iets over dumpheffing op fietsen maar dit is mij niet helemaal duidelijk. Geld dit ook voor 10 stuks?

mvg tycho

Featured Replies

Geplaatst:

Iwan van Geelen

even offtopic .... ik zag deze dingen voor 120 euro (zoiets) in Haarlem in de winkel staan... heeft dat dan nog überhaupt zin om ze in China te kopen ( "maar 10 stuks" ) en dan ook nog gaan handelen met de bedoeling dat je er wat aan verdient?

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Geplaatst:

200ty

  • Auteur

met btw en invoerrechten is er nog prima mee te verdienen.

als er dumpheffing bijkomt dan niet meer. daarom wil ik graag weten of die regel ook voor 10 fietsen geld

Geplaatst:

Norbert Bakker

  • Moderator

daarom wil ik graag weten of die regel ook voor 10 fietsen geld

Waarom niet? Bij mijn weten geldt het ook als je als particulier één fiets in China bestelt.

 

 

 

Eem Financieel Advies ; persoonlijk en vertrouwd verzekerd voor ZZP en MKB

Gespecialiseerd in Arbeidsongeschiktheid, aansprakelijkheid en Cyber.

 

 

Geplaatst:

200ty

  • Auteur

oke bedankt voor de informatie dan gaat het niet door

Geplaatst:

Paul-V

En welke kosten moeten er gemaakt worden om ze bij de "voordeur" geleverd te krijgen.

Het volume van 10 fietsen wil je niet invliegen. Zeevracht is per volume eenheid erg goedkoop, maar de vaste kosten voor dit transport zijn volgens mij veel hoger dan de anti-dumping op de 10 fietsen..

 

(vaste kosten: documentkosten, inklaringskosten, lossingskosten, laadvolgen, en trucking to the door" )

Geplaatst:

Hans van den Bergh

  • Moderator

Bestudeer anders deze link: http://gebruikstarief.douane.nl/h87/posten

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

Geplaatst:

200ty

  • Auteur

totaalprijs van 10 fietsen met luchtpost exclusief btw invoerrechten en dumpheffing is 500 dollar dus die prijs was goed maar de dumpheffing maakt het veelste duur

Geplaatst:

DVL123

Ik ben zelf enkele maanden geleden ook eens aan het bekijken geweest of het mogelijk was om via China fixed gear fietsen te importeren. Ik had hiervoor ook een topic gestart op HL, misschien heb je iets aan de nuttige antwoorden die ik toen kreeg.

zie topic:

 

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=44;action=display;threadid=55348;start=0

 

Ik heb later een producent in Nederland gevonden die aan zeer redelijke prijzen kon leveren (uiteraard niet de Chinese prijzen, maar toch nog redelijk), bij mij waren de verzendkosten van de fietsen echter te hoog om er mee door te kunnen gaan. Als je wil mag je me altijd pm'en voor meer informatie mbt de Nederlandse producent

 

Gr

Dieter

 

 

 

 

 

[link gerepareerd]

Geplaatst:

200ty

  • Auteur

Bedankt voor de informatie Dieter. Denk niet dat er iets mee te verdienen Is bij aankoop van 10 stuks bij een Nederlandse fabrikant

Geplaatst:

DVL123

Hangt natuurlijk af van de prijs waarvoor je ze zou willen verkopen... Ik vond de prijzen zeker niet overdreven en er zat zeker nog een marge op bij verkoop (deze marge was wel nihil wanneer je de fietsen binnen Europa zou willen verdelen door de hoge verzendkosten)

 

Ook de kwaliteit kan nog wel eens verschillen, ik heb zelf bij de Nederlandse producent een fiets gekocht als testproduct en ben zeer tevreden over de kwaliteit, is met voorsprong de beste fixed gear fiets die ik al gehad heb. Ik vermoed dat deze fietsen van een betere kwaliteit gaan zijn dan de fietsen die je vanuit China gaat halen tegen 50$/stuk (is mijn eigen vermoeden uiteraard)

 

Gr

Dieter

Geplaatst:

200ty

  • Auteur

De fixed gear fietsen worden al voor €120 verkocht en daarmee valt niet te concurreren

Geplaatst:

Highio

Met die wetenschap en houding breng je hier een vraagstuk in met een marge van € 10x120/1,21 minus $500 (+ BTW) + invoerheffing al dan niet + anti-dumpheffing + alle overige kosten + garantie + aansprakelijkheid als importeur. 1 manco/schade en je bent waarschijnlijk voor niks tientallen of honderden uren bezig. Schuif aan bij de starter van het andere genoemde topic of verzin iets nieuws 'Made in Holland'.

 

Groet,

 

Highio

 

 

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Geplaatst:

200ty

  • Auteur

Voor een eigen merk heb ik te weinig budget dus dit project gaat niet door

Geplaatst:

DVL123

Een eigen merk kost letterlijk de kost van 1 sticker. De Nederlandse producent waarmee ik contact had, verkocht fietsen zonder merk, je was dan vrij om zelf stickers aan te brengen op de fiets en de fietsen te verkopen onder je eigen merknaam. Hij had ook voldoende keuze qua kleur om een goed aanbod te voorzien. Nogmaals, als je geinteresseerd bent in de producent, mag je me altijd pm'en dan zet ik je al op weg (kwestie van het forum niet te spammen)

 

Het gaat dan wel om kwalitatievere fietsen, je zal de fietsen niet voor 120€ kunnen verkopen. Maar een fiets van die kwaliteit heeft dan ook een waarde die veel hoger is dan 120€.

 

Gr

Dieter

  • 4 weeks later...
Geplaatst:

schultz1984

Voor 10 fietsen is dit inderaad weinig haalbaar. Je kan moeilijk die fietsen per luchtvracht gaan opsturen, want dan gaat dat veel te veel geld kosten. Ook de meeste fabrikanten zullen weinig zin hebben om tien fietsen te gaan verkopen. Tenzij je ergens een kleine handelaar vindt die nog tien fietsen in zen achterhuis staan heeft.

 

Ik versta soms niet dat mensen willen per se importeren uit China maar er gewoon geen volume voor hebben. Als je volume zo klein is zoek dan iets lokaal. Eenmaal je volumes groot genoeg zijn kan je naar China gaan. Maar nee, men wil ook koste wat kost importeren uit China. Feit is dat importeren uit China, in de meeste gevallen, enkel goed is indien je over grote hoeveelheden spreekt.

Geplaatst:

Norbert Bakker

  • Moderator

Een eigen merk kost letterlijk de kost van 1 sticker.

Penny wise...

 

Een eigen merk betekent ook zelf verantwoordelijk voor de productaansprakelijkheid, ook als de oorspronkelijke fabrikant of importeur in de EU gevestigd is.

Dus als je slim bent houd je in de afweging wel of geen eigen merk, ook rekening met de kosten voor (kwaliteits)controle en verzekering van schade als gevolg ontwerp- , productie- of assemblage fouten. Anders kan zo'n stickertje nog wel eens een dure grap worden...

 

 

Eem Financieel Advies ; persoonlijk en vertrouwd verzekerd voor ZZP en MKB

Gespecialiseerd in Arbeidsongeschiktheid, aansprakelijkheid en Cyber.

 

 

Geplaatst:

schultz1984

Inderdaad, als je merk niets meer voorstelt dan een 'sticker' zullen je klanten dit ook rap doorhebben. Vraag is wat is dan de meerwaarde van jou sticker? Als jij dezelfde producten verkoopt als 10 andere merken met het enige verschil de sticker, zal er weinig loyaliteit naar jou merk toe zijn (zeker als jij geen naambekendheid hebt).

Op het eerste zicht lijkt dit misschien eenvoudig, om gewoon een stickertje te plaatsen, in de realiteit komt er veel meer bij kijken dan dat. Wat als de fabrikant plots beslist om zelf die producten in jou markt te zetten, dan ben jij op 1 slag overbodig geworden.

De kunst is dus om iets te doen dat meer inhoud heeft dan een stickertje plaatsen. En anders kan je beter gewoon stickers gaan verkopen.

Geplaatst:

Ward van der Put

  • Moderator

Doe het dan wel goed: geen sticker maar een balhoofdplaatje.

Geplaatst:

Blous

 

Hele grote (en ook dure) merken "drukken vaak ook alleen een sticker" op producten welke ze kopen bij een collega onderneming.

 

En loyaliteit is wat moet groeien. Dat is er nooit bij een startende onderneming/merk, dus dat vind ik geen argument in deze. Wel kun je loyaliteit verdienen via verschillende manier en een eigen merk kan daarbij helpen. Hiervoor hoeft het product echt niet anders te zijn dan die van de concurrent. De klant moet de perceptie hebben dat het afwijkt op voor hun bepaalden onderdelen, dat kan bijvoorbeeld ook services zijn. Maar kan ook zo iets zijn als prijssegment. Om je een voorbeeld te geven: een spijkerbroek van een groot duur merk is qua inkoop en productie niet (zoveel) duurder als een goedkopere spijkerbroeken merk, het verschil is niet groter dan 2 USD per broek terwijl in de winkel dit al gauw ligt op € 200 verschil.

 

Dus we laten ons allemaal beetnemen door "stickers".

 

De verwijzing naar de aansprakelijkheid mag je weer niet onderschatten.

 

Groeten,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.