• 0

Klant dreigt met een advocaat

Beste mensen, ondernemers

 

Ik zit ergens mee in mijn maag. Klant koopt op 3 april twee grote kasten via de webshop. De kasten moesten hier blijven staan tot 25 april. Dat vond ik wat lang, maar goed in deze tijden doe je water bij de wijn. Nu zijn de kasten nog niet opgehaald, en kamp ik met ruimtegebrek in mijn kleine winkel. Ik had al nieuwe kasten ingekocht om de lege plekken op te vullen. Elke keer heeft ze een smoes, druk, verbouwing, vakantie, en nu kreeg ik een mail dat ze ziek is en dat het nog 15 dagen duurt. Ik zei tegen de klant dat ze echt de kasten moet ophalen, omdat ik met ruimtegebrek kamp. Ik zei tegen haar dat ik ze in een opslag kan plaatsen hier in de buurt kost 6 euro per dag twee grote kasten. Daar was ze het niet mee eens, en zei dat ik klantontvriendelijk was, en ze me zwart zou maken. Nu dreigt ze met een advocaat. Ik heb overigens wel in mijn Algemene voorwaarden staan dat meubels binnen 14 dagen opgehaald moeten worden, omdat zeanders in een opslag worden geplaatst. Nu ben ik normaal niet zo moeilijk, maar deze dame is vanaf het begin al  erg hautain en arrogant, en bepaald steeds de regels voor mij, dus ik ben ook niet meer zo toeschietelijk. Heeft iemand advies voor mij. Dank alvast, Marcella

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Marcella,

 

Welkom op HL

Als vastgesteld is, dat de klant op de hoogte is (had kunnen zijn) van jouw leveringsvoorwaarden, sta jij uiteraard in jouw recht conform die leveringsvoorwaarden te handelen.

 

Wellicht kun je dan een blafbrief van een advocaat krijgen, dat zij dan maar zo.  Die kun je dan eenvoudig met betreffende leveringsvoorwaarden pareren.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I HL-Deelnemer en -Moderator I Ontwerp Gedreven Innovatie Strateeg I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

  • 0

Stap uit de emotie van hoe je behandeld wordt door haar en volg je algemene voorwaarden. Gewoon de kasten naar de opslag.

 

Waarom schrik je van het dreigen met een advocaat? wat gaat die doen dan? eisen dat jij haar kasten langer gratis opslaat?

Sommige klanten stoppen pas met lastig zijn als jij de grens trekt.

  • 0
(aangepast)

Dank voor de reacties, en welkom,

De kasten zijn betaald en ik heb haar het nummer van mijn bezorger gegeven. Het klopt idd dat het me wat emotioneel maakt nu, vooral in deze Corona tijd. Wat mij ook raakt is dat klant zegt mij zwart te maken. Ik heb 16 jaar hard gewerkt voor goede reputatie en reviews. Ik heb een grens getrokken vorige week, dat ze ze moet ophalen binnen een week. Dat ze nu ziek is staat daar buiten, omdat ze daarvoor een maand de tijd heeft gehad om het te regelen. Dan krijg ik een mail dat de advocaat het afhandelt. Ik ben niet zo bang voor de advocaat, maar meer dat ik het zie gebeuren dat ze hier straks nog twee maanden staan. Ik kan nu geen andere kasten opzetten, om mijn klanten te laten zien wat ik heb. Het enige wat ik kan doen, is mijn bezorger te bellen om de kasten op te halen, maar grote kans dan dat ze de beste man dan niet betaald.

aangepast door Marcellacornelia
  • 0

Is dreigen met zwartmaken (ik neem aan dat je dat schriftelijk hebt) al niet smaad, zelfs misschien wel laster?

 

Dat zijn strafrechtelijk vervolgbare feiten (!), en als die dame met een advocaat gaat dreigen, dan neem ik aan dat jouw advocaat, of anders jijzelf, het wel aan haar advocaat moet kunnen duidelijk maken dat ze, onafhankelijk van het geschil over de kasten, moet dimmen omdat er anders wel eens een aangifte zou kunnen volgen.

Bel een octrooigemachtigde van Patenthuis bij al uw octrooivragen !

  • 0
3 minuten geleden, gijs1974 zei:

Ik lees : "heeft besteld via de webshop". Dus dan is het retourrecht ook nog van toepassing (wanneer het een consumentenaankoop betreft). 

 

Ze zouden worden opgehaald op 25 april. Kan dat als 'levering' tellen? Dan zouden de twee weken bedenktijd al om zijn.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 0
18 minuten geleden, kuifje zei:

Is dreigen met zwartmaken (ik neem aan dat je dat schriftelijk hebt) al niet smaad, zelfs misschien wel laster?

 

Nou niet te hard van stapel, voor de meeste overtredingen moet je ze toch eerst plegen voordat je er voor veroordeeld kan worden.

Het wordt natuurlijk wel een stukje makkelijker om de intentie van een slechte review aan te tonen als je vooraf een dergelijk dreigement krijgt.

 

33 minuten geleden, Marcellacornelia zei:

Ik heb 16 jaar hard gewerkt voor goede reputatie en reviews.

 

Nou waar maak je je druk om dan? denk je echt dat 1 klant die "los gaat" je reputatie in gevaar brengt... 95% van de klanten prikken daar wel doorheen.

En als ze het echt te bont maakt dan ben jij degene die een advocaat in kan schakelen.

 

Je hebt nu een termijn van een week gesteld begrijp ik? Daar zou ik het bij laten.

Ik zou

overwegen om de koop gewoon te ontbinden, geld terugstorten en klaar met deze klant. lost niet je ruimte probleem op maar wel de ergenis..

 

4 minuten geleden, Marcellacornelia zei:

Ja in feite wel natuurlijk. Staat idd in de email. Maar ik vind het zo vervelend dat het zo ver gaat allemaal.

 

Sommige klanten begrijpen het alleen als jij (ook) "vervelend" gaat doen (ik noem het duidelijk zijn), zoals ik eerder zei, Ze nemen zoveel ruimte als ze krijgen..

 

 

 

  • 0
(aangepast)

Gijs, in mijn algemene voorwaarden heb ik 14 dagen opgenomen. Dus in feite kan een meubel hier een jaar blijven staat, en dan kan ze na 14 dagen de boel alsnog annuleren na ontvangst? Als je betaald op mijn webshop, dan moet je aanvinken of je akkoord gaat met de voorwaarden.

aangepast door Marcellacornelia
  • 0

Zit hem nu wel te knijpen, 4.1 Indien er sprake is van een consumentenkoop, overeenkomstig de Wet verkopen op Afstand (artikel 7:5 BW), heeft de afnemer het recht (een deel van) de geleverde goederen binnen een periode van 14 werkdagen zonder opgave van reden te retourneren. Deze termijn begint op het moment dat de bestelde zaken zijn afgeleverd. Dit geldt alleen voor artikelen die nieuw zijn, deze regel gaat niet op voor tweedehands kasten/meubels die bijvoorbeeld niet binnen de termijn van 14 dagen zijn opgehaald.

  • 0
18 minuten geleden, Marcellacornelia zei:

Die termijn van retouren is verstreken idd. Mijn man zegt dat ik het geld gewoon moet terugstorten. Het gaat om 2000 euro, maar wettelijk mag ik de kasten niet aan iemand anders verkopen zag ik ergens.

Zij maakt levering onmogelijk door niet mee te werken. Dat is voldoende om de overeenkomst te ontbinden en het geld terug te storten. Geld is dan weer van haar en de kasten van jou. Je mag er daarna mee doen wat je wilt. Ze kan ze daarna opnieuw kopen, maar laat haar dan wel naar de winkel komen om de koopovereenkomst te tekenen, dan staat ze minder sterk.

  • 0
18 minuten geleden, Marcellacornelia zei:

Die termijn van retouren is verstreken idd. Mijn man zegt dat ik het geld gewoon moet terugstorten. Het gaat om 2000 euro, maar wettelijk mag ik de kasten niet aan iemand anders verkopen zag ik ergens.

 

Mag ik vragen waar je bang voor bent als je het geld terugstort en mailt dat je de koopovereenkomst ontbind? uiteraard nadat je haar nog een laatste kans hebt gegeven om de kasten af te halen..

 

 

 

  • 0
(aangepast)

Ben je aangesloten bij: https://www.cbw-erkend.nl/geschillencommissie-wonen

 

Je kunt ook een derde bellen en deze laten bemiddelen over transport en kosten (als de kasten bij klant op de stoep staan, komen ze niet zomaar terug).

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

  • 0

Punt is dat het twee grote driedeurskasten zijn die ze in het geheel geleverd wil hebben. Ik heb de kasten beiden vastgeschroefd was veel werk. Naar een opslag is bijna niet te doen met vervoer. Ze eist dat ik ze in ze geheel lever, terwijl ze demontabel zijn. Kortom veel gedoe en stress. Ik ga er nog over nadenken, en zet de kasten nu sowieso weer te koop.

  • 0
(aangepast)

Ziet er heel mooi uit, en niet duur ...

... misschien zelfs te goedkoop.

... 2.000 tot 3.000 komt beter in de richting.

 

Niet mijn interieurkleur, maar wellicht zijn er andere gegadigden.

 

Even een aanvullend vraagje ... is de kleur op bestelling of niet ?

aangepast door Cosara
prijs, kleur

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    2 leden, 72 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.