Dragons' Den in Nederland (2007)

Aanbevolen berichten

Wat me vooral opviel was dat men bij Wuzz vooral enthousiast werd omdat het om iets met internet ging want hier werd veel minder doorgezaagd over de cijfertjes terwijl ik dat zeer slecht onderbouwd vond.

 

50.000 deelnemers die zelf ringtones en logootjes in elkaar gaan flansen en dan verkopen lijkt me ook veel te hoog gegrepen en onrealistisch.

 

Daarnaast lag de nadruk op op het succes dat ze geld losgekregen hadden maar wanneer het echt een succes wordt zullen ze nog wel eens slapeloze nachten van die 35% krijgen.

 

Onze 'scooterman' had in ieder geval een mooi lijstje termen in huis maar ook ik snapte werkelijk niet wat hij nou precies wilde. Een franchise voor de verhuur van scooters vol reclame aan hotels met een multi-level element? ::)

"The road to success is always under construction"

Link naar reactie

 

Onze 'scooterman' had in ieder geval een mooi lijstje termen in huis maar ook ik snapte werkelijk niet wat hij nou precies wilde. Een franchise voor de verhuur van scooters vol reclame aan hotels met een multi-level element? ::)

 

Wanneer je termen aanhaald moet je natuurlijk wel de juiste gebruiken ... ;D ...

 

Het ging om een plug-in franchise (algemeen gebruikte term toch ;)) .... hij riep ook nog iets over incentives ....Die jongen is wel een perfect voorbeeld hoe onduidelijk een verhaal kan zijn ...Jammer voor hem eigenlijk, misschien is er in de kern wel niks mis met zijn idee.

 

Het roerkoekje bestaat al ... (zonder het suikerlaagje dan) Nutricia gebruikt ze in combinatie met hun chocomelapparaat in de horeca. Gemiste kansen waren hier ook het ontbreken van het zoetstof alternatief en (op zijn minst) werken met rietsuiker. Product kan natuurlijk wel zo naar de wereldwinkel/Max Havelaar sector, zal best een bepaalde markt voor zijn.

 

De "bricks" hebben volgens mij hun tijd wel gehad. Gevoelsmatig zie ik dat product in de huisomgeving niet gebeuren. Als demontabel meubilair in specifieke toepassingen zijn er misschien kansen.

 

Die sportschool jongen had wat mij betreft niet mogen presenteren. Nul materiaal bij zich, onrealistische cijfers, kwam niet uit boven het niveau kroegpraat. Beetje jammer voor het programma. (wordt het idd net aapjes kijken zoals in Idols). Zal best een aardige gast zijn maar hij had in de voorbereiding wat meer mogen doen.

 

Wuzz .... gaan de geldstroom van minderjarigen herverdelen .... ( "je vriendjes kunnen dan jouw content kopen" ....) Ik kom nog uit de tijd van LP's die "om niet" werden uitgeleend aan een ander zodat die dan een kopie op een cassettebandje kon maken. Dus ik twijfel over de kracht van die warme verkoop benadering in dit geval. Ik vond het ook opvallend dat er weinig inhoudelijke vragen gesteld werden over dit concept. Ook de dragons hadden hier duidelijk behoefte om hun ego's te laten zien en dat werkte zichtbaar in het voordeel van dit concept. Wel leuk om dit een beetje te gaan volgen. Niet alleen gaf men aan centjes te investeren maar haalde men ook nog aan toegevoegde waarde mee te nemen in de vorm van wellicht adviezen en contacten.

 

Leuk voor andere ondernemers om op vrijdagavond te kijken.

 

Ard

Link naar reactie

 

Wanneer je termen aanhaald moet je natuurlijk wel de juiste gebruiken ... ;D ...

 

Het ging om een plug-in franchise (algemeen gebruikte term toch ;)) .... hij riep ook nog iets over incentives ....Die jongen is wel een perfect voorbeeld hoe onduidelijk een verhaal kan zijn ...Jammer voor hem eigenlijk, misschien is er in de kern wel niks mis met zijn idee.

 

;D oh ja, ik was 'incentive' nog vergeten (volgens mij mompelde hij ter illustratie nog iets over cadeaubonnen) en hij had het over branding maar ben bang dat het in zijn geval bij een paar stickers zou blijven. Op zich zie ik idd ook wel wat in een paar scooters bij een hotel voor de hotelgasten.

"The road to success is always under construction"

Link naar reactie

Pure showbusiness thats all !

 

Wanneer iemand een goed concept heeft waarom zou hij dat op Tv moeten demonstreren!?

Als 't ècht goed blijkt loopt het ook wel los zonder deze media aandacht.

 

Blijkt 't ècht niet goed te zijn dan "liever Zonder deze media aandacht" alright ;)

 

't blijft natuurlijk altijd leerzaam, maar ik hou er niet van om van andermans potentiële missers te genieten, dat kan ook wel offline pls.

Anyway the real succes remains to been seen!

 

En het is ze van harte gegund mocht dit succes ooit komen!!

Link naar reactie

Wanneer iemand een goed concept heeft waarom zou hij dat op Tv moeten demonstreren!?

 

Het idee is niet dat dit programma een reclamepraatje voor de commerciële promotie faciliteert, maar dat je gemakkelijk met meerdere investeerders in gesprek komt en dat die investeerders veel directer dan normaal feedback dienen te geven. Dat hóeft niet op TV uiteraard, je mag ook gewoon een afspraak met ze maken als je plan goed genoeg is, maar het kàn wel. En dat doet dit programma dus.

Link naar reactie

Wanneer iemand een goed concept heeft waarom zou hij dat op Tv moeten demonstreren!?

 

Het idee is niet dat dit programma een reclamepraatje voor de commerciële promotie faciliteert, maar dat je gemakkelijk met meerdere investeerders in gesprek komt en dat die investeerders veel directer dan normaal feedback dienen te geven. Dat hóeft niet op TV uiteraard, je mag ook gewoon een afspraak met ze maken als je plan goed genoeg is, maar het kàn wel. En dat doet dit programma dus.

 

Ik vind de gedachte van Rob Katers dat nu heel veel potentiële investeerders zijn product hebben gezien, wel een goede. Nu nog afwachten of dit in de praktijk ook tot een match leidt.

 

 

Link naar reactie

Ik vond het wel grappig. Een beetje saai. De investeerders waren OK de presentator matig. In ieder geval 10x beter dan booming business.

 

Gezien mijn professie volg ik het programma met grote interesse. Haar hoe trek je 1 mln kijkers? Dan moet het wel een stuk pittiger en minder kriptisch.

 

Wat betreft de kandidaten? Dat is een dwarsdoorsnee van wat er rondloopt in de markt. Blijkt maar weer dat het scoren van een investeerder gewoon een spel is. Product en cijfers zijn van secundair belang. "Het spel" is van primair belang. Wuzz begrijpt het spel (alhoewel ik niet enthousiast ben over hun business model. Rob begrijpt het net niet en de rest komt niet eens in de buurt.

 

Ik ga volgende week zeker weer kijken.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Rob begrijpt het net niet .

 

Maar nu wil ik van de expert ook horen wat Rob niet goed begrijpt. Vindt jij dat hij die euroton had moeten aannemen dan ?

 

Ik gaf Rob vooraf de meeste kans. Volgens mij is het probleem dat brick-blocks niet sexy genoeg is voor deze groep DD-investeerders. En bovendien kennen zij de markt niet. Het is niet voor niets dat Wuzz door drie man opgepikt werd en de taken gelijk onderling verdeeld werden. Media en internet liggen nu eenmaal veel dichter bij elkaar dan media en interieur.

 

Link naar reactie

Ik heb veel respect voor Rob. Vroeger of later maakt hij de klik en bepaald hij zelf het spel. Nu is hij (nog) niet aan de bal.

 

Ik vind het niet gepast om mijn mening (die overigens nauwelijks relevant is) over Rob hier te geven. Dat is iets tussen Rob en mij.

 

Als er een investeerder bereid is 1 ton te geven tegen 10% kan je niet zeggen dat ze niet geïnteresseerd zijn. Dat zijn ze best wel. Of Ron minder geld hab moeten vragen? Dat weet ik niet. Ik weet niet wat zijn doelstelling is.

 

Ik algeneme zin kan ik zeggen dat "het spel" gespeeld wordt volgens bepaalde (ongeschreven) regels. Veel ondernemers verzinnen zelf de regels voor het spel dat zij willen spelen. Dat is helemaal OK, met dien verstande dat je het risico loopt dat "anderen" niet met je mee willen spelen.

 

En nogmaals een goede ondernemer zoekt zelf zijn investeerder uit en gaat niet wachten tot die wordt "benaderd". Dat is net zo iets als wachten op klanten. Daar moet je achteraan.

 

Deze opmerkingen slaan niet zo zeer op Rob, alswel op de meeste presentaties tijdens DD.

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

 

Blijkt maar weer dat het scoren van een investeerder gewoon een spel is. Product en cijfers zijn van secundair belang. "Het spel" is van primair belang. Wuzz begrijpt het spel (alhoewel ik niet enthousiast ben over hun business model.

 

 

Ik vond nou niet bepaald dat ze het spel begrepen toen ze akkoord gingen met 35%.

"The road to success is always under construction"

Link naar reactie

Ik moest er even vandoor dus nu eindelijk het verhaal even afmaken:

 

Al met al vind ik het in ieder geval leerzaam voor mensen die een financieringspitch gaan doen.

 

Jammer dat Kelder het cliche van 'vrouwelijke charmes' in de strijd gooien zo nodig moest uiten en het er zo iig de schijn van had dat dit ook nog eens werd bevestigd door het panel ook.

"The road to success is always under construction"

Link naar reactie

Het viel mij een beetje tegen. Heb gisteravond met 1 oog zitten kijken. Leuk programma, leuk format, maar het niveau mag wel wat hoger.

 

De laatste kandidaat bijvoorbeeld had een omzet/winst verhouding om van te dromen: Onmogelijk. Denk ook dat de juiste ideeen echt niet op tv komen. Die deals worden buiten de media gesloten.

 

Toch blijf ik wel kijken.

 

Groet JW

 

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie

is er ergens een site waar je alle BBC afleveringen kan terug kijken? Op de BBC site zelf werkt het niet bij mij.

 

Ik had al het linkje eerder in dit topic gebruikt, maar dat zijn maar enkele afleveringen.

 

Iemand misschien een idee, op youtube staat alleen de aflevering met jobloft.com uit Amerika.

Link naar reactie

Ik vond ten opzichte van de BBC versie vooral onze dragons erg matig.

Ze vielen als een blok voor de dames, waar nog maar een enkele vraag werd gesteld. Het leek mij meer dat ze het tegen mekaar opbieden al in de eerste aflevering erin wilden hebben.

Ik denk dat er -als kijker- in de nederlandse versie veel minder te leren is dan in de orignele serie.

Link naar reactie

Hoi mede-HLers,

 

Heb zojuist via www.uitzendinggemist.nl de eerste aflevering van de Nederlandse Dragon's Den gezien. Mijn eerste indruk:

- Jort Kelder begrijpt nauwelijks waar het om draait.

- De voorbereiding van een aantal kandidaten was slecht (scooter, sportschool).

- De Dragons stelden niet altijd erg relevante vragen, bleven wat oppervlakkig.

- Annemarie van Gaal, de enige vrouw was wel wat erg vaak in beeld.

 

Heb wel erg genoten want, voor het eerst een Nederlands TV-programma dat een indruk geeft waar het bij ondernemen en investeren om draait.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

 

 

Link naar reactie

- De Dragons stelden niet altijd erg relevante vragen, bleven wat oppervlakkig.

 

Geen idee of het veel werk is Ties, maar zou je eens per pitcher dé kritische vraag kunnen stellen die jij zou stellen wanneer jij op één van die mooie leren stoelen had gezeten?

 

Ik denk dat dat zeer leerzaam is voor ons allemaal (en wellicht zelfs voor de Dragons zelf, wanneer die hier meelezen - zo ja, we horen graag wat jullie ervaringen zijn! :)).

Link naar reactie

Ik las op sprout dat wij maar een heel klein gedeelte zien. Brick Blocks heeft daar anderhalf uur staan pitchen, en wij zien er maar een paar minuten van terug. Dus waarschijnlijk stellen de investeerders wel de relevante vragen, maar zien wij het alleen niet.

 

Link naar reactie

Vandaag weer de opnamen bijgewoond voor een aflevering.

Het format is leuk. Ik merk dat ook de Dragons er beter inkomen. Hun vragen zijn to the point en zakelijk. De zwakke punten worden er feilloos uitgehaald en ook wordt er meer aandacht besteed aan de toegevoegde waarde van het netwerk van de informal/dragon.

De starters/pitchers zijn een doorsnede van de echte starterswereld. Soms is het weinig doordacht en niet realistisch, soms erg technisch en soms ook gewoon goed. Net echt dus en dat is het dan ook: een kijkje in de echte starterswereld en investeerderswereld.

 

Al met al prima en leuk en dat op prime time tv.

 

drs. Bernd W. Mintjes

Maxwell Group (van idee naar onderneming)

 

Kapitaaltrein bijeenkomsten over risicokapitaal

Link naar reactie

Na een tijdje dit forum te hebben gelezen van de zijlijn is het tijd voor mijn eerste inbreng. En aangezien ik toevallig afgelopen vrijdag "dragon" heb bekeken is dit een mooie plek om te starten.

 

Verrassend programma (voor mij althans), aangezien het blijkbaar al wat langer op de BBC is. Prettig dat Jort zich een beetje afzijdig houdt om het idols geneuzel te voorkomen. Ik hoop dat de jury zich in de toekomst nog wat zal ontwikkelen in dit format. Waren toch veel momenten waarop ik mij afvroeg waren er bepaalde vragen niet werden gesteld. En ik vond het zelf erg interessant om de verschillen te zien tussen de verschillende kandidaten en hun presentaties. De "do's and dont's" worden zo mooi blootgelegd.

 

 

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie

Ik heb het ook eens bekeken via dat mooie tivo systeem van 's-rijks omroep... en eigenlijkt best een aardig programma, al zal me benieuwen wat er de komende uitzendingen nog langskomt aan pitches.

 

Ik las op sprout dat wij maar een heel klein gedeelte zien. Brick Blocks heeft daar anderhalf uur staan pitchen, en wij zien er maar een paar minuten van terug.

 

Ik denk inderdaad dat het monteren tot items van een paar minuten een erg vertekend beeld geeft, het lijkt een beetje een 'done deal' in een minuut of 10. Uiteraard missen er dan de nodig vragen, maar als iedereen een uur of meer in beeld staat te pitchen is zoiets ook niet om aan te zien.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.