• 0

Draadloos reclame pushen naar mobieltjes

Lees net dit artikel. In het kort: in Engeland is een proef gehouden waarbij reclame via bleutooth naar mobiele telefoons werd verzonden vanaf billboards. 17% van de ontvangers accepteerden deze reclame.

 

Leuk nieuw idee en verassend dat nog zo'n hoog percentage mensen ook onbekende content op hun telefoon accepteert. Vraag me alleen af of het levensvatbaar is op de wat langere termijn. Zodra ik bij ieder reclamebord iets weg moet gaan klikken op m'n mobiel dan gaat bluetooth rap uit. Informatie ophalen van een reclamebord in m'n telefoon lijkt me wel wat overigens.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Zie ook MarketingFacts. Ben het met je eens dat de levensvatbaarheid twijfelachtig is. Ik vind het qua intrusiviteit niet onderdoen voor telemarketing. De eerste keer is leuk, nieuw, spannend maar na een paar keer is de lol er af en blijft er ergernis over.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Dit is niets nieuws, al vier jaar geleden werd hiermee geëxperimenteerd. Zie hier voor meer info, allemaal artikelen uit 2001 (ik ben schrijver van het artikel op WirelessWorld.nl, hit nummer 2).

 

De toepassing die je noemt, genaamd blip, is pull, hier is het gebruikt als push. Net even wat anders. Maar de pull variant is blijkbaar (nog) niet heel erg doorgebroken, jammer.

Link naar reactie
  • 0

Gruwelijk !

 

Uit onderzoek blijkt dat mensen Spam irritant maar te overleven vinden. Hun mobiel beschouwen ze echter als een zeer persoonlijke deel van hun leven. Spam daarop en je hebt echt gedonder in de glazen.

 

Bijv : ik ken veel mensen die hun mobiel voornamelijk gebruiken om contact met de kids en thuis te houden. Als de foon dus afgaat, is er altijd even schrik.

 

En dit soort mensen stuur je dan een gezellige SMS.

 

Don't think so.

Link naar reactie
  • 0
En dit soort mensen stuur je dan een gezellige SMS.

 

Schrale troost: het is geen SMS maar een bericht dat iets/iemand je een fimpje of plaatje wil sturen. Grote kans dat je een ander geluidje hoort en je telefoon iets anders laat zien dan een potentieel verontrustende aankondiging dat er een SMS bericht is ontvangen.

Link naar reactie
  • 0

Schrale troost: het is geen SMS maar een bericht dat iets/iemand je een fimpje of plaatje wil sturen. Grote kans dat je een ander geluidje hoort en je telefoon iets anders laat zien dan een potentieel verontrustende aankondiging dat er een SMS bericht is ontvangen.

 

Hier heb ik geen woorden voor, wel een gedachte-oefening:

1. stel je voor dat je op een maandagmorgen in de trein zit;

2. doorloop nu de logs van je spamfilter;

3. verzin bij het onderwerp van elk berichtje een passend geluid;

4. kijk nu even de treincoupe rond: daar ziten 40 mensen als jou, allen met een mobiele telefoon, de meesten echter zonder spamfilter of in ieder geval met een spamfilter dat minder goed geconfigureerd is dan dat van jou;

5. wat hoor je nu als draadloos reclame pushen geintroduceerd is.

Link naar reactie
  • 0

Waarschijnlijk zit hier een behoorlijk security-probleem aan vast, zie bv: http://www.tweakers.net/nieuws/38506 (Uitbraak Cabir-Bluetooth-virus op WK atletiek, 13 augustus 2005).

 

Als eindgebruiker weet je niet wat je accepteert: een reclameboodschap of een virus. Dat zal de acceptatie van dergelijke berichtjes niet ten goede komen.

Link naar reactie
  • 0

deed de reclame afbreuk aan het verhaal of was het verhaal zo slecht dat je gewoon naar een 1.5 uur durende reclame hebt zitten staren?

 

Er zijn een aantal van dit soort technologieen en ze krijgen redelijke tractie. Het voordeel is dat je niet afhankelijk bent van GPRS dekking oid om de content te leveren. Het nadeel is echter veelzeidig aanwezig:

- je bluetooth of infrarood moet aanstaan

- je moet het bericht willen ontvange

- het bericht moet in de infrarood/bluetooth beam verwerkt worden wat distributie vele malen moeilijker maakt.

 

Wij hebben als bedrijf uitgebreid naar deze tech gekeken en besloten er niet verder in te gaan. Het kan zijn dat dat een foute beslissing is geweest, maar ik denk het eerlijk gezegd niet.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het nieuwtje er vrij snel af is en dat acceptatie van die berichten niet structureel houdbaar zal zijn.

 

Nu is het nieuw, mensen zijn nog nieuwsgierig wat ze precies ontvangen en openen daarom zo'n bericht. Zodra dat iedere 10 meter gebeurd bij het passeren van een willekeurige reclameposter is niemand meer zo gek om al die onzin te gaan lezen.

 

Het wordt vast net zo vervelend als die 'welkom-sms'jes' als je ergens een grens over gaat, alleen dan met grenzen die wel akelig dicht op elkaar zitten.

Link naar reactie
  • 0

zo...even stof afblazen van deze topic uit 2005 en opnieuw leven inblazen.

 

Ik heb de indruk (kan ik niet onderbouwen :-), dat een groot deel van de HL's toch al de 30 jaar voorbij zijn. Als ik nu om mij heenkijk en zie hoe jongeren (vanaf 16-26 jaar) met hun mobiele telefoon omgaan. Dan vraag ik mij af:

Zien jongeren het pushen van -leuke- bluetooth content ook als spam?

 

De reden dat ik dit vraag is dat ik een bluetooth oplossing in de markt wil zetten voor het werven van call center medewerkers. Ik ben dus benieuwd hoe jongeren op dergelijke wervingscampagnes zouden reageren.

Site: http://www.younify.nl | Winnaar MKB Best Choice Award WINMAG Pro

Magento portfolio: http://bit.ly/younify_portfolio

Twitter: http://twitter.com/younify

Link naar reactie
  • 0

Mee eens, zou interessant zijn om daar recente data van te hebben.

Ik weet wel dat het uitwisselen van filmpjes, spelletjes e.d. via bluetooth wel volledig is ingeburgerd bij deze groep. Ook het zoeken naar mensen om 'mee te connecten' zie ik steeds vaker gebeuren.

De vraag is of ze voor deze zaken dan even bluetooth aanzetten, of deze juist continue aanhebben.

Site: http://www.younify.nl | Winnaar MKB Best Choice Award WINMAG Pro

Magento portfolio: http://bit.ly/younify_portfolio

Twitter: http://twitter.com/younify

Link naar reactie
  • 0

Nou dat lijkt me niet zo moeilijk, zoek de doelgroep op en doe een leuke aanbieding via bluetooth, bijvoorbeeld een gratis drankje op een terras.

Je hebt dan snel in de gaten of veel mensen gewoon voorbij lopen of dat mensen hun BT open hebben staan.

 

Het uitwisselen van beltonen, filmpjes, foto's enzovoort zie ik toch vooral bepaalde settings gebeuren waarbij het erop lijkt dat mensen daar hun gsm instellen op BT ontvangst.

Link naar reactie
  • 0

Je hoeft geen eens een aanbieding te doen. Gewoon kijken welke apparaten beschikbaar zijn om mee te 'pairen' (verbinden) en je weet hoeveel toestellen aan staan en zichtbaar zijn (binnen een straal van ca. 10 meter) Nog beter is een notebook met Linux o.i.d. die logt namelijk automatisch welke bluetooth apparaten in de buurt zijn.

 

Laatste keer op een redelijk druk terras had ik 6 apparaten om mee te pairen.

Link naar reactie
  • 0

 

Bluevertising begint nu ook in NL krakend op gang te komen. Voor ideeën zou je eens bij Qwikker of Filter Worldwide kunnen kijken. We zien hier nu ook losse campagnes, maar volgens mij gaat dat op den duur niet werken. Wat wèl werkt, is dat er bluechannels gaan ontstaan van vertrouwde afzenders (proximediairs) die door het aanbieden van interessante content toestemming krijgen van ontvangers om contact te leggen met hun mobieltjes. Adverteerders kunnen daar op meeliften. Een kandidaat voor zo'n bluechannel is ON.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Lees net dit artikel. In het kort: in Engeland is een proef gehouden waarbij reclame via bleutooth naar mobiele telefoons werd verzonden vanaf billboards. 17% van de ontvangers accepteerden deze reclame.

 

Leuk nieuw idee en verassend dat nog zo'n hoog percentage mensen ook onbekende content op hun telefoon accepteert. Vraag me alleen af of het levensvatbaar is op de wat langere termijn. Zodra ik bij ieder reclamebord iets weg moet gaan klikken op m'n mobiel dan gaat bluetooth rap uit. Informatie ophalen van een reclamebord in m'n telefoon lijkt me wel wat overigens.

Dit doe ik eigenlijk al illegaal vanaf mijn eigen mobiel in de bus, trein en openbare gelegenheden...

Link naar reactie
  • 0

Ik val zelf binnen deze doelgroep van 16 - 26 jaar. Echter lijkt mij dat eerdere reacties nog steeds van toepassing zijn. In grote hoeveelheden gaan dergelijke boodschappen meer irritatie opwekken dan positieve gevoelgens.

 

Echter wanneer je dit niet frequent wilt toepassen, kan het een leuke benaderingswijze zijn. In welke vorm zou je dit precies willen toepassen?

 

P.S. ik heb mijn BT niet continu aanstaan, slurpt teveel batterij...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 104 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.