• 0

Geschil met Allebedrijvenin... (AllebedrijveninNederland.nl)

Een dikke maand geleden hebben we een proefabonnement genomen op een dienst van een reclamebureau dat via internet opereert.

Dit hebben we via de telefoon gedaan, en het gesprek is opgenomen als bewijs van goedkeuring.

Duidelijk werd er bij verteld dat we binnen een maand moesten opzeggen anders zouden we er voor een heel jaar aan vast zitten. Aangezien wij ontevreden waren over de geleverde diensten in de eerste maand hebben wij contact met het bedrijf gezocht via de telefoon en duidelijk gemaakt dat wij het bij het proefabonnement wilde laten. Het bedrijf melde ons echter dat het afmelden per telefoon niet mogelijk was en dat we dit alleen per post konden doen. Dus hebben wij die zelfde dag nog een brief op de post gedaan (helaas niet aangetekend) waarin wij verklaarden geen zaken meer te willen doen met het bedrijf.

 

Maar tot onze verbazing ontvingen wij een week later een rekening van 400 euro! Het bedrijf melde ons dat zij geen brief ontvangen hadden en dat als we niet snel betaalden ze een deurwaarder zouden sturen.

 

Nu is onze vraag dus: Hoe lossen wij dit op?

 

Het bedrijf zegt in haar recht te staan en niet te willen onderhandelen aangezien zij geen opzegging ontvangen zeggen te hebben. Zelf vinden wij het vreemd dat wij een internetdienst per post moeten afzeggen en dat afzeggen per telefoon, fax of mail niet mogelijk is.

 

We zijn ten einde raad, wij hebben geen bewijs dat wij de brief verstuurd hebben, is er toch nog een mogelijkheid om hier onder uit te komen?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

... Het is inmiddels bekend dat abin eist dat je dit bericht plaatst anders gaan ze niet akkoord met een deal...

... Dat mochten wij toen niet vermelden omdat men bang dat meer mensen deze oplossing zouden claimen...

 

Ik word hier wel een beetjeboel pissig van. ABIN doet iets fout en er is blijkbaar een oplossing voor, maar dat is voorbehouden aan degene die de oplossing claimt voor de FOUT (!) onder voorwaarde dat deze oplossing niet mag worden vermeld?! Wat een bullshit! Dan geef je dus toe bewust fout bezig te zijn!

 

Jasper en Michel, ik sluit me bij Henk aan, deel dit hier en nu om zo de deze afkeurenswaardige werkwijze van ABIN een halt toe te roepen!

 

Succes en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb dat toen der tijd ook gewoon gedaan hoor. Toen ik mijn geld terug had heb ik het gepost..

 

Maar voor degene die niet zoveel pagina's terug willen lezen, ik kreeg mijn geld terug als ik een berichtje zou plaatsen dat ze zo geweldig zijn en dat ze het zo goed hebben opgelost.

Verder mocht ik nooit aan iemand vertellen wat de oplossing is.

 

Uiteraard was ik ernorm onder de indruk en heb ik me netjes aan de regels gehouden.

 

oeps...

Link naar reactie
  • 1

Ik heb dat toen der tijd ook gewoon gedaan hoor. Toen ik mijn geld terug had heb ik het gepost..

 

Verstandig, eerst maar zien of je je geld krijgt als je al betaald hebt.

 

Maar in gevallen waarbij je nog niet betaald hebt werkt hiet niet zo gemakkelijk natuurlijk, dan kunnen ze altijd weer om hun geld komen zeuren als je alsnog een negatieve uitlating en plein publique doet. Anderzijds kun je op zo'n moment natuurlijk gewoon alle correspondentie openbare, inclusief hun 'verzoek' op je oplossing niet te openbaren EN ANDERS!

 

Overigens vind ik het wel stuitend dat in dit geval geen enkele instantie in lijkt te grijpen, terwijl het al jaren gaande is en er nog steeds nieuwe gevallen opduiken. Zelfs op de 'zwarte lijst' van het steunpunt acquisitiefraude wordt ABIN nog steeds niet genoemd, lijkt me de hoogste tijd!

Link naar reactie
  • 0

 

Op zich kan ik me wel voorstellen dat klachtenafhandeling onder een aangepaste naam gebeurt. Het belangrijkste is dat klachten afgehandeld worden en vervolgens dat klachten voorkomen worden. Zonder rare toneelstukjes.

 

Allebedrijvenin zonder klachten over agressieve verkoop, felle incasso en opzegproblemen kan een prima dienst zijn.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Allebedrijvenin zonder klachten over agressieve verkoop, felle incasso en opzegproblemen kan een prima dienst zijn.

 

Toch wel typisch dat zo'n beetje alle concurrenten exact dezelfde strategie verkiezen boven een 'gewone' werkwijze. Blijkbaar is agressiviteit lucratiever dan netjes en beleefd met elkaar omgaan.

Link naar reactie
  • 0

An sich is de wervingsmethode natuurlijk wel toegestaan: een overeenkomst met een proefperiode waarbinnen je gratis kunt opzeggen.

 

Frapant is alleen de combinatie van zeer dure diensten die relatief weinig kosten om te leveren (en ook niet zoveel opbrengen) in combinatie met het onmogelijk maken van opzeggen.

 

Zou men dit bij consumenten doen dan denk ik dat er al een boete met een flink aantal nullen in de bus had gelegen, maar ondernemers zijn wat dat betreft helaas bijna vogelvrij.

Link naar reactie
  • 0

Beste Ewout,

 

Uit onze gegevens is gebleken dat u vermeld staat met een basisvermelding op Allebedrijvenin.nl. De e-mail die u heeft ontvangen is bedoeld om u te helpen uw account zo volledig mogelijk te benutten. Op dit moment maakt u nog niet optimaal gebruik van alle basisopties.

 

[mod edit: telefoonnummers en mailadressen uit topic verwijderd, kunnen bij profielinfo worden vermeld en/of in de signature worden opgenomen]

 

Met vriendelijke groet,

Chava Vass

 

Allebedrijvenin BV

 

Eindelijk, EINDELIJK krijg ik dan ook de gevreesde email van "AllebedrijveninNederland". Ik dacht al: zou mijn bedrijf niet bestaan?

 

Even Allebedrijven gegoogled en op nummer 2 kwam deze discussie (die alweer loopt vanaf 2006!!) naar boven. Ach, nostalgie. Maar goed dat er gewaarschuwd wordt.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Henk,

 

Wij streven ernaar om binnen 2 werkdagen te reageren op inkomende correspondentie. Indien u na 2 werkdagen geen reactie heeft ontvangen raden wij u aan om contact op te nemen met onze klantenservice.

 

Met vriendelijke groet,

Chava Vass

 

Allebedrijvenin BV

 

 

 

 

 

En uiteraard blijf ik benieuwd naar de uitleg van allebedrijvenin waarom opzeggingen per post bij hun steevast niet aankomen.

 

Leuk dat jullie op het bericht van Ewout reageren, Is op mijn vraag eerder in dit topic nog niet gedaan. :-\

Link naar reactie
  • 0
Apart: Wel deelnemen aan een discussie op dit forum maar bij moeilijke vragen kan je na 2 dagen contact opnemen met de klantenservice.

 

Nee. Als je opzegbrief niet aankomt (onbevestigd blijft) kun je na twee dagen contact opnemen met de klantenservice.

 

Je verwacht toch geen verklaring waarom opzegbrieven niet aankomen Henk? Dus dat punt is al gemaakt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

anno 2006, 45 pagina's klachten sindsdien en ondanks alle negatieve publiciteit nog niet aan het gas. Dus toch niet zo kansloos ;)

 

ABIN bestaat gewoon bij de gratie van argeloze Ondernemers en Zzpers. Alle aandacht voorkomt ook niet dat er regelmatig nog slachtoffers vallen door hun werkwijze. :-\

 

 

Link naar reactie
  • 0

Andersom degene die zich inzetten voor hl zijn niet beter te vinden door HL.

 

Bied je je aan als vrijwilliger, Jasper?

 

Of blijft het bij opbouwende kritiek... ::)

 

Ik zou niet weten hoe, tenzij het hele forum gaan volspammen met mijn bedrijfsnaam, maar lijkt me niet helemaal de bedoeling (of wenselijk).

 

Het is helaas ook geen opbouwende kritiek, het is zelfs helemaal geen kritiek.

Het is nu eenmaal een feit dat bedrijven met een slechte naam meer in het nieuws komen dan bedrijven met een goede naam.

Ik doen zo'n 120 opdrachten per jaar, maar die zie je nooit in het nieuws. Totdat het misgaat of dat ik iemand oplicht. Dan weten ze het bedrijf wel te vinden ;-)

Link naar reactie
  • 0

Ik doen zo'n 120 opdrachten per jaar, maar die zie je nooit in het nieuws. Totdat het misgaat of dat ik iemand oplicht. Dan weten ze het bedrijf wel te vinden ;-)

 

Tja, dat geldt denk ik voor bijna iedereen hier. Heb zelf een abonnement op een site waar klanten (en alleen klanten) op uitnodiging een review mogen plaatsen. Heb het idee dat dat wel op prijs wordt gesteld.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 264 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.