• 0

voldoende verkeer weinig conversie

Omschrijving van je concept:

Beste HL'ers,

 

Ik heb een website die draait al meer dan 3 maanden een adwords campagne.

 

Er komt voldoende verkeer door adwords naar de website, er is een NL + Uk versie.

 

de advertentie gebied is amsterdam, engelse sprekende mensen en mensen

die de engelse taal al voertaal hebben.

 

we gebruiken de volgende landingspagina:

http://amsterdamtraveltaxi.com/?lang=en

 

klikken zijn er voldoende maar de klant besteld er niks dus weinig conversie

 

Wie kan mij helpen of laten zien waar fout is waar de pijn punten zijn.

 

Mijn dank is groot, dank u wel.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

de adwords persoon heeft de campagne 3 maanden gedraaid

 

hij heeft analytics ingesteld en naar de data gekeken maar de adwords persoon weet niet

waar de knel punt zit.

 

De adwords persoon weet het niet.

 

Ik heb zelf ook in analytics gekeken maar zie het niet

 

Heb google adwords gebeld maar zeggen dat is niet onze taak.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

ik wil mensen helpen snel en makkelijk een taxi te bestellen

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

alles gaat online behalve betalen

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

iemand die mij de fouten/pijn punten kan laten zien

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Als ik op een link terecht kom met een formulier dan verzamel ik eerst informatie alvorens ik tot eventuele actie over ga. Ik vind dat je wel een duidelijke call to action landings pagina hebt.

Wellicht heeft het te maken met geduld. Maak je ook gebruik van social media?

Op welke keywords heb je geadverteerd? Voer je ook offline (flyers etc.) marketing uit? Wat voor informatie geeft Google Analytics (o.a. bounce rates)?

 

Groet,

Bas

SSL certificaten | Server Monitoring | Serverbeheer | Installatie, Configuratie & Advies

Link naar reactie
  • 0

Ik kan me voorstellen dat bezoekers op deze website enigszins de weg kwijt raken.

 

- als je je richt op Engelstaligen, waarom dan "Geef een locatie op" in het Nederlands?

 

- ik mag van jou "Airport" intikken, maar als ik "Airp" ingetikt heb gaat Google mij helpen en krijg ik de keuze uit 5 Duitse vliegvelden

 

- en daar waar Google helpt, gebruik je die hulp niet: je kunt bijvoorbeeld gewoon "Rijksmuseum" intikken als je daarnaartoe wilt, maar volgens de tekst onder het invulveld wil jij alleen een vliegveld, een hotelnaam, een straat + woonplaats of een station; "Amsterdam Centrum" werkt dan overigens weer niet, dan kan ik alleen kiezen uit een adres in Israel, Canada of New York ...

 

- time of pick-up is "7:30 AM or 7:30 PM", mijn eerste gedachte: waarom maar 2 tijden? je bedoelt waarschijnlijk dat ik de tijd in een bepaald formaat moet intikken, maar dat ziet er op deze manier wat vreemd uit; waarom trouwens geen tijd-selectie op dezelfde manier als je de datum-selectie doet?

 

- op het vervolgscherm vervang je mijn ingetikte "Rijksmuseum" door een adres, dan heb ik geen idee of je begrepen hebt waar ik naartoe wil

 

- als jouw formulier een van mijn ingaven niet snapt, zoals "Centrum Amsterdam", dan krijg ik een rit van 0 KM, 0 minuten en geen prijs; ik kan dan ook niet terug naar het vorige scherm om een ingave te wijzigen; dat kan alleen in het top-menu, maar dan moet ik alles weer opnieuw invoeren

 

- ik kan me voorstellen dat de prijs een belangrijk item is, dan wil ik die meteen zien, zonder dat ik eerst moet scrollen

 

- als ik heb aangegeven dat ik met 8 personen ben, waarom kan ik dan ook voor een sedan kiezen waar maar 4 personen in passen?

 

Natuurlijk zal het voor iemand die al een aantal keren op deze manier een rit geboekt heeft best wel duidelijk zijn, maar bij een eerste bezoek dient alles direct klip-en-klaar te zijn en dat is het wat mij betreft nu niet.

 

Verder snap ik niet waarom een rit van Schiphol naar Amsterdam Centrum volgens je overzicht 43 euro kost, maar als ik die wil boeken ("Centre of Amsterdam") betaal ik 77 euro.

 

Tot slot: op de Nederlandse website staan nogal wat taalfouten, ook dat kan voor bezoekers een reden zijn om af te haken.

 

Link naar reactie
  • 0

klikken zijn er voldoende maar de klant besteld er niks dus weinig conversie

Wat willen/verwachten mensen die op de advertentie klikken? Komen de door de advertentie gewekte verwachtingen uit op de landingspagina? Heb je daar onderzoek naar gedaan?

 

Hoeveel klikken zijn er? Hoeveel bestellingen zijn er? Hoeveel andere acties (zoals vragen of doorkliks) zijn er? Zijn je verwachtingen realistisch?

 

Ik probeerde een ritje van de Dam naar Schiphol te boeken, maar volgens het resultaat is de afstand 0km. De prijzen blijven (daardoor?) blanco. Tja, dan boek ik dus niet.

 

Ik gebruikte de Engelse versie. Ik doe de suggestie om niet alleen de spelfouten eruit te halen, maar ook om de tekst wat soepeler en minder "vertaald" te maken.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt mij een combinatie van (gebrek aan) usability en betrouwbaarheid. Het eerste punt is m.i. hierboven al voldoende benoemd.

 

Zorg dat je de fouten in je tekst corrigeert. Daarnaast zou je meer informatie kunnen toevoegen over het bedrijf. Met 17 jaar ervaring lijkt me dat er meer te vertellen is...

Voeg foto's toe van je taxi's. Niet alleen vergroot dit je betrouwbaarheid, maar geeft je ook nog wat herkenbaarheid.

 

Eventueel kan je een aantal reviews opnemen. Bijvoorbeeld van bedrijven die veel personen lieten vervoeren. (Hoewel dit wellicht minder van belang is in jouw branche.)

 

Succes.

 

 

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
  • 0

Het geheel oogt wat amateuristisch. De eerder al genoemde taal- en spelfouten, maar ook het webdesign vind ik niet zo netjes (bijvoorbeeld de grote, halflege footer) en de informatie is erg beperkt. Het is mij bijvoorbeeld niet direct duidelijk of je zelf een taxibedrijf bent of dat jij de boekingen bij taxibedrijven regelt voor klanten. En op de contactpagina staat 'Je mag ons alles vragen wat te maken heeft met taxi/vervoer,' dat vind ik meer klinken als de afsluiter van een spreekbeurt dan als professionele tekst.

 

Wat me ook opviel: ik probeerde een willekeurige reis en kreeg bovenaan een banner met '3 mensen bekijken de deal van A naar B.' Dat geloof ik dus echt niet, dat 3 mensen exáct dezelfde rit bekijken als ik. Of was het stom toeval en kloppen die gegevens echt?

 

Ik zou op z'n minst je teksten (laten) controleren en een 'over ons'-pagina toevoegen waar je meer over je bedrijf en werkwijze kunt vertellen, zodat het wat betrouwbaarder overkomt. Daarnaast zou ik de usability van het boekingsproces verbeteren. Je zou ook nog een dienstenpagina kunnen maken. Ik moet nu in de tekst lezen dat jullie ook bijzonder en zakelijk vervoer regelen, maar veel mensen lezen niet zo ver. Als je hier veel mee wil doen zou ik het ook prominenter weergeven op de website.

Link naar reactie
  • 0

Wat me ook opviel: ik probeerde een willekeurige reis en kreeg bovenaan een banner met '3 mensen bekijken de deal van A naar B.' Dat geloof ik dus echt niet, dat 3 mensen exáct dezelfde rit bekijken als ik. Of was het stom toeval en kloppen die gegevens echt?

Ik heb het even getest en krijg hetzelfde stomme toeval: morgen om 10.30 uur willen 3 mensen van Schiphol naar de Bijlmerbajes gebracht worden ... ;D

 

Link naar reactie
  • 0

[

Ik heb het even getest en krijg hetzelfde stomme toeval: morgen om 10.30 uur willen 3 mensen van Schiphol naar de Bijlmerbajes gebracht worden ... ;D

 

 

Het is al aangepast. Als ik morgenoctend om 8:00 van Schiphol naar de gevangenis wil dan: "7 people now looking at the deal from Schiphol, Netherlands > Bijlmerbajes, H.J.E. Wenckebachweg 48, 1096 AN Amsterdam, Netherlands"

 

Het is gewoon een populaire bestemming.

Link naar reactie
  • 1

Het is gewoon een populaire bestemming.

 

Die hele site is gewoon ongelofelijk populair.Zo populair zelfs dat als ik "Artis" wil selecteren en ik in plaats daarvan als minder voor de hand liggende keuze "Artisan Way, Somerville, MA 02145, Verenigde Staten" voorgeschoteld krijg, er nog steeds 3 mensen meekijken naar die zelfde deal om met de taxi van Amsterdam naar Massachusetts te gaan. :P

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Inhoudelijk;

 

De website komt op mij wat amateuristisch over.

 

-Nogal wat spelfouten en erg kromme zinnen; "Book as soon as possible because we it is less stressful for you and us." Dat is voor mij al voldoende om direct weg te klikken. Er zijn op google voldoende alternatieven te vinden.

 

-Het is soms niet duidelijk wat er gaat gebeuren. Als ik naar het kopje "airport-taxi" gaat dan is de call to action "Fill and book your cab - Send". Wat gaat er gebeuren als ik dit invul ? Kan geen datum of tijd opgeven in dat formulier. Ook geen telefoonnummer. Ik snap niet wat ik moet doen daar en wat er gaat gebeuren als ik het formulier invul.

 

-Door de keuze van sommige fonts komt het geheel iets te speels en totaal niet serieus over (de h3's enzo)

 

-Er gaat bij mij altijd een rood lampje branden als een website alleen een gsm nummer toont. Niet dat ik er niets zou bestellen, maar ik ga wel verder kijken naar hoe betrouwbaar de website verder overkomt.

 

-Ik zou vanuit seo overwegingen niet /?lang=en gebruiken maar liever iets als http://amsterdamtraveltaxi.com/en

 

-de website mist authoriteit. De comments dat er 4 of 7 andere mensen ook al naar de route kijken is duidelijk fake en komt de betrouwbaarheid zeker niet ten goede. Ik mis iets met reviews ofzo. "Amsterdam Travel Taxi is serving customers for more then 17 years." Daar zou je wel wat positieve reviews aan over moeten kunnen houden. Ik mis wat officiele logo's die de website wat authoriteit zouden kunnen geven. Ben je misschien ergens bij aangesloten ofzo ? Iets met links naar de belangenvereniging van Amsterdamse taxi ondernemers ofzo ? ;-)

 

-de footer mist een kolom. Met een beetje fantasie zou je die 3e kolom makkelijk kunnen vullen. Iets met een facebook page, twitter, misschien wat officieel uitziende logo's ?

 

-Als ik de straatnaam, postcode en plaats in de footer selecteer en het google en kijk met streetview dan zie ik een straat met woonhuizen. Hoeft niet fout te zijn, maar in combinatie met de rest is het een minpunt.

 

En eigenlijk twijfel ik ook een beetje aan jouw "adwords persoon". "hij heeft analytics ingesteld en naar de data gekeken maar de adwords persoon weet niet waar de knel punt zit." Iemand die vaker te maken heeft met websites zou bovenstaande punten direct moeten herkennen en je advies moeten kunnen geven. Geld spenderen aan Adwords om mensen naar deze website te sturen is net zoiets als geld in een putje gooien. Zonde zonde..

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dag Stephano,

 

Mooi schema, maar ik vraag mij af of dit is wat mensen willen weten. Als ik een taxi wil bestellen wil ik die over een half uur of zo. De datum default invullen op vandaag en tijd op asap is dan al fijn.

Vervolgens wil ik weten hoe snel de taxi er ook kan zijn.

Kortom, sowieso iets aan de web usability doen.

 

De website is mobielvriendelijk. Dat is goed.

De site mocht wel iets sneller.

 

Groet,

 

Jeroen Rijkeboer

Het internet is gigantisch en groeit nog steeds. Alleen al in Nederland zijn er miljoenen sites!

Hoe doet jouw website het? Check met SEO-tools! Hoe verbeter je het? Lees mijn blog

Link naar reactie
  • 0

Het verkeer is mogelijk afkomstig van je concurrenten en hun internet marketeers. Ik mis een 020-netnummer. Kosten een paar tientjes.

 

Het taxivervoer van en naar Schiphol lijkt me grotendeels gereguleerd en verdeeld.

 

Geen idee wat je verdienmodel is, maar hoe garandeer je kwaliteit (betrouwbaarheid) van dienstverlening zonder betaling?

 

Wat is een travel taxi en wat is official aan jouw (jullie) dienstverlening? Leg dat maar eens online uit.

 

Als ik een reëel vertrekpunt en bestemming kies, blijf ik hangen op Normal price / One-way ticket / Return offer en Select a car.

 

Geen idee hoe de site mobiel scoort in verschillende Google zoekextenties...

 

...zoiets als dit doe je goed (beter dan de rest) of beter niet. Als je geen idee hebt, dan zou ik deze poging direct staken.

 

Zonder over de techniek te willen beginnen, zie ik alleen een domeinnaam, 06-nummer en weinig zeggend adres voor internationale gasten of ontvangende partijen.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Beste HL'ers,

 

Bedankt voor jullie keiharde en mes scherpe kritiek/advies, soms deed het pijn wat mensen zeiden

maar het is gewoon de waarheid, en gelijk hebben jullie.

 

de waarheid is soms moeilijk te accepteren.

 

Na veel informatie over usability-conversie gelezen te hebben, dacht ik dat ik het wel allemaal wist, maar nee hoor ik heb mezelf lelijk erin vergist.

 

Jullie hebben in 2 dagen mij antwoorden/data gegeven die ikzelf en mijn adwords bureau in 3 maanden niet kon geven, echte real life analytics/data.

 

Wat een geweldig forum is dit en nog geweldiger zijn de mensen die reageren echt toppers

(degene die reageerden dan) zijn jullie.

 

ik ga nadenken wat ik ga doen en ik hou jullie zeker op de hoogte.

 

Nogmaals bedankt voor die input...

 

mvg,

 

Sunny

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

@Sunny,

 

Dank voor je reactie en diep respect voor de manier waarop!

(ik kan je nog geen reuzen geven, maar bij deze karma +1)

 

De waarheid is inderdaad hard en doet je misschien pijn, maar je toont karakter en ondernemerschap door de manier waarop je er mee omgaat.

 

Doe er dus vooral je voordeel mee en houdt ons op de hoogte van de vorderingen!

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Huur ook als de sodemieter een tekstschrijver of (code) corrector voor de NL-versie in. Een taxichauffeur of centralist die websites ontwikkelt, dat werkt dus niet. Ik zou die campagne direct stoppen en de site zelf aan (laten) pakken. Dit is met alle respect niet representatief.

 

Schakel ook werkelijk een 020-nummer door.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie keiharde en mes scherpe kritiek/advies, soms deed het pijn wat mensen zeiden

maar het is gewoon de waarheid, en gelijk hebben jullie.

 

...

 

Jullie hebben in 2 dagen mij antwoorden/data gegeven die ikzelf en mijn adwords bureau in 3 maanden niet kon geven, echte real life analytics/data.

 

...

 

Nogmaals bedankt voor die input...

 

 

Dat is nog eens iets sportief opvatten. Als je ook maar een deel van die instelling weet te gebruiken om je bedrijf / website te verbeteren, dan kom je een heel eind.

 

Succes!

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
  • 0

Ik zou inderdaad meteen stoppen met geld uitgeven aan adwords en dergelijke, en eerst de site op orde laten maken.

 

Zelf heb ik ook even geprobeerd of het werkt, en dat lijkt niet echt het geval. Als ik als vertrek mijn postcode ingeef en vervolgens 'eindhoven' in geef als bestemming (met als doel uiteraard eindhoven airport) dan is dat geen mogelijkheid, ook niet als ik 'eindhoven airport' helemaal intik.

 

Neem ik de suggestie van het 'winkelcentrum' dan verschijnt er geen route, geen afstand, en geen prijs. Dat zit technisch dus echt niet goed.

 

 

 

Over prijs gesproken: als ik het met schiphol probeer kom ik vanuit utrecht aan een tarief van 127 euro. De lokale taxicentrale (UTC) vraagt hier 55 euro voor, zonder iets te reserveren (zeg maar over 5 of 10 minuten vertrekken nadat ik bel). Als ik reserveer bij een goedkopere aanbieder vragen ze 47,50. Boek je het via de site van schiphol is het tarief voor een prive-taxi 78 euro.

 

Wellicht rijden jullie met mooiere auto's of iets dergelijks, maar qua prijzen dit het wel heel ver uit elkaar. Naast technische problemen zou dit ook een belangrijke reden kunnen zijn dat de conversie laag is.

 

 

Het idee van weergeven dat er een aantal mensen naar dezelfde rit kijken zou ik sowieso laten varen, dat is niet relevant. Bij iets dat 'opraakt' zoals hotelkamers via booking.com is het een aardig incentive, maar voor taxi's gaat het niet op. Al kijken er 100 mensen, er rijden hier meer dan 100 taxi's rond die me NU naar schiphol willen rijden, de meeste voor een goeie deal en de rest voor de meterprijs.

Link naar reactie
  • 0

Ook vanuit mij respect voor de manier waarop je op de (soms harde) kritiek reageert. Ik wil er nog even aan toevoegen dat ik het design van de boekingsmodule (met die foto op de achtergrond) helemaal niet slecht vind, maar dan moet het wel werken natuurlijk ;)

 

Ik ben het eens met de anderen dat je een 020 nummer nodig hebt, MAAR de mogelijkheid om via whatsapp een taxi te boeken is natuurlijk wel een USP en die moet je er dan ook zeker in houden. En inderdaad, laat de teksten even herschrijven (zowel NL als EN).

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Whatsapp is zeker handig, ik zou het prominenter (logootje etc) op de site zetten.

 

Als je buitenlandse klanten weet te bereiken is het natuurlijk een goeie service als ze een berichtje ontvangen op schiphol (gratis wifi tenslotte) dat hun taxi voor ze klaar staat, of dat ze kunnen appen bij welke deur ze naar buiten komen etc.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 173 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.