• 0

Wie gebruikt nog wel eens een startpagina?

Zo nu en dan zie ik ze nog wel eens voorbij komen in een bericht. Een verwijzing naar een startpagina.

 

Zelf gebruik is deze al tijden niet meer, al heb ik om eerlijk te zijn wel geprobeerd om mijn eigen website bij een aantal aan te melden...

 

Wat ik mij afvraag is:

 

Wie van jullie gebruikt nog een startpagina?

 

Welke startpagina (dochter) is dat dan?

 

Waarvoor?

 

 

Misschien mis ik iets, misschien zijn deze pagina's nog actueler dan ik dacht. Misschien blijkt dat ze alleen nog worden gebruikt voor (een zwakke vorm van) linkbuilding, zoals ook in dit (iets oudere) topic wordt beschreven...

 

 

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

 

 

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik zag laatst nog de "roze biggetje mascote" reclame op TV. Dus Start zal wel inkomsten vanuit Start hebben ;)

 

Voordat google een zeer welkome tool werd, was Startpagina het/mijn eerste web-ingang naar info. Maar nu? Ik google veel, en zie in de resultaten wel de startpagina. Ik heb dan nog wel weemoed van "ooit waren jullie mijn wegwijzer". Maar nu? Nu skip ik die google search link naar Startpagina en surf ik door naar direct inhoudelijke info die ik van Google krijg. Heeft mede te maken met de sumiere samenvatting op de results van Google Search, zodat mijn keuze ook makkelijker wordt/filtert.

Dat wil trouwens niet zeggen dat Startpagina geen relevante info heeft. Maar dat is op Start niet direct inzichtelijk en neigt het voor mij naar promo/advertenties. En dat werkt voor mij vertragend in het snelle webverkeer naar inhoudelijke info.

Een bijkomend vermoeden is dat Startpagina's tegenwoordig zelf op zoek gaat naar relevante websites, terwijl je daar vroeger een verzoek in moest dienen en maar moest afwachten of je er op kwam te staan.

Zegt dit....?

a) niemand meldt zich meer aan en Startpagina moet zich wel vullen en gaat zelf op zoek of

b) Startpagina beoordeelt niet meer jouw aanvraag, maar selecteert zelf.

c) of ? ? ?

Als er antwoord is op bovenstande vragen, vraag ik mij ook weer af welk keurmerk hanteert Startpagina Anno Nu voordat je vermeld wordt?

 

En oeps... sorry... Ik heb meer vragen dan (TS) TopicStarter Webwinkel Meerwaarde, dan antwoord aan TS ::) Maar dat komt vooral doordat de WWWW (wijze wondere web wereld) mij soms ook vraagtekens geeft. Anny one?

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Heel toevallig kwam ik vanmiddag via de zoekfunctie op de kleding maken startpagina en die link heb ik gedeeld. Wellicht bracht dat iemand op een idee voor een topic of het was puur toeval.

 

Persoonlijk kijk ik er niet naar en het is al jaren geleden dat ik wel regelmatig keek naar de relevante startpagina dochters of ik zelf aanwezig was en of er veranderingen waren.

 

Ooit was het een van de best bezochte sites in Nederland. In 2007 nog de nummer 2 in de top 10 maar vrij snel daarna uit de top 10.

 

En dan is er nu weer TV reclame voor startpagina. Weggegooid geld lijkt me.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Een bijkomend vermoeden is dat Startpagina's tegenwoordig zelf op zoek gaat naar relevante websites, terwijl je daar vroeger een verzoek in moest dienen en maar moest afwachten of je er op kwam te staan.

Zegt dit....?

a) niemand meldt zich meer aan en Startpagina moet zich wel vullen en gaat zelf op zoek of

b) Startpagina beoordeelt niet meer jouw aanvraag, maar selecteert zelf.

c) of ? ? ?

Als er antwoord is op bovenstande vragen, vraag ik mij ook weer af welk keurmerk hanteert Startpagina Anno Nu voordat je vermeld wordt?

Je kunt wel een linkje op Startpagina.nl krijgen Mikky, zolang je elke dag maar € 500,- overmaakt op de rekening van Sanoma blijf je klikbaar. ;)

Linkje op dochters kan goedkoper, al naar gelang het aantal bezoekers vanaf € 50,- per jaar.

Keurmerk van Startpagina/Sanoma is altijd al dit teken geweest: $

 

Albert.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Een vriend van me onderhoudt drie Startpagina-dochters, waarop hij naast veel actuele en relevante links over zijn vak een handvol links heeft naar zijn eigen bedrijf en zijn webwinkel. Volgens hem werkt dat nog steeds erg goed.

 

Ik heb zelf voor € 250 een jaar lang op een andere Startpagina-dochter gestaan. Dat leverde 9.000 bezoekers op (wat tegen 2,8 cent per bezoeker goedkoper is dan Google AdWords). Daarmee ben ik opgehouden toen de bezoekersaantallen zienderogen begonnen te dalen — dóórdat de beheerder geld rook en alleen nog betaalde links ging plaatsen.

 

Kortom: voor mij werkt het niet meer, voor mijn vriend nog wel.

Link naar reactie
  • 0

Ik beheer zelf sinds kort een startpagina omdat ik er per toeval achter kwam dat deze nig niet bestond en ik eigenlijk al best lang een startpagina wilde beheren. Nu ik hem eindelijk heb, begin ik me ook af te vragen of er nog wel veel bezoek op af komt. In ieder geval komen er op mijn pagina weinig link aanvragen.

 

Interessante topic dit dus ;-)

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie
  • 0

Startpagina's zijn helaas niet meer wat het geweest is. Vroeger werden die nog bijgehouden door mensen die echt een passie hadden voor het onderwerp, en zelf echt op zoek gingen naar de beste websites.

 

Zo staat mijn dj website uit 2003 op tig startpagina's, waaronder enkele van startpagina.nl. Die heb ik daar nooit aangemeld, ik heb er nooit een teruglink voor geplaatst en zeker nooit voor betaald... die link staat daar gewoon omdat de beheerder destijds vond dat mijn website een plekje op die startpagina verdiende (geheel terecht uiteraard ;D). Tegenwoordig kun je alleen nog een linkje krijgen op startpagina.nl als je daarvoor betaalt, jammer maar helaas.

 

Ik krijg wel regelmatig linkruil verzoeken waarbij ik dan een linkje kan krijgen op startpagina kloons. Dat wordt over het algemeen afgeraden, maar vaak hebben dat soort sites wel een behoorlijk goede reputatie volgens SEO tools (voor de kenner, hoge PA en DA). Dus af en toe ga ik nog wel eens in op zo'n linkruil voorstel, maar dan wel alleen als het een hele relevante pagina betreft (dus niet allerlei-interessante-links.startpagina.nl).

 

Verder gebruik ik startpagina's vrijwel nooit.

 

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

ik heb onze pagina over custom made (bedrijfs)kleding op kledingproductie.startpagina.nl aangemeld nadat er hier naar verwezen werd.

 

Overigens was dat zo'n beetje voor het eerst dat ik echt een positieve ervaring had met een beheerder, de meesten hebben zo'n pagina alleen om hun eigen links te onderhouden of dik geld te vragen voor nieuwe links. Bij startkabels enzo is het nog veel erger.

 

Effe in analytics gekeken; afgelopen maand 36 kliks van gehad, dus zeker nog de moeite.

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 1

Heel toevallig kwam ik vanmiddag via de zoekfunctie op de kleding maken startpagina en die link heb ik gedeeld. Wellicht bracht dat iemand op een idee voor een topic of het was puur toeval.

 

Ik vroeg het me al een tijdje af, omdat ik in meerdere topics een verwijzing naar een startpagina(dochter) zag staan. :D Na jouw antwoord wilde ik hier toch eens polsen...

 

 

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 164 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.