Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
SebastianFC
//English version Below.
Hallo allemaal,
Ik heb momenteel een probleem met een leasemaatschappij in Nederland. Ik heb gevraagd om mijn zakelijke leasecontract voortijdig te beëindigen. In het contract staat duidelijk dat in zo'n geval de vergoeding maximaal 25% van de resterende leasetermijnen mag zijn, met een minimum van drie maanden (volgens Artikel 12.4).
Toch rekent de maatschappij een veel hoger afkoopbedrag — zonder zich te beroepen op een specifieke clausule in de overeenkomst die dat ondersteunt.
Heeft iemand dit eerder meegemaakt of tips hoe hiermee om te gaan?
Alvast bedankt!
I’m currently facing an issue with a lease company in the Netherlands. I requested to terminate my business lease contract earlier than the agreed end date. The contract clearly states that in such a case, the compensation should be a maximum of 25% of the remaining lease payments, with a minimum of three months (as per Article 12.4).
Despite this, the company is quoting me a much higher termination fee — without referring to any specific clause in the agreement that justifies their calculation.
Has anyone encountered something similar? I would really appreciate your thoughts or any legal advice.
Thanks!