Ik heb begin dit jaar een auto op de zaak gekocht.
Betreft een youngtimer van 20 jaar oud.
Wil die nu doorverkopen naar prive.
Heb destijds naar wat achteraf blijkt teveel betaald. zijn ondertussen wat gebrekken geconstateerd en wat schade opgetreden en in half jaar flink wat mee gereden.
verder nu niet meer zo een grote auto nodig voor de zaak en gezien verbruik van die auto met huidige benzineprijzen erg duur in gebruik.
Nu is de vraag hoe ik vaststel waarvoor ik hem aan prive mag doorverkopen.
Wil hem dus in prive kopen van de zaak, dan wat zaken opknappen (handige zoon daarvoor) en dan weer doorverkopen.
Doordat 20 jaar oud is kan b.v. ANWB geen dagwaarde berekenen.
Independer geeft wel dagwaarde aan welke 30% is van wat ik destijds voor betaald heb en houd geen rekening met de gebrekken en schades (puur op basis van kenteken, geen eens km stand)
hoe bepaal ik nu waarvoor ik de auto mag doorverkopen aan prive?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Daniel_Nijmegen
Daniel_Nijmegen
Ik heb begin dit jaar een auto op de zaak gekocht.
Betreft een youngtimer van 20 jaar oud.
Wil die nu doorverkopen naar prive.
Heb destijds naar wat achteraf blijkt teveel betaald. zijn ondertussen wat gebrekken geconstateerd en wat schade opgetreden en in half jaar flink wat mee gereden.
verder nu niet meer zo een grote auto nodig voor de zaak en gezien verbruik van die auto met huidige benzineprijzen erg duur in gebruik.
Nu is de vraag hoe ik vaststel waarvoor ik hem aan prive mag doorverkopen.
Wil hem dus in prive kopen van de zaak, dan wat zaken opknappen (handige zoon daarvoor) en dan weer doorverkopen.
Doordat 20 jaar oud is kan b.v. ANWB geen dagwaarde berekenen.
Independer geeft wel dagwaarde aan welke 30% is van wat ik destijds voor betaald heb en houd geen rekening met de gebrekken en schades (puur op basis van kenteken, geen eens km stand)
hoe bepaal ik nu waarvoor ik de auto mag doorverkopen aan prive?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/75344-youngtimer-van-zaak-naar-priv%C3%A9-dagwaarde/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
15 antwoorden op deze vraag