• 0

Zen

Aanbevolen berichten

  • 0

Nee, ideeën komen uit de koker of met meditatie uit Japan of India!

 

Er zijn ook makers van producten die vinden dat een goed product zichzelf verkoopt!

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Er zijn ook makers van producten die vinden dat een goed product zichzelf verkoopt!

 

Dus eigenlijk hebben we maar 1 soort persoon nodig: mensen die producten maken die (zichzelf) verkopen ;)

 

@Christine,

Welk soort mensen hebben we niet nodig (meer) in bedrijven

Welk type ondernemer ben jij? doe de gratis ondernemersscan: http://www.kinsent.nl/scan

 

Twitter: http://twitter.com/wbrand

Link naar reactie
  • 1

 

In een bedrijf heb je twee soorten mensen nodig:

 

1. mensen die het product maken

2. mensen die het product verkopen

 

Alle andere mensen zijn in principe overbodig.

 

Heeft weinig met zen te maken denk ik. ;)

 

Waar komt een product vandaan? Iemand heeft dat toch bedacht? Ontwikkeld? Getest? Productieproces ontworpen?

 

Wie bezorgt het product?

 

Wie bewaart het product (tot het verkocht is)?

 

Wie administreert de financien?

 

Wie zoekt de ideale doelgroep op?

 

Wie stuurt al die mensen aan?

 

Kortom, oversimplificatie.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Productie kun je uitbesteden, en verkoop ook. ;D

 

Dan is "het product" niet dat wat je uitbesteedt, maar iets anders. De uitspraak blijft waar.

 

Is het volgende dan ook waar? Je hebt alleen maar mensen nodig die de productie koppelen aan de verkoop.

Maar als dat eenmaal loopt is het niet meer nodig.

Oftewel je hebt iemand nodig die start met de productie koppelen aan verkoop.

Oftewel een ondernemer :D

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie
  • 1

[Lodewijk de 14e zei al "L'etat c'est moi" ;) Da's nog eens inspiratie voor een nieuwe blogpost!

 

Wat houd je tegen? ;)

In het kader van de cirkel rondmaken (nou ja, niet helemaal omdat ik niet de topicstarter ben), mijn column die ineens in mijn hoofd opkwam door de discussie bij dit draadje.

 

 

Welk type ondernemer ben jij? doe de gratis ondernemersscan: http://www.kinsent.nl/scan

 

Twitter: http://twitter.com/wbrand

Link naar reactie
  • 0

Hij is vooral erg Zen omdat het zo'n onzin is.

Christine gooit ons allemaal de verlichting in met haar zichzelf opetende logica ;-)

 

En dit is geen onzin ? Heel deze draad stuit me tegen de borst door het hoge "zweverige" gehalte.... Ik snap ook totaal niet wat deze draad op een forum als HL doet, eerlijk gezegd.

 

ik ga met "mijn zelfopetende logica" ( ??? ??? ) mijn "verlichting" uitdoen..... Maar ik doe dat gewoon met een knopje aan de muur.... :P

Link naar reactie
  • 0

Christine gooit ons allemaal de verlichting in met haar zichzelf opetende logica ;-)

 

Mensen hebben allemaal een ander antwoord omdat ze de uitspraak allemaal anders lezen. Je begrijpt de uitspraak pas als je 'm zo leest dat 'ie waar is.

 

 

Ik voel helemaal waar je vandaan komt. Je laat als het ware het mechaniek van de werkelijkheid net zo lang omwentelen totdat zender en ontvanger verdwijnen en alleen de boodschap nog bestaat, als een muzikant die versmelt met zijn muziek.

Dank je, dit helpt me echt om de diepere lagen van inzicht over wat een bedrijf nou eigenlijk is een plekje te geven.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 130 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.