Al jaren fervent bezoeker/lezer van higherlevel. Dit is de eerste keer dat ik een topic start.
Hopelijk in de juiste sectie.
Wij verkopen design meubels uit de jaren 50 60.
90% van onze verkopen worden verkocht buiten NL en binnen de EU.
Ik hoop dat hier iemand is die mij wat meer duidelijkheid kan verschaffen mbt tot mijn rechten in onderstaande kwestie.
Via een website in de UK hebben wij een bank verkocht en zijn ontvangen commissie voor de verkoop
Communicatie tussen klant en ons verloopt via hun platform.
Wij kregen een aanvraag voor het verzenden naar London op basis van een postcode zonder aanvullende informatie.
Offerte werd door ons opgevraagd bij de vervoerder en wij deden de klant een voorstel mbt het vervoer.
Klant ging akkoord en de deal was gemaakt.
Helaas was dit het begin van nogal al wat problemen.
Toen de vervoerder aankwam bij het opgegeven adres in London eiste de koper dat de zending naar de 3e etage werd gebracht.
Dit was niet de afspraak en in onze algemene voorwaarden wordt duidelijk aangegeven; 'ground floor front door delivery' tenzij anders aangegeven bij prijsaanvraag.
Enfin, toen begonnen ze te dreigen dat de zending terug zou komen als deze niet naar de 3e verdieping zou worden gebracht.
Uiteindelijk toch gewoon begane grond geleverd (klant duidelijk gefrustreerd hierdoor) maar de zending werd geaccepteerd.
Klant kreeg de tijd om de zending te controleren op evt. schade maar dit is niet gedaan en er zijn verder geen aantekeningen gemaakt bij de vervoerder.
3 dagen na de levering krijg ik een kort bericht van de tussenpersoon dat de zending 'not fit for purpose' zou zijn en dat de koper een volledige
refund incl. de retour kosten voor verzenden eist. Heb meteen gevraagd om duidelijke foto's te maken van de schade, waarop ik 2 dagen later één wazige foto
ontving waar helemaal niets uit op te maken valt. (pallet en verpakkingsmateriaal waren direct weggegooid volgens de tussenpersoon)
Inmiddels 8 dagen na de levering heb ik één nieuwe foto gekregen waarop een zeer bedenkelijk schade is te zien welke hoogstonwaarschijnlijk door het transport is gekomen
De tussenpersoon geeft aan dat de klant volledig in zijn recht staat en dat ik alle kosten moet gaan vergoeden. Hier ben ik het duidelijk niet mee eens.
Ik kan niets meer verhalen op het vervoersbedrijf omdat er helemaal geen bewijs is geleverd door de klant en of aantekeningen zijn gemaakt.
Zoals ik op internet lees lijkt het erop dat ik inderdaad voor de kosten op moet gaan draaien omdat de bewijslast bij mij ligt.
Stel dat ik volledig financieel aansprakelijk ben voor dit alles ben ik dan ook verplicht om de retourzending te regelen? (inclusief nieuwe verpakking, pallet, etc)
Hoor graag wat in deze mijn rechten of evt. opties zouden.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Von_Ferry
Von_Ferry
Al jaren fervent bezoeker/lezer van higherlevel. Dit is de eerste keer dat ik een topic start.
Hopelijk in de juiste sectie.
Wij verkopen design meubels uit de jaren 50 60.
90% van onze verkopen worden verkocht buiten NL en binnen de EU.
Ik hoop dat hier iemand is die mij wat meer duidelijkheid kan verschaffen mbt tot mijn rechten in onderstaande kwestie.
Via een website in de UK hebben wij een bank verkocht en zijn ontvangen commissie voor de verkoop
Communicatie tussen klant en ons verloopt via hun platform.
Wij kregen een aanvraag voor het verzenden naar London op basis van een postcode zonder aanvullende informatie.
Offerte werd door ons opgevraagd bij de vervoerder en wij deden de klant een voorstel mbt het vervoer.
Klant ging akkoord en de deal was gemaakt.
Helaas was dit het begin van nogal al wat problemen.
Toen de vervoerder aankwam bij het opgegeven adres in London eiste de koper dat de zending naar de 3e etage werd gebracht.
Dit was niet de afspraak en in onze algemene voorwaarden wordt duidelijk aangegeven; 'ground floor front door delivery' tenzij anders aangegeven bij prijsaanvraag.
Enfin, toen begonnen ze te dreigen dat de zending terug zou komen als deze niet naar de 3e verdieping zou worden gebracht.
Uiteindelijk toch gewoon begane grond geleverd (klant duidelijk gefrustreerd hierdoor) maar de zending werd geaccepteerd.
Klant kreeg de tijd om de zending te controleren op evt. schade maar dit is niet gedaan en er zijn verder geen aantekeningen gemaakt bij de vervoerder.
3 dagen na de levering krijg ik een kort bericht van de tussenpersoon dat de zending 'not fit for purpose' zou zijn en dat de koper een volledige
refund incl. de retour kosten voor verzenden eist. Heb meteen gevraagd om duidelijke foto's te maken van de schade, waarop ik 2 dagen later één wazige foto
ontving waar helemaal niets uit op te maken valt. (pallet en verpakkingsmateriaal waren direct weggegooid volgens de tussenpersoon)
Inmiddels 8 dagen na de levering heb ik één nieuwe foto gekregen waarop een zeer bedenkelijk schade is te zien welke hoogstonwaarschijnlijk door het transport is gekomen
De tussenpersoon geeft aan dat de klant volledig in zijn recht staat en dat ik alle kosten moet gaan vergoeden. Hier ben ik het duidelijk niet mee eens.
Ik kan niets meer verhalen op het vervoersbedrijf omdat er helemaal geen bewijs is geleverd door de klant en of aantekeningen zijn gemaakt.
Zoals ik op internet lees lijkt het erop dat ik inderdaad voor de kosten op moet gaan draaien omdat de bewijslast bij mij ligt.
Stel dat ik volledig financieel aansprakelijk ben voor dit alles ben ik dan ook verplicht om de retourzending te regelen? (inclusief nieuwe verpakking, pallet, etc)
Hoor graag wat in deze mijn rechten of evt. opties zouden.
Met vriendelijke groet,
Ferry
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/59894-klant-bedrijf-in-uk-wil-kapotte-zending-retour-sturen-op-onze-kosten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
27 antwoorden op deze vraag