• 0

Oud bedrijf failliet en nu op mijn zus haar naam

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het oude bedrijf daar gaan wij niets mee doen uiteraard.

De hamvraag is: ga JIJ wel iets doen met het nieuwe bedrijf?

 

Los daarvan: je wilt exact het zelfde bedrijf opstarten. Ga je met een wijde boog om al je oude leveranciers, klanten en prospects heenlopen of ga je die toch benaderen? In dat geval heb je wel te maken met je oude bedrijf...

 

Kan de curator mijn zus tegen houden handel te drijven terwijl zei zelf niet failliet is gegaan?
Nee, maar de curator kan wel jouw zus en jou aansprakelijk stellen en aangifte doen voor valsheid in geschrifte en faillissementsfraude als blijkt dat jij bij deze nieuwe zaak betrokken bent zonder toestemming van de curator

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

nee ik hou me er buiten

 

Waarom schreef je dan eerder:

Nu willen we dezelfde bedrijf starten maar dan op iemand anders naam.

 

Als er geen relatie is tussen het bedrijf van je zus en jouzelf, waarom stel je dan de vraag of jouw curator bij je zus kan aankloppen?

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0
Ik ben helaas failliet gegaan met mijn vorige bedrijf. Nu willen we dezelfde bedrijf starten maar dan op iemand anders naam.
Welke les heb je geleerd?

 

Grappig dat reageerders meteen met het wetboek gaan zwaaien. Een stukje verder in de bieb staan de verhalen van ondernemers die na aanvankelijke mislukkingen alsnog de juiste aanpak ontdekten.

 

Veel succes!

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Grappig dat reageerders meteen met het wetboek gaan zwaaien. Een stukje verder in de bieb staan de verhalen van ondernemers die na aanvankelijke mislukkingen alsnog de juiste aanpak ontdekten.

 

Laat me even weten welke ondernemers allemaal na een faillissement op naam van zijn zus en/of via faillissementsfraude of valsheid in geschrifte een succesvol bedrijf starte Twa, en bij voorkeur ook nog met ISBN: dan leen en lees ik ze graag ;)

 

FF serieus: goed lezen graag! Het zwaaien met het wetboek heeft hier niets met ondernemen of opnieuw ondernemen te maken, maar waarschuwt topicstarter voor al te lichtzinnige faillissementsfraude en valsheid in geschrifte. Dat is namelijk - voor een echte ondernemer - nergens voor nodig. Vallen en opstaan kan prima zonder duistere of domme constructies.

 

Groet, iemand die eveneens als ondernemer gevallen en weer opgestaan is, zonder duistere of domme constructies :)

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Onder andere Walt Disney, HJ Heinz en Henry Ford struikelden bij hun aanloop naar het ondernemen en stonden daarna weer op.

En waar en wanneer precies pleegden ze faillissementsfraude en valsheid in geschrifte? Wikipedia vermeldt helaas niets, een hoofdstuk in hun memoires wellicht, of een item in de company history? :)

 

En Betty Ford werd later op eigen kracht een succesnummer. ;)

 

Cor Bakker werd - mede dankzij Paul de Leeuw - een succesnummer, maar hij is net zoveel familie van mij als Betty is van Henry ;D

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Ik ben helaas failliet gegaan met mijn vorige bedrijf.

Nu willen we dezelfde bedrijf starten maar dan op iemand anders naam.

Kan de curator hier ook aankloppen ondanks dat dit een eenmanszaak is en een andere zaakvoerder heeft?

De curator kan in ieder geval loonbeslag leggen, ook als u feitelijk werkt, maar geen beloning ontvangt. Daarnaast, mocht blijken dat het nieuwe bedrijf onrechtmatig gebruikt maakt van bijvoorbeeld de goodwill van het failliete bedrijf, dan heeft de curator ook uit dien hoofde een vordering op de 'ondernemer'.

Er zijn best wel situaties waar een onderneming op naam van een ander praktisch kan zijn, maar of dat werkt is heel erg afhankelijk van de concrete situatie. Er zijn ook genoeg situaties waar die onderneming op naam van een ander ronduit frauduleus is.

Link naar reactie
  • 0

Hoe start je wel netjes door?

 

Wachten tot het faillissement afgerond is? Nieuw bedrijf opzetten (al dan niet met zus) en elementen uit de boedel overnemen?

Respect voor je positieve insteek. Dat wordt wel een hypothetische exercitie omdat vraagsteller weinig informatie geeft over wat hij/zij nu precies wil. In de vraagstelling gaat het niet om een doorstart maar om een geheel nieuw bedrijf.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

 

Vragensteller wil 'dezelfde bedrijf starten onder een andere naam' dus doorstarten lijkt wel van toepassing. Tussen de regels door lees ik ook best onoirbare zaken, maar voor al die mensen die oirbaar willen doorstarten is de vraag: hoe dan wel?

 

Afwachten tot de curator klaar is?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 264 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.