Wegens verhuizing gaat mijn eenmanszaak (webshop) mee naar Duitsland. Nu weet de Nederlandse overheid en alle instanties (KVK, RVO etc) mij helaas niet meer te vertellen dan: schrijf je hier uit en daar in. Via de Duitse sites kom ik niet veel verder dan contact opnemen via email en wachten (uiteraard gedaan en nu wachtende).... Maar nu ben ik vast niet de eerste die dit meemaakt en daarom hoop ik dat jullie mij wellicht op weg kunnen helpen met mijn vragen? :-)
Wat zijn de stappen om bedrijf in te schrijven in DU
Is het verstandig (belastingtechnisch) om mijn eenmanszaak aan te houden of kan ik beter een andere rechtsvorm aannemen in DU
Aangezien het een eenmanszaak is, moet ik dan alsnog een notaris inhuren of kan dit zonder (lees dit wisselend terug op sites)
Gezien mijn hoofdmarkt in NL zit, ik ook in BE verkoop en hopelijk zometeen ook in DU: kan ik in DU ook gebruik maken van eenloketsysteem?
Zijn er dingen waar ik aan moet denken voor de verhuizing van mijn bedrijf en nog eventuele tips?
Zijn er tips om door te breken met een webshop in DU die anders zijn dan in NL?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Brittv
Brittv
Goedendag allemaal,
Wegens verhuizing gaat mijn eenmanszaak (webshop) mee naar Duitsland. Nu weet de Nederlandse overheid en alle instanties (KVK, RVO etc) mij helaas niet meer te vertellen dan: schrijf je hier uit en daar in. Via de Duitse sites kom ik niet veel verder dan contact opnemen via email en wachten (uiteraard gedaan en nu wachtende).... Maar nu ben ik vast niet de eerste die dit meemaakt en daarom hoop ik dat jullie mij wellicht op weg kunnen helpen met mijn vragen? :-)
Zoals je leest, alle tips zijn meer dan welkom!
Heel erg bedankt voor jullie tijd!
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
17 antwoorden op deze vraag