• 0

Op zoek naar een bedrijfs- of productnaam (verzameltopic)

Ik ben nu met mijn ondernemingsplan zover dat Ik het een naam moet gaan geven.

Ik weet wel wat Ik ga doen. Maar hoe noem Ik het?

Ik ga mij zelf verhuren op basis van zzp. Ik ga technische ondersteuning verlenen op zeer uiteenlopende werkzaamheden. Dit varieerd van Metaalbewerking tot Technische automatisering. Ik heb een zeer brede technische ervaring en scholing. Ik denk dus aan de klusbussen, maar dan anders. Zeg Technische Serviceverlening, Support ..enz.

Ik zoek dus een mooie naam en naam voor de website, voorheen Creasoft. Ja die, ;) De basis voor alleen Software is te smal, vandaar mijn vraag.Ik moet nu een nl website en kvk aanvragen. Maar ben het nog niet eens over de naam. Iemand een idee? dank en Gr Henk,

 

[edit]Titel aangepast aan verzameltopic - mod[/edit]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ook ik ben op zoek naar een bedrijfsnaam. Na 3 jaar freelancen onder eigen naam (Lennart Pilon) ga ik me inschrijven als eenmanszaak bij de KvK.

 

Mijn activiteiten zijn het ontwikkelen van webapplicaties en maatwerk websites (vaak kleine projectjes), en het geven advies over ICT in organisaties / hoe software het handigst ingericht kan worden (was mijn 'daytime job'). Ik geef vooral aandacht aan toegankelijkheid voor gebruikers (zowel beheerders als bezoekers), en probeer zo snel mogelijk een concrete oplossing te bieden. Niet alleen advies dus, maar ook realisatie. Daarnaast bied ik een (betaalde) online dienst aan, en heb plannen voor een tweede.

 

Ik opereer nu onder mijn eigen naam. Daar kan ik natuurlijk mee doorgaan: ik heb geen plannen om zo te groeien dat er personeel bij moet. Aan de andere kant is een bedrijfsnaam natuurlijk een mooi handvat om me te positioneren.

 

Maar dan.... ik zoek in elk geval iets Nederlands, iets wat met beide benen op de grond staat, toegankelijk is maar wel prikkelt, positiviteit uitstraalt. Omschrijven is makkelijker dan bedenken :)

 

Iemand een suggestie?

Link naar reactie
  • 0

namen heb je voor grote bedrijven en voor kleine.

hier mijn mening erover.....

 

als je een klein bedrijf hebt is persoonlijk contact belangrijk. de mensen komen in aanraking met jou.

de naam moet dus iets hebben dat ze aan jou moeten denken.

bij panasonic bijvoorbeeld hoeft dat niet. dan denk je aan heel veel dingen een geheel.

 

wat voor mensen belangrijk is als ze je inhuren is: betrouwbaar, kwalitatief, service.

ze zullen niet zeggen we bellen even TECHNET.. ofzo . dat zal relateren aan een groot bedrijf.

 

nee ze willen ze expertise van henk de groot techniek & service.

 

uiteindelijk kan je om de naam degroot.nl een image bouwen dat je natuurrlijk zelf gaat creeren.

 

 

 

ps: degroot is maar verzonnen natuurlijk.

ps: ben ervauit gegaan dat Henk een eenmanszaak zonder personeel in dienst

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo

 

Ben opzoek naar een orginele bedrijfnaam voor ons bedrijf

Wij zijn een biologische groothandel in groenten en fruit en we staan op biologische boerenmarkten in nederland.

De namen Demeter en eko en bio zijn al volop in gebruik. Zelf heb ik wat gezocht in de griekse goden namen, maar tot mijn verbazing zijn er al tig bedrijfen die al gerelateerd zijn aan deze namen.

 

Zoek iets trendy, zoals biofood,organicworld,biorganic.. etc etc

 

Nou hebben al wat mensen gereageerd met leuke namen zoals biolife biosense etc

maar de naam mag ook een nederlandse naam hebben!! (b.v de aardvlo,de vier jaargetijden)

 

Ik hoor het graag...

 

Groeten Jeroen

Link naar reactie
  • 0

(De) Groene Grutter, Groene Gruiter, Groen Grut, Groene Busje, Groene Fruitmand, Groene Groentemand, Broer Groen, Boertje Groen, Groen en Fruitig, Van Groene Grond, Van Groene Bodem, De Groene Karavaan...

 

Wat is de samenstelling van het mandje voor de prijswinnende naam? ;D

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik ben gelukkig geen uitzondering op dit onderwerp, ook ik zoek een bedrijfsnaam (evt tegen geldelijke beloning). Na zelf handenvol namen bedacht te hebben (waarvan ook weer handenvol namen weggestreept) en me te laten inspireren door namen die in dit topic genoemd worden, heb ik me enkele dagen geleden geregistreerd in de hoop hier meer pakkende namen tegen te komen.

 

Wat ik doe: sinds 3 jaar ben ik als freelance webontwikkelaar actief, tegenwoordig enkel nog B2B. Mijn kernactiviteit is het maken van Content Management Systemen op maat, maar ook webapplicaties zoals helpdesksystemen of verkoopsystemen worden door mij gerealiseerd.

 

Mijn huidige bedrijfsnaam (Eeyh punt nl) voldoet gewoonweg niet meer (wordt door een ieder weer anders uitgesproken). Ik heb me jaren geleden vanuit financieel oogpunt in laten schrijven bij de KvK en heb niet (lang genoeg) stil gestaan bij een goede naam. Omdat ik in die drie jaar erg gegroeid ben en wellicht ook in de toekomst meer op andere aspecten binnen de programmeerwereld ga richten (zoals Java, C#), ben ik op zoek naar een naam dat meer professionaliteit (en betrouwbaarheid ?) uitstraalt. Woorden als soft(ware) of solutions hoef ik niet terug te zien in de naam.

 

De volgende woorden heb ik op papier gezet om mee te puzzelen:

Source, SEO, zoekmachine optimalisatie, optimization, Semantiek, C, Compile, Programming, MVC (multi view controller), OO (object georienteerd), application, developer, development, ontwikkelaar, net, webservices, syntax, custom, websolutions, tab, notepad, editor, method/methode, search, doctype, anchor, apache, rewrite, module, friendly, (nu)soap, java, interactive, framework

 

Gezien mijn naam (Erwin) en mijn huidige logo (zit een "e" in verwerkt) heb ik voornamelijk naar namen gekeken beginnend met een "e":

e-notation (programmeerjargon)

emedian (emedia is uiteraard al bezet)

efacture

econex (coneixement = catalaans voor expertise)

exclamation ( = engels voor uitroepteken)

Enexius ( nexus = latijns voor verbinding of centrum van een geheel - wat een CMS in feite ook is )

Verder heb ik geprobeerd afkortingen te maken op "Coding solutions e& media":

ecsedia

exedia

 

Uit deze namen is niet direct de branche af te leiden (wat op zich voor mij geen pre is, maar een enkeling in mijn omgeving hamert er wel weer op). Daarnaast heb ik dus de meningen van mijn omgeving gevraagd, maar deze zijn helaas erg verdeeld, waarbij ook hier een enkeling oppert dat ik de huidige naamvoering moet behouden. Inmiddels zit ik in elk geval een beetje vast, ik heb geprobeerd me door verschillende zaken te laten inspireren, zoals een wandeling door de plaatselijke winkelcentrum, kijkend naar winkelnamen en een rondje in de dierentuin met allerlei exotische benamingen voor bepaalde dieren.

 

Helaas heb ik geen achternaam waarmee gespeeld kan worden, zoals iemand eerder de achternaam Pilon draagt (waar je op zich best leuke dingen mee kunt doen). Andere namen die ik hier tegen ben gekomen en wel lekker in de mond liggen, zijn onder anderen Eye-Nox, Arazee, Elicium, echter met te veel betrekking op andere branches (Eye-Nox zou je misschien eerder bij een brillenwinkel verwachten) of ze zijn al bezet.

 

Mijn vraag was waarschijnlijk al duidelijk, maar bij deze een herformulering: Wie kan mij op de goede weg helpen voor een bedrijfsnaam voor een programmeer/webontwikkeling bedrijf of kan een leuke bedrijfsnaam aandragen ? Eventueel voor een financiele vergoeding -voor de extra prikkel-. Er hoeft niet vast gehouden te worden aan de beginletter e, er is namelijk een grote kans dat ik ook mijn logo laat herontwerpen. Een nieuwe werkende website staat overigens al op de plank, preview (misschien kan dit ter inspiratie dienen):

http://img91.imageshack.us/img91/3102/eeyhnieuwmm9.jpg (jpg formaat)

 

Groet,

 

Erwin

Blue 2 Blond voorziet het MKB van gebruiksvriendelijke, toegankelijke, functionele CMS gestuurde maatwerk websites en webapplicaties

 

http://www.linkedin.com/in/erwinhofman

Link naar reactie
  • 0

Hoi Erwin,

 

De noodzakelijkheid te vermelden wat je doet in de bedrijfsnaam kan eenvoudig opgelost worden door een pay-off toe te voegen. Deze kan op termijn veranderd worden aan de op dat moment geldende situatie (vanwege de ontwikkelingen). Het ontwikkelen van een bedrijfsnaam is niet eenvoudig omdat je dit moet onderzoeken naar merkrecht en natuurlijk domeinnaam. Even snel en kort na het lezen van je berichtje en de opzet van een site schoot het idee e-making als naam naar boven. Gelinkt aan de E en natuurlijk het maken van producten voor het web. Hieraan kun je vervolgens een concept koppelen dat tevens de basis kan vormen voor je pay-off. Uiteraard is dat niet snel te bedenken en zou ik tijd voor vrij moeten maken. Mocht je dit willen reageer dan even.

 

Succes!

 

Cameltje

Link naar reactie
  • 0

je kunt ook meerdere handelsnamen registreren, b.v. cmsdesigner en dan een andere naam voor je java activiteiten

een valkuil van veel starters is dat ze teveel verschillende dingen willen (heb ik ook last van).

tip dus: ga op je handen zitten en kom er niet vanaf tot je goed weet wat je wel wilt aanbieden en wat niet... ;D

 

http://www.analyzethat.nl -> Reporting, Data Integratie, Geavanceerde analytics, Data en Process mining

Link naar reactie
  • 0

Wie kan mij op de goede weg helpen voor een bedrijfsnaam voor een programmeer/webontwikkeling bedrijf of kan een leuke bedrijfsnaam aandragen

 

ENTERactie, &teractie, R/Winner, Zee/MS, Say Emmes, Wepplicatie, Webitron, Webotec, El Webbo, Weptulez

 

El Webbo? In het spaans (zuid america) is dat een ei. Ik weet niet zeker of dat strookt met zijn activiteiten ;D

If at first you don't succeed try again

Link naar reactie
  • 0

@ Cameltje:

Vanaf zo een punt heb ik nog niet naar een naam gekeken. Het idee is zeer goed, echter gaat mijn voorkeur in eerste instantie wel uit naar een zogenaamde statische naam (niet variabele naam). Ik houd in elk geval zowel je idee als voorstel in mijn achterhoofd.

 

@ nimda:

het idee komt neer op het idee van Cameltje, echter zal mijn kernactiviteit programmeren zijn. Daarnaast houd ik me in het geval van een CMS wel bezig met SEO, toegankelijkheid en gebruiksvriendelijkheid, wat in mijn optiek nauw verbonden is met en onderdeel is van een CMS/website.

 

@ msteer:

toch weer knap hoe je een legio aan namen tevoorschijn tovert aan de hand van beknopte informatie. Ik had zelf ook al in de richting van enteractie gedacht, o.a. in de vorm van enticipate. Ergens vind ik R/Winner, Zee/MS en Say Emmes wel wat hebben, alhoewel het in mijn ogen tegelijkertijd nog enigzins de lading draagt van een hobbyist. Wel noteer ik ze / gebruik ik ze ter inspiratie. El Webbo valt bij deze in elk geval definitief af ;)

 

Alhoewel ik natuurlijk zo snel mogelijk een nieuwe naam wil voeren en een nieuwe site online wil gooien, verwacht ik niet binnen twee weken een knoop doorgehakt te hebben. Andere namen / inspiraties blijven dus zeker welkom.

 

Erwin

Blue 2 Blond voorziet het MKB van gebruiksvriendelijke, toegankelijke, functionele CMS gestuurde maatwerk websites en webapplicaties

 

http://www.linkedin.com/in/erwinhofman

Link naar reactie
  • 0

fruit + groente = gezond en je leeft er langer door. je naam zou gebaseerd kunnen op ietts van die trend.

 

iets met vitamine, gezondheid, longlife, immerundewig ( voor de duitse markt :P), biolife ( vond ik wel goed)

fruit = veel kleuren veel smaken ( iets met rainbow= weerspiegelt alle kleuren, alle smaken, alle vitaminen)

rainbowlife of iets met spectrum, foodspectrum, green universe,

 

ach beetje brainstormen kan geen kwaad ;)

 

Link naar reactie
  • -1

hallo mensen,

 

Ben nu al een tijd bezig met opzetten van een eenmanszaak voor een soort van werving& selectie/ scout opdracht bureau voor naast mijn huidige werk.

 

Het zal gaan om exclusieve scout opdrachten mbt technisch personeel , heb al van alles op papier gezet maar kan geen goede naam vinden. Mijn eigen naar zou er wel in kunnen worden verwerkt maar liever in eerste instantie niet!

 

iets met techniek,head hunter, exclusieve scout/zoek opdracht, werving& selectie.

 

Het moet pakkend zijn en jong klinkend!

 

iemand misschien een goede naam/namen om me op weg te helpen? en eventueel een goede site om een logo te ontwikkelen?

 

dank je

Link naar reactie
  • 0

Ik ben van plan om een Outlet store te beginnen in luxe artikelen.

Echte LifeStyle artikelen

 

Denk hierbij aan kandelaars, lampen, etc

 

We zitten nu al een tijdje te denken over een naam voor de Outlet.

 

Hirten is de achternaam

 

LifeStyle Outlet is gepatenteerd. Dus dat feestje ging niet door

SoS ; Schijndel Outlet Service..

OutLife

 

En een aantal andere namen, maar die geven onze boodschap niet door.

 

Kan iemand ons helpen met een aantal suggesties.. ALLES is welkom.

 

mvg maze

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 147 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.