Na bijna uur aan de lijn gehangen te hebben maar nog niemand gesproken te hebben bij de belastingdienst hier maar even de vraag.
Ik wil voor een nieuw bedrijf inkopen bij een bepaalde groothandel.
Als ik dit rechtstreeks doe krijg ik 20 tot 30% minder korting als dat ik dat doe via een ander familie bedrijf.
Ik zou daarbij dus inloggen bij groothandel op het account van andere bedrijf, bestelling plaatsen, en vanaf mijn eigen zakelijke rekening betalen.
De factuur komt dus op naam van het andere bedrijf te staan..
situatie dus:
betaling vanaf bedrijf A
Factuur op naam van bedrijf B
Bedrijf A verkoopt de producten ook weer aan zijn klanten.
Kan ik op de factuur met bedrijfsgegevens van bedrijf B gewoon een sticker plakken met de bedrijfsgegevens van bedrijf A en deze zo in de administratie van bedrijf A verwerken?
Of gaat de belastingdienst daar moeilijk over doen en moet ik dat anders doen (en zo ja hoe dan?)
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Ondernemer Nijmegen
Ondernemer Nijmegen
Na bijna uur aan de lijn gehangen te hebben maar nog niemand gesproken te hebben bij de belastingdienst hier maar even de vraag.
Ik wil voor een nieuw bedrijf inkopen bij een bepaalde groothandel.
Als ik dit rechtstreeks doe krijg ik 20 tot 30% minder korting als dat ik dat doe via een ander familie bedrijf.
Ik zou daarbij dus inloggen bij groothandel op het account van andere bedrijf, bestelling plaatsen, en vanaf mijn eigen zakelijke rekening betalen.
De factuur komt dus op naam van het andere bedrijf te staan..
situatie dus:
betaling vanaf bedrijf A
Factuur op naam van bedrijf B
Bedrijf A verkoopt de producten ook weer aan zijn klanten.
Kan ik op de factuur met bedrijfsgegevens van bedrijf B gewoon een sticker plakken met de bedrijfsgegevens van bedrijf A en deze zo in de administratie van bedrijf A verwerken?
Of gaat de belastingdienst daar moeilijk over doen en moet ik dat anders doen (en zo ja hoe dan?)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/54620-inkopen-op-naam-van-ander-bedrijf-belastingtechnisch/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
23 antwoorden op deze vraag