Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
THJG
THJG
Als organisatie krijgen wij enorm veel inkoopfacturen te verwerken. Via email of (nog beter) andere digitale factuurmethoden gaat dit snel en soepel de boekhouding in.
Vanaf 2019 willen wij in onze inkoopvoorwaarden alle leveranciers verplichten ten minste via email te factureren. Dit gaan we bij alle orders meesturen en de leveranciers er op wijzen. Facturen of andere financiële communicatie per post zal simpelweg niet meer verwerkt worden.
De belangrijkste reden is de hoeveelheid werk, de verwerkingstijd van een papieren factuur is een stuk langer en dus duurder. Een factuur moet uitgepakt worden, gescanned en worden gemailed. We leven inmiddels 2018 met dat proces zijn we aardig klaar. Bovendien is versturen per post duur en slecht voor het milieu.
Mijn vraag: is dit rechtsgeldig? Of is er ergens een wet waarin je facturen ook fysiek moet accepteren? Ik kan het zo niet zo snel vinden.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
17 antwoorden op deze vraag