• 0

Op rekening bestellen / kopen als eenmans zaak

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als ze je op je "blauwe ogen" geloven zeker wel. Alleen is dat krediet meestal maar 30 dagen en zijn die zo om. :P

 

Dus snel verkopen en cashen of zorgen dat je toch een buffertje hebt om na die 30 dagen te kunnen betalen. ;)

 

Zelf gebruik ik geen leverancierskrediet meer, ik pak liever de betalingskorting. :) Levert meer op dan bij een bank. ;D

Link naar reactie
  • 0

Ik had daar ook nog een kleine opmerking over:

 

Af en toe bestel ik iets bij grote electronicawebshops meestal componenten die ik elders niet kan vinden.

 

Daar kreeg ik van de eerste keer 30 dagen en zelfs 60 dagen betaaltermijn.

 

Zijn wel kleine bedragen <100€, ik vermoed dat dit dan risicomanagement is van hun kant? Ze zijn ook wel niet de goedkoopste en mogelijk is het een vorm van klantenbinding?

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
  • 0

Is het voor een eenmanszaak of een cv ook mogelijk om goederen op krediet te kopen bij andere bedrijven?

Of is dit alleen mogelijk voor besloten vennootschappen?

hardnekkige misvatting in perceptie :)

 

Bekijk het eens van de kant van de leverancier. Waar loop je meer risico met lege handen achter te blijven: bij een ondernemer met eenmanszaak die met zijn/haar volle privé vermogen garant staat, of bij een BV met 1 euro geplaatst kapitaal?

 

Kortom: als ik leverancier was, zou ik bij verkoop op krediet eerder aanvullende waarborgen (cijfers) vragen van een BV dan van een eenmanszaak of CV. In de praktijk wordt dat uiteraard gewoon van beide verlangd.

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Interessant, welke cijfers moet je dan bezorgen aan een leverancier opdat die meer vertrouwen zou hebben dat je de facturen betaalt?

 

Bedrijfsresultaten, eigen vermogen, liquide vermogen, quick ratio, current ratio: min of meer dezelfde ratings als - bijvoorbeeld - Graydon of een kredietverzekeraar gebruikt voor de inschatting van de kredietwaardigheid.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Interessant, welke cijfers moet je dan bezorgen aan een leverancier opdat die meer vertrouwen zou hebben dat je de facturen betaalt?

 

Geen enkel cijfer geeft garantie voor de toekomst. De ene leverancier denkt het hieraan af te kunnen lezen en de ander daaraan. Je zult het aan de leverancier in kwestie moeten vragen. Norbert noemt al wat voorbeelden.

 

 

 

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Interessant, welke cijfers moet je dan bezorgen aan een leverancier opdat die meer vertrouwen zou hebben dat je de facturen betaalt?

In Nederland o.a. met een verklaring dat je de belastingen correct betaald.

In heb ik het zelfs meegemaakt dat ik als leverancier áán een Belgisch (overheids)bedrijf een dergelijk formulier moest overhandigen (attest van de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid).

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Interessant, welke cijfers moet je dan bezorgen aan een leverancier opdat die meer vertrouwen zou hebben dat je de facturen betaalt?

 

Dat is leveranciers eigen, daar zijn geen vaste regels voor.

Kopie van inschrijving KvK is meestal gewenst, en vaak krijg je dan een klein krediet, 2 tot 3.000 euro, betalingstermijn 30 dagen, en dan ligt het geheel aan je betalings- en aankoopgedrag hoe het verder gaat verlopen.

 

Link naar reactie
  • 0

Interessant, welke cijfers moet je dan bezorgen aan een leverancier opdat die meer vertrouwen zou hebben dat je de facturen betaalt?

 

Dat is leveranciers eigen, daar zijn geen vaste regels voor.

Kopie van inschrijving KvK is meestal gewenst, en vaak krijg je dan een klein krediet, 2 tot 3.000 euro, betalingstermijn 30 dagen, en dan ligt het geheel aan je betalings- en aankoopgedrag hoe het verder gaat verlopen.

 

 

Dat is ook mijn praktijkervaring.

 

Cijfers voorleggen lijkt mij evengoed een kwestie van vertrouwen. kunnen te verwachten cijfers wel correct zijn???

 

Dan kan je volgens mij als leverancier evengoed kijken naar hoe de betalingshistoriek evolueert. Als men regelmatig moet zeuren achter het geld dan is de kans klein dat je langere betalingstermijnen zal bekomen.

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.