Alles dat geplaatst werd door WalterBrokx
-
nieuwe verbrandingsmotor
hmmm, ik heb de TU in Delft nooit afgemaakt, maar volgens mij zit een deel van de oplossing in een lager toerental. (Even achteruit beredeneerd vanuit de problemen die er zijn.) De vraag is echter of je dan nog genoeg toeren maakt en of er nog genoeg compressie is. Visueel presenteren kan inderdaad veel duidelijk maken aan anderen en aan jezelf. Het is soms even puzzelen, maar dan kun je ingewikkelde materie toch boeiend en duidelijk overbrengen.
-
"Aarch!!" - deel je ondernemersleed hier!
Ik heb nu dus een mooi, creatief en zeer visueel concept (met een heldere boodschap) voor een bedrijfsfilm, dat voorlopig op de plank blijft liggen. Het duurde even om een antwoord met een besluit te krijgen, dus ik ben eigenlijk blij met het feit dat er een antwoord is gegeven. Maar het blijft jammer. Een heldere, scherpe offerte neerleggen voor (creatief) maatwerk is bij video soms een kip en het ei verhaal: zonder concept/scenario kun je weinig uitrekenen, maar zonder offerte neemt niemand een besluit. In het vervolg maar eens iets anders aanpakken... Misschien moet ik maar eens kijken of ik een passend bedrijf kan vinden bij dit concept :p
-
Rechten bij verkopen cd's
Dit is zo'n typisch sprookje dat rondzingt. Het is incorrect. Net als het idee dat de eerste 10 secondes gratis zijn. Dat klopt ook niet. The Verve mocht ongeveer alle opbrengsten van Bittersweet Symphony aan Mick Jagger afdragen omdat de hoofdmelodie hetzelfde was als in een nummer van The Rolling Stones. Zolang muziek herkenbaar is, moet je betalen. De exacte grens wanneer het onherkenbaar is, is volgens mij nog een juridisch grijs gebied. De Buma-site is inderdaad niet gebruiksvriendelijk. Er moet ergens een pdf te downloaden zijn over jouw situatie: http://www.bumastemra.nl/gebruikers/downloads/ Je zal auteursrechten (aan schrijvers) en reproductierechten (aan de publisher) moeten betalen.
-
Lichte en sterke voorwerpen
Mijn wedervraag: op welk niveau kun je 'engineeren'? In de luchtvaartindustrie wordt er inderdaad betaald voor lichte en sterke onderdelen, maar dat zijn dat wel uitvoerig geteste en doordachte onderdelen, die fail-safe moeten zijn. En vaak gepatenteerd. Dus kun je zelf op dat technische niveau onderdelen ontwerpen, testen en produceren? (Zelfs een armleuning moet aan zware eisen voldoen: licht, sterk, veilig bij normaal gebruik en tijdens een crash.) Of zit je aan een ander soort producten te denken? (Jaja: voor ik naar de academie ging, om filmmaker te worden, heb ik een paar jaar Lucht- en Ruimtevaarttechniek gestudeerd...)
- Gebakken lucht
-
mag men look a like telefoons verkopen zonder logo?
Een iPhony, die nergens op lijkt, zonder garantie. Dat is geen gat in de markt, maar een zwart gat waardoor je uiteindelijk opgeslokt wordt door de problemen die je je op de hals haalt. Een topic dat het waard is om te bewaren ter lering ende vermaak. Bovendien: een telefoonontwerp gaat niet alleen over logo's. Apple en Samsung zijn in een juridische strijd verwikkeld over oa ronde hoeken! (Geen grap, helaas)
- Risico van internetbankieren?
-
contract bedrijfsfilm
Nee, nee, nee: het zijn bewegende beelden in combinatie met geluid waarvan de volgorde een verhaal vertellen. Het medium kan verschillen: celluloid, kunststof met ijzeroxide, silicium-geheugen of kunstof met een reflecterend oppervlak :-p Alle gekheid op een stokje, ik denk niet dat Edo het belang van een goed contract bagataliseert, maar eerder aangeeft waar Ressi aan (of over) moet (na)denken. En door er een versimpeld lijstje van te maken, krijgt Ressi allicht wat meer inzicht over de elementen die hij/zij belangrijk vindt en welke elementen noodzakelijk zijn. Je hebt dan ook gelijk dat een goed contract belangrijk is. @Ressi: Denk bijvoorbeeld ook over aansprakelijkheid bij vertraging door ziekte of natuurgeweld (bijv. als de gehele set wegspoelt door hoosbuien), of bij beschadigingen van whatever. (Dus zorgen voor een goede verzekering is ook belangrijk.) Hoe je omgaat met auteursrechten is voor een deel ook een persoonlijke keus. Je kunt van verschillen concullega's de algemene voorwaarden bekijken om te zien wat voor voorwaarden zij hanteren. Dan ontdek je misschien dingen waar je nog niet over hebt nagedacht. In mijn offertes staat omschreven wat de opdracht is (en wat het resultaat gaat worden), wat de verschillende onderdelen kosten (met eventuele beperkingen mbt bijv het gebruik van muziek: stockmuziek of hitreportoire), eventuele extra opties (extra mogelijkheden qua grip (rails, steadycam), beeldkwaliteit (bijv filmen met RED), luchtopnames, animaties, slowmotion, etc) met kostenplaatje. Dit wel met de opdracht in het achterhoofd: niet al die opties zijn altijd redelijkerwijs en economisch verantwoord toepasbaar.
-
contract bedrijfsfilm
Je bedoelt dus eigelijk de offerte inclusief (Algemene) Voorwaarden en eventuele op maat gemaakte afspraken over de 'gebruikslicentie'? Wat Edo vraagt is een belangrijke vraag: wat is voor jou van belang? Welke afspraken mbt de/een bedrijfsfilm wil je vastleggen? Er bestaat volgens mij geen standaard contract voor. En als dat wel zo is, weet ik daar niet vanaf ;)
-
Vrolijk pasen!
Ook dit jaar wens ik iedereen een vrolijk pasen! Steel & deel de video gerust als je daar iemand mee opvrolijkt :-) (Om geen zoveelste topic met dezelfde strekking te maken, heb ik deze maar even gereanimeerd.)
- Broodjeszaak met heerlijke broodjes en zonnebank
- hoe je ook failliet kan gaan
-
online webwinkel met downloadable items
iTunes store heb ik aan gedacht, maar mijn insteek is juist een zo eenvoudig mogelijke website waar mensen direct een mp3 kunnen downloaden en vrij zijn die overal op te zetten. Dan heb ik zelf ook de vrijheid direct het aanbod te wijzigen. Ik begrijp jouw idee, maar mensen weten iTunes te vinden. Jouw webshop moeten ze ontdekken/vinden en willen bezoeken. Dan moet je dus flink aan marketing doen: een youtube-hit scoren? (Dat moet ook als je iTunes gebruikt, maar nu heb je kans dat mensen in iTunes zoeken en jouw muziek niet kunnen vinden en misschien denken dat het 'niet bestaat'.) Een radiohit wordt al lastiger, omdat veel stations tegenwoordig ook kijken naar de downloads op iTunes. Allicht zou je beide trajecten kunnen 'uitzetten' om te kijken wat beter werkt?
- Voor het eerst op een beurs? Wie heeft ervaring?
-
Promotionele actie
"Bea treedt af, maar Huppeldepup en Deze, Die en Dat treden op!" ;-) Werkte de actie van vorig jaar goed?
-
Ethisch vraagstuk omtrent het benaderen van klanten van de concurrent
Ethiek is altijd interessant om over na te denken. De vraag is: past het in jouw morele kaders? Als je zelf vindt dat de schoen wringt, moet je het misschien maar niet doen. Even een klein beetje offtopic, maar : De spamwetgeving gaat niet over de hoeveelheid e-mails, maar puur over de inhoud (commerciëel, ideëel of chariratief) en of er toestemming is gegeven. Dus ook een individueel e-mailtje kan spam zijn. Via de post mag het inderdaad allemaal wel...
- Dit is een spooknota en geen factuur
-
MKB clickservice
Ben net gebeld: binnen 1 minuut probeerden ze even te dicteren wanneer ze langs komen. Zelden zo'n opdringerig telefoontje gehad. Alsof ze aan de andere kant van de lijn Obiwan-gebaren maakten in de hoop dat die Jedi-mindtrick wel zou werken... Die afspraak komt er dus niet. Verder heb ik geen ervaringen met dit bedrijf.
- Concept to-go pannenkoekenzaak
- resultaat te hoog
-
video: showreel 2012
Bedankt voor het compliment. (Iemand inspireren is altijd een eer.)
-
Ondernemers met kleine yes momenten.
Een klein yes-momentje: nav een eerste montage kwam de klant met een wensenlijstje voor aanpassingen. Een deel ervan heb ik naast me neergelegd met de toelichting dat het onzinnige aanpassingen waren die de video zouden 'verpesten'. Dat wilde ik bewijzen met de 2e montage en dat is gelukt: De 2e montage is heel enthousiast ontvangen :)
-
video: showreel 2012
Bedankt! Je pikt er precies 1 van de shots uit, die het lastigst was om er een stuk van te kiezen. Hij praat eigenlijk altijd, dus het blijft letterlijk nietszeggend in deze context. ;) De keuze was gebaseerd op de beweging.
-
video: showreel 2012
Bedankt voor de reacties! @Ruben: je hebt gelijk; het zijn mooie plaatsen uit een geheel. Verder een portfolio induiken is altijd aan te raden als je een specifieke vraag hebt. Mijn showreel zie ik als een soort uithangbord, waardoor men eventueel verder wil kijken. Bedankt voor de YouTube opmerking! Tot vorige maand stonden mijn eigen video's bij de gerelateerde video's. (Dat wordt dus weer even tweaken.) De keuze voor YouTube is trouwens wel een bewuste keuze ivm de interactieve mogelijkheden, zoals ik die aan het eind gebruik. @John: bedankt voor de opmerking. Ik neem het mee: in dit geval heb ik blijkbaar het kleurenpalet te veel voorrang gegeven op de universele leesbaarheid.
-
video: showreel 2012
Omschrijving van je concept: Een tijdje geleden heb ik een nieuwe showreel gemaakt om in korte tijd te laten zien wat ik als filmmaker kan. Omdat ik altijd nieuwsgierig ben en eigenlijk wel even wil peilen wat mensen (die iets verder van mij af staan) er van vinden, leek het mij het een idee om dat hiet op HL te doen. Mijn showreel is hier te bekijken: http://www.brokxmedia.nl/portfolio/showreel_2012.html Voor wie niet weet wat een showreel is: dat is een (korte) film met fragmenten uit reeds gemaakte projecten, waarmee een filmmaker, cameraman, animator, bedrijf, etc laat zien wat hij/zij kan. In vroeger tijden was dat natuurlijk letterlijk een rol film op een spoel (reel) die je kon laten zien: een showreel. Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: Ik heb tig projecten doorgezocht naar mooie, interessante beelden die ook buiten de oorspronkelijke context nog enigszins overeind blijven. Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Het gaat hier niet om een concept, maar ik wil een overzicht geven op wat ik kan. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: Het is in ieder geval een stuk korter en meer up to dat dan mijn vorige showreel uit 2009. Wat voor feedback hoop je te krijgen: Dit invullen is de feedback sturen. Het moet juist onbevangen zijn.