Geachte,

 

Het begon allemaal met een telefoontje van een callcenter medewerker van de firma BeUP welke ons benaderde of wij interesse hadden in een gratis actie mee te doen in onze regio. Er waren maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar dus zij wouden graag met ons een afspraak maken. Het ging erom om hoger te scoren in google en beter vindbaar op zoekwoorden. Wij hadden wel interesse in wat ze te zeggen zouden hebben dus hebben vervolgends een afspraak gemaakt op de woensdag erna.

Zo gezegd zo gedaan stond er een vrouwelijke verkoop medewerker van de firma BeUP aan de deur kwartier na de afgesproken tijd. Ze begon met het verhaal officieel partner van Google te zijn en vragen te stellen over onze firma. Hoelang we al bezig zijn, wat we doen aan marketing, wat we overhielden na de verkoop van een van onze artikelen gemiddeld etc. Hierna heeft deze aardige mevrouw ons uitgelegd wat ze doen bij BeUP. Wij zouden tussen onze concurrenten op de eerste pagina van de google zoekresultaten komen op bekende zoekwoorden die bij onze firma van betrekking zouden zijn. En onze bezoekersaantallen zouden fors stijgen tot zeker wel 300 per dag. Hierna kwam ze aan met een standaard prijslijst van BeUP met verschillende gespecificeerde kosten zoals inschrijfkosten, en nog wat verschillende kosten. Deze werden allemaal doorgestreept en wij zouden het instap bedrag a 1250/1500 euro niet hoeven te betalen omwille van de actie die nu actief zou zijn in onze regio. Het maandbedrag wat wij zouden moeten betalen kwam uit op 155 euro EX btw. Eventueel konden wij extra clicks erbij nemen (dus wanneer men zoekt op een zoekwoord en ze klikken er daadwerkelijk op) Want in het standaard pakket zitten 3000 clicks. Maar de aardige mevrouw wist ons erbij te vermelden dat ze het eigenlijk niet mocht zeggen van haar baas maar dat het niet erg zou zijn als we over de 3000 clicks zouden komen en dat we er dan niks over zouden horen omdat ze daar toch niet naar zouden kijken volgends haar baas. Het contract zou eerst gelden voor een looptijd van 48 maanden. Dit klinkt voor een startende ondernemer natuurlijk als muziek in de oren alleen de looptijd zat ons een beetje dwars. Dus hebben gevraagd of dat ook korter kon. Mevrouw ging even bellen, opmerkelijk was dat wij dit niet mochten horen blijkbaar want ze liep even de kamer uit waar wij in zaten. Toen de mevrouw terug kwam was het geen probleem en de 48 maanden op het contract is doorgekrast en 24 maanden van gemaakt. Het maandbedrag is hier wel op aangepast, dit is nu 238 euro per maand. We vonden het wel goed klinken en na het snel doorbladeren van het contract maar getekend, continu onder het gepush van de mooie toekomst die we tegemoet zouden gaan door de vriendelijke mevrouw.

 

En toen begon de horror. Natuurlijk zoals iedereen zou doen ga je de firma googelen. Toen kreeg ik gelijk last van hartkloppingen en duizeligheid. BeUP blijkt een malafide oplichters firma met wurgcontracten dat haar afspraken niet nakomt! Helaas ben ik samen met vele andere gedupeerden in de val gelopen van dit bedrijf dat dochter is van Proximedia. Ik heb er heel het weekend veel over gelezen en dat we helaas geen recht hebben op de colportage wet.

Wij zitten hier in lichte paniek en met ons handen in ons haar, want we kunnen dit echt niet betalen! In het contract staat dat wanneer een automatisch incasso niet heeft kunnen afschrijven er automatisch 5 euro bijkomt per herinnering met een minimaal bedrag van 25 euro !

 

Wij hebben nog geen contact gehad met het bedrijf want we willen per eerste contact direct juist handelen. Wellicht dat ze ons morgen gaan bellen, zoals de verkoopster aangaf om onze gewenste zoekwoorden te bespreken.

 

Ik zal vandaag nog het contract inscannen en hopelijk heeft iemand voor ons een oplossing hiervoor!

Alvast enorm bedankt voor de moeite,

 

Benji barends

 

[titel ververst - mod]

 

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/74887-mkb-clickservice/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
[…] en toch tuinen er nog steeds dagelijks mensen in die onzin.

Meerdere per dag hoogstwaarschijnlijk.

 

De sites die Frans noemde, delen hetzelfde IP-nummer — en dat is, niet geheel toevallig, ook het IP-nummer dat de groep gebruikt voor haar eigen sites. Laat je vervolgens een reverse IP lookup los op dat IP-nummer, dan vind je ergens tussen ruim 5.000 en meer dan 6.500 domeinnamen plus een kleine 120.000 geïndexeerde webpagina's.

 

Zo'n lookup is zelden zuiver, maar geeft een indicatie van de orde van grootte: het gaat alles bij elkaar niet over slechts enkele tientallen klanten. We zien hier vermoedelijk maar het topje van een ijsberg.

 

 

  • 0

Laten we een willekeurig hosting bedrijf nemen, TransIP. Een domeinnaam .nl kost daar 7.49 euro per jaar. Transip rekent voor hosting van Wordpress 3 euro per maand, waar je een beest aan specificaties bij krijgt. 10GB opslag, onbeperkt dataverkeer, een database, 5 email boxen.

 

Daarbij zit ook een automatische installatietool bij, om Wordpress met 1 klik te installeren. Ook kan je met enkele klikken zelf een gratis template er op fietsen, in de backend van Wordpress.

Kan op zich elke leek, maar je zou dat ook kunnen uitbesteden aan een bureau. Die zal voor die paar klikken wellicht een uur aan werk rekenen, dus pak hem beet 70 euro voor installatie.

Voor de tekstschrijver huur je een proffesionele copywriter in, wellicht 4 uur a 70 euro per uur?

Je hebt met Wordpress echt wel een hele luxe site voor je kappersalon. De kosten na 2 jaar zijn dan:

Domeinnaam: 15 euro

Hosting 72 euro

Installatie: 70 euro

Teksten: 240 euro

 

Voor 397 euro aan totale kosten in 2 jaar heb je dan een state-of the art website, in vergelijking met wat MKB Clickservice levert. Scheelt maar een kleint beetje ten opzichte van de vele duizenden euro's die Proximedia/MKB Clickservice rekent..

Tja, als je zo gaat rekenen dan ken ik er nog wel een paar. Wat dacht je bijvoorbeeld van de site werk.nl van het UWV. Een site die er regelmatig uit ligt en die (zoals die nu is, of nog beter) door professionals voor één of twee ton goed te bouwen is. laten we voor de zekerheid zeggen 1 miljoen.

 

Weet je wat die site het UWV gekost heeft? Drie miljard.... dat is 3.000.000.000 euro!

 

Als je het zo bekijkt is MKBclickservice maar een kruimeldief vergeleken met de grote ICT spelers..

 

 

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

  • 0

Maar, oa door Peter ook al aangegeven; Als je ondanks alle doorzichtige trucs als 'even aan de baas vragen', 'eenmalig aanbod', 'ik moet zo weg', op vrijdag afspreken, enz toch je handtekening zet vraag ik me werkelijk af of je als ondernemer genoeg 'streetwise' bent om een eigen bedrijf te leiden.

 

Uit het feit dat die ondernemers succesvol bedrijven runnen, mag je afleiden dat ze streetwise genoeg zijn om bedrijven te runnen.

 

Ter vergelijking:

 

In 2004 kocht de Britse investeerder Apax ruim 50% van de aandelen van grote krantenuitgever PCM. Na de rechtspersoon volgepompt te hebben met schulden, trok deze investeerder zich weer terug. Dit soort praktijken zijn strijk en zet in het investeringswereldje en toch trapte een ervaren ondernemer als PCM erin.

 

In 2012 was er een conflict tussen Universal en de erven Tolkien over de opbrengsten van films gebaseerd op de werken van Tolkien. Tolkien had namelijk afgesproken een percentage van de winst te krijgen, en Hollywoodfilms draaien - zoals zelfs de grootste leek weet - alleen maar verlies. Je moet met Hollywood points on gross turnover afspreken, reguliere audits en fikse boetes. Zoals gezegd, iedereen weet dit, dus waarom trappen grote literary estates zoals de erven Tolkien hier toch keer op keer weer in?

 

Mijn conclusie: die ondernemers zijn niet dom. Hier is wat anders aan de hand, een of andere blinde vlek die ervoor zorgt dat zodra een contract te complex wordt en eigenlijk zou moeten concluderen dat e.e.a. je boven het hoofd groeit, je toch zonder aan een derde om hulp te vragen doorzet. (Mijn ervaring afgelopen jaar met het kopen van een huis heeft me overigens ook geleerd dat die derden vaak een groen licht geven, niet omdat de deal intrinsiek zo goed is, maar omdat je dezelfde deal krijgt die ieder ander krijgt, wat in het ergste geval betekent dat je allemaal op dezelfde manier opgelicht wordt.)

 

Mij lijkt dat een interessante discussie, maar ik zou niet weten hoe hem te voeren zonder de slachtoffers van MKBClickService het gevoel te geven dat we ze nog eens natrappen.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

  • 0

Tja, als je zo gaat rekenen dan ken ik er nog wel een paar. Wat dacht je bijvoorbeeld van de site werk.nl van het UWV. Een site die er regelmatig uit ligt en die (zoals die nu is, of nog beter) door professionals voor één of twee ton goed te bouwen is. laten we voor de zekerheid zeggen 1 miljoen.

 

Weet je wat die site het UWV gekost heeft? Drie miljard.... dat is 3.000.000.000 euro!

Als je het zo bekijkt is MKBclickservice maar een kruimeldief vergeleken met de grote ICT spelers..

 

Dit heeft helemaal niets meer met rekenen of het onderwerp te maken, en ook heel weinig met de site werk.nl trouwens: die 3 miljard zijn de totale kosten die het hele UWV over een periode van 12 jaar (2002-2013) heeft besteed aan ICT voor alle systemen en sites voor de uitvoering van de werknemersverzekeringen van bijna 10 miljoen Nederlanders (iedereen die werkt of een uitkering krijgt op grond van werknemersverzekeringen)

 

Is die 25 euro per Nederlander per jaar die de ICT van UWV heeft gekost veel te duur? Zou best kunnen, maar niet duurder dan de rest van de ICT van de overheid kost. Best een interessant onderwerp, maar niet voor dit topic.

 

Bruggetje terug naar BeUP : als die MKB Clickservice diensten dusdanig veel nieuwe klanten oplevert dat de gemiddelde verwervingskosten per klant op 25 Euro uitkomen, meld ik mij vandaag nog aan bij BeUP!

 

Vriendelijk doch dringend verzoek na alle sidesteps:

kan het onderwerp weer terug naar Ervaringen met BeUP - Proximedia? (thans MKBclickservice) in plaats van UWV en copy writers?

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

  • 0
Mij lijkt dat een interessante discussie, maar ik zou niet weten hoe hem te voeren zonder de slachtoffers van MKBClickService het gevoel te geven dat we ze nog eens natrappen.
Klopt. Een onbedoeld effect van al die extra opmerkingen en vragen is dat dit topic verwatert en minder effectief wordt. Van mij mag de discussie over weerbaarheid ook apart via de stamtafel gevoerd worden.

 

 

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 0

De negatieve publiciteit die gevraagd is om te verwijderen ging om onjuiste informatie en niet expliciet om kritiek. Wij hebben geen moeite met kritiek die online wordt geplaatst, maar wel met ongegronde informatie betreffende onze firma. Daarom is er gevraagd om dat soort informatie te verwijderen.

 

Eerst dacht ik het nog te gooien op onwetendheid van de webcare van MKB Clickservice. Wellicht dat de stagiair van de webcare niet op de hoogte was van wat ze in het verleden allemaal geblaft hebben naar mensen met kritiek. Maar lees dit:

 

http://www.dvhn.nl/nieuws/drenthe/kort-geding-om-waarschuwing-voor-websitebouwer-12720153.html

Proximedia eist dat de rechtbank een dwangsom van maximaal 50.000 euro opgelegd als de waarschuwing niet wordt weggehaald.

 

MKB Clickservice is hier dus glashard aan het liegen. Nog altijd proberen ze onder dwang en dreigementen alle kritiek van het internet te poetsen, precies zoals ze ook deden onder hun handelsnaam BeUp en Proximedia.

  • 0

Quote du Jour:

 

HOOGEVEEN - De volledig achterhaalde negatieve berichten over hun werkwijze kost het online-marketingbedrijf Proximedia miljoenen euro's per jaar.

Dat zei de vertegenwoordiger van Proximedia gisteren bij de rechtbank in Assen. Het Hoogeveense bedrijf Visual Media heeft op haar website een waarschuwing geplaatst om alert te zijn voor Proximedia. In kort geding is woensdag geëist dat de waarschuwing wordt weggehaald.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

  • 0

Klachten van 10 jaar geleden?

 

Volgens Proximedia wordt het bedrijf door dergelijke berichten bewust beschadigd door een concurrent. ,,Door de waarschuwing van Visual Media hebben we al meerdere opzeggingen gehad. Wie onze naam op Google zoekt, krijgt direct deze berichten te lezen. Er wordt verwezen naar klachten van tien jaar geleden. Onze werkwijze is ondertussen sterk verbeterd. Door smaad en laster over ons te blijven verspreiden verliezen wij klanten. Onze goede naam wordt aangetast. Dat moet stoppen.”

 

Wie op Google zoekt, krijgt links naar Webwereld, HL, Tros Radar, Emerce en Wouter Hol waar kritisch gereageerd wordt op de activiteiten van Proximedia.

 

Daar staat tegenover dat een concurrent extra moet oppassen met 'vrijheid van meningsuiting' omdat er belangen meespelen. De uitspraak wordt wel interessant voor bloggende ondernemers. Is een waarschuwende mening over concurrenten smadelijk?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 0

Ook de Hoogeveense Courant heeft een artikel over de zaak. Goed artikel, alleen de eindredacteur zat te snurken.

 

Visual Media wil af van ‘smaad en laster’ op internet

 

RTV Drenthe zag het net op tijd.

 

Websitebouwer wil af van ‘smaad en laster’ op internet

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 0

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat je mede-ondernemers niet zou mogen waarschuwen voor agressieve verkooptechnieken en langlopende contracten. En juist ook die combinatie.

 

Mooi dat een directeur in een rechtszaal zegt dat er veel geleerd is, maar is er daarmee dan ook veel gecompenseerd!?

 

Groet,

 

Highio

 

 

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

  • 0

Het zou mij bevreemden als Visual Media niet wordt gedwongen de berichten aan te passen of te verwijderen. Men beroept zich op de vrijheid van meningsuiting maar brengt die mening in de vorm van feiten die men van horen zeggen heeft of van Internet haalt. Daar komt bij, Twabla noemde het al, dat het om een directe concurrent gaat en er dus ook een (flink) zakelijk belang is.

 

Bovendien geven ze zelf toe dat de werkwijze van MKB Clickservice niet in strijd is met de wet. MKB clickservice kan aantonen dat ze de contracten hebben verbeterd. Zo is er nu een (bovenwettelijke) bedenktijd, de afkoop goedkoper en de contracten korter. Heel mager allemaal maar ze hebben wel een erg goede juridische track record.

 

Wel mooi dat de heer Catrysse probeert de aantijgingen als "oud nieuws"probeert af te doen en de nieuwe werkwijze positief te framen. "Onze medewerkers zijn brave poedels geworden." Of dit ook gaat helpen of dat dit toch de finale nekslag is zal de toekomst leren. Soms moet je niet wrijven in een vlek. ;)

 

 

  • 0

Het zou mij bevreemden als Visual Media niet wordt gedwongen de berichten aan te passen of te verwijderen. Men beroept zich op de vrijheid van meningsuiting maar brengt die mening in de vorm van feiten die men van horen zeggen heeft of van Internet haalt.

 

 

Ik bedenk me net dat mijn op informatie van internet gebaseerde column vandaag exact 1 jaar online staat.

  • 0

Ondertussen in Frankrijk. Proximedia is overgenomen door Publicis, die de activiteiten in Frankrijk heeft samengevoegd met Webformance. Deze werkmaatschappij verkoopt ook diensten op afbetaling, uitgespreid over 24 maanden. En inderdaad, daar wordt ook over geklaagd.

 

Op Linkedin

Op Boardreader.

Op het forum van Les Arnaques.

 

En ook daar is webcare sinds enkele maanden actief.

 

Chers clients, nous constatons certaines insatisfactions. Certains d’entre vous sont déjà en contact avec notre Service Clients. N’hésitez pas à nous contacter, nous sommes disponibles du lundi au vendredi de 8h à 20h au 0810 208 220 (prix d’un appel local) ou par mail : service-clients@proximedia.fr.

 

Anaïs, de Proximedia.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 0

Het zou mij bevreemden als Visual Media niet wordt gedwongen de berichten aan te passen of te verwijderen. Men beroept zich op de vrijheid van meningsuiting maar brengt die mening in de vorm van feiten die men van horen zeggen heeft of van Internet haalt.

 

 

Ik bedenk me net dat mijn op informatie van internet gebaseerde column vandaag exact 1 jaar online staat.

 

Het feit dat ze tegen jou alleen blaften laat zien dat ze de kans op succes laag inschatte. Alleszins begrijpelijk want je geeft je gepeperde mening in behoorlijke context met diverse bronnen in columnvorm. Maar het allerbelangrijkste is dat je geen enkel belang hebt bij het geven van je mening anders dan dat je een zeer goed ontwikkeld gevoel voor rechtvaardigheid laat zien.

 

 

 

 

 

 

 

  • 0
Het zou mij bevreemden als Visual Media niet wordt gedwongen de berichten aan te passen of te verwijderen. Men beroept zich op de vrijheid van meningsuiting maar brengt die mening in de vorm van feiten die men van horen zeggen heeft of van Internet haalt. Daar komt bij, Twabla noemde het al, dat het om een directe concurrent gaat en er dus ook een (flink) zakelijk belang is.
Dat is eigenlijk meer een afweging voor een bodemprocedure. De rechter kan het standpunt innemen dat er geen dringend belang is bij een snelle en oppervlakkige beoordeling, en de hele zaak doorverwijzen.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 0

Even switchen naar de SEA campagnes van Proximedia/MKB Clickservice:

 

In deze zaak geeft Proximedia een inkijkje in het deel dat aan google wordt besteed en datgene wat aan kosten en winst op maandbasis wordt gerekend.

 

In deze specifieke zaak quote ik:

 

Proximedia, handelend onder de naam X, en [geïntimeerde] hebben op

23 december 2011 een overeenkomst gesloten voor de duur van 48 maanden, uit hoofde waarvan Proximedia de verplichting op zich heeft genomen de middelen in werking te stellen om advertenties van [geïntimeerde] op de zoekmotor van Google te plaatsen en campagnes aan te maken, tegen een vergoeding van € 155,- (excl. BTW) per maand.

 

en in 3.9:

 

Onder grief 1 heeft Proximedia, na een toelichting op haar kosten, in aansluiting op en ter verduidelijking van haar stellingname in eerste aanleg geconcludeerd dat het maandbedrag exclusief btw € 155,- bedraagt, dat de maandelijkse besparingen 35% van dit bedrag zijn (niet meer verschuldigde vergoeding aan Google € 49,61 en weggevallen kosten factureren € 5,-) en dat de overige 65 % van dit bedrag ziet op de gemaakte kosten en gederfde winst.

 

Dus van iedere maand 155 euro wordt 32% ingezet voor clicks en is 68% voor Proximedia/MKB Clickservice

 

Iedere euro aan google kost je dus € 2,12 euro extra aan ´organisatorische kosten´ zo vertaal ik het even vrij.

 

Als ik dat vergelijk met mijn eigen kosten voor het opzetten en op zeer regelmatige basis onderhouden en finetunen van mijn google advertenties dan kost iedere euro aan google mij € 0,20 aan ´organisatorische kosten´. En dat is dan ook nog een van de duurdere bureaus die ik ken.

 

 

 

 

 

 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    0 leden, 61 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.