Dragons' Den in Nederland (2007)

Aanbevolen berichten

Kijkcijfers beginnen te zakken. 30/3 349k, 6/4 311k en gisteren 265k, terwijl het programma voorafgegaan wordt door "de wereld draait door" en gevolgd wordt door de Lama's.

 

WERELD DRAAIT DOOR marktaandeel 14.5% - 638.000 kijkers

 

DRAGONS' DEN marktaandeel 4.8% - 265.000 kijkers

 

LAMA'S marktaandeel 12.6% - 802.000 kijkers

 

http://www.kijkonderzoek.nl/kijkcijfers/pub/kijkcijfers.php?

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Het zou mij niet verbazen als de kijkcijfers verder wegzakken. Ik vond de amusementswaarde gisteren niet bijster hoog. Die Melchior die hoort daar voor mijn gevoel niet thuis. De anderen geven bij een afwijzing in ieder geval een duidelijke reden en vaak wat opbouwende kritiek. Melchior is vaag en heeft de pitchers niets aan advies mee te geven.

 

Ik hoop dat het volgende week iets boeiender wordt dan gisteren.

Link naar reactie

Je zou ook haast gaan denken dat het allemaal in 1 dag is opgenomen want die draakjes gaan er per aflevering vermoeider en ongeïnteresseerder uitzien.

 

En vooral het commentaar van Kelder vind ik zwaar beneden peil en vol vooroordelen (die helaas door de draakjes ook nog eens bevestigd worden).

"The road to success is always under construction"

Link naar reactie

 

Hoewel ik her erg leuke tv blijf vinden kan ik mij voorstellen dat er een groep kijkers is die af begint te haken. Zeker de mensen die zelf veel naar Dragos'Den van de BBC kijken..

 

Dragons Den via uitzendinggemist.nl

Website KRO's Dragons' Den

 

Het begon met;

Bas en Jule product de G-Shot.

Te investeren bedrag 300k tegen 20% virtuele waarde bedrijf 31,5 miljoen.

 

G-Shot is een gekoeld versnapering met een op drank gebasserde inhoud. De G-Shot zier eruit als de bekende limonadewaterijsjes in een lange plastik verpaikking.Wat de heren mee hebben is dat ze een grote brouwerij bereid gevonden hebben de distributie voor hun te regelen. Helaas wordt de G-Shot op dit moment nog maar op 40 plaatsen verkocht. Reden waarom de heren geld nodig hebben om zo grootschaliger uit te rollen.

Ook valt de naam Freaky Ice, een soortgelijk product dat korte tijd een hit is geweest om vervolgens uit beeld te verdwijnen.

En daarmee worden de eerste bartsen zichtbaar, de Dragons twijfelen of dit een blijvertje is of meer een gehyped soort snack ?

De bescherming van dit prouduct zit hem in de merknaam die vastgelegd is en het complexe productieproces.

Vooral de prognose voor de toekomst en de relatief lage ROI, de te verwachten korte lifecycle van soortgelijke producten doen de Dragons helaas één voor één afvallen.

 

Annemarie is eigenlijk meedogenloos door haar aangeboden 50k af te doen als een geintje.

 

Patrick verfroller met verstelbare rolhoek

Te investeren bedrag 300 k tegen 50% virtuele waarde bedrijf 600 k

 

Met een markt van meer dan 40 duizend (Nederlandse) beroepschilders, en daarnaast een nog veel grote groep doe het zelvers alleen al in Nederland denkt Patrick voldoende klanten te hebben voor dit arbeidsomstandigheden verbeterende product.

Hij legt uit de 300 k vooral nodig te hebben voor de machinerieën en de octrooi procedures.

De Dragons zien het alemaal niet zo, ook al heeft een van hen recent een kamer zelf geverfd, de behoefte aan een dergelijk product was er niet. De markt voor dit product zal dus eerst gecreerd moeten worden.

En natuurlijk komt het onderwerp intellectueel eigendom ter sprake.

Er is een nieuwheidsonderzoek gedaan door een octrooigemachtigde, of er nu wel of niet octrooi is ingedient blijft onduidelijk, de kosten 15 k, een gek bedrag. Het wordt nog vreemder als de man vervolgens verteld dat er ook nog kosten per land van aanvraag bijkomen.

Typisch geval van iemand die niet goed voorgelicht is, of iemand die het nog niet allemaal kan bevatten.

Helaas slaat deze onzekerheid ook over op de Dragons die vervolgens allemaal om verschillende redenen afhaken.

 

 

Robin Supertake, non foot automaat

Te investeren bedrag 150 k tegen 25% virtuele waarde bedrijf 600k

 

Het product is eigenlijk een veredelde sigaretten automaat die door middel van een nieuwe interface gebruikt kan worden voor andere producten dan sigaretten.

Gaandeweg ontdekken de Dragons dat de gedachtengang van deze ondernemer, met notabene een eigen winkel, stoelt op verkeerde aannames. Zo zorgt het product in de praktijk voor slechts een 5 tal aankopen per dag.

Even probeert de pitcher nog het apparaat als impulsaankoopapparaat te slijten en daarmee haalt hij zijn geloofwaardigheid verder onderuit.

De lange terugverdientijd en het gebrek aan vakkennis van de pitcher doen alle Dragons af haken.

 

 

Rik interactieve draaiende reclamezuil SPINNXS

Te investeren bedrag 300k tegen 15% virtuele waarde bedrijf ruim 2 miljoen.

 

Leuk product deze draaiende reclamezuil waar content op geprojecteerd kan worden en ook de interactieve winkelmogelijkheden via wifi of bluetooth doet de Dragons even de oren spitsen.

Maar met een vanafprijs van 7500 euro per stuk worden de Dragons een stuk terughoudender. Ook de prognoses en de ROI zijn aan de lage kant.

Ondanks de mooie kreten als narrow casting red de pitcher het niet de Dragons te interesseren.

Als er vervolgens een 1000 stuks order voorbij komt die de pitcher heeft afgehouden omdat het hem niet goed uitkwam strijkt enkele Dragons tegen de haren in. Het resulteert in ongeloof op de gezichten van de Dragons.

De Dragons wisten het wel, doe een pilot van 20 stuks en ontwikkel het product naar de wens van de klant, en kom zo tot de eerst duizend.

Voor iemand die minimaal 350 stuks moet bouwen/verkopen was dit een gouden kans.

Rik probeert zich nog herstellen door snel aan te geven dat hij nog wel praat met de potentiele klant, maar helaas, het kwaad is al geschied.

Overigens, een gewoon stoepbord kost 250 euro, deze 7500 euro, rekensommetje, dit actieve stoepbord moet 30 keer meer klanten de winkel induwen.

 

Bregje castingbureau voor native english speakers

Te investeren bedrag 50k tegen 40% virtuele waarde bedrijf ruim 1,25k.

 

Een pitch die wat moeizaam verloopt, helemaal omdat pas na enige minuten duidelijk wordt wat de usp is van Bregje.

Waar gaat het om, Nederland kent vele productie bedrijven voor tv programma's. Voor pilots zijn deze veelvuldig op zoek naar native engels sprekende ateurs en modellen. Een markt waar modellen en castingbureaus op dit moment niet goed in kunnen voorzien.

Hoewel het nog enkele jaen gaat duren voor Bregje echt flink geld gaat generen zegt ze binnen enkele jaren op een rendement van 89,6% uit te kunnen komen.

Het is Henk die vanuit zijn eigen netwerk bekend is met dit gat in de markt, Henk haalt Bregje binnen door de 50 k tegen 40% aan te bieden.

 

Blijft de vraag, wat is nu de bijnaam van Henk ?

 

 

Link naar reactie

 

Blijft de vraag, wat is nu de bijnaam van Henk ?

 

 

Ik denk dat het iets te maken heeft met dat hij wel van mals vlees houdt ondanks dat hij vegetariër is... ::)

 

Heb je trouwens nog genoteerd wat Bregje als omzet/winst noemde? Er staat me iets bij dat ze het over 18.000 had of zelfs minder het eerste jaar.

"The road to success is always under construction"

Link naar reactie

 

Blijft de vraag, wat is nu de bijnaam van Henk ?

 

 

Ik denk dat het iets te maken heeft met dat hij wel van mals vlees houdt ondanks dat hij vegetariër is... ::)

 

Heb je trouwens nog genoteerd wat Bregje als omzet/winst noemde? Er staat me iets bij dat ze het over 18.000 had of zelfs minder het eerste jaar.

 

Bregje noemde de volgende cijfers

 

1ste jaar € 52.000 omzet € 8.000 winst

2de jaar € 102.000 omzet € 21.000 winst

Na het voerde jaar zou haar rendement 89,6% zijn, geen idee waar ze die vandaan vogelt.

 

Een vegatarier hoeft zich dat soort mals vlees natuurlijk niet te ontzeggen.

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Jeramaya raw food keten

Te investeren bedrag 125k tegen 40% virtuele waarde bedrijf ruim 3k

 

Tja, grappige presentatie hoewel het meer op een pro biofood verhaal leek.

Een man met een missie die een stuk commerciele insteek ontbeert.

Het idee is om een keten van horecazaken op te zetten waar raw food op de menu kaart staat. Wat de man tegen heeft is het gebrek aan horeca ervaring

Ook financieel is er mist zijn verhaal de onderbouwing en blijft het onduidelijk waar het geld nou precies verdient gaat worden.

Henk als voorzitter van de vergetariersvereniging haakt af op het financiele deel. Hoewel ook de tatoeages die de amn over zijn hele lijf heeft Henk afstoten, maar daarentegen Annemarie nogal van slag afbrengen. Annemarie is ineens hevig geinteresserd, maar haakt uiteindelijk ook af. Een tottoo blijkt uiteindelijk niet genoeg onderpand voor een investering.

 

Uit de eerste hand (Jeremaya is de vriend van mijn zus) kan ik melden dat de dragons niet hebben begrepen wat hij van plan is, dat de montage zo slecht gedaan is dat er een heel verkeerde suggestie is gewekt van zijn persoon en zijn plan en dat er de nadruk is gelegd op niet terzake doende aspecten. Toelichting: Jeremaya is volstrekt niet van plan een horecaketen op te zetten, maar een winkel (bij succes meerdere), annex infocentrum mbt raw food. In de winkel kan eventueel een kleine "proeverij" opgenomen worden. Hij keek dan ook op van de vraag naar de aanwezigheid van horeca-ervaring en het gebruiken van de dragons van oa dit punt om zijn plan af te keuren. Nog vreemder keek hij op van de uitzending die dit gegeven als hoofdpunt naar voren bracht uit de pitch van 3 kwartier. Dit samen met de niet terzake doende nadruk op zijn tatoeages en de ongemakkelijk makende en onprofessionele fascinatie van de dame dragon daarvoor, brachten Jeremaya van zijn stuk. Juist dat aspect is door de KRO als representatief voor zijn pitch gebracht. En dan die Kelder die daar dan nog even lekker op doorgaat. Werkelijk zeer onprofessioneel en een grote desillusie voor de deelnemer. Het is waar dat hij geen zakenman is, maar het was juist zijn bedoeling om daarvoor een beroep te doen op de expertise van de dragons. Hem is niet van tevoren verteld (en vergeet daarbij niet dat hij geen eerdere aflevering gezien had doordat deelnemers onderling geen contact mochten hebben en dat de uitzendingen al een tijdje geleden zijn opgenomen, meerdere afleveringen achter elkaar) dat je een totaal uitgewerkt ondernemersplan moest hebben en zakenervaring om interesse te kweken bij de dragons. Hij ging uit van het idee dat je als deelnemer met een plan, het grote geheel moest komen en dat de dragons dan zouden kunnen helpen met het opzetten van de zakelijke kant.

 

Al met al is er door de uitzending een behoorlijk fout beeld ontstaan over hem als persoon en over zijn plan. Dat is voor een groot deel te wijten aan de dragons, de gebrekkige voorlichting van tevoren door de KRO en de selectieve en suggestieve montage door de programmamakers. Ik vind het de KRO onwaardig. Van een commerciële omroep kun je deze oppervlakkigheid verwachten, maar de KRO had ik hoger ingeschat.

Link naar reactie

Ik weet niet hoe het aangekondigd is, maar het woord investeerder (wat vast en zeker genoemd zal zijn) wil toch niet zeggen dat iemand een "idee" naar een zakelijk businessplan gaat omzetten?

 

Patrick verfroller met verstelbare rolhoek

Te investeren bedrag 300 k tegen 50% virtuele waarde bedrijf 600 k

Waarom heeft hij toch geen demonstratie gegeven? Als het echt zo handig is was de noodzaak om de Dragons te overtuigen totaal niet aanwezig, dan had zijn product dat gedaan als het goed is.

 

Bas en Jule product de G-Shot.

Te investeren bedrag 300k tegen 20% virtuele waarde bedrijf 31,5 miljoen.

Dit is zo'n product met een super leuk idee (jammer dat het al bijna zomer is. Het is een echt trend product, wat vrijwel uitsluitend direct vanuit een brouwer succesvol kan worden. Wat G-Shot zou moeten hebben is (naast distributie) een investering vanuit de brouwer. Dan hebben ze beide hetzelfde doel: G-Shot tot een succes maken wat ze naast distributie ook zeer veel andere voordelen geeft.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie

Ik geef het toe : ik ben een zapper.

 

Ben tenminste vier keer op het programma gestuit, maar zag voornamelijk starters die het vuur uit de sloffen liepen. Vond de Dragons maar klagende katjes, die het allemaal wel wisten. En alle vier keer was mijn indruk dat zij lekker gemakkelijk in de stoelen lagen. Geen vuurwerk onderling, noch echt zweten om iets te begrijpen of om iemands idee (voor mijn part) voor een habbekrats binnen te halen.

 

Het zou werkelijk boeiend zijn om een keer een enthousiaste Dragon te zien, iemand die mee gaat in een idee, die bouwt op het idee van een ander. Maar nee.

 

Zoals eerder werd aangegeven : al heel snel komt de vraag over patenten en zekerheden. Getverdergetver ! Tuurlijk hoort dit erbij, maar ga dan niet met je bronzen hoofd op de TV en stoer zeggen dat je durfkapitaal wilt investeren.

 

Het is niet de KRO die hier wat te herstellen heeft. Maar de zogenaamde ondernemers in die stoeltjes.

 

Noblesse oblige, zou ik zeggen.

Link naar reactie

Website KRO's Dragons' Den

Vanavond om 20.25 uur op Ned 3

 

Ton Idee: Mobiele flightsimulator beroep: KLU medewerker

Ton wil een100 k van de Dragons wil hebben voor zijn mobiele flightsimulator, om als vlieginstructeur aan het werk te kunnen

 

Danny Idee: Re-in Green beroep: ondernemer

Een enthousiaste 26-jarige hovenier met een heel opmerkelijk product: Re-Ingreen. De as van overledenen wordt gebruikt om een boompje te laten groeien.

Nabestaanden kunnen zo een wel heel bijzondere herinnering in hun tuin planten. Danny vraagt van de Dragons 150.000 euro

 

Wachter Idee: Fastgood Restaurant Muller beroep: ondernemer

Wachter hoopt dat de Dragons willen investeren in zijn fastfoodketen met uitsluitend gezonde snacks. Hij heeft hier 125 k voor nodig.

 

Aaron en Ronald Idee: ICT loket beroep:directeur ICT loket

Aaron en Ronald hebben een ICT-loket bedacht en denken daar 150.000 euro voor nodig te hebben.

 

Jeroen Idee: Safety Cap Cap (afsluitlipje blikjes) beroep: ontwerper sieraden

Jeroen heeft een even ingenieus als simpel product uitgevonden: de Savety Can Cap.

Het wordt gebruikt om een blikje drinken te openen, maar je kunt het blikje er ook weer waterdicht mee afsluiten. Jeroen vraagt van de Dragons 150.000 euro

Link naar reactie

Het is waar dat hij geen zakenman is, maar het was juist zijn bedoeling om daarvoor een beroep te doen op de expertise van de dragons. Hem is niet van tevoren verteld (en vergeet daarbij niet dat hij geen eerdere aflevering gezien had doordat deelnemers onderling geen contact mochten hebben en dat de uitzendingen al een tijdje geleden zijn opgenomen, meerdere afleveringen achter elkaar) dat je een totaal uitgewerkt ondernemersplan moest hebben en zakenervaring om interesse te kweken bij de dragons. Hij ging uit van het idee dat je als deelnemer met een plan, het grote geheel moest komen en dat de dragons dan zouden kunnen helpen met het opzetten van de zakelijke kant.

 

Beste Jurgen,

 

Jeramaya kwam er niet slecht van af. Echter enige naïviteit kan hem niet ontzegd worden. Wat investeerders verwachten en hoe je je voorbereid op een pitch mag toch zolangzamerhand wel bekend verondersteld worden. Typ "pitchen + investeerders" in google en je krijgt 500 hits. Je kan zeggen wat je wil van de Dragons, maar het zijn gewoon investeerders. Misschien niet degene die je zoekt (investeerders zijn er in vele soorten en maten) maar het zijn wél gewoon investeerders, die reageren zoals een heleboel andere investeerders ook reageren als iemand hen om geld vroeg. De KRO heeft misschien geen idee hoe pitchen werkt, maar Jeramaya had het wél kunnen weten.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Ik zal het de draken makkelijk maken.

 

Ton Idee: Mobiele flightsimulator beroep: KLU medewerker

Ton wil een100 k van de Dragons wil hebben voor zijn mobiele flightsimulator, om als vlieginstructeur aan het werk te kunnen

 

Helaas, geen ondernemerstype.

 

Danny Idee: Re-in Green beroep: ondernemer

Een enthousiaste 26-jarige hovenier met een heel opmerkelijk product: Re-Ingreen. De as van overledenen wordt gebruikt om een boompje te laten groeien. Nabestaanden kunnen zo een wel heel bijzondere herinnering in hun tuin planten. Danny vraagt van de Dragons 150.000 euro

 

Helaas, geen contact met distributeurs.

 

Wachter Idee: Fastgood Restaurant Muller beroep: ondernemer Wachter hoopt dat de Dragons willen investeren in zijn fastfoodketen met uitsluitend gezonde snacks. Hij heeft hier 125 k voor nodig.

 

Helaas, past niet binnen de portefeuilles.

 

Aaron en Ronald Idee: ICT loket beroep:directeur ICT loket

Aaron en Ronald hebben een ICT-loket bedacht en denken daar 150.000 euro voor nodig te hebben.

 

Helaas, geen betrouwbare cijfers.

 

Jeroen Idee: Safety Cap Cap (afsluitlipje blikjes) beroep: ontwerper sieraden

Jeroen heeft een even ingenieus als simpel product uitgevonden: de Savety Can Cap. Het wordt gebruikt om een blikje drinken te openen, maar je kunt het blikje er ook weer waterdicht mee afsluiten. Jeroen vraagt van de Dragons 150.000 euro

 

Helaas, geen patent.

 

Voor allen geldt als nadeel dat ze niet jong en vrouw genoeg zijn.

Link naar reactie

Dragons Den via uitzendinggemist.nl

Website KRO's Dragons' Den

 

Nou wie er nu nog durft te zeggen dat er geen amusement meer is op de tv heeft het helemaal mis. Ik weet nu al wat de oudejaarsklapper zou zijn voor ondernemers. Een compilatie van Dragons Den 2007. Ik heb met tranen in mijn ogen van het lachen zitten kijken naar de aflevering.

This is tv man ;D

 

Het begon met;

Ton Idee: Mobiele flightsimulator beroep: KLU medewerker

Te investeren bedrag 100 k tegen 20 % virtuele waarde bedrijf 500 k

Ton heeft de Dragons nodig voor zijn mobiele flightsimulator, om zo als vlieginstructeur aan het werk te kunnen.

 

Het idee van deze man is dus om met een mobiele vliegsimutlator naar die vliegveldjes te reizen om instructie te geven. Helaas heeft de man geen enkele idee hoeveel mensen er per jaar gebruik maken van de bestaande vliegsimulatoren. En met een omzet van 40k en een winst van een 15 k per jaar is de investering pas ergens in de verre toekomst terug verdient. Alle investeerders haken zonder twijfel af.

Een echte afbrandsessie waarbij Dragon Willen het geheel afdoet als gehobbie.

 

 

Danny Idee: Re-in Green beroep: ondernemer

Te investeren bedrag 150 k tegen 150 % virtuele waarde bedrijf 1,5 M

Een enthousiaste 26-jarige hovenier met een heel opmerkelijk product: Re-Ingreen. De as van overledenen wordt gebruikt om een boompje te laten groeien.

Nabestaanden kunnen zo een wel heel bijzondere herinnering in hun tuin planten.

 

Op zich een goede presentatie door een gepassioneerd mens.

Het onderwerp de dood is natuurlijk minder levendig en dat is de hoofdreden waarom de meeste Dragons al snel afhaken.

De bedrijfswaardering van 1,5 miljoen is ook hoog voor een proces dat weliswaar gepatenteerd is, maar waar je je sterk af moet vragen wat de waarde van dit patent is. En eenvoudige wijziging door toevoeging van een ander stofje maakt het al tot een ander proces en daarmee omzeil je het patent.

Wat de Dragons verder stoort is de 75k voor marketing, als er vervolgens doorgevraagd wordt blijkt Danny eigenlijk geen idee te hebben wat hij met dat marketingbudget wil doen.

Het kostproduct kost nogal een paar centen, met een vanaf prijs voor een heester van 1450 euro is het vrij duur. De Dragons vragen zich af of mensen dan niet gewoon zelf de urn begraven en er een boompje naast planten.

 

 

Wachter Idee: Fastgood Restaurant Muller beroep: ondernemer

Te investeren bedrag 125 k tegen 20 % virtuele waarde bedrijf 625 k

Wachter hoopt dat de Dragons willen investeren in zijn fastfoodketen met uitsluitend gezonde snacks. Hij heeft hier 125 k voor nodig.

 

Een eindeloze presentatie over gezondheidstrends in de fastfood.

Wachter Muller heeft zijn baan opgezegd en is inmiddels 9 maanden bezig met trendwatchen en het bedenken van menukaarten, menukaarten die voornamelijk vol blijken te staan met vlees maar weinig salades.

Over het concept an sich is verder weinig nagedacht. Het lukt hem dan ook niet om zijn idee te visualiseren. Of de hoek van de Albert Cuyp nu een plek is waar zijn klanten lopen, nah denk het niet.

Ook het finaciele plaatje rammelt, ondanks dat hij denkt over 5 jaar 14 Mullers te hebben, omzet en winst cijfers rammelen aan alle kanten.

Opnieuw een mooi voorbeeld van hoe het dus niet moet. ;D

 

 

Aaron en Ronald Idee: ICT loket beroep:directeur ICT loket

Te investeren bedrag 150 k tegen 25 % virtuele waarde bedrijf 600 k

Aaron en Ronald hebben een ICT-loket bedacht en denken daar 150.000 euro voor nodig te hebben.

 

Als ik dit schrijf begin ik alweer te lachen. De heren van het ICT loket willen graag 150 k om hun Higherlevlachtige netwerkformule uit te kunnen breiden.

Nu zijn ze actief in de regio Limburg en willen graag ook andere provincies in om soortgelijke netwerken op te bouwen.

Hoe ze geld verdienen is wat onduidelijk, er komen allerlei gladde praatjes voorbij. Uiteindelijk komt het er op neer dat ze mensen actief met elkaar in contact brengen, meegaan tijdens de kennismaking, en uiteindelijk daar hun centjes mee verdienen.

De Dragons prikken door deze gladde adviseurs praat heen door te stellen dat ondernemers zo niet werken.

Einde verhaal.

 

 

Jeroen Idee: Safety Cap Cap (afsluitlipje blikjes) beroep: ontwerper sieraden

Te investeren bedrag 150 k tegen 40 % virtuele waarde bedrijf 375 k

Jeroen heeft een even ingenieus als simpel product uitgevonden: de Savety Can Cap.

Het wordt gebruikt om een blikje drinken te openen, maar je kunt het blikje er ook weer waterdicht mee afsluiten. Jeroen vraagt van de Dragons 150.000 euro

 

De presentatie verdient geen hoofdprijs maar ok. Het gaat dus om een clipje dat frisdrank blikjes afsluit. Jeroen probeert het clipje op verschillende manieren te slijten. Ten eerste als OEM product bij frisdrank fabrikanten, daarnaast ziet hij mogelijkheden om het als marketinginstrument in de handel te brengen ofwel het direct aan consumenten te verkopen.

Hij heeft zelf al veel geinvesteerd. Zowel in een Europees octrooi als in een matrijs die 5000 van deze clipjes per dag kan fabriceren.

Annemarie en Henk haken vrij snel af. Uiteindelijk blijven er twee Dragons over die ieder 75 k investeren tegen ieder 20% aandelen.

Link naar reactie

Ik was uiteindelijk blij met de volgorde, toch nog een happy end. Als ex-Klu man was ik teleurgesteld dat de eerste kandidaat niet in staat was kerncijfers over marktpotentieel op te hoesten, hij had intern bij zijn werkgever aan zijn onderzoek kunnen beginnen. Over het geheel blijf ik verbaasd dat een aantal kandidaten voor dit programma door een voorselectie is gekomen. Is het nu om lachsalvo's te scoren of moest het een spannend programma zijn? Groet, Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie

Weer een mooie samenvatting en observatie TechNico ;)

 

Ik vermoed overigens dat Danny er met zijn Re-Ingreen boompjes uiteindelijk ook wel komt gezien de contacten met verzekeraars etc. en het steeds breder wordende vraag en aanbod in de uitvaartsector.

 

En toch een redelijk gewaagde investering in de safety can cap maar vooral als marketinginstrument zie ik zeker mogelijkheden.

 

"The road to success is always under construction"

Link naar reactie

Op dit forum is er al één persoon die een geslaagde "pitch" wil kopiëren/overtreffen. Even wachten hoeveel anderen er gaan komen :). Ik begrijp dat ondernemen een groot deel psychologie is, maar ligt het aan mijn waarneming dat de presentatie door vrouwen welwillender worden ontvangen!?

Link naar reactie

Ik denk dat het niet meer dan normaal is dat de Dragons ook kijken naar de ondernemer zelf, of ze iets van zichzelf in hem/haar terugzien, de passie en de drive om hun visie te realiseren. Naast een idee en (vaktechnische) kennis zijn 'luister-, verkoop- en organisatievaardigheden' vooral belangrijk in de eerste fase. Daarnaast gaan ze een langdurige relatie aan en zullen ze beoordelen of de ondernemers ontvankelijk zijn voor input. Niet ontvankelijk betekent automatisch rood licht (dit is overigens wederkerig, ook de investeerder moet ontvankelijk zijn voor input door de ondernemer). Dit heeft m.i. niets met het onderscheid m/v te maken.

 

Dus, voor alle potentiële Pitchers.... laat vooral je passie en drive zien. Zorg daarnaast dat je je cijfers op orde hebt. Wat is nou een idee zonder ondernemer die de kar trekt?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 175 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.