• 0

"Aarch!!" - deel je ondernemersleed hier!

Van het lezen van al die Yes-momenten word ik altijd blij, maar hebben jullie ook wel eens "Aarch!!" momenten? Momenten dat je het liefst direct wil verhuizen naar een onbewoond eiland?

 

Ik had het vanmorgen: we waren bezig om de laatste hand te leggen aan onze nieuwe webshop. Maanden werk in gestoken, veel testen mee gedaan. Hij zou vanmiddag op een vooraf aangekondigd tijdstip online gaan, dus ik dacht: ik test hem nog een laatste keer om zeker te zijn dat alles werkt.

 

Wat denk je, blijkt de complete winkelwagen het niet meer te doen. Vage foutmelding, heel de boel in de soep. Na uren zoeken nog de oorzaak niet gevonden. Aaaaarch!!

 

Niet te geloven, wat een ellende. Als een speer collega's erbij geroepen, contact gezocht met de softwaremakers... op het allerlaatste moment kwam de oorzaak boven water: een klein stukje foute code was de oorzaak van het leed.

 

Het is dus uiteindelijk op het nippertje toch goedgekomen, maar wel met de hakken over de sloot zeg. Nu de website na al die maanden eindelijk online is gegaan is voor ons dan weer een gigantisch Yes-moment. ;D

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

@Jasper

 

Da's inderdaad balen! En op coulance hoef je ook al niet te rekenen. Vriend van me kreeg onlangs een bekeuring omdat hij onverzekerd zou rondrijden. Hij had de premie onder een verkeerd kenmerk overgemaakt en blijkbaar had de verzekeraar zijn verzekering stopgezet (en hem niet bericht). Achteraf wel opgelost natuurlijk maar het bleef een eigen schuld dikke bult verhaal met een boete voor zijn rekening.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Misschien moet je het wel zien als een yes moment, voor het zelfde geld had je een lading gekocht welke je vervolgens nooit meer bij kan bestellen. Toch altijd vervelend als je je klant moet vertellen dat je wel een soort gelijk product kan aanbieden maar niet datgene welke men zo tevreden over was. Maar die nu dus niet mmeer leverbaar is.

Link naar reactie
  • 0

Ja daar moet ik ook wel rekening mee houden inderdaad.

 

Maar net via de mail te horen gekregen dat ze het pas over 4-5 weken weer op voorraad kunnen hebben.

Dan maar genoeg inkopen en zorgen dat ik altijd genoeg voorraad heb. En goed met de hun communiceren over levertijden ect.

 

edit: ik weer blij! Werd gebeld, andere vestiging kon ze nog wel leveren =)

 

 

Link naar reactie
  • 0

koop NOOIT plakband bij de Bruna. Het plakband scheurt telkens en als je het met de hand afwikkeld om een doos, snij je je aan het plakbandrolletje!! >:(

 

Helaas heb ik daar dus nog 20 rollen van liggen. Maar ben geneigd om als ik ergens beter plakband gekocht heb direct weg te gooien.

Link naar reactie
  • 0

koop NOOIT plakband bij de Bruna. Het plakband scheurt telkens en als je het met de hand afwikkeld om een doos, snij je je aan het plakbandrolletje!! >:(

 

Helaas heb ik daar dus nog 20 rollen van liggen. Maar ben geneigd om als ik ergens beter plakband gekocht heb direct weg te gooien.

 

Dat kan ook alleen aan het ene rolletje liggen. Wij hebben dit soms met verpakkingstape. Die scheurt dan steeds in en is niet te gebruiken. Maar is altijd maar één rol en dan tientallen die gewoon normaal afrollen. Zou ze dus niet weggooien.

 

Vandaag is bij ons de belangrijkste printer gesneuveld. Facturen zijn dus in zwart/wit vandaag.

 

Moeten dus weer op zoek naar een andere, maar dat valt echt niet mee. Er zijn zoveel mogelijkheden van heel goedkoop tot heel duur.

Link naar reactie
  • 0

Er zijn zoveel mogelijkheden van heel goedkoop tot heel duur.

Tip: als je veel print niet teveel letten op de prijs van de printer maar meer letten op de prijs van de vervangende toners/cartridges.

 

Overigens de laatste tijd veel proffessionele printers op de faillisements veilingen

 

Waar vind je die veilingen?

Link naar reactie
  • 2

Vandaag pech met de auto, hij start niet, ok, hij is 7,5 jaar oud, nooit problemen gehad dus kan gebeuren.. maar.. ik heb pechhulp via Ford Assistance.. toch?? want als je elk jaar je auto in onderhoud hebt krijg je dat telkens voor 12 maanden.. brave borst als ik ben onderhoud ik mijn auto netjes op de kilometerstand of elke 12 maanden..

 

Dus vol goede moed gebeld. Maar al snel blijkt dat over het aantal uitsluitende voorwaarden beter was nagedacht als de verwachte service, eerst werd er geroepen dat de kilometerstand te hoog was voor hulp.. (ehm, maar gebreken komen toch met ouderdom / kilometerstand). daarna kon ik niet geholpen worden omdat ik het certifiaat niet kon tonen cq het certificaatnummer niet kon oplepelen en dat was verplicht voor de hulp dus dan moet u de garage bellen die kan een (opnieuw) certificaat verstrekken, nou ja dan gelijk maar vragen of de garage kan komen.. nee, we doen geen pech hulp, moet via Ford Assistance. maar uw certificaat is niet meer geldig omdat uw laatste onderhoud in september vorig jaar was en dus meer als 12 maanden geleden. pardon? sinds wanneer is pech krijgen tijdsgebonden..

 

!@#$!#$@##$% ik ben al 12 jaar klant, ik kom elk jaar met mijn auto voor onderhoud, helaas niet vaker omdat dat ding het altijd doet (dat is op zich een compliment zeker met een auto van bijna 8 jaar oud). Nu heb ik een keer pech en dan word je opeens geconfronteerd met een lijst uitsluitende voorwaarden zodat je 2 uur later er achterkomt dat je gewoon zelf moet regelen dat je auto word afgesleept en gerepareerd en een wijsneus die zegt "ja als u niet regelmatig onderhoud kunt u beter ANWB afsluiten. Ja, sorry ik had dit jaar wat minder gereden, dus ik dacht ik doe het onderhoud volgende maand wel dan heeft ie zijn kilometers en kan gelijk de APK.

 

En als het nu de eerste keer was.. 2 jaar geleden stond ik op de A1 met lekke band om 2 uur 's nachts met dezelfde pechhulpverlener.. en mocht van de politie niet zelf de band vervangen vanwege de smalle vluchtstook en de band aan de rijbaan kant. Toen kwamen ze niet omdat ik volgens hun niet aangesloten was terwijl ik keurig met mijn geldige certificaat en aansluitnummer in mijn hand stond, zelfs de politieagent kreeg niet voor elkaar dat ze hulp stuurde.. Achteraf 1000x excuses was hun fout, had nooit mogen gebeuren, gelukkig heeft toen de politie er "noodhulp" van gemaakt waarna ik op kosten van rijkswaterstaat ben afgesleept en ze bij het volgende benzine station geholpen hebben de band vervangen hebben.

 

GEEF DAN GEEN GRATIS PECHHULP!! zo is het een wassen neus..

 

Een ding is zeker die gratis assistance kunnen ze in hun hol steken.. ik neem wel gewoon een ANWB abonnementje van 50 euro.. dan krijg ik tenminste hulp als ik hulp nodig heb zonder dat ik eerst een 2 uur lang zit aan te horen waarom ze niet hoeven of niet mogen komen

..en maar eens kijken hoeveel energie ik nog ga steken om deze bureaucraten duidelijk te maken dat dit geen reclame is voor je merk. (terwijl ik juist zo tevreden ben over de auto's en de service in de garage)

 

zo dat ben ik maar weer kwijt.. man, man, man wat een bureaucratie..

 

...op naar de volgende uitdaging, gisteren mijn bankpas bij de supermarkt laten liggen en die is nu geblokkeerd maar het schijnt dat als ik met mijn legitimatie naar het bankkantoor ga dat ze hem weer kunnen deblokkeren.. maar eens uitzoeken welke bus daar stopt want fietsen is net te ver ;D

Link naar reactie
  • 0

Een dom dommer domst momentje. Krijg bij de krant van de KvK of aanverwant een folder met 10 Euro korting van printcarrier. Dus ik kijk op de site omdat ik eind volgende week folders nodig heb.

 

Achteraf hadden er bellen moeten rinkelen vanwege de onwaarschijnlijk lage prijs. Maar ben toch meer "Hollander" dan goed voor me is. Woensdag besteld, dus ik verwacht begin volgende week de folders. Volgende dom moment want dat is gebaseerd op de levertijd van mijn huisdrukker. Dus maar even zoeken. Niets te vinden op de site. Dan maar even bellen. een 0900 nummer. Wordt niet opgenomen. Een 0800 nummer dan maar van de factuur. Vreemde ingesprek toon. Nummer lijkt niet te bestaan. Dan maar mailen. En ja hoor. Ik krijg antwoord.op de vraag waneer geleverd wordt.Antwoord: "de bestanden worden verwerkt en gedrukt". Nog maar een mail. Waneer precies worden ze geleverd. Antwoord vanmorgen: verwachting is 28 oktober (één dag voor de beurs). En dan ga je even zoeken op Internet en blijk ik niet de enige te zijn die moeite heeft met communiceren. Ook de kwaliteit blijkt nogal wisselend.

 

Heb al gedacht om ook maar elders te bestellen. Hopelijk wordt dit Aarch moment volgende week vrijdag een Yes momentje. Het is in ieder geval een leermomentje.

Link naar reactie
  • 1

Een dom dommer domst momentje. Krijg bij de krant van de KvK of aanverwant een folder met 10 Euro korting van printcarrier. Dus ik kijk op de site omdat ik eind volgende week folders nodig heb.

 

Achteraf hadden er bellen moeten rinkelen vanwege de onwaarschijnlijk lage prijs. Maar ben toch meer "Hollander" dan goed voor me is. Woensdag besteld, dus ik verwacht begin volgende week de folders. Volgende dom moment want dat is gebaseerd op de levertijd van mijn huisdrukker. Dus maar even zoeken. Niets te vinden op de site. Dan maar even bellen. een 0900 nummer. Wordt niet opgenomen. Een 0800 nummer dan maar van de factuur. Vreemde in gesprek toon. Nummer lijkt niet te bestaan. Dan maar mailen. En ja hoor. Ik krijg antwoord.op de vraag wanneer geleverd wordt.Antwoord: "de bestanden worden verwerkt en gedrukt". Nog maar een mail. Wanneer precies worden ze geleverd. Antwoord vanmorgen: verwachting is 28 oktober (één dag voor de beurs). En dan ga je even zoeken op Internet en blijk ik niet de enige te zijn die moeite heeft met communiceren. Ook de kwaliteit blijkt nogal wisselend.

 

Heb al gedacht om ook maar elders te bestellen. Hopelijk wordt dit Aarch moment volgende week vrijdag een Yes momentje. Het is in ieder geval een leermomentje.

 

Vandaag zijn de folders geleverd. A4 gevouwen naar A5 1000 stuks voor 72 Euro (ex BTW) inclusief verzenden vanuit Duitsland. Kwaliteit is gewoon erg goed voor deze prijs, niet anders dan eerdere folders. Folders zijn met een bandje gebundeld per 50 stuks. Dat is zelfs beter dan de huisdrukker. De paar foutjes die ik nu zie zijn alle maal toe te schrijven aan de aangeleverde pdf. In druk vallen die net wat meer op dan op een beeldscherm. Heb er zelf voor gekozen geen proefdruk of file controle te laten doen.

Les is dat je hier prima kan laten drukken als je weet wat je doet, geen enorme haast hebt en extra controle inbouwt voor de pdf. De gebrekkige communicatie heeft natuurlijk alles met de prijs te maken. Bij mijn huisdrukker was de prijs 245 Euro (excl verzenden) geweest.

 

Link naar reactie
  • 0

Dure huisdrukker, daar kon ik wel onder! Maar mooi dat het van goede kwaliteit en op tijd geleverd is :)

 

Ja logisch ik kan er ook wel onder. Maar is natuurlijk ook niet te vergelijken.

 

Ja, en ik kan ook wel weer onder jullie.....

 

Zullen we dit topic niet gaan gebruiken om te vertellen wat wie wat allemaal wel niet goedkoper kan? Dan had je namelijk op het eerste bericht van Hans via pm naar hem actie moeten ondernemen.

Dit topic is niet echt bedoeld voor dit soort berichten

Link naar reactie
  • 0

Blijft natuurlijk heel erg Aarch!! dat de communicatie heel veel te wensen overlaat. En dat anderen hier onder de prijs van mijn huisdrukker (ook een internet verzamelaar) kan ik wel begrijpen. Ik had het beter gevonden als er iemand onder de prijs van printcarrier zou gaan mét goede communicatie en heldere levertijden. Maar dat is (bijna) vragen om iets wat niet kan lijkt me.

 

Met de kennis van nu zou ik overigens drukwerkdeal gekozen hebben. Deze naam kreeg ik per PM naar aanleiding van mijn Aarch!! bericht. Deze zitten niet ver van deze prijs en hebben wel een superservice en heldere levertijden, naar verluid.

Maar zoals Frans aangeeft niet meer reageren anders dan met een PM. Heb overigens voorlopig geen drukwerk nodig. ;)

Link naar reactie
  • 0

Zullen we dit topic niet gaan gebruiken om te vertellen wat wie wat allemaal wel niet goedkoper kan? Dan had je namelijk op het eerste bericht van Hans via pm naar hem actie moeten ondernemen.

Euhm... staat er niet in de site gebruiksvoorwaarden dat acquisitie via PM niet toegestaan is tenzij hierom gevraagd wordt?

 

 

...zoek zoek zoek...

 

Hmm, kan het in de gebuikersvoorwaarden niet vinden, hier wel: Bericht van Mikky

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.