Ik heb samen met een vennoot een foodtruck bedrijfje geregistreerd als VOF, zie hieronder een schets van de situatie:
VOF (2 venoten;beiden ook een eenmanszaak), kor actief (40,000 omzet 50%cash)
Eenmanszaak 1, geen kor, geen activiteit
Eenmanszaak 2, geen kor, kleine omzet (1000), relatief veel investeringen (+-14000, waaronder een bestelbus die wordt gebruikt voor de activiteit van de VOF)
Nou zou ik graag de omzet willen spreiden zodat dit enigszins gunstiger uitkomt. (Helaas zijn we vergeten om de kor op tijd te activeren op een eenmanszaak.)
Hierover heb ik een aantal vragen:
- is het mogelijk om de omzet van de vof onder de inactieve eenmanszaak op te geven om zo de kor in de VOF te behouden.
-> maakt het uit of de pin inkomsten op 1 account en rekening zijn gegenereerd (sumup)
-> is het mogelijk om voor deze eenmanszaak alsnog de kor toe te passen.
- Maakt het uit welke bedrijfsnaam er op facturen staat en welke rekening er gebruikt is om de facturen te betalen?
- is het mogelijk investeringen te doen onder eenmanszaak 2 en deze te gebruiken in de andere zaken (dmv verhuur bijvoorbeeld)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jansenbv
Jansenbv
Ik heb samen met een vennoot een foodtruck bedrijfje geregistreerd als VOF, zie hieronder een schets van de situatie:
VOF (2 venoten;beiden ook een eenmanszaak), kor actief (40,000 omzet 50%cash)
Eenmanszaak 1, geen kor, geen activiteit
Eenmanszaak 2, geen kor, kleine omzet (1000), relatief veel investeringen (+-14000, waaronder een bestelbus die wordt gebruikt voor de activiteit van de VOF)
Nou zou ik graag de omzet willen spreiden zodat dit enigszins gunstiger uitkomt. (Helaas zijn we vergeten om de kor op tijd te activeren op een eenmanszaak.)
Hierover heb ik een aantal vragen:
- is het mogelijk om de omzet van de vof onder de inactieve eenmanszaak op te geven om zo de kor in de VOF te behouden.
-> maakt het uit of de pin inkomsten op 1 account en rekening zijn gegenereerd (sumup)
-> is het mogelijk om voor deze eenmanszaak alsnog de kor toe te passen.
- Maakt het uit welke bedrijfsnaam er op facturen staat en welke rekening er gebruikt is om de facturen te betalen?
- is het mogelijk investeringen te doen onder eenmanszaak 2 en deze te gebruiken in de andere zaken (dmv verhuur bijvoorbeeld)
Ik hoop dat iemand me wat tips kan geven.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/76832-spreiden-omzet-voor-de-kor/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag