• 0

Biertje dood? Geen nood!

Dag allemaal,

 

Ik zit met een idee in me hoofd wat het probleem van een dood biertje gaat oplossen. Alleen heb ik geen idee of het idee uitvoerbaar is. Ik zou niet weten wat de kosten zijn om te kijken of het technisch haalbaar is en of het ook financieel haalbaar is.

 

Het zou meer een gadget idee zijn wat leuk is om te geven met een verjaardag.

 

Het komt er op neer dat je je biertje op een simpele manier weer tot leven kan wekken. Alleen nu heb ik iemand nodig die mij kan vertellen of het technisch haalbaar is en direct een kostenplaatje kan maken (heel basic even)

 

Hoe het geheel precies moet werken wil ik niet helemaal vertellen, maar als iemand hier serieus belangstelling heeft en de knowhow heeft dan kunnen we via PB misschien het een en ander bespreken?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0

Even een servetje erin hangen. Veel kroegen hebben dat wel liggen. Bierviltje breken en beetje erin deppen wil ook wel werken (servet werkt beter tho).

 

Hoe en aan wie zou je dit willen verkopen en waarom? Een kroeg-eigenaar verkoopt liever een nieuw/ extra biertje. Als je biertje dood valt drink je te traag. Dus voor een kroeg-eigenaar lijkt het mij omzet-technisch gezien geen goede keuze (afgezien van de prijs van jouw 'ding').

 

Ik als klant van een kroeg ga geen dingen meenemen om mijn biertje in leven te houden (ik pak desnoods wel een servet).

Link naar reactie
  • 0

Overschenken in een ander bierglas? Met een stamper 2x op en neer gaan?

 

Het moet heel tof zijn, wil je hier iets mee kunnen. Neem aan dat je iets met gadget bedoelt als de beer-shooter?

 

Flesje bier binnen 3sec naar binnen werken.

SKY training presents: 'Your presentation S*CKS' - Because you can be different..

Link naar reactie
  • 0

Servet erin hangen ken ik inderdaad. Maar daar is het niet mee te vergelijken, het zit geïntegreerd in het bierglas en het is inderdaad niet echt perse voor de kroeg (ook omdat mijn ervaring is dat ik daar sneller drink dan thuis)

 

Het aloude overschenken is natuurlijk een zeer praktische oplossing, echter ga je dat thuis niet zo snel doen.

 

Ik zou het willen afzetten via de diverse gadgetshops, maar ik heb over die fase nog niet uitgebreid nagedacht. Ik wil eerst weten of het idee überhaupt toepasbaar is en of er een marktje voor is.

Link naar reactie
  • 0

Servet erin hangen ken ik inderdaad. Maar daar is het niet mee te vergelijken, het zit geïntegreerd in het bierglas en het is inderdaad niet echt perse voor de kroeg (ook omdat mijn ervaring is dat ik daar sneller drink dan thuis)

 

Het aloude overschenken is natuurlijk een zeer praktische oplossing, echter ga je dat thuis niet zo snel doen.

 

Ik zou het willen afzetten via de diverse gadgetshops, maar ik heb over die fase nog niet uitgebreid nagedacht. Ik wil eerst weten of het idee überhaupt toepasbaar is en of er een marktje voor is.

 

Lastig. Want als je zolang wacht dat je bier dood is is het ook lauw/warm geworden en daarmee sowieso niet meer lekker. Ik zou lekker een nieuw biertje uit de koelkast pakken, voor die paar slokken ga ik geen speciale glazen kopen.

Link naar reactie
  • 0

Lastig. Want als je zolang wacht dat je bier dood is is het ook lauw/warm geworden en daarmee sowieso niet meer lekker. Ik zou lekker een nieuw biertje uit de koelkast pakken, voor die paar slokken ga ik geen speciale glazen kopen.

 

Volgens mij ben je er met alleen glazen niet want ik heb zo'n vermoeden dat er iets extra's in moet.

Denk dat een nieuw biertje pakken handiger en vele malen goedkoper is dan deze oplossing waarbij je de drie laatste warme slokken nieuw leven inblaast.

Link naar reactie
  • 0

Zoals ik het lees, zou het dan puur om een gadget gaan.

 

Op website's zoals megagadgets kom je de meest nutteloze gadgets tegen, zolang het maar grappig is wordt het toch gekocht!

 

Bij dit idee denk ik bijvoorbeeld aan een cadeautje voor iemand binnen de vriendengroep die altijd erg langzaam drinkt! Niemand doet er wat mee, maar kopen het toch voor de 'lol'

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

Zoals ik het lees, zou het dan puur om een gadget gaan.

 

Op website's zoals megagadgets kom je de meest nutteloze gadgets tegen, zolang het maar grappig is wordt het toch gekocht!

 

Bij dit idee denk ik bijvoorbeeld aan een cadeautje voor iemand binnen de vriendengroep die altijd erg langzaam drinkt! Niemand doet er wat mee, maar kopen het toch voor de 'lol'

 

 

Klopt helemaal. Nu moet ik alleen nog weten of ik het tegen een prijs kan produceren dat het ook echt nog een grapje kan zijn voor de koper.

 

Daarnaast, sommige gadgets worden ook functioneel gebruikt en dat moet het toch ook zijn. Je hoeft het niet te gebruiken, maar het werkt

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is dit al jaaaaren geleden ontwikkeld.

 

Het systeem is redelijk makkelijk. Een holle dunwandige buis van pvc of een andere flexibele kunststof. Eventueel zijn ook de van oorsprong natuurlijke materialen mogelijk, maar die worden nu al veel minder gebruikt dan vroeger.

Deze buis wordt dan vanaf de bovenzijde, eventueel door de overgebleven schuimlaag, in het glas ingebracht. De buis dient lang genoeg te zijn om de bodem van het glas te raken, en tevens dient de bovenkant boven het glas uit te steken.

 

Vervolgens even kort blazen op het buisje en voila... tjdelijke schuim.

 

De uitvinding heet: een rietje. ;D

 

Zonder gekheid ben ik wel benieuwd naar je idee. Hou je ons op de hoogte?

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
  • 0

Het schraal worden en doodslaan van bier is een onderzoeksveld op zich, fabrikanten werken zich een slag in de rondte om te voorkomen dat het te snel gaat.

 

Als je er alleen maar schuim op wilt hebben dan kun je altijd nog overgieten, schudden een servet erin hangen (jakkes!) of iets dergelijks, maar als nieuw smaken gaat het er nooit van - ook niet als je er CO2 bij gooit.

 

Als je snel drinkt kan je bier ook niet doodslaan.

 

Lijkt vooralsnog het beste advies. Om dit te bespoedigen: de drinker vooraf een lepel sambal voeren, dat is echt garantie tegen doodslaand bier!

Link naar reactie
  • 0

Hoi RobertJan,

 

Laat je niet kisten,he.

En laat je ook niet verleiden je vondst openlijk toe te lichten.

 

Zoek contact met de NOVU. (Nederlandse orde van uitvinders)

Die kunnen je overal in adviseren.

 

Wat betreft een onderzoek naar belangstelling ervoor;

let eens heel erg goed op mensen in je omgeving op momenten dat ze met een dood biertje zitten.

En zeg gewoon eens "Zonde dat ie nou dood is, vind je niet?"

 

Dan hoor je vanzelf hoe mensen er over denken.

Niet vertellen wat je van plan bent.

 

Alleen vissen hoe mensen tegen het probleem aankijken waarvoor jij een oplossing hebt.

Veel succes !

 

mvrgr

Liset Karman

 

Behalve wat er in de sig staat ben ik met meer dingen bezig en bezig geweest. oa dus octrooien.

 

 

EDIT;

o ja; RobertJan, doe mij er maar vast een. Want ik drink mijn biertje altijd te langzaam. En kannie ook in alcoholVrij als het zou moeten ?

Voorzitter van Stichting Witte Mus, een ANBI stichting die zich in zet voor het in Nederland van de rode lijst halen van de huismus. Onder anderen door de biotopen van de Huismus te herstellen, maar ook door adviezen aan LNV en particulieren, en door de eigen kolonie Huismussen in stand te houden.

Link naar reactie
  • 0

Als gadget is het wel een leuk idee. Het eerste wat ik mezelf nu voorstel is een soort van propellor die je onderin je glas hangt, waardoor je bier in beweging blijft.

 

The beershooter is ook een gadget waar ik 1 avond lol mee heb gehad. En sindsdien ligt te verrotten op een plank.. Iemand heeft deze wel voor me aangeschaft, dus why not. Succes met het vinden van een producent! Hou ons op de hoogte als het uit is..

SKY training presents: 'Your presentation S*CKS' - Because you can be different..

Link naar reactie
  • 0

Dood is dood, door over te schenken, er in te roeren of andere onzin krijg je niet meer koolzuur in je bier. Sterker nog, je haalt er alleen maar meer koolzuur uit.

 

Verder wel een leuke gadget hoor ;)

 

eens. maar vooral bij de jeugd lijkt het vaak om schuim te gaan denk ik.

waar mensen praten over servetten en overschudden praat men vooral over schuim. Vroeger..........

anders gezegd, toen ik voor het eerst op stap ging was het voor veel van die gasten vooral belangrijk om schuim op je bier te hebben. dan krijg je dat servetten gedoe. Waar het mij om gaat is om een lekker pilsje te drinken, dus met voldoende koolzuur.

met een vet of vies glas zoals René zegt slaat je pilsje snel dood, maar het kan ook simpel weg liggen doordat het bier te koud wordt geschonken! daarmee echter verdwijnt het schuim maar blijft het koolzuur nog redelijk lang zitten.

dus een goede kastelijn en een schoon glas en schone mond en je pils slaat niet dood of hij moet gewoon echt te lang staan.

maar... als er handel in zit, knallen zou ik zeggen!

succes!

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Wel een leuke uitdaging om hier eens over na te denken.

8)

Bier slaat inderdaad dood door gebrek aan koolzuur. Koolzuur toevoegen heeft niet zo veel nut omdat die door de oorzaak van het dood slaan (vies glas, vette lippen, tijd en of temperatuur) niet verdwijnt.

Je zou een beetje onderkoelt bier kunnen toevoegen dat geeft wat koelte en vrijkomende nieuwe CO2 voor een tijdelijk effect.

 

Blazen met een rietje helpt inderdaad om schuim te krijgen omdat belletjes met lucht langer veel "leven" dan belletjes met CO2. Dit komt omdat CO2 gemakkelijker oplost in het water rond het belletje. Bedenk me nu dat je bier dus van lucht moet voorzien door van een hoogte in te schenken om lucht in de belletjes te krijgen. Een goede tapper doet dat ook.

 

Ook kan je schuimstabilisator toevoegen. Heb ooit eens wat gelezen over zeewierextract om bier te klaren wat een ook verbeterde schuimstabiliteit zou geven en weet dat er in Cola cactusextract (of een ander plantaardig goedje) wordt gebruikt om schuimvorming te genereren. Dat schuim knettert en geeft een langere geur aan de cola.

 

Onderkoelt bier met wat schuimstabilisator en meteen met een rietje blazen is dus de conclusie maar hoe je dat "in het vat" moet gieten in de vorm van een gadget? ;D

 

Ben ooit een tijd lid geweest van een amateurbierbrouwerclub en ken daar nog wat mensen. Dus als je een prototype wil laten testen of wat advies wil dan hoor ik het wel.

Link naar reactie
  • 0

Zoals hierboven ook beschreven: ga naar de NOVU.

 

Daarnaast is het belangrijk dat je aantoont dat je methode werkt. Als het lukt om via een houtje-touwtje prototype (wij noemen dat quick and dirty prototyping) aan te tonen dat je systeempje werkt, dan ben je al een stuk verder.

 

Vergeet ook vooral niet te denken aan marketing en distributie, verkoopprijzen / kostprijzen, etc. Als je een goed businessplan hebt en een zelf gemaakte proto, dan pas heeft het zin om te investeren in productontwikkeling (tenminste als alles positief is, goede testresultaten, goede marktkansen).

 

ALSKAR DESIGN

innovation made

 

Gedempt Hamerkanaal 253 | 1021 KP Amsterdam | https://www.alskar.com | https://www.alskar.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedenk me nu dat je bier dus van lucht moet voorzien door van een hoogte in te schenken om lucht in de belletjes te krijgen. Een goede tapper doet dat ook.

 

Feitelijk wil je juist -geen- lucht in bier krijgen. Voor de schuimvorming is lucht prima, maar de zuurstof erin zorgt ervoor dat je bier op een ongekend tempo schraal wordt.

 

Overigens zijn die 2 vingers schuim op bier ook maar een raar cultureel ding, dat in nederland belangrijker lijkt dan elders. De schuimkraag op een glas bier is decoratief, qua smaak doet het feitelijk nauwelijks iets.

Link naar reactie
  • 0

Bedenk me nu dat je bier dus van lucht moet voorzien door van een hoogte in te schenken om lucht in de belletjes te krijgen. Een goede tapper doet dat ook.

 

Feitelijk wil je juist -geen- lucht in bier krijgen. Voor de schuimvorming is lucht prima, maar de zuurstof erin zorgt ervoor dat je bier op een ongekend tempo schraal wordt.

 

Helemaal juist dit. Een belangrijke methode om bier overeind te houden, is een strakke laag water op de schuimlaag (vandaar het afschuimen, met de afschuimer in een glas water). Daarom maar 1 keer afschuimen, zodat je met deze laag meteen aroma's en je koolzuur isoleert in je glas.

 

Je wilt geen bellen van zuurstof in je schuimkraag omdat deze sneller kapot gaan, dus dat je kraag gaat inzakken.

 

Het uit de hoogte schenken, is een methode van tappen wat aangeleerd wordt aan beginnende tappers. De druk kan lager blijven, maar omdat er te weinig leven in zit laat je het uit de hoogte vallen. Dit is het zelfde of je de straal in het midden van de glas haalt, of iets meer aan de zijkanten waar het glas schuin loopt. (denk hierbij aan een half-pipe met skaten, om te zien hoe je het glas moet zien)

 

Goede barmensen zullen bier onder hoge druk tappen, waarbij je het glas nauwelijks lager dan 3cm onder je kraan houdt.

SKY training presents: 'Your presentation S*CKS' - Because you can be different..

Link naar reactie
  • 0

Dood is dood, door over te schenken, er in te roeren of andere onzin krijg je niet meer koolzuur in je bier. Sterker nog, je haalt er alleen maar meer koolzuur uit.

 

Verder wel een leuke gadget hoor ;)

 

Klopt. Opnieuw schuimen, op welke manier ook, is funest voor je bier. De koolzuur legt het loodje en het wordt nog lauw ook; de nachtmerrie van elke bierliefhebber. Maar het is zeker een leuke markt! Er zijn denk ik nog zat bier-gadgets te verzinnen;)

 

Gr.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 179 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.