Tracking via Add this ook op Higherlevel?

Aanbevolen berichten

Neem aan dat je ook gegevens kan kopen van mensen die in de financiele probelemen dreigen te komen. Ik zou daar als leverancier best veel geld voor willen neertellen.
Volgens mij ben je iets te achterdochtig.

Ben zelf ook een beetje aan het spelen met 'Big Data' en het probleem is dat zulke 'mega'databases enorm vervuild en snel verouderd zijn. Kijk voor de aardigheid maar eens naar de advertenties die je voorgeschoteld krijgt op een gemiddelde dag internetten. Bij mij slaan ze nog steeds 9 van de 10 keer nergens op.

Waar de meeste data voor gebruikt wordt is zoals TwaBla zegt advertising of mailinglists.

Maar dan is het vaak nog steeds met hagel schieten.

 

Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat een leverancier een lijst met "mensen die in de financiele problemen dreigen te komen" aankoopt. Eén kop koffie drinken met een klant en diep in de ogen kijken zegt meer dan zo'n lijstje.

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie

Nu HL dit weet (en wellicht al wist), wanneer wordt de cookieverklaring in de forumregels aangepast?

Was achter de schermen al jaren bekend, want Vadertje Staat houdt graag een oogje op zijn ondernemers. Er zitten bij EZ vier analisten die niks anders doen dan het online gedrag van starters tot beleidsklare ideeën te herleiden. En nog eentje bij de Belastingdienst die zoekt naar fraude-aanwijzingen. Wir haben es gewusst!

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Nu HL dit weet (en wellicht al wist), wanneer wordt de cookieverklaring in de forumregels aangepast?

 

Hoe snel kun jij als jurist een duidelijke en waterdichte concepttekst aanleveren om niet?

 

 

Dat kan redelijk snel, kijk maar:

 

Higherlevel.nl streeft ernaar om zoveel mogelijk te conformeren aan de geldende nationale en internationale wet- en regelgeving. Dit geldt in het bijzonder voor de eventuele opslag en beheer van persoonsgegevens. Naast de noodzakelijke gegevens zullen ook gegevens ten aanzien van je surf- en klikgedrag binnen HL worden verwerkt. In het bijzonder zullen je persoonsgegevens en andere informatie:

 

mogelijk worden verkocht, doorgegeven of aan derden worden verstrekt;

mogelijk voor commerciële doelen worden gebruikt;

mogelijk langer dan noodzakelijk worden opgeslagen dan voor het doel waarvoor de gegevens zijn verzameld of verwerkt.

 

Geen dank ;)

 

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie

Ik ga het niet allemaal lezen maar vermoed, na een vlugge scan, dat ze beloven dat ze niets persoonlijks zullen delen. Wat ik belangrijker vind is dat ze niets persoonlijks oogsten en opslaan. En wat zegt een verklaring als je geen middelen hebt om het te controleren?

 

Wat ik verwarrend vind zijn de ogenschijnlijk tegenstrijdige en soms grappig bedoelde posts van (ex) mods. Ik begrijp wel dat je geen aluhoedjes discussie wil krijgen en het niet te zwaar moet aandikken maar je kan het ook niet zomaar weglachen zoals onze MP.

 

Voor mij maakt het niet (meer) uit want ik heb uBlock geinstalleerd. Maar zijn die wel te vertrouwen bedenk ik me. 8)

 

 

Link naar reactie

Wat ik verwarrend vind zijn de ogenschijnlijk tegenstrijdige en soms grappig bedoelde posts van (ex) mods. Ik begrijp wel dat je geen aluhoedjes discussie wil krijgen en het niet te zwaar moet aandikken maar je kan het ook niet zomaar weglachen zoals onze MP.

 

Ik vermoed dat HL voor de meeste geïnteresseerden in dit topic (maar laat ik vooral voor mezelf spreken) (on)dankbaar als testcase gebruikt wordt. Wat gebeurd er op de achtergrond, hoe zichtbaar is dat, welke informatie krijgen gebruikers eigenlijk en hoe kunnen gebruikers en beheerders met de materie omgaan.

 

Want wat hier geldt, geldt waarschijnlijk ook in zijn algemeen. En waar het hier de beheerders wellicht minder wordt (of moet worden) aangerekend, geldt dat niet voor andere plekken.

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie

Ik begrijp wel dat je geen aluhoedjes discussie wil krijgen en het niet te zwaar moet aandikken maar je kan het ook niet zomaar weglachen zoals onze MP.

Online privacy bestaat allang niet meer. Iedereen maakt zich zo af en toe druk om iets dat zichtbaar is/wordt, maar in de achtergrond is alles over ons bekend. De enige manier om dat te voorkomen is niet online te gaan.

 

Link naar reactie

Het nut en de bijwerkingen van functies worden toch op z'n minst tijdens moderatoroverleg besproken. Of dit een dringende zaak is, dat moeten we eerst maar eens beoordelen. Dan zou actie, bijvoorbeeld een aanpassing van cookie en privacy statements of functionaliteit, op kortere termijn kunnen en moeten plaatsvinden.

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Wat ik verwarrend vind zijn de ogenschijnlijk tegenstrijdige en soms grappig bedoelde posts van (ex) mods. Ik begrijp wel dat je geen aluhoedjes discussie wil krijgen en het niet te zwaar moet aandikken maar je kan het ook niet zomaar weglachen zoals onze MP.
Een grapje tussendoor is niet hetzelfde als weglachen.

 

Er wordt terecht opgemerkt dat HL beloften maakt die het forum niet kan waarmaken, omdat de data die het forum zegt niet te delen via plugins alsnog weglekken. Waar die belanden en wat ermee gedaan wordt, is eigenlijk niet zo relevant. Als er simpele methoden zijn om zulke lekken te stoppen, lijkt me dat een logische toevoeging.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Het is een beetje hoe je tegen het delen van persoonsgegevens aan kijkt:

 

De gegevens die je invult om je te registreren bij HL zullen we nooit aan derden verstrekken.

 

Addthis kan je dus wel volgen, maar niet via HL weten wie je bent. Dat ze dat op een andere manier wel kunnen weten is natuurlijk niet uit te sluiten.

 

Ik zou er voor kiezen iets als ghostery te gebruiken, third party cookies niet toe te staan en dergelijke als je je hier zorgen over maakt. Die share knopjes en analytics functies kom je op zoveel sites tegen, geen beginnen aan om alleen sites te gebruiken die het niet doen.

Link naar reactie

Als er simpele methoden zijn om zulke lekken te stoppen, lijkt me dat een logische toevoeging.

Waarbij dus de vraag rijst of je dat aan websites wilt overlaten. Je hebt er dan zelf namelijk geen enkele controle over.

 

In Nederland gebruikt maar een evrbijsterende 16% een adblocker of iets soortgelijks. Daaruit kun je concluderen dat mensen:

 

A) niet weten dat er uberhaupt van alles over ze wordt verzameld

B) niet op de hoogte zijn vcan het bestaan van dat soort software

C) het geen bal kan schelen

 

Voor A en B helpt het om te informeren, dus bij deze: installeer een adblocker. Installeer een trackingblocker als Ghostery. Je kunt bij al die software keurig aangeven op welke sites ze wel en niet actief mogen zijn, dus je hebt het dan helemaal in eigen hand.

 

 

[abusievelijke edit ipv quote hersteld]

[opzettelijk edit ipv quote gerepareerd]

 

 

Link naar reactie

Voor A en B helpt het om te informeren, dus bij deze: installeer een adblocker. Installeer een trackingblocker als Ghostery. Je kunt bij al die software keurig aangeven op welke sites ze wel en niet actief mogen zijn, dus je hebt het dan helemaal in eigen hand.

 

Yep. En wat mij telkens weer verbaast is dat het blokkeren van die trackers, geen effect lijkt te hebben op de aan die trackers verbonden functionaliteit. Ik kan add this dus blijven blokkeren, maar wel van de social media buttons gebruik maken....

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie

En wat mij telkens weer verbaast is dat het blokkeren van die trackers, geen effect lijkt te hebben op de aan die trackers verbonden functionaliteit. Ik kan add this dus blijven blokkeren, maar wel van de social media buttons gebruik maken....

Als je een plaatje ziet van een AddThis-server, komt die van een AddThis-server. (Er staat wat er staat: zo heel ingewikkeld is het nu ook weer niet.) Die hits op de server registreert AddThis. Dat je daarnaast een tracking cookie van AddThis blokkeert, is niet voldoende, want je bent al gespot.

 

Meer technisch: daarvoor gebruiken ze ook die fingerprint-techniek. Jij vraagt een uniek plaatje op van de AddThis-servers. Aan die request van je vingerafdruk ben jij te herkennen, ook zonder cookie.

 

 

Link naar reactie

Aan die request van je vingerafdruk ben jij te herkennen, ook zonder cookie.

Als dit klopt (en ik geloof je meteen) dan kunnen we per direct ook wel stoppen met de cookie popups in Nederland.

Ik heb uitgerekend dat het wegklikken van die popups Nederland minstens 15000 uren per dag kost.

 

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie

 

 

In Nederland gebruikt maar een evrbijsterende 16% een adblocker of iets soortgelijks. Daaruit kun je concluderen dat mensen:

 

 

Of die mensen gunnen de website eigenaar wel een vorm van inkomsten. Een grote site kost gewoon veel geld aan onderhoud en medewerkers. Als iedereen adblockers gaat installeren verdwijnt straks alles achter een paywall, of zullen vele site gewoon verdwijnen.

 

 

logo & grafisch design

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 119 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.