• 0

Zelfde werkzaamheid op meerdere data verwerken op factuur

Hallo mede ondernemers,

 

Ik heb een opdrachtgever waar ik meerdere werkzaamheden heb. Laten we ze voor het gemak taak A, taak B en taak C noemen. 
Over een maand gezien zou de factuur er zo uit kunnen zien: 

 

01-09-2023 Taak A
02-09-2023 Taak B 

03-09-2023 Taak A
03-09-2023 Taak B
03-09-2023 Taak C

10-09-2023 Taak B

11-09-2023 Taak B

20-09-2023 Taak C

Maar ik merk dat ik dan soms op 2 pagina's kom voor een factuur en vind dat zelf niet overzichtelijk voor de opdrachtgever. 
Daarom vroeg ik mij af of ik op de factuur ook tot en met data kan zetten? Dan zou bovenstaande er zo uitzien: 

 

01-09-2023 t/m 03-09-2023: Taak A

02-09-2023 t/m 11-09-2023: Taak B

03-09-2023 t/m 20-09-2023: Taak C

 

Maar officieel heb ik niet al die dagen (t/m) over die taken gedaan....
Of zou ook alleen de laatste dag dat je aan een taak hebt gewerkt op de factuur mogen staan? 


Ik kreeg van de Belastingtelefoon hier geen duidelijk antwoord op en hoor graag hoe jullie dit verwerken op een factuur. Bij voorbaat dank!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0
2 minuten geleden, zetzetpee zei:

Hoeft de Belastingdienst in een tijdvak van 10 dagen niet per sé de werkelijke dagen te weten?

Het kijkt mij belangrijker dat de opdrachtgever weet waarvoor hij betaald.

Maak je geen werkbrief/urenstaat voor akkoord?

Als dan, kan de factuur vereenvoudigd worden.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
2 minuten geleden, Cosara zei:

Het kijkt mij belangrijker dat de opdrachtgever weet waarvoor hij betaald.

Maak je geen werkbrief/urenstaat voor akkoord?

Als dan, kan de factuur vereenvoudigd worden.

Nee ik vraag het echt met oog op de Belastingdienst. Dat met de opdrachtgever is wel goed afgestemd. Zij willen alleen aantal uren over die maanden voor taak a, b of c weten. 

Link naar reactie
  • 0

Die 't/m' kan je ook breder interpreteren. Stel dat ik zeg 'ik heb er van donderdag t/m maandag aan gewerkt'. Gaat de andere partij er dan vanuit dat ik ook in het weekend gewerkt heb? Dat zal van de context afhangen. Als je zegt dat je met 't/m' doelt op de doorlooptijd, dan ben je er denk ik wel.

 

Verder zou ik me ook niet te druk maken over de fiscus. De fiscus hoeft echt niet te zien wat jij exact wanneer precies gedaan hebt. Waar het ze wel om gaat is wat de aard van de geleverde prestaties is. Waren dat bijv. blikken soep, of gaat het om bijvoorbeeld programmeerwerkzaamheden? De rest is dan voor tussen jou en je opdrachtgever.

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, zetzetpee zei:

Nee ik vraag het echt met oog op de Belastingdienst. Dat met de opdrachtgever is wel goed afgestemd. Zij willen alleen aantal uren over die maanden voor taak a, b of c weten. 

Dat is voor de Belastingdienst ook voldoende … omschrijving, aantal uren … anders heeft de opdrachtgever er ook niets aan. 
U moet tegenover Belastingdienst de inkomsten verantwoorden, uw opdrachtgever de kosten.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
2 minuten geleden, Ward van der Put zei:

Het vermelden van de datum waarop goederen of diensten zijn geleverd

Bij een lopend project mag je volgens mij volstaan met "werkzaamheden van 15 januari t/m 14 februari" o.i.d. (tijdvak). Het vermelden van elke uurtje binnen die periode is volgens mij niet van belang (dienst is dan ook nog niet afgerond). Uiteraard kun je wel de datum van een officiële oplevering vermelden.

 

Maar mijn antwoord was meer bedoeld voor het feit dat je buiten het factuurgedeelte nog wel andere registratie nodig hebt voor je administratie.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik verwijs meestal in de factuur naar een offerte en plaats het te betalen bedrag op de factuur.

In andere gevallen maak ik een specificatie van materialen en uren met een uniek nummer en verwijs in de factuur naar de bijgaande specificatie.

En uiteraard komen de data van uitvoer op de factuur.

 

Link naar reactie
  • 1
Op 20-9-2023 om 00:07, Cosara zei:

U moet tegenover Belastingdienst de inkomsten verantwoorden, uw opdrachtgever de kosten.

En het is daarnaast handig (noodzakelijk) om voor de belastingdienst ook de uren voor de zelfstandigenaftrek bij te houden. Voor mij werkt een  spreadsheet, met kolommen voor de diverse klanten/projecten. 

Hans Damen - Insparcom

Strategisch Advies - Crisismanagement - Spreker - Dagvoorzitter - Divemaster

Laatste blogs

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.