Helaas ben ik in een incassotraject beland omdat een klant van me niet betaalt voor m'n dienstverlening. M'n klant lijkt in de zogenaamde minnelijke fase niet te gaan betalen ondanks dat ik denk dat ik sterk sta (en het incassobureau dit ook zo verwoordt). Volgende week moet ik dan beslissen of ik het voor de rechter wil brengen en daartoe dien ik, aan/via het incassobureau, een voorschot van 550 euro te betalen (geen idee nog of en zo ja, hoeveel daar nog bij kan komen). Een aardig bedrag op een openstaande factuur van ca. 1000 euro.
Als ik sterk sta en dus de kans groot is dat een rechter mij in het gelijk zal stellen, wil ik de gang naar de rechter toch doorzetten.
In hoeverre is de mening van het incassobureau hierin te vertrouwen? Zij hebben immers toch ook belang bij het winnen van de zaak. Daarnaast 'voelen' zij die 550 euro niet omdat ik, via hun, die zaak aanspan en daar zelf voor betaal. M.a.w. als ik hun niet per se kan vertrouwen, aan wie kan ik de kans op succes dan voorleggen? (behalve dan dit forum ;-) ) Of is een incassobureau wel integer/te vertrouwen in z'n oordeel in deze, om redenen die ik nu nog niet zie?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
boblei
boblei
Helaas ben ik in een incassotraject beland omdat een klant van me niet betaalt voor m'n dienstverlening. M'n klant lijkt in de zogenaamde minnelijke fase niet te gaan betalen ondanks dat ik denk dat ik sterk sta (en het incassobureau dit ook zo verwoordt). Volgende week moet ik dan beslissen of ik het voor de rechter wil brengen en daartoe dien ik, aan/via het incassobureau, een voorschot van 550 euro te betalen (geen idee nog of en zo ja, hoeveel daar nog bij kan komen). Een aardig bedrag op een openstaande factuur van ca. 1000 euro.
Als ik sterk sta en dus de kans groot is dat een rechter mij in het gelijk zal stellen, wil ik de gang naar de rechter toch doorzetten.
In hoeverre is de mening van het incassobureau hierin te vertrouwen? Zij hebben immers toch ook belang bij het winnen van de zaak. Daarnaast 'voelen' zij die 550 euro niet omdat ik, via hun, die zaak aanspan en daar zelf voor betaal. M.a.w. als ik hun niet per se kan vertrouwen, aan wie kan ik de kans op succes dan voorleggen? (behalve dan dit forum ;-) ) Of is een incassobureau wel integer/te vertrouwen in z'n oordeel in deze, om redenen die ik nu nog niet zie?
PS: Ik heb wel wat gegoogled en jurisprudentie gevonden omtrent vergelijkbare cases (geen expliciet akkoord/handtekening maar wel geleverd werk welke instemming insinueert = gewonnen rechtszaak voor de schuldeiser; zie https://www.amsadvocaten.nl/blog/verbintenissenrecht/ontbreken-handtekening-partijen-ontbreekt-op-leningsakte-is-er-een-overeenkomst/).
Benieuwd naar jullie reacties!
Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Bob Lei
[signature en link uit berichte verwijderd: dat is een apart veld in je profielinfo :) ]
Amsterdam-cadeau.nl
Bijzonder Amsterdams aanbod, als cadeau of voor jezelf.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/58046-hoe-integer-is-een-incassobureau/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
40 antwoorden op deze vraag