• 0

Kennen jullie nog meer netwerken?

Hallo Allemaal,

 

Na ruim 100 antwoorden, ervaringen en meningen nu ook eens een keer een vraag die mij hopelijk kan helpen een redelijk ideëele site voor ondernemers te verbeteren.

 

Enige tijd geleden ben ik samen met twee collega's de website www.ondernemersnetwerken.nl gestart. Dit omdat ik overal riep dat ik vind dat ondernemers meer moeten netwerken, maar ik ze nooit kon vertellen waar dat kan. De website bevat wat algemene informatie over netwerken en een database met daarin inmiddels een groot aantal netwerken/verenigingen/clubs. Deze zijn gegroepeerd op regio, branche en soort.

 

Omdat velen meer weten dan 1 deze simpele vraag:

 

Kennen jullie netwerken voor startende, groeiende en alle andere soorten ondernemers die interessant zijn om te kennen voor de leden van HL en andere ondernemers én die nog niet gratis zijn opgenomen in de database?

 

Alvast bedankt voor de eventueel te nemen moeite. :-*

 

Karen (die HL er uiteraard al een hele tijd geleden op heeft gezet)

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0

Leuk initiarief Karen, reusje!

 

Mijn suggestie: www.nieuwegarde.nl, netwerk van creatievelingen. HL-leden Aphroditi Zoulfoukaridis en Annedien Hoen zijn hierbij betrokken cq. betrokken geweest.

 

Offtopic opmerking: de navigatie op je site werkt niet vanuit Safari 2.0, jammer voor die gekke Mac gebruikers.

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Ken de site al, maar wist niet waar die vandaan kwam.

In de regio NW Holland zit OSRA (www.osra.nl) met vnl ondernemers uit regio Alkmaar.

Binnen OpenBC zijn er diverse nationale/regionale groups met regelmatig ook bijeenkomsten op dat niveau, zo ben ik een poosje geleden gestart met NH Noord, dus het is meer dan ' slechts' een internationaal netwerk. Heb alleen niet direct een idee hoe je dat duidelijk neerzet op je site. Misschien een kleine voetnoot o.i.d.

 

Succes,

GJ

Link naar reactie
  • 0

Ik mis er nog wel een paar die ik zelf ken ::).

 

NeBIB (is een netwerk)

KNIO (kwaliteitsnetwerk voor innovatie en ondernemerschap

Holland Innovation, ook te zien als een netwerk

De voorlichtingsbijeenkomsten van www.businessangels.nl

De ondernemers van www.ondernemersvoordeklas.nl

 

Ik weet het, het is allemaal een beetje arbitrair of het er wel bijhoort, maar als pure netwerkers komen we (NeBIB) er in je overzicht een beetje bekaaid af.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Hello again,

 

Allemaal alvast hartelijk bedankt voor de reacties en aanvullingen. Hierbij even een korte update van hetgeen ik ermee kan/wil.

 

1. Nieuwegarde, OSRA, BGNA en denis.org heb ik inmiddels toegevoegd.

 

2. @ Mieke: Jongmkbkan voeg ik niet apart toe omdat we ervoor gekozen hebben alle jongmkbs, junior kamers en jong management afdelingen als 1 netwerk te beschouwen (we moeten ook nog tijd hebben om geld te verdienen). Bij 'zoeken op regio' komen de regionale afdelingen naar voren in iedere regio waar de clubs afdelingen hebben.

 

3. @ Mieke: Nul24 was ik al eens tegengekomen. Die hebben echter een grafisch hoogstaande website waarvan ik geen teksten kan overnemen en ik vroeg me af of ondernemende mensen hetzelfde is als ondernemers...

 

4. @Nils: Als je me (prive of hier) de gegevens voor de Nebib doormailt die wij opnemen, wil ik als 'vriendin van de Nebib' jullie ook best opnemen hoor. Datzelfde geldt voor die KNIO waar je het over hebt.

De andere netwerken vallen meer onder de categorie 'evenementen'. Daar is deze site niet voor, maar ik ben met een ander initiatief bezig waarvan ik beloof dat jullie er met je activiteiten minder bekaaid vanaf zullen komen.

 

5. @Sally: Doorstarters.nl is van DNA, heeft tegenwoordig de site op www.doorgroeinetwerk.nl staan en is opgenomen in de database. Btb Heemstede staat er ook al in. De adformatie-agenda (mijn favoriete weekblad) is wat mij betreft geen netwerk waar je lid van kunt worden.

 

6. @ Edward: Met Flevum was ik al eens begonnen, maar die website is niet echt informatief. Ik zal binnenkort nog eens een poging wagen (of hen verzoeken zelf info aan te leveren).

 

7. @ Nonex en Ilja:

Om ervoor te zorgen dat onze database aan blijft sluiten bij het doel en wij niet hele dagen netwerken zitten in te voeren, zijn de criteria voor netwerken hetvolgende:

- geen winkeliersverenigingen (zijn makkelijk zat te vinden),

- geen businessclubs van sportverenigingen (idem)

- geen echte brancheverenigingen (idem en met je concurrenten netwerken is niet het doel van de site),

- en het moeten clubs zijn waarvan je op enigerlei wijze lid kunt worden en die zich grotendeels richten op ondernemers.

Mijn indruk van de laatste twee netwerken is dat het nogal arbitrair is of ze aan dat laatste criterium voldoen. Nu weet ik dat onze criteria dat sowieso zijn, maar je moet als ondernemer keuzes maken en je daaraan houden. Ik zal de sites binnenkort even bekijken en bespreken. Ik hoop dat jullie er begrip voor hebben als wij ervoor kiezen ze niet op te nemen als we ze te ver van ons doel vinden staan.

 

Langs deze weg ook dank aan de mensen die me via rechtstreekse mail enkele suggesties hebben gedaan.

 

Off topic: De software aanpassingen zodat Applefans ook optimaal kunnen surfen over de site, volgen later. Van het belang daarvan hoeven jullie mijn persoon niet te overtuigen.

 

Nogmaals bedankt allemaal en als er nog andere mensen zijn die een netwerk aan een gratis vermelding op internet willen helpen, dan verneem ik dat uiteraard graag.

 

Karen (al bijna 20 jaar Applefan, maar ook erg enthousiast over de gebruiksvriendelijkheid van de windhoossoftware waarop ondernemersnetwerken.nl draait)

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Hello again,

 

Inmiddels zijn ook Flevum, IBIS en ZVIO (via privemail aangedragen) en de fantastische Craftygirls opgenomen en groeit de site mede dankzij jullie suggesties gestaag.

 

Misschien dat Technico (of iemand anders) me even kan melden of ook de NOVU wellicht interessant is om te vermelden.

 

@Annedien

Ideëel betekent volgens de Dikke: Gericht op de verwezelijking van een idee of een ideaal.

In onze ideale ondernemerswereld gaan veel meer kleine ondernemers actiever netwerken. Uit diverse onderzoeken blijkt immers dat dit een van de belangrijkste succesfactoren is voor zelfstandige ondernemers. Omdat keer op keer bleek dat veel ondernemers niet weten waar dat kan, zijn wij een openbaar overzicht (op internet dus) gaan maken.

Dat wij proberen een deel van onze tijdsinspanningen terug te verdienen dmv sponsoring (de Adwords staan daar slechts om te testen of deze werken met de gebruikte software) lijkt mij daar niets aan af te doen. Temeer daar we door samenwerking met grote partijen meer ondernemers kunnen bereiken.

Jouw idee van ideeël hoef je dus niet aan te scherpen, slechts je schrijfwijze (de puntjes moeten volgens het groene boekje op de tweede e) ;)

 

Karen (die jullie weer bedankt voor de hulp)

 

 

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Hier ook een NOVU-lid :

 

ja, NOVU is natuurlijk erg interessant, maar weet niet of het in jouw defnitie valt : het is een vereniging voor uitvinders, je krijgt een blad, er zijn diverse workshops over aspecten van uitvinden, er zijn informele bijeenkomsten er is op bepaalde gebieden samenwerking met Synthens, KvK, HigherLevel, ze zijn een van de partners van Hollland Innovation, etc,etc.

Link naar reactie
  • 0

De NOVU is een beetje apart netwerk natuurlijk.

Eigenlijk meer een breed netwerk, van strijkplank tot CD/DVD uitvinders.

Het gemeenschappelijke is natuurlijk het intellectueel eigendom.

Voor mensen die deze wereld net binnen stappen is het een goed netwerk om op aan te sluiten.

Vaak is er wel iemand binnen het netwerk die met iets bezig gewwest is in een vergelijkbare markt, iets waar jeje voordeel dan mee kunt doen.

Eigenlijk alleen te benaderen via het kantoor in Weesp, en in mindere mate via bv HigherLevel.

 

BTW

Ik heb al contact gehad met Karen over dit onderwerp. ;)

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Hieronder nog een lijstje welke ik zelf had geadministreerd onder de titel "businessclubs". Ik heb ze niet allemaal bekeken, dus kan niet aangeven in welke mate ze passen bij de verzameling... :-)

 

LinkedIn   http://www.linkedin.com/

Contact Networks   http://www.contactnetworkcorp.com/

Ecademy   http://www.ecademy.com/

Orkut   http://www.orkut.com/

Ryze   http://www.ryze.com/

Spoke   http://www.spoke.com/   

AlwaysOn    http://www.alwayson-network.com/

 

Maar dan: leuk zo'n lijst met e-netwerkplaatsen, maar hoe kom je er nou achter welke site geschikt is voor het doel dat je nastreeft. En ten tweede: mocht je de voor jou - qua inhoud - meest geschikte site hebben gevonden, kan het ook nog zijn dat er op die site weinig activiteit is, wat weer afbreuk doet aan je behoefte.... althans, zo ervaar ik dat. Zou daarom 1 "beste grote" site niet het meest gewenst zijn?

 

Grt,

Maurijn

 

 

 

Get the software you need.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Maurijn,

 

Bedankt voor het lijstje waarmee je zojuist je eerste reusje hebt 'verdient'.

Binnenkort kunnen ze zeker een bezoekje verwachten en bij gebleken geschiktheid opname in de database.

 

Mijn vermoeden is dat een digitaal netwerk wat in jouw lijstje nog ontbreekt voor ondernemers zakelijk het meest interessant is (na HL natuurlijk). Het heet www.openbc.com. Dat is in ieder geval het enige netwerk waar ik mezelf heb aangemeld en al enkele leuke contacten heb gelegd...

 

Groeten

Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Women on the Web staat er bij, dat is goed. (ik prefereer nog steeds de naam Webgrrls, overigens). Je noemt dan alleen de KO-grrls (vrouwelijke ondernemers). Onder webgrrls vallen ook beroepsgerichte netwerken als pressgrrls en webdesigngrrls.

Wat ik weet van webgrrls is dat het netwerk directer en praktischer is dan de meeste andere online netwerken. Zoals HL ook iha wat praktischer is ingesteld.

Nadeel wordt binnenkort dat het niet meer gratis zal zijn: dan moet je betalend lid zijn van womenontheweb om deel te nemen aan de mailinglists. Geheel tegen de oorspronkelijke doelstelling van webgrrls, overigens.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 104 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.