Ik heb een leuk produktidee gezien en denk eraan deze - met een aangepast uiterlijk op de Nederlandse markt te introduceren. Maar er zijn twee grote strategische obstakels. Weten jullie oplossingen ?
De ThermosPan houdt een warme maaltijd twee tot drie uur warm. Ideaal als je op een picnic of reis ook iets warms wilt eten of als een gezinslid niet met de rest mee kan eten en later moet 'dineren'. Hier duikt het eerste obstakel op ; iedereen heeft een magnetron, die kan opwarmen.
ThermosPan heeft een inhoud van 1,5 liter, een gewicht van 500 gram (heel licht dus), een doorsnede van 22 cm en is zonder deksel 9 cm hoog. De binnenkant is van aluminium, de buitenkant van plastic. Tussen beide zit een vacuum. De deksel schroef je er op.
De kostprijs (incl. transportkosten en invoerrechten) is 5,50 euro, terwijl de consumentenprijs - vanwege de unieke produktvoordelen - ongeveer 25 euro (incl. BTW) kan zijn.
De distributie blijkt een tweede obstakel, want huishoudartikelen worden via enkele grote ketens (HEMA, Blokker) verkocht, die over een grote inkoopmacht beschikken en hun leveranciers uitknijpen.
Mijn vragen aan jullie :
a. Is er - ondanks de magnetron - behoefte aan ThermosPan ?
b. Zijn er betere distributiekanalen dan HEMA en Blokker ?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
SubRosa
SubRosa
Ik heb een leuk produktidee gezien en denk eraan deze - met een aangepast uiterlijk op de Nederlandse markt te introduceren. Maar er zijn twee grote strategische obstakels. Weten jullie oplossingen ?
De ThermosPan houdt een warme maaltijd twee tot drie uur warm. Ideaal als je op een picnic of reis ook iets warms wilt eten of als een gezinslid niet met de rest mee kan eten en later moet 'dineren'. Hier duikt het eerste obstakel op ; iedereen heeft een magnetron, die kan opwarmen.
ThermosPan heeft een inhoud van 1,5 liter, een gewicht van 500 gram (heel licht dus), een doorsnede van 22 cm en is zonder deksel 9 cm hoog. De binnenkant is van aluminium, de buitenkant van plastic. Tussen beide zit een vacuum. De deksel schroef je er op.
De kostprijs (incl. transportkosten en invoerrechten) is 5,50 euro, terwijl de consumentenprijs - vanwege de unieke produktvoordelen - ongeveer 25 euro (incl. BTW) kan zijn.
De distributie blijkt een tweede obstakel, want huishoudartikelen worden via enkele grote ketens (HEMA, Blokker) verkocht, die over een grote inkoopmacht beschikken en hun leveranciers uitknijpen.
Mijn vragen aan jullie :
a. Is er - ondanks de magnetron - behoefte aan ThermosPan ?
b. Zijn er betere distributiekanalen dan HEMA en Blokker ?
SubRosa : Moving products that move people
&
R.W. Verbrugge Bedrijfseconomisch advies :
http://www.reneverbrugge.nl
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/17129-marketingplan-thermospan-go-or-no-go/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
18 antwoorden op deze vraag