Ik ben nu een half jaar begonnen met mijn sieraden webshop, en tot nu de echte uitdaging is de webshop-verkeer genereren, klanten dus. Gelukkig wanneer er wat tientallen bezoekers d.m.v. advertentie/marketing, op een dag geweest zijn, leidt dat al naar omzet maar het echte drama tot nu is het verkeer, zeker organische verkeer.
Om een naamsbekendheid te creëren en omzet te kunnen draaien wilde ik op marketplaces gaan verkopen zoals bol.com, en toch heb ik dat gedaan alleen ik kwam later achter, zonder een merkregistratie komen mijn sieraden helaas niet in het juiste categorie te staan, maar wel bijvoorbeeld in edelstenen. Alhoewel ik edelstenen gebruik maar daar bevindt ook niet echt mijn doelgroep natuurlijk. Nu denk ik eraan om mijn merk te registreren (vanwege bol) alleen ik vraag mij af is het wel verstandig voor nu? Ik heb zeker grote toekomstige plannen met mijn bedrijf en wil ik die registratie zeker een keer gaan doen, maar gezien ik nog maar net gestart ben en moet eerst nog veel aan naamsbekendheid en klanten werken. Een merk-registratie kan heel hoog in kosten gaan lopen, wat mij heel onverstandig lijkt voor nu. Bovendien lees ik ook dat heel veel ondernemers fouten begaan bij het registratie en zo simpel is het niet als het lijkt soms, maar beter door een jurist kan geregeld worden. Wanneer is het juiste moment voor een merk-registratie? De nadeel is zoals ik heb begrepen, je kan achteraf niets meer aan wijzigen of classes toevoegen etc, het moet in een keer goed! Jammer
Aan andere kant is het idee, zonder de registratie mis ik waarschijnlijk ook veel klanten en omzet via bol.com, of als ik nog op andere marketplaces zou willen verkopen, wat is jullie advies voor mij?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Bernna
Bernna
Ik ben nu een half jaar begonnen met mijn sieraden webshop, en tot nu de echte uitdaging is de webshop-verkeer genereren, klanten dus. Gelukkig wanneer er wat tientallen bezoekers d.m.v. advertentie/marketing, op een dag geweest zijn, leidt dat al naar omzet maar het echte drama tot nu is het verkeer, zeker organische verkeer.
Om een naamsbekendheid te creëren en omzet te kunnen draaien wilde ik op marketplaces gaan verkopen zoals bol.com, en toch heb ik dat gedaan alleen ik kwam later achter, zonder een merkregistratie komen mijn sieraden helaas niet in het juiste categorie te staan, maar wel bijvoorbeeld in edelstenen. Alhoewel ik edelstenen gebruik maar daar bevindt ook niet echt mijn doelgroep natuurlijk. Nu denk ik eraan om mijn merk te registreren (vanwege bol) alleen ik vraag mij af is het wel verstandig voor nu? Ik heb zeker grote toekomstige plannen met mijn bedrijf en wil ik die registratie zeker een keer gaan doen, maar gezien ik nog maar net gestart ben en moet eerst nog veel aan naamsbekendheid en klanten werken. Een merk-registratie kan heel hoog in kosten gaan lopen, wat mij heel onverstandig lijkt voor nu. Bovendien lees ik ook dat heel veel ondernemers fouten begaan bij het registratie en zo simpel is het niet als het lijkt soms, maar beter door een jurist kan geregeld worden. Wanneer is het juiste moment voor een merk-registratie? De nadeel is zoals ik heb begrepen, je kan achteraf niets meer aan wijzigen of classes toevoegen etc, het moet in een keer goed! Jammer
Aan andere kant is het idee, zonder de registratie mis ik waarschijnlijk ook veel klanten en omzet via bol.com, of als ik nog op andere marketplaces zou willen verkopen, wat is jullie advies voor mij?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/72463-wanneer-is-het-moment-voor-een-merk-registratie/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
41 antwoorden op deze vraag