• 0

artiestennaam als merknaam registreren

Goedemiddag,

 

ik ben van plan om een naam te registreren als merknaam. momenteel is de naam die ik in gedachten heb al in gebruik door een bekende artiest. Alleen heeft hij nooit zijn naam geregistreerd als merknaam. kan ik zomaar zijn naam vast laten leggen als merknaam?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

nee, ik ben geen artiest. maar als ik zijn naam registreer, mag hij dan nog die naam gebruiken?

 

Het snelle antwoord is ja. Ten eerste heeft hij handelsnaamrechten en ten tweede is eenvoudig registratie te kwader trouw te bewijzen. Redelijke kans dat je naast het feit dat je de naam moet opgeven ook de proceskosten (artikel 1019h Rv) zal moeten betalen. Niet doen dus.

 

Link naar reactie
  • 0

Dat ook weer niet, het is meer dat ik die naam weer door kan verkopen aan hem of iemand anders. zolang het allemaal maar binnen de regelgeving valt.

 

Als je de naam wil doorverkopen, neem ik aan dat je uitsluitend de domein wil vastleggen en niet de naam wil vastleggen bij een merkenbureau o.i.d.

 

SIDN schrijft daar dit over.

Volgens mij is iemand domeinnamen aan het ‘kapen’. Hij heeft .nl-domeinnamen geregistreerd en wil die nu verkopen voor veel geld. Mag dat?

 

Ja, voor domeinnamen geldt dat degene die als eerste de domeinnaam aanvraagt, deze krijgt.

 

Mee eens met voorgaande antwoorden, als artiest mag hij de naam blijven gebruiken en of hij geintresseerd is in de naam? Who knows.

 

Link naar reactie
  • 0

Als ik dit verhaal lees, dan krijg ik de indruk dat TS het lumineuze idee heeft om bijvoorbeeld de merknaam "Ali B" te registreren (als dat niet al geregistreerd is) en vervolgens aankloppen bij de artiest met de keuze:

- Of de merknaam kopen,

- Of voortaan een andere naam dan 'Ali B' te gebruiken.

 

Lijkt mij niet helemaal goed te gaan dit allemaal...

 

(overigens hoop ik dat ik het verkeerd begrijp, want dit idee is niet echt lumineus - eerder funest, lijkt mij dan)

 

Link naar reactie
  • 0

Ik handel zelf veel in domeinnamen en kan jou het volgende adviseren:

Neem eens de tijd om de dossiers met uitspraken door te nemen op https://www.domjur.nl/.

 

Waarom zou je van jouw eigen fouten willen leren, als je ook van de fouten van andere kan leren.

Domein 158 - https://www.158.nl

- Registratie van nieuwe domeinnamen

- Verkoop van mooie domeinnamen

- Dropcatchen van quarantaine domeinnamen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 108 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.