• 0

MKB clickservice

Geachte,

 

Het begon allemaal met een telefoontje van een callcenter medewerker van de firma BeUP welke ons benaderde of wij interesse hadden in een gratis actie mee te doen in onze regio. Er waren maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar dus zij wouden graag met ons een afspraak maken. Het ging erom om hoger te scoren in google en beter vindbaar op zoekwoorden. Wij hadden wel interesse in wat ze te zeggen zouden hebben dus hebben vervolgends een afspraak gemaakt op de woensdag erna.

Zo gezegd zo gedaan stond er een vrouwelijke verkoop medewerker van de firma BeUP aan de deur kwartier na de afgesproken tijd. Ze begon met het verhaal officieel partner van Google te zijn en vragen te stellen over onze firma. Hoelang we al bezig zijn, wat we doen aan marketing, wat we overhielden na de verkoop van een van onze artikelen gemiddeld etc. Hierna heeft deze aardige mevrouw ons uitgelegd wat ze doen bij BeUP. Wij zouden tussen onze concurrenten op de eerste pagina van de google zoekresultaten komen op bekende zoekwoorden die bij onze firma van betrekking zouden zijn. En onze bezoekersaantallen zouden fors stijgen tot zeker wel 300 per dag. Hierna kwam ze aan met een standaard prijslijst van BeUP met verschillende gespecificeerde kosten zoals inschrijfkosten, en nog wat verschillende kosten. Deze werden allemaal doorgestreept en wij zouden het instap bedrag a 1250/1500 euro niet hoeven te betalen omwille van de actie die nu actief zou zijn in onze regio. Het maandbedrag wat wij zouden moeten betalen kwam uit op 155 euro EX btw. Eventueel konden wij extra clicks erbij nemen (dus wanneer men zoekt op een zoekwoord en ze klikken er daadwerkelijk op) Want in het standaard pakket zitten 3000 clicks. Maar de aardige mevrouw wist ons erbij te vermelden dat ze het eigenlijk niet mocht zeggen van haar baas maar dat het niet erg zou zijn als we over de 3000 clicks zouden komen en dat we er dan niks over zouden horen omdat ze daar toch niet naar zouden kijken volgends haar baas. Het contract zou eerst gelden voor een looptijd van 48 maanden. Dit klinkt voor een startende ondernemer natuurlijk als muziek in de oren alleen de looptijd zat ons een beetje dwars. Dus hebben gevraagd of dat ook korter kon. Mevrouw ging even bellen, opmerkelijk was dat wij dit niet mochten horen blijkbaar want ze liep even de kamer uit waar wij in zaten. Toen de mevrouw terug kwam was het geen probleem en de 48 maanden op het contract is doorgekrast en 24 maanden van gemaakt. Het maandbedrag is hier wel op aangepast, dit is nu 238 euro per maand. We vonden het wel goed klinken en na het snel doorbladeren van het contract maar getekend, continu onder het gepush van de mooie toekomst die we tegemoet zouden gaan door de vriendelijke mevrouw.

 

En toen begon de horror. Natuurlijk zoals iedereen zou doen ga je de firma googelen. Toen kreeg ik gelijk last van hartkloppingen en duizeligheid. BeUP blijkt een malafide oplichters firma met wurgcontracten dat haar afspraken niet nakomt! Helaas ben ik samen met vele andere gedupeerden in de val gelopen van dit bedrijf dat dochter is van Proximedia. Ik heb er heel het weekend veel over gelezen en dat we helaas geen recht hebben op de colportage wet.

Wij zitten hier in lichte paniek en met ons handen in ons haar, want we kunnen dit echt niet betalen! In het contract staat dat wanneer een automatisch incasso niet heeft kunnen afschrijven er automatisch 5 euro bijkomt per herinnering met een minimaal bedrag van 25 euro !

 

Wij hebben nog geen contact gehad met het bedrijf want we willen per eerste contact direct juist handelen. Wellicht dat ze ons morgen gaan bellen, zoals de verkoopster aangaf om onze gewenste zoekwoorden te bespreken.

 

Ik zal vandaag nog het contract inscannen en hopelijk heeft iemand voor ons een oplossing hiervoor!

Alvast enorm bedankt voor de moeite,

 

Benji barends

 

[titel ververst - mod]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

>:(Hier de zoveelste klacht over BeUp. ?wij, 2 ondernemers in infrarood verwarming van 72 en 78 jaar waren benaderd door BeUp en zij wilde ons uitleg geven over hun fraaie onderneming en hun enorm capabele medewerkers, die ervoor zorgen, dat wij zeer hoog in Google kwamen, doordat zij Google-partner was. Dat wij niet vooraf ''gegoogled'' hebben, wat BeUp voor bedrijf was, kwam omdat zij zwart op wit aangaven gecertificeed Google-partner te zijn!

Afspraak gemaakt op 2 december 2014 en de vertegenwoordigster van BeUp beloofde ons gouden bergen, omdat wij uitverkoren waren om dit bedrijf te promoten en er werd door allerlei bedragen een streep gezet en 0(nul) ingevuld. er werd ons keihard medegedeeld, dat wij wel 300 clicks per maand zouden krijgen en daardoor 20 tot 30 OPDRACHTEN!!

Er moest wel op die dag getekend worden, anders gingen de voordelen ons neus voorbij. Wij waren overdonderd en er werd ons een keurige map toegezonden met daarop de mededeling, dat zij gecertificeerd Google-partner was. Door de feestdagen en het zgn. voorwerk wat BeUp moest doen, ging het contract 30 januari 2015 in. Inmiddels de ''landingspagina'' gezien, die vol stond met onbegrijpelijke zinnen en met stijl- en taalfouten. Hierover geklaagd en wij moesten hem dan zelf maar corrigeren! Dit getracht te doen, maar het bleef shit.Achteraf bleek, dat het contract ook nog voor 4 jaar was, zonder tussentijdse opzegmogelijkheid. Dan hoop ik 82 te zijn!

De beloofde clicks bleven uit, zodat wij BeUp op de hoogte gesteld hebben, dat er in 2 maanden 4(vier) aanvragen waren geweest, maar geen 20-30 opdrachten!

Bij de bespreking op 2 december 2014 aan de vertegenwoordigster duidelijk gemaakt, dat wij geen geld hebben en BeUp alleen konden betalen uit de opbrengsten van de verkopen. Dat zou niet geven en er werd altijd naar een oplossing gekeken.

Wij waren het spuugzat om onze tijd alleen aan BeUp te besteden en hebben op het kantoor in Nieuwegein een afspraak gemaakt op 25-2-2015. ?Doordat wij al ras naar het voorjaar en zomer gingen, kwamen wij met BeUp overeen, alles op te schorten naar oktober 2015, omdat mensen in de zomer niet erg aan verwarming denken. Ook de betaling van de eerste rekeningen, daar er geen geld uit opdrachten was gekomen. De opschorting is nog dezelfde dag schriftelijk bevestigd aan BeUp.

Groot was de schrik om van het deurwaarderskantoor Nouta een brief per email te ontvangen met daarin de claim van BeUp ad Euro 6282,50. Deze brief staat vol met leugens. Ten eerste staat erin, dat BeUp ons op 17 maart 2015 een brief gezonden heeft, waarin stond, dat BeUp achteraf op haar toezegging tot opschorting tot oktober was teruggekomen. Deze brief noch per post noch per email ontvangen! vervolgens dat wij ''herhaaldelijk'' aangemaand zijn de openstaande rekeningen te voldoen. Nimmer ook maar 1 aanmaning ontvangen.

Op onze bespreking op 25-2-15 ook nog gesproken over de vele klachten op internet, waarop men zei, dat dit ''oude koek'' was en vanaf 1-1-15 nieuw beleid was. Gebleken is, dat zij door een Franse groep overgenomen zijn, maar hun manier van handelen nog hetzelfde was. In de brief van 25-2-15 aangegeven, dat overeengekomen was, dat wij in oktober gingen praten over een eventueel nieuw contract of stoppen.

Wij hebben deurwaarder Nouta nu geschreven, dat wij begrepen hebben, dat BeUp bestaat uit oplichters, die alleen veel geld willen ontvangen voor zeer minimale prestaties!

Door onze extra kosten om tijd en reiskosten aan BeUp te besteden weigeren wij om ook maar 1 Eurocent te betalen. We zullen wel zien, wat de rechter van voornoemde agressieve verkoop vindt om 2 oudere ondernemers in de maling te nemen.

Getekend door alias Theo de Mol.

Link naar reactie
  • 0

De ervaring leert ( 77 rechtszaken en counting) dat de rechter uiteindelijk weinig compassie kan laten zien en laat zien omdat de contracten juridische behoorlijk waterdicht zijn en de wetgever (en de politiek) de consument heel goed beschermt maar zich nauwelijks lijkt te bekommeren om de kleine ondernemers.

 

Net zoals Twabla adviseer ik om een goede advocaat in te schakelen om te kijken hoe jullie hier zo goed mogelijk uit kunnen komen.

 

Het lijkt me evident dat Proximedia (Beup) niet zit te wachten op (nog) een negatief verhaal in de publiciteit, zeker als daar 2 zeer op leeftijd zijnde heren bij betrokken zijn. Probeer dat gegeven dus samen met de advocaat te gebruiken om tot een oplossing te komen. Verder moet het me van het hart dat jullie verhaal me behoorlijk raakt en dat zal voor veel mensen hier gelden.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Het lijkt me evident dat Proximedia (Beup) niet zit te wachten op (nog) een negatief verhaal in de publiciteit, zeker als daar 2 zeer op leeftijd zijnde heren bij betrokken zijn.
Van belang:

 

1. Het is tegenwoordig MKB Clickservice. Dat mag bij 'een negatief verhaal in de publiciteit' speciaal benadrukt worden.

2. MKB Clickservice heeft onder de nieuwe eigenaar Publicis een nieuw beleid, waarbij op exact dezelfde manier ondernemers misverleid worden tot het tekenen van een contract waardoor ze vier jaar vast zitten aan hoge betalingen voor minimale tegenprestatie.

3. Hopelijk zijn alle stijl- en taalfouten gedocumenteerd, zodat ook wanprestatie aangetoond kan worden.

4. Als Proximedia / MKB Clickservice stelt dat ze op 15 maart een brief gestuurd hebben waarin hun toezegging wordt ingetrokken, bevestigen ze het bestaan van zo'n toezegging. Dat is mooi, want meestal ontkennen ze enige toezegging gedaan te hebben. Vergeet niet te stellen dat die brief evenals de vermeende aanmaningen nooit ontvangen zijn.

 

Ik zou met een caravan en spandoek voor de deur gaan staan, tot Catrysse persoonlijk zijn excuses komt aanbieden.

 

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Volgende keer gewoon wel een afspraak maken, en als ze aan de deur staan zeggen dat je je bedacht hebt... ;)

 

Tip voor toekomstige HL-leden die benaderd worden : de afspraak door laten gaan inclusief het Opgelicht-, Kassa- Datkannietwaarzijn- of Radar-team. En anders zijn er vast wel wat HL-leden die met genoegen beeld- en geluid opnames van de salesgesprekken wil maken. (WalterBrox of BobNL bijvoorbeeld). Lijkt me mooie televisie

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben niet zo lang geleden benaderd door een vergelijkbaar bedrijf en een vergelijkbaar verhaal. Mijn website kon veel beter scoren in Google. Toen ik hem vroeg waarop dat was gebaseerd begon hij te stamelen want hij bleek mijn nummer van de KvK en daar is mijn huidige website en shop niet bekend.

 

Ook zeuren om een gesprek op vrijdag en uiteindelijk toegegeven dat het om het aanbieden van een contract ging voor 24 of 48 maanden. Toen ik specifiek vroeg of ze ook een bedenktijd hanteerde gaf hij aan dat dat niet het geval is.

 

Over het bedrijf zelf was niet veel te vinden op Internet, ook geen klachten. Wel een website die er redelijk uitzag. Vandaar dat ik de naam niet noem (ook vergeten trouwens).

 

Moraal van deze post is de constatering dat er naast MKB clickservice ook andere bedrijven actief zijn of worden die het verdienmodel 1:1 kopiëren. Die hebben natuurlijk het (tijdelijke) voordeel dat ze niet bovenaan in Google komen met negatieve berichtgeving als de naam wordt ingetikt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zoiets is natuurlijk te verwachten - het "verdienmodel" werkt aardig, en wellicht hebben ze ook ergens kopien van de contracten zoals mkb clickservice die hanteert.

 

Anderzijds heb je best kans een betere dienst te krijgen van zo'n na-aper dan van mkb clickservice - bijvoorbeeld een website die wel goed werkt maar gewoon idioot duur is als je de periode van 4 jaar in ogenschouw neemt.

Link naar reactie
  • 0

Vind het maar raar dat zo veel mensen in die mooin praatjes trappen en niet eerst zelf even google of goed doorvragen ...

 

Zover ik lees is het contract met de klant ontbonden ... en is dat probleem opgelost ... toch blijft het apart en zijn er denk ik tien tallen zaken die niet zo maar aan het licht komen.

 

Er zou een anoniem meld punt moeten komen voor dergelijke malefiede bedrijven.

Digital Marketing http://agency.eoi.digital/ | Digital Transformation https://transform.eoi.digital/

Link naar reactie
  • 0

dat is nu juist het hele business model van dit soort toko's en Nigeriaanse prinsjes.

Alleen de minst wereldwijze (excuus voor alle gedupeerden) of mensen die even niet opletten trappen erin. Vandaar een oproep aan alle anderen hier op het forum om ze gewoon langs te laten komen. Laat ze maar kilometers maken voor niets, roi per uur zal dan heel snel kelderen en wordt een baantje als vakkenvuller opeens een stuk aantrekkelijker.

Link naar reactie
  • 0

Vind het maar raar dat zo veel mensen in die mooie praatjes trappen en niet eerst zelf even google of goed doorvragen ...

 

Ik kan een poging doen het uit te leggen?

 

(Ik ben het verder volledig met je eens, vind het helemaal raar, alleen ben ik laatst zelf in iets soortgelijks getrapt, wat het meteen een stuk makkelijker maakt je in te voelen.)

 

Wat ik denk dat gebeurt: iemand komt aan de deur, legt je uit dat ze je iets kunnen aanbieden voor 500 euro wat normaal 5000 euro kost, maar dan moet je wel *nu* tekenen. Zeker bij detaillisten die met lede ogen moeten toezien dat Bol en dergelijke partijen flink in hun omzet hakken, zal een MKB Clickservice een gewillig oor vinden.

 

Op zo'n moment maakt het niet zoveel uit of het waar is wat je vermoedt, dat een MKB Clickservice een oplichter is.

 

Wat is de schade die je hebt als het product slechts 500 euro kost? Voor die prijs kun je wel meerdere gokjes doen.

 

De truc van een MKB Clickservice is dan ook niet zozeer dat ze rommel leveren, maar dat het veel meer dan 500 euro kost. Daarvoor had je het contract moeten lezen. Ken jij veel mensen die elk contract lezen? Zelfs ik doe dat niet, en ik ben normaal gesproken zo achterdochtig als een dolle.

 

 

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Iedereen kan er een keer in trappen - waan je wat dat betreft niet veilig, ook niet als je normaliter prima oplet.

 

Een verkoper kan bijvoorbeeld prima onwaarheden vertellen, bijvoorbeeld over de opzegtermijn, waarna in het contract opeens een overeenkomst voor 4 jaar is opgenomen die je welliswaar kunt afkopen, maar wel voor 40% van het resterende bedrag. Dat laatste had ie er waarschijnlijk niet bij gezegd ;)

 

Maar in het algemeen: als er tijdsdruk wordt gelegd, gewoon NOOIT doen. De enige reden om mensen NU te laten tekenen is ze geen gelegenheid geven verder onderzoek te doen. De truc met 'alleen vandaag voor de halve prijs' of iets vegelijkbaar is een oude. Je wilt niet weten hoeveel mensen op die manier timeshares en degelijke hebben aangeschaft. Dat deze tactiek werkt voor andere langlopende zaken mag duidelijk zijn.

 

En die verkopers hoeven het helemaal niet goed te doen: Als 1 op de 100 bezochte ondernemers erin trapt voor zeg 10.000 euro verdienen ze 5000 euro per week bij 10 klantbezoeken per dag. Dat getal is overigens best realistisch: alleen de mensen die erin trappen kosten veel tijd, veel van de oplettende potentiele klanten zullen ze vrij snel de deur wijzen.

Link naar reactie
  • 0
Maar nu ik dit allemaal lees ben ik hier niet zo blij mee. Wat kan ik doen?
Niet ongerust worden. Gewoon laten komen. Aanhoren wat ze te melden hebben. Vriendelijke bedanken voor de moeite. Maar niet, dus NOOIT NIET, ter plekke ingaan op een aanbieding. Ook niet als die aanbieding alleen maar op vrijdag geldt. Ook niet als je de enige ondernemer bent die zo'n unieke aanbieding krijgt. Ook niet als ze voor je ogen allerlei kostenposten wegstrepen. Zelfs niet als ze geld toe beloven. Niks tekenen, never nooit niet. Vraag maar of ze de papieren achterlaten zodat je der rustig een weekend over kan nadenken.

 

Toevallig dat ze weer op vrijdag langskomen. ;)

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad agressieve verkoop, nooit op telefonisch verkoop ingaan.

Ik sta in het bel me niet register ook van het kvk.

Ze proberen je te overrompelen ook al zeg je dat je geen interesse hebt.

Maar zo agressief heb ik het nog niet eerder meegemaakt, gatver.

Als je niet eerder van dit soort telefoontjes hebt gehad, kan ik me goed voorstellen dat je er in meegaat.

Geen idee of het wat is maar als ze zo klanten werven.

Dus mkbclickservice ophangen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Gister een telefoontje gehad van MKB clickservice, een jongeman die mij in het fries aansprak klinkt direct vertrouwd natuurlijk omdat ik ook een fries ben. Naarmate het gesprek vorderde kreeg ik steeds meer het idee dat dit weer om hetzelfde KUT bedrijf BEUP ging. Dus de volgende dag maar even googlen, en ja hoor ze hebben weer een nieuwe naam bedacht voor hun oplichtingspraktijken. ik wil via deze weg iedereen waarschuwen! Doe geen zaken met dit bedrijf valt onder dezelfde pet als Beup. Ben twee jaar klant geweest van beup, zeer ontevreden over hun diensten. Het is inderdaad wat ze ook op het forum zeggen. Wat in het contract staat komen ze redelijk na. Clicks behalen naar uw website. Maar wat hebben we hier aan als deze clicks behaald worden met irrelevante zoekwoorden.

Voorbeeld: Uw bedrijf verkoopt fietsen dan wil je gevonden worden op de woorden die te maken hebben met de verkoop van fietsen en niet met de woorden zoals fietsband, stuur of trapper. Door irrelevante zoektermen te gebruiken genereren ze een heleboel clicks naar uw website alleen u verkoopt er geen dubbeltje meer door. En daar betaald u nu maandelijks een fors bedrag voor.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Vandaag gebeld door Mkb clickservice vanaf 030 - 266 9676 en de medewerker, vertelde mij dat zij een partner van Google zijn en dat de medewerkers Google Certified zijn.

 

Ik zei toen, ik word teveel gebeld door bedrijven, die zeggen dat ze een partner zijn of een samenwerkingsovereenkomst hebben, maar dat totaal niet zijn of hebben.

 

Dus toen vroeg ik, geef mij een website, waarop staat dat jullie ook daadwerkelijk Google partner zijn.

Ik ging een beetje in de tegenaanval, helaas konden ze mij die niet geven.

 

Dus ik ging door, als jullie beweren echt Google partner te zijn, dan moet ik dat toch kunnen controleren ?

Anders kan iedereen wel zeggen dat ze Google partner zijn.

Dus geef mij heel simpel de zoekwoorden om met google te kunnen zien, dat dat ook echt zo is !

 

Konden ze niet....

 

Toen heb ik gezegd, ik ga dat ff uitzoeken, bel jullie later wel ff terug. Volledige naam mederwerker genoteerd, zal ik hier uit privacyoverwegingen, niet posten.

 

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 178 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.