De titel lijkt nogal verwarrend maar laat het me even verduidelijken.
Ik ben begonnen met de verkoop van mijn persoonlijke collectie vinylplaten. (dus zonder btw etc...als particulier dus )
Nu zou ik nieuwe vinyl willen aankopen via een platenmaatschappij. Dit om mijn "online shop" te bevoorraden van nieuwe materiaal. Mijn eigen collectie geraakt uitgeput en ik vind het wel leuk om nieuwe dingen te promoten en te ontdekken. Is trouwens in bijberoep.
Dus nu het probleem waar ik niet aan uit geraak:
Ik koop dus nieuwe platen aan via mijn ondernemingsnummer.
Ik heb nog +/-500 vinyl van mijn eigen collectie over.
Maw die 2 collecties zitten door elkaar...
Is deze 2 collecties (eigen collectie en bedrijfscollectie) mengelen niet boekhoudkundig onhandig?
-->500 vinyl zijn dus als particulier en de nieuwe aankomen zijn dan aangekocht als onderneming.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Taxidriver999
Taxidriver999
De titel lijkt nogal verwarrend maar laat het me even verduidelijken.
Ik ben begonnen met de verkoop van mijn persoonlijke collectie vinylplaten. (dus zonder btw etc...als particulier dus )
Nu zou ik nieuwe vinyl willen aankopen via een platenmaatschappij. Dit om mijn "online shop" te bevoorraden van nieuwe materiaal. Mijn eigen collectie geraakt uitgeput en ik vind het wel leuk om nieuwe dingen te promoten en te ontdekken. Is trouwens in bijberoep.
Dus nu het probleem waar ik niet aan uit geraak:
Ik koop dus nieuwe platen aan via mijn ondernemingsnummer.
Ik heb nog +/-500 vinyl van mijn eigen collectie over.
Maw die 2 collecties zitten door elkaar...
Is deze 2 collecties (eigen collectie en bedrijfscollectie) mengelen niet boekhoudkundig onhandig?
-->500 vinyl zijn dus als particulier en de nieuwe aankomen zijn dan aangekocht als onderneming.
Hoe zou jij dit oplossen?
Eigen collectie verkopen aan mezelf misschien?
Bedankt
Titel aangepast
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/71688-samenvoegen-facturatie-verkoop-gebruikte-en-nieuwe-artikelen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
39 antwoorden op deze vraag