• 0

Basisverzekering ziektekosten 2006

Via deze draad zal ik info verstrekken over het nieuw in te voeren zorgstelsel. Zodra mij nieuwe informatie bereikt, zal ik trachten deze z.s.m. te publiceren.

 

Algemeen

 

De nieuwe basisverzekering geldt voor iedereen. Eenieder is verplicht zich te verzekeren. De basisverzekering wordt een standaardpakket met gelijke voorwaarden voor iedereen en biedt dekking tegen alle, op genezing gerichte zorg. De AWBZ wordt herzien en biedt slechts nog dekking voor zorg die niet op genezing is gericht.

 

De overheid bepaalt welke zorg tot de dekking van de basisverzekering hoort en wanneer de verzekerde hierop aanspraak kan maken. Daarnaast bepaalt de overheid ook het eigen risico. Deze is opgebouwd uit 5 treden van € 100,00 elk. De korting die door de verzekeraar gegeven mag worden bepaalt de verzekeraar zelf, mits deze maar voor alle verzekerden gelijk is. De navolgende zorgvormen zullen vergoed worden:

 

- geneeskundige zorg

- mondzorg

- farmaceutische zorg

- hulpmiddelenzorg

- verpleging

- verzorging

- verblijf i.v.m. geneeskundige zorg

- vervoer i.v.m. het ontvangen van zorg of diensten (incl AWBZ)

 

De zorgverzekeraars moeten aan de volgende wettelijke bepalingen voldoen:

 

- de verzekeraar moet een polis aanbieden ZONDER eigen risico.

- de verzekeraar is verplicht om iedereen te accepteren voor alle door hem aangeboden eigen risico's.

- de verzekeraar moet iedereen met hetzelfde eigen risico dezelfde korting geven.

 

Verzekeringsvormen

 

De verzekeraar heeft een zorgplicht voor de zorg die vanuit de basisverzekering verstrekt wordt. De prestaties bestaan uit zorg en overige diensten waaraan verzekerde behoefte heeft en op vergoeding van de kosten van deze zorg. De verzekeraar is hierbij vrij om te bepalen door wie en waar de zorg verzekerd wordt. (men is vrij om contracten af te sluiten met zorginstellingen)

De volgende polissen zullen worden aangeboden:

 

1) een polis met vooraf gecontracteerde zorg

 

Deze zal een premievoordeel op kunnen keveren aangezien de verzekerde zich voor de benodigde zorg dient te wenden tot de zorginstellingen cq verleners die gecontracteerd zijn. Echter, de verzekerde kan hier wel van afwijken (keuzevrijheid) maar zal dan iets minder vergoed krijgen. (de lagere vergoeding mag niet zo laag zijn dat het vrije verkeer van diensten wordt belemmerd)

 

2) een polis met niet gecontracteerde zorg

 

Vergelijkbaar met de huidige particuliere verzekeringen. Men kan zelf de zorgverlener/instelling kiezen. De kosten worden vervolgens door de verzekeraar vergoed.

 

3) een polis met een combinatie van bovenstaande vormen.

 

Hierbij zijn er voor bepaalde vormen van zorg contracten gesloten met de zorginstellingen en in andere gevallen is men volledig vrij in de keuze.

 

Premie

 

De premie zal gaan bestaan uit twee componenten:

 

- de verplichte inkomensafhankelijke bijdrage van de werkgevers. Hierdoor wordt circa 50% van de kosten van de gezondheidszorg door de werkgevers betaald!

 

- de nominale premie.

Dit is de premie die de verzekerde aan de verzekeraar betaald. Deze premie kan dus per verzekeraar verschillen, met dien verstande dat er per zorgverzekeraar slechts een nominale premie per polisvariant kan gelden.

Verzekerden tot 18 jaar betalen geen nominale premie.

 

Collectiviteitskorting:

Deze bedraagt maximaal 10% en kan door werkgevers of rechtspersonen worden gesloten.

 

Aanvullende verzekeringen

 

Niet alle zorg wordt vanuit de basisverzekering vergoed. In de samenstelling van deze aanvullende verzekering en premie, zijn de verzekeraars volledig vrij. Hier zal dus het onderscheid gaan plaatsvinden. Daarnaast kunnen de verzekeraars binnen de collectiviteiten nogal wat differentiatie toepassen. Niet alleen op het gebied van het aanvullend pakket maar zeker ook op het gebied van de premie. (de maximale korting van 10% is niet van toepassing op de aanvullende premies!)

 

//edit:: "ziektekosten" aan titel toegevoegd ten behoeve van vindbaarheid

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Tja, ben erg benieuwd wat ik volgend jaar moet gaan betalen aan zorg

naar mijn idee betaal ik via de belasting niet zo veel hoor...krijg al mn belastingcenten nog terug tot nu toe...

tot op de laatste cent...

zal nu wel anders zijn nu ik ondernemer ben...maar ja dat hoort erbij

we zullen zien hoeveel we moeten gaan betalen en of het nog allemaal op te brengen is....

ben bang van niet

Link naar reactie
  • 0

Voorbeeld, welke ik aanhaal uit een stuk van prof. R. van der Ploeg: "Ruwe berekeningen geven aan dat een operatie of medische behandeling die het leven rekt met 5 jaren de samenleving € 38.000,00 mag kosten.

 

Werken met dat soort getallen is politiek niet ongebruikelijk, vrijwel alle overheden zullen dit doen. Men hanteert een bepaald bedrag per gewonnen levensjaar. Dit lijkt wat cru, maar heeft ook wel zijn voordelen. Je kunt met dit soort cijfers namelijk heel snel langs elkaar leggen wat de kosten per levensjaar zijn van allerlei beleid. Niet alleen zorg, maar ook vervuiling, verkeersveiligheid, arbo-wetgeving, voorlichtingscampagnes tegen drank/roken/etc, en ga zo maar door.

 

De iets kwaaiere overheden berekenen ook nog mee hoeveel belasting-opbrengsten er gepaard gaan met de investering in gewonnen levensjaren... gevolg daarvan is dat men liever iemand van 30 dan iemand van 70 oplapt voor dezelfde kosten per gewonnen jaar. Geen idee hoe dit in nederland gedaan wordt, maar ergens zou het me niet verbazen als het ervan komt (of al zo is).

Link naar reactie
  • 0

Momenteel werk ik als DGA in mijn eigen BV. Heb een leuke basic ziektekostenverzekering via FBTO. Kosten (ben single; geen kids) circa 1.800 per jaar. Incl AWBZ-premies. Kosten volgend jaar: 1.100 basis plus 1.950 "werkgeversdeel". Over dat laatste moet ook nog eens IB worden berekend als ik het allemaal goed heb begrepen. Hoezo lastenverlichting?

Kees de Kruiff

In Memoriam

Link naar reactie
  • 0

Beloftes van de regering t.a.v. koopkrachtbehoud of lastenverlichting gelden nooit voor ondernemers...

 

Laatst zei men iets over dat de kosten voor zorgverzekering beperkt blijven tot maximaal 5% van het inkomen.. geen idee hoe dat moet aansluiten bij premies van 1100 per jaar plus 4.4% - ik zie het niet gebeuren.

Link naar reactie
  • 0

Goedenavond tesaam. Ik ben voornemens een eenmansbedrijfje te beginnen in 2006. Mijn partner werkt 24 uur. Ik werk niet. Ik ben dus bij mijn partner verzekerd. Als in 2006 de nieuwe basisverzekering start hoe gaat het plaatje er dan voor ons uitzien. Is het dan niet voordeliger om mijn partner het bedrijfje te laten beginnen. ......... of krijgt ie dan ook te maken met die extra toeslag van 6,5 % of maakt het allemaal niet uit....

Groeten

Wakka

Link naar reactie
  • 0

Een late reactie op jouw vraag "Wakka", maar het volgende;

 

De verzekering is persoonlijk, dat betekent dat zowel jij als jouw partner een verzekering moet afsluiten. Jouw partner betaalt alleen de basispremie en de werkgever betaalt de inkomensafhankelijke premie voor jouw partner.

 

Ondernemers moeten de inkomensafhankelijke premie uiteraard zelf betalen. Dat betekent dat jij als ondernemer die 6,5% of een lager percentage (dit is nog onderwerp van discussie) moet betalen bovenop de basispremie.

 

Als jouw partner het bedrijf opstart zal jouw partner de 6,5% inkomensafhankelijke premie moeten betalen. Mij lijkt dat dit alleen over het winstdeel van het bedrijf gaat en dat de werkgever nog altijd de premie betaalt over het salaris uit loondienst. In dat logische geval maakt het geen verschil of jij of jouw partner het bedrijf start.

 

Als echter eenzelfde afwijking gaat gelden als bij het huidige stelsel, waar de grens voor het ziekenfonds bij ondernemers lager ligt dan bij werknemers, zou het best kunnen zijn dat het voor jouw partner nadeliger uitpakt dan als jij de onderneming zou starten.

 

Op de webite Platform voor zelfstandige Ondernemers worden de consequenties voor ondernemers besproken.

 

//edit::link toegevoegd

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Een late reactie op jouw vraag "Wakka", maar het volgende;

 

De verzekering is persoonlijk, dat betekent dat zowel jij als jouw partner een verzekering moet afsluiten. Jouw partner betaalt alleen de basispremie en de werkgever betaalt de inkomensafhankelijke premie voor jouw partner.

 

Ondernemers moeten de inkomensafhankelijke premie uiteraard zelf betalen. Dat betekent dat jij als ondernemer die 6,5% of een lager percentage (dit is nog onderwerp van discussie) moet betalen bovenop de basispremie.

 

Als jouw partner het bedrijf opstart zal jouw partner de 6,5% inkomensafhankelijke premie moeten betalen. Mij lijkt dat dit alleen over het winstdeel van het bedrijf gaat en dat de werkgever nog altijd de premie betaalt over het salaris uit loondienst. In dat logische geval maakt het geen verschil of jij of jouw partner het bedrijf start.

 

Als echter eenzelfde afwijking gaat gelden als bij het huidige stelsel, waar de grens voor het ziekenfonds bij ondernemers lager ligt dan bij werknemers, zou het best kunnen zijn dat het voor jouw partner nadeliger uitpakt dan als jij de onderneming zou starten.

 

Op de webite Platform voor zelfstandige Ondernemers worden de consequenties voor ondernemers besproken.

 

//edit::link toegevoegd

 

 

 

 

Vriendelijk dank voor de uitleg. Echter rest mij nog een lastige vraag een praktische. Momenteel ben ik verzekerd via mijn partner en wij komen in 2006 in aanmerking voor zorgtoeslag en hebben dat ook aangegeven. Onze kinderen zijn ook bij mijn partner verzekerd. Echter in 2006 wil ik gaan beginnen. Dan drommen de volgende vragen op. Kan ik bij dezelfde maatschappij blijven...Hoe wordt de 6,5 % verrekend... Moet ik mij opnieuw ergens verzekeren... Kunnen de kinderen bij mijn partner blijven.... en hoe zit het met de zorgtoeslag als ik geen of weinig inkomen heb in het startjaar 2006. Mocht iemand de antwoorden weten(het lijkt wel een quiz...) dan zou het geweldig zijn.

 

met vriendelijke groet

 

Wakka

 

[edit mod] wakka's tekst buiten de quote geplaatst [/edit]

Link naar reactie
  • 0

Het ziet er naar uit dat die 6.5% straks 4.4% wordt, plus het vaste bedrag van va 1000 euro.

 

Je kunt bij je huidige verzekeraar blijven, er is een acceptatieplicht voor de basisverzekering. Als je aanvullende verzekeringen wil kan de verzekeraar dit evt weigeren, mocht er aanleiding voor zijn. Overigens is daarmee niet gezegd dat het ook voordelig is om bij je huidige verzekeraar te blijven, vergelijken kan wel eens lonen.

 

Voor zover ik begrepen heb zijn kinderen min of meer gratis verzekerd (voor de basisdekking althans) in het nieuwe systeem.

Link naar reactie
  • 0

En voor de zorgtoeslag geldt dat je een schatting moet doen voor jouw jaarinkomen van 2006 (dat formulier dat je voor 2 november terug moet sturen weet je wel ;)).

 

Op basis daarvan wordt een voorschot berekend. Na afloop van het jaar wordt het daadwerkelijke inkomen en de daarbij horende toeslag berekend en verrekend met de reeds ontvangen toeslagen/voorschotten.

 

Die inkomensafhankelijke premie (6.5%, 6,25%, 4,4% of wat dan ook) wordt door de belastingdienst geïncasseerd, ook op basis van die opgave en latere verrekening.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Kan ik bij dezelfde maatschappij blijven...

 

Is geen probleem om bij je huidige maatschappij te blijven. Deze komt voor 16 december met een aanbod welke gebasseerd is op je huidige verzekering. Rondsnuffelen rond die datum kan zeker de moeite lonen. Is er sprake van aanvullende verzekeringen dan kan het zelfs lonend zijn om deze los van de basisverzekering onder te brengen bij een andere maatschappij. Wanneer je geen reactie geeft aan je verzekeraar dan ben je vanaf 1-1-2006 conform het aanbod gedekt.

 

Hoe wordt de 6,5 % verrekend...

 

Inmiddels is dit percentage gesteld op 4,4 %. De belasbare winst vormt de grondslag voor deze berekening. Deze zal door de fiscus worden geincasseerd.

 

Moet ik mij opnieuw ergens verzekeren...

 

Zie bovenstaande.

 

Kunnen de kinderen bij mijn partner blijven....

 

De kinderen dienen zelf (door zorg van de ouders/verzorgers) te beschikken over een basisverzekering. Ook kinderen onder de 18 jaar zijn verplicht verzekerd. Ze behoeven alleen geen nominale premie te betalen.

 

en hoe zit het met de zorgtoeslag als ik geen of weinig inkomen heb in het startjaar 2006.

 

Voor het bepalen van de hoogte van de zorgtoeslag wordt uitgegaan van het inkomen van jezelf en je toeslagpartner. Voor alleenstaande bedraagt de grens € 25.000,00 en is er sprake van een toeslagpartner dan wordt deze grens opgetrokken naar € 40.000,00. Het inkomen van je partner wordt bij de te verwachten winst gerekend. Je blijft dus ver beneden de grens en kunt dus rekenen op een toeslag.

 

Overigens hebben de verzekeraars onderling afgesproken gedurende het eerste jaar erg soepel om te gaan met de acceptatiecriteria m.b.t. de aanvullende verzekeringen.

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
  • 0

Kan ik bij dezelfde maatschappij blijven...

 

Is geen probleem om bij je huidige maatschappij te blijven. Deze komt voor 16 december met een aanbod welke gebasseerd is op je huidige verzekering. Rondsnuffelen rond die datum kan zeker de moeite lonen. Is er sprake van aanvullende verzekeringen dan kan het zelfs lonend zijn om deze los van de basisverzekering onder te brengen bij een andere maatschappij. Wanneer je geen reactie geeft aan je verzekeraar dan ben je vanaf 1-1-2006 conform het aanbod gedekt.

 

Hoe wordt de 6,5 % verrekend...

 

Inmiddels is dit percentage gesteld op 4,4 %. De belasbare winst vormt de grondslag voor deze berekening. Deze zal door de fiscus worden geincasseerd.

 

Moet ik mij opnieuw ergens verzekeren...

 

Zie bovenstaande.

 

Kunnen de kinderen bij mijn partner blijven....

 

De kinderen dienen zelf (door zorg van de ouders/verzorgers) te beschikken over een basisverzekering. Ook kinderen onder de 18 jaar zijn verplicht verzekerd. Ze behoeven alleen geen nominale premie te betalen.

 

en hoe zit het met de zorgtoeslag als ik geen of weinig inkomen heb in het startjaar 2006.

 

Voor het bepalen van de hoogte van de zorgtoeslag wordt uitgegaan van het inkomen van jezelf en je toeslagpartner. Voor alleenstaande bedraagt de grens € 25.000,00 en is er sprake van een toeslagpartner dan wordt deze grens opgetrokken naar € 40.000,00. Het inkomen van je partner wordt bij de te verwachten winst gerekend. Je blijft dus ver beneden de grens en kunt dus rekenen op een toeslag.

 

Overigens hebben de verzekeraars onderling afgesproken gedurende het eerste jaar erg soepel om te gaan met de acceptatiecriteria m.b.t. de aanvullende verzekeringen.

 

 

Geweldig bedankt hier kan ik mee verder

 

 

Link naar reactie
  • 0

Tja, dat schatten wordt opeens lastiger. Eerst was het eigenilijk vrij eenvoudig voor first-timers, net boven of onder de ziekefondsgrens, afhankelijk van je verzekeringsvoorkeur in het eerste jaar. Nu moet je zowaar wat zinnigs verzinnen.

 

Je blijft dus ver beneden de grens en kunt dus rekenen op een toeslag.

 

Veel zal het overigens niet zijn.. de maximale toeslag is ca 400 euro per jaar.

Link naar reactie
  • 0
Veel zal het overigens niet zijn.. de maximale toeslag is ca 400 euro per jaar.

 

Nou ja, niet veel het is toch minstens 1/3e van de kosten. Want zonder inkomen betaal je alleen de basispremie. Stel dat je nog 800 moet betalen, dan ben je circa 33 euro per maand kwijt en dat is vergelijkbaar met de huidige nominale premie.

 

Alleen het nadeel is nu dat bij die toeslag rekening wordt gehouden met het gehele gezinsinkomen. Dat betekent dat bij gezinnen waar er een partner inkomsten heeft en de ondernemer nog geen positief resultaat heeft de situatie verslechtert aangezien de toeslag daardoor afneemt en het verschil met de nominale premie groter wordt.

 

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Een zorgverzekeraar raadde mij aan om niet alleen naar de nieuwe premie te kijken maar ook naar de nieuwe inhouding op het salaris. Sommige mensen gaan veel minder premie betalen maar gaan er in netto salaris net zoveel op achteruit, bij anderen gaat het andersom. En dan heb je nog die zorgtoeslag. Krijg ik die ook als ondernemer?

 

En zijn we nu van de ziekenfondsjojo af? Jaren geleden moest ik in het ziekenfonds in de jaren dat ik veel verdiende en moest ik er uit als ik niks verdiende. Na zo'n jojo was dan je particuliere premie wel gestegen.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
  • 0

Zo langzamerhand worden zowel de premies van de basisverzekering alsook van de aanvullende verzekeringen bekend. Laat je echter niet verleiden door, en "lokken" naar de maatschappijen die een schijnbare lage premie publiceren zonder daarbij na te gaan hoe een en ander is samengesteld.

 

Enkele aandachtspunten

 

Basisverzekering:

 

Er geldt voor de basisverzekering in een minimaal voorgeschreven "dekkingspakket". Deze komt in grote lijnen overeen met die van het huidige ziekenfondspakket. Echter, maatschappijen kunnen de basisverzekering uitbreiden met additionele dekkingen. Hierdoor kan het lijken dat een bepaalde maatschappij duurder is maar feitelijk, door additionele dekkingen (welke bij andere op een aanvullende verzekering gedekt worden), toch goedkoper kan zijn.

 

Aanvullende verzekering:

 

De premies van de aanvullende verzekeringen kunnen enorm verschillen. Let goed op de dekkingen die geboden worden op de diverse polissen. Daarnaast is het belangrijk te weten dat voor het verzekeren van kinderen onder de 18 jaar ook verwarring bestaat m.b.t. wel of geen premieverschuldigdheid. Bij een aantal maatschappijen is het zo dat er voor de aanvullende verzekeringen geen premie voor de kinderen hoeft te worden betaald terwijl bij anderen dit wel het geval kan zijn. Daarnaast komt het voor dat kinderen gratis zijn meeverzekerd voor de laagste aanvullende verzekering van een van de ouders. Ofwel, als vader slechts kiest voor een kleine aanvullende verzekering en moeder een hele uitgebreide dekking wenst, dan zijn de kinderen "slechts" gratis meeverzekerd voor de kleine aanvullende dekking en zullen ze bij moeten betalen wanneer ze uitgebreider aanvullen verzekerd willen worden.

 

Risicoselectie:

 

Voor de basisverzekering geldt een acceptatieplicht. Voor de aanvullende verzekeringen is onderling afgesproken het eerste jaar soepel om te gaan met het acceptatiebeleid. Echter, bij een aantal maatschappijen wordt er bij bepaalde aanvullende pakketten risicoselectie toegepast! Ben je hiervan bewust.

 

Collectiviteiten:

 

Of deelname binnen een collectieviteit interessant is val niet zomaar te zeggen. Bovenstaande zaken maken duidelijk dat er nogal wat verschil kan zijn. Vergelijk zorgvuldig en kijk niet alleen naar de maximale 10% korting die gegeven kan worden!

 

Ouderen en chronisch zieken:

 

Vooral voor deze groepen is het belangrijk om zorgvuldig een aantal zaken te overwegen. Door het soepele acceptatiebeleid gedurende het eerste jaar kun je naar die partij gaan welke het meest passend "product" aanbiedt. In 2007 is het feest afgelopen en zal overstappen naar een andere zorgverzekeraar voor problemen kunnen zorgen. Voor een aantal groepen chronisch zieken worden er collectiviteiten opgezet waarbij de dekkiing is afgestemd op het ziektebeeld.

 

Kom je er niet uit? (en dat is zeer begrijpelijk) Vraag aan een verzekeringsadviseur bij je in de buurt of hij je helpt bij het maken van deze keuze. Het gaat tenslotte over je gezondheid!

 

Lang leve de transparantie :P

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
  • 0

bron: www.nu.nl:

 

AMSTERDAM - Het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (MinVWS) heeft een rekenhulp ( http://www.denieuwezorgverzekering.nl/ZorgVerzekering/ ) gelanceerd voor de nieuwe zorgverzekering. Mensen kunnen hier invullen wat hun huidige inkomen is en hoe ze nu verzekerd zijn. Via de rekenhulp wordt dan uitgerekend of men er uiteindelijk op vooruit of op achteruit gaan.

 

Minister Hoogervorst heeft al eerder aangegeven dat veel groepen er financieel op vooruit gaan, maar ook dat sommige groepen er op achteruit kunnen gaan.

 

 

Inkomensgaranties kan het kabinet niet geven.

 

en nou maar gauw rekenen :D

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Als kleine zelfstandige (assurantiekantoor) ben ik ook niet blij met het nieuwe stelsel. Niet alleen de kosten rijzen de pan uit maar ook onze inkomsten (=provisie op polissen) zijn nog maar 1/3 van de bedragen die we nu ontvangen. Veel van mijn collega's geven er dan ook vwb het nieuwe stelsel de brui aan.

 

Omdat wij alleen nog maar kunnen verdienen door massa heb ik met een twintigtal collega's in het land de knuppel in het hoenderhok gegooid! Wij rekenen gewoon voor iedereen, particulier of bedrijf, oud of jong, gehandicapt of niet, gewoon een premie van EUR 82,50 per maand! Let wel: dit is voor een restitutiepolis, vrijheid van zorg dus!

 

Meer info: [spam verwijderd door moderator]

 

Als er vragen zijn zie ik ze wel, weet inmiddels alles over dit nieuwe stelsel!

Link naar reactie
  • 0
Als er vragen zijn zie ik ze wel, weet inmiddels alles over dit nieuwe stelsel!

 

Je advies is welkom op dit forum Ladasyroste, maar een link naar je info-website die vooral dient om polissen te verkopen is nou net iets teveel van de spammerige. Zet die link maar in je signatuur, en keep de knuppels up! ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

bron: www.nu.nl:

 

AMSTERDAM - Het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (MinVWS) heeft een rekenhulp ( http://www.denieuwezorgverzekering.nl/ZorgVerzekering/ ) gelanceerd voor de nieuwe zorgverzekering. Mensen kunnen hier invullen wat hun huidige inkomen is en hoe ze nu verzekerd zijn. Via de rekenhulp wordt dan uitgerekend of men er uiteindelijk op vooruit of op achteruit gaan.

 

Minister Hoogervorst heeft al eerder aangegeven dat veel groepen er financieel op vooruit gaan, maar ook dat sommige groepen er op achteruit kunnen gaan.

 

 

Inkomensgaranties kan het kabinet niet geven.

 

en nou maar gauw rekenen :D

 

 

 

pfff

kan niet eens mn inkmen invullen per jaar omdat dat minder is dan het aangegeven minimum bedrag van 16000...

:S

dus kan niets berekenen via die site

:S

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 113 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.