Dragons' Den in Nederland (2007)

Aanbevolen berichten

RTL7-programma Booming Business

Dit is leuk voor MKB-ers die nieuwe businessavonturen aangaan. Het programma Booming Business zoekt MKB-ers die hun bizzplan willen 'pitchen' tegenover een team van gelouterde ondernemers als Roel Pieper (Philips), Paul Gelderloos (Scarlet), Aad Eekman (PC-Prive) enz...

Er wordt vooral gezocht naar MKB-bedrijven met een staat van dienst van twee jaar (of meer) en met enkele mensen in dienst.

De bedoeling van de 'pitch' is in de eerste plaats om gedegen advies te krijgen. Maar er moet ook een concrete doelstelling geformuleerd worden. Bijvoorbeeld "Ik zoek een partner die samen met ons bedrijf 2 miljoen wil investeren in dit plan." De televisie exposure doet de rest. Een goed plan dat goed scoort bij de deskundigen krijgt aandacht van investeerders, potentiele partners enz...

Pitchers krijgen luttele minuten om hun plan kort en bondig neer te zetten en goed te verkopen. Spannend moment dus. Voorafgaand aan de pitch ziet de kijker een korte introductie van de ondernemer en zijn plan/product.

Wie een leuk plan heeft, moet snel inschrijven via de website www.boomingbusiness.com.

Tips!!!

1. Laat je telefoonnummer daar ook achter

2. Probeer meteen al heel bondig je plan te beschrijven.

3. Formuleer ook duidelijk een doelstelling (wat je wil bereiken met de pitch) en zorg dat je daar een plan bij hebt. Laat zien dat je een scherp denkende ondernemer bent.

4. Alleen maar exposure zoeken heeft geen zin. De redactie zoekt echt naar ondernemers met NIEUWE plannen waarvoor ze hulp nodig hebben om te realiseren.

5. Geef duidelijk aan wat jouw plan/product/dienst bijzonder maakt (anders dan anderen).

6. Denk zelf alvast na hoe jouw plan/product/dienst gevisualiseerd kan worden voor televisie.

 

Ik zit zelf met een aantal collega's aan de andere kant om alle leuke suggesties op te vangen.

Groet,

Team Booming Business

Link naar reactie

Gaaaap

 

Volgens de geruchten hebben Blue Circle en de KRO de echte rechten op Dragon's Den verworven (via een pitch). Ik kan er verder niks van vinden. Weet iemand iets?

 

Dat wordt lachen. Hoeveel programma's kun je maken over ondernemerschap, zonder dat je weet war je het over hebt? Booming Business lijkt toch wel erg op Business Boost. Daar krijg je als ondernemer tenminste echt geld als je wint.

 

Laat ook maar. Wie wil bukken voor een beetje exposure doet zijn best maar.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

 

Ik heb inmiddels tegen alle adviezen in uiteindelijk praktisch ervaren dat pitchen in het openbaar of voor een groep met als doel een investeerder te vinden of advies te krijgen, geen zin heeft en niet echt verstandig is. Als het je alleen om publiciteit gaat, is het wel aardig, maar zorg dan wel dat je iets kant en klaar kunt verkopen.

 

Een investeerder moet je toch echt versieren en beide moeten in elkaar kunnen geloven en het gevoel hebben dat ze samen echt wat kunnen gaan bereiken. Vanuit een publieke pitch denken dat je met een tas geld weg gaat is wishfull thinking.

 

 

Perry

Link naar reactie
Een investeerder moet je toch echt versieren en beide moeten in elkaar kunnen geloven en het gevoel hebben dat ze samen echt wat kunnen gaan bereiken. Vanuit een publieke pitch denken dat je met een tas geld weg gaat is wishfull thinking.

 

Die investeerders zitten er ook niet om per sé aan elke gek met een plan geld te geven, die zitten er om in contact te komen met ambitieuze ondernemers met een goed plan en lef om het te presenteren. Ik kan me voorstellen dat je tijdens HI niet de zak met geld gaat binnenhalen, maar wél dat je op een leuke manier met potentiële investeerders in gesprek komt, op een manier die als de plannen goed zijn meteen veel perspectief biedt op vervolggesprekken. Dus dat het geen zin heeft ben ik niet met je eens eerlijk gezegd.

Link naar reactie

Om even terug te gaan naar het topic. ik heb gisteravond weer gekeken.

Ik vind dat de serie verplichte kost moet zijn voor iedere -startende- ondernemer. Niet alleen vanwege de pitches, maar ook de analyses van de investeerders, die exact de sterke en zwakke punten eruit weten te halen.

(" you are totally and utterly uninvestable :-\ ")

 

Kijk de hele serie, en je weet heel aardig hoe het met de kansen van je eigen product staat. En wat je moet doen om niet voor joker te staan bij een investeerder.

 

(Als het zou kunnen zou ik graag daar willen staan, om een investeerder te zoeken die met mij de dvd van de serie wil gaan verkopen...)

 

Chris

 

Link naar reactie

Eigenlijk is deze post een apart draadje waard.

 

Op de site van LiveWIRE las ik zojuist het volgende;

Investeerder vinden via tv programma

Is het je droom om in de toekomst geld te verdienen met je eigen idee, product of dienst? Maar zoek je nog een investeerder? Meld je dan aan voor het televisieprogramma KRO’s Dragons’ Den!

 

Dragons’ Den is een nieuw televisieprogramma waarin beginnende ondernemers proberen een droom waar te maken. Ze krijgen de kans om door middel van een eenmalige presentatie een groep van vijf succesvolle zakenmensen over te halen in hun idee te investeren. Lukt het de beginnende ondernemer de investeerders te overtuigen dan kan deze in ruil voor de investering een deelneming in de nieuwe onderneming verkrijgen.

 

Het programma wordt in voorjaar van 2007 uitgezonden op Nederland 3. De opnames zullen plaatsvinden in februari /maart 2007.

 

Zie voor het hele bericht en aanmeldingsprocedure deze link.

Link naar reactie

"De hele branche" heeft een dergelijke oproep ontvangen. We spreken de producenten binnenkort. Ik ben erg benieuwd hoe ze het gaan aanpakken. Gaan ze voor de show of gaan ze ondernemers aan investeerders helpen.

 

Mits goed geproduceerd kan dit een geweldige impuls voor de branche betekenen. Het kan ook een soort "apies kijken" worden met een hoog Idols/De Zwakste Schakel gehalte. Ik kijk erg uit naar de kennismaking.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Ik zag het ook al. Best interessant. Persoonlijk heb ik het nu niet nodig, maar als ik geen investeerder had, maar wel een idee, zou ik overwegen er aan mee te doen.. hoewel niet mijn huidige opstart.. Ik denk echter wel dan ondernemers die een echte visie hebben zowel als de vaardigheden om dat over te brengen in zo een programma, dun gezaaid zijn.

 

Mijn het huidige concept wat ik nu in de opstart fase heb zou ik bovendien erg huiverig zijn, je geeft je idee wel weg op T.V. In mijn geval is het idee op zich vrij ingenieus en toekomstige concurrenten zouden er flink op kunnen inspelen. Ik heb baat bij wat stilte gedurende de ontwikkelingsfase.

 

 

Link naar reactie

Beste mensen,

 

Zag dat jullie een gesprek hebben gehad over het programma Dragons' Den van de BBC. Het is zover, binnenkort komt de KRO met de Nederlandse versie!

 

Is het je droom om in de toekomst geld te verdienen met je eigen idee, product of dienst? Maar zoek je nog een investeerder? Meld je dan aan voor het televisieprogramma KRO’s Dragons’ Den!

 

KRO’ s Dragons’ Den is een nieuw televisieprogramma waarin beginnende ondernemers proberen een droom waar te maken. Ze krijgen de kans om door middel van een eenmalige presentatie een groep van vijf succesvolle zakenmensen over te halen in hun idee te investeren. Lukt het de beginnende ondernemer de investeerders te overtuigen dan kan deze in ruil voor de investering een deelneming in de nieuwe onderneming verkrijgen.

 

Het programma wordt in het voorjaar van 2007 door de KRO uitgezonden op Nederland 3.

 

Ben je nieuwsgierig geworden? Mail dan naar de redactie: dragonsden@bluecircle.tv

 

 

Link naar reactie

Is het je droom om in de toekomst geld te verdienen met je eigen idee, product of dienst? Maar zoek je nog een investeerder? Meld je dan aan voor het televisieprogramma KRO’s Dragons’ Den!

 

Ik ben blij dat het programma eindelijk op de Nederlandse TV komt. Ik vraag me alleen of of het slim is ondernemers te lokken met het aanbod een investeerder te scoren. Dat is weer zo'n loze belofte. Volgens mij is de propositie "wil je op de TV" veel passender.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Dragons Den (in de BBC variant) is behoorlijk kritisch... Als eenzelfde insteek wordt gekozen in NL dan zou ik minimaal 2 keer nadenken voordat ik me voor een Pitch zou aanmelden.. Wat interessant zou zijn is als ze ook exitgegevens zouden bijhouden/publiceren. Kijk.... hoe groter de succesrate voor de ondernemers, hoe meer zich zullen gaan aanmelden, hoe groter de pool, hoe hoger de kwaliteit....

Link naar reactie

Maar nu de KRO hier zelf post (aannemende dat het de KRO is en niet een grapjas) kunnen ze mooi de vraag beantwoorden wat het programma de ondernemer dan gaat brengen. Welke ondernemer wil nou z'n businessplan presenteren op TV? De concurrent kijkt mee. Andere mogelijke investeerders zien het programma en zullen niet gauw met je in zee gaan als je publiekelijk bent bekritiseerd en afgewezen.

Link naar reactie

Dat ligt natuurlijk aan de periode tussen de pitch en het uitzenden van de serie. Als dit slechts enkele maanden is, dan kan ik me niet voorstellen dat er veel animo is onder ondernemers. Maarja, je hebt altijd .... die van publiciteit houden. Als je me 4 jaar geleden zou vragen of er animo zou zijn voor dikke mensen om mee te doen aan een dieetprogramma...

Link naar reactie

Ik zie dat het nog de vraag is wie in het panel gaat zitten... Kijk, stel daar zitten Joop, John, Brenninkmeijer cs, Heineken cs enz... nou dan denk ik dat er veel mensen zullen willen pitchen... Deze mensen hebben nl. ook het geld (eigen geld)... Misschien interessant, maar wie zouden wij willen zien in het Panel van KRO's Dragons Den?

Link naar reactie

Het is helaas (nog) niet bekend wie er in het pannel zitten. Daar hangt wat ons getreft ook veel van af. Het is wél bekend dat de eerste uitzending op 17 maart is op Ned 3 prime time. Er wordt gemikt op 1mln kijkers.

 

Behoorlijk ambitieus dus. Er zijn ook middelen om die ambitie vorm te geven, maar is er ook tijd? De producenten hebben de opdracht van de KRO 2,5 weken geleden gekregen en moeten nu in twee maanden, zonder ervaring, een "goed" programma neerzetten. Dat is lastig.

 

De wil om het goed te doen is er denk ik wel. Maar zoals gebruikelijk roept iedereen weer wat en proberen allerlei lieden hun eigen agenda door te drukken. Misschien kunnen we de producenten helpen door hier aan te geven wat we belangrijk zouden vinden. De do's & don'ts voor een goed programma over ondernemers en investeerders.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Maar nu de KRO hier zelf post (aannemende dat het de KRO is en niet een grapjas)...

 

Het is niet de KRO maar het productiebedrijf dat hier gepost heeft: Blue Circle dat ook Boer zoekt Vrouw maakt. Samen met de KRO hebben ze schijnbaar een licentie genomen op het format om een Nederlandse versie te maken. Je kan dus aannemen dat het programma grotendeels op dezelfde manier gemaakt wordt: startup presenteert idee aan individuele investeerders (mensen die geld verdiend hebben met tenminste één eigen onderneming) die bereid zijn hun eigen geld te steken in een goed idee en een capabele ondernemer.

 

Ik zal beide draadjes koppelen onder de titel Dragons' Den in Nederland en verplaatsen naar de Mediarubriek.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

De site van Draongs Den heeft inderdaad niet veel te melden m.b.t. de investeerders en/of participatiemij's. Misschien willen die geheim blijven of doen ze "under cover" mee.

Verder is het registratieformulier inderdaad ingericht m.b.t. kapitaal e.d. En hoef je niet persé met een nieuw idee/product te komen. Althans ... dat kan ik er niet uit herleiden, want een duidelijk profiel van het soort deelnemer wordt ook niet gegeven.

Anniewees ... misschien later meer info ... zo rond de tijd dat het programma al op tv is?

Wellicht is het marketingtechnisch juist het idee om zo min mogelijk te informeren ... worden we in ieder geval wel nieuwsgierig ;)

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Het is waarschijnlijk lastig om investeerders te vinden die met eigen geld over de brug kunnen komen en niet te beroerd zijn om met hun kop in de media te verschijnen. Je bent ineens niet meer low profile maar publiek bezit, en voor je het weet sta je in de roddelbladen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 302 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.