Beste leden, ik wil eea zeker weten voor mijn vriendin. Zij is zelfstandige (eenmanszaak) in de interieurarchitectuur. Zij ontwerpt inrichtingen. Nu doet ze dit zonder algemene voorwaarden. Ze stelt een offerte op met de 4 fases voor een project - en omschrijft duidelijk de duur van iedere fase. Nimmer wordt in de offerte omschreven een ‘start/einddatum van iedere fase’.
Een klant denk hier anders over en probeert met druk fases/delen van fases (werkzaamheden/ creative ideeen) naar voren te krijgen. Hij heeft het over ‘deadlines’ en een aannemer die gaat beginnen in maart - maar er is nog niets ontworpen. De aannemer kan dus nog niets voorbereiden.
De klant heeft dus gewoon alvast een aannemer geregeld zonder overleg etc
Nu blijft de klant dreigen en druk uitoefenen, en heeft mijn vriendin de opdracht terug gegeven. Ze was net willen beginnen met fase 1 maar hij dacht al dat die fase bijna af kon zijn. Enfin er is niet duidelijk te krijgen dat hij heeft te wachten op ‘fase’ en duur van die fase alvorens er een plan ligt.
Mijn vraag is - weke juridische rechten/plichten heeft de klant in deze - en welke rechten/plichten de opdrachtnemer?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Christiaanvr
Christiaanvr
Beste leden, ik wil eea zeker weten voor mijn vriendin. Zij is zelfstandige (eenmanszaak) in de interieurarchitectuur. Zij ontwerpt inrichtingen. Nu doet ze dit zonder algemene voorwaarden. Ze stelt een offerte op met de 4 fases voor een project - en omschrijft duidelijk de duur van iedere fase. Nimmer wordt in de offerte omschreven een ‘start/einddatum van iedere fase’.
Een klant denk hier anders over en probeert met druk fases/delen van fases (werkzaamheden/ creative ideeen) naar voren te krijgen. Hij heeft het over ‘deadlines’ en een aannemer die gaat beginnen in maart - maar er is nog niets ontworpen. De aannemer kan dus nog niets voorbereiden.
De klant heeft dus gewoon alvast een aannemer geregeld zonder overleg etc
Nu blijft de klant dreigen en druk uitoefenen, en heeft mijn vriendin de opdracht terug gegeven. Ze was net willen beginnen met fase 1 maar hij dacht al dat die fase bijna af kon zijn. Enfin er is niet duidelijk te krijgen dat hij heeft te wachten op ‘fase’ en duur van die fase alvorens er een plan ligt.
Mijn vraag is - weke juridische rechten/plichten heeft de klant in deze - en welke rechten/plichten de opdrachtnemer?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/69762-opdracht-terug-geven-consequenties/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag