• 0

Telecomprovider kan diensten niet leveren - Wat kan ik doen?

Hallo HL-ers,

 

Al een tijdje zit ik in onenigheid met telecomprovider Vodafone. Het gaat hierbij om een USB-stick waarmee je mobiel internet kunt verkrijgen voor je laptop. Ik heb hiervoor al een aantal klachten gestuurd, zowel per e-mail, per brief als telefonisch mijn frustraties richting Vodafone geuit. Het 1-jarig abonnement staat op naam van mijn bedrijf, en geldt volgens mij (weet ik niet zeker) een ander recht dan wanneer ik het als particulier zou hebben afgesloten.

 

Het probleem zit het hem in het contact maken tussen de USB-stick en de laptop. De stick maakt wel contact op een of andere manier, want zo'n lampje gaat branden, maar vervolgens maakt hij geen contact met het internet en komt de stick niet in het proces om uberhaupt al niet op internet te komen. Vodafone heeft al de technische helpdesk en alles erop gezet en ben nu ook al meerdere malen bij een servicepunt geweest samen met de laptop om het op te lossen. Vodafone zegt vervolgens dat het ligt aan de software op mijn laptop. Ik heb vervolgens dus ook mijn laptop laten checken bij de computerzaak en zij vertelden mij dat er niets mis is met mijn software.

 

Op dit moment vind ik het gewoon zeer vervelend dat ik moet betalen voor het abonnement waarvan ik totaal geen gebruik kan maken. Vodafone wil dan ook op geen enkele wijze de maanden dat ik er geen gebruik van kan maken, geld terug storten danwel het contract verder ontbinden terwijl ik er eigenlijk al zat van ben en zo snel mogelijk van hen af wil. Ik heb nu sinds februari al geen verbinding, wel ooit gehad. Het contract loopt nog tot december.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Er is allerlei software die draadloze verbindingen kan dwarszitten of verbreken - ik heb het zelf bijvoorbeeld als ik met Internet Explorer naar Google Maps ga, vreemd genoeg.

 

Als het in het begin wel heeft gewerkt ben ik geneigd te denken dat Vodafone gelijk heeft met de conclusie dat het probleem aan jouw kant moet zitten.

 

Je zou eens kunnen kijken wat je rond februari aan software hebt geinstalleerd en even googlen om te kijken of daar bekende problemen mee zijn. Een andere, en denk ik beter optie is om met je laptop naar een expert te gaan en die je configuratie goed laten zetten.

Link naar reactie
  • 0

Je zou eens kunnen kijken wat je rond februari aan software hebt geinstalleerd en even googlen om te kijken of daar bekende problemen mee zijn. Een andere, en denk ik beter optie is om met je laptop naar een expert te gaan en die je configuratie goed laten zetten.

 

Het enige wat verandert is, is een update van Windows zelf. Naar de expert ben ik destijds al geweest en die zei juist dat er niets mis was en dat het moest werken. Zij hadden namelijk vanuit henzelf een stick van Hi (KPN) en die werkte wonderbaarlijk dan wel weer.

Link naar reactie
  • 0

Onlangs ben ik een nieuwe klant bekomen die twee laptops had met die USB sticks. Het werkte vaker niet dan wel, met name na 12 uur werdt het dramatisch. Ik heb ze het volgende advies gegeven:

 

Vodafone bellen en schrijven dat de dienstverlening niet voldoet en zeker niet past bij het abonnementsgeld dat ze er voor vragen en vragen om een oplossing.

Vervolgens ADSL aangevraagd op kantoor en zodra die werkte de USB sticks per direct in te leveren en het abonnement per direct op te zeggen vanwege de slechte werking ervan.

Vodafone heeft het netjes opgelost.

Link naar reactie
  • 0

Het hoeft lang niet altijd aan de software te liggen: bij mijn oude laptop bleek de voeding van de USB poort gewoon te laag voor sommige randapparatuur: gingen wel allemaal lampjes e.d. branden maar het hele apparaat werkte pas als ie via een boosterkabeltje ook op de 2e USB poort was aangesloten.

 

Anyway, het lijkt me in dit geval zinniger om niet alleen de SIM maar ook de gehele stick te testen op een of meerdere andere computers. Simpele trail and error: werkt het daar wel dan ligt het zeker aan jou laptop (of combinatie tussen de stick en jouw laptop). werkt het daar ook niet dan is er wellicht iets mis met de stick (al enige tijd kapot?) en had ie al lang vervangen moeten worden.

 

(Uit de oude doos: een van mijn eerste 28K8 modems was niet vooruit te branden. Ik kon plaatjes sneller natekenen dan downloaden. 3 x teruggeweest bij Escom, met 2 x volledige herinstallatie van Windows 95 want het zou aan de software liggen. Wat bleek: bij installatie (door Escom) was een van de voetjes beschadigd, de modem functioneerde daarom op een 10x lagere snelheid)

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben met zowel laptop en alles al eens bij nummer 44 geweest, tot 2 maal toe, 1e keer hadden ze het te druk, dus later nog eens terug gekomen en uitgebreider gekeken. Toen zat ik er vervolgens zo'n 4 uur en konden ze, gezien dat de "technische winkel" is er weinig aan doen. Daar voeren ze ook de reparaties uit. Zij verwezen weer door naar de klantenservice en had meer het idee dat mijn tijd daar verknoeid was dan iets anders..

Link naar reactie
  • 0

Anyway, het lijkt me in dit geval zinniger om niet alleen de SIM maar ook de gehele stick te testen op een of meerdere andere computers. Simpele trail and error: werkt het daar wel dan ligt het zeker aan jou laptop (of combinatie tussen de stick en jouw laptop). werkt het daar ook niet dan is er wellicht iets mis met de stick (al enige tijd kapot?) en had ie al lang vervangen moeten worden.

 

Ze hebben ook nieuwe sticks, andere type sticks in de winkel van Vodafone geprobeerd. Deze deden hetzelfde rondje;

 

1. voer pincode in

2. apparaat detecteren

3. verbinding maken met netwerk

terug naar stap 1 en continue door ;)

Link naar reactie
  • 0

Al eens gedreigd met publiciteit? Vodafone zit natuurlijk niet te wachten op negatievemedia-aandacht , zoals "2e tweurtocht mislukt door defecte Vodafone USB Stick". Of een uitermate kritisch artikel in de Weekkrant uiteraard ;D

topic>

 

(sorry, kon het niet laten: 't is warm hierbinnen)

 

Edit: ter voorkoming van misverstanden: het bovenstaande is niet serieus bedoeld ;)

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Ze hebben ook nieuwe sticks, andere type sticks in de winkel van Vodafone geprobeerd. Deze deden hetzelfde rondje;

Ok, maar deden die het dan wel of niet? en is de combinatie van jouw stick in een andere PC al geprobeerd?

Die combinatie hebben ze niet geprobeerd. De andere sticks, nieuw uit doosje, deden het ook niet, deden allemaal hetzelfde rondje.

Link naar reactie
  • 0

Dat laatst duidt toch op een probleem met jouw laptop. Laatste service packs geïnstalleerd, laatste drivers voor de stick van internet gehaald? Het zou allemaal niet nodig zijn, maar het blijft IT-spul ;)

Dat hebben ze een paar weken terug in de winkel allemaal er door heen gehaald. Daarom was ik ook zo lang in die winkel ;)
Link naar reactie
  • 0

Waar het mij direct aan doe denken is: usb sticks die niet fysiek passen. Laptops hebben vaak uitsteksels/randjes, etc. waardoor fysiek wat grotere usb sticks niet passen. Omdat niet alle aansluitingen in een usb stick even lang zijn kan 't dan zijn dat er al wel stroom loopt (waardoor het lampje brandt) maar de verbinding nog niet volledig is. Je zou 't dan eens kunnen proberen met een korte usb verlengkabel er tussen, zodat je 100% zeker weet dat het fysiek allemaal netjes in elkaar past.

Link naar reactie
  • 0
Dat laatst duidt toch op een probleem met jouw laptop.

Lijkt mij ook. En als die stick wel werkt op een andere PC weet je het 100% zeker dat - om wat voor reden dan ook - jouw laptop niet gaat werken met een Vodafone USB Stick. Lijkt mij erg lastig om Vodafone daar voor verantwoordelijk te houden.

 

Vraag is ook: waarom zou je daar alle energie in steken. Kost zeëen van tijd. Mijn advies: nokken met die onzin. Stoppen met internetten op deze manier en zowel tijdelijk als permanent een alternatief verzinnen. Prik die sim in een insteekkaart die het wel doet (of pak een oude Nokia telefoon met kabel - prik de sim daarin - en leg een modemverbinding aan) en zing zo je abonnement uit.

Zeg het op en neem een abonnement dat aantoonbaar wel werkt.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 1

ik zou zeggen zoek gewoon even iemand op met verstand van computers en ga met hem/haar aan de slag? als je snel kunt uitsluiten dat het niet aan de stick ligt, ligt het aan je laptop. vraag anders eens na op http://www.pchelpforum.nl/ oid.

persoonlijk vind ik ook dat dergelijke technische problemen ( want dat is het feitelijk) niet op dit forum thuishoren.

die heb ik anders ook nog wel een aantal ;D

 

gr ronny

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Misschien wel een laatste set tips voordat ie op slot gaat: gebruik een usb verlengkabel en probeer je verschillende usb-poorten. Ziet deze vragen ook liever op een ander forum.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
De vraagstelling was vooral bedoeld in de zin van "hoe ontbind ik het contract?" omdat ik eigenlijk erg zat ben van het heen en weer geslinger van de klantenservice naar de vodafone winkel en andersom...

 

Vaststellen dat het probleem inderdaad in hun product zit en niet jouw notebook en dan in gebreke stellen. Zolang je niet aantoont dat hun product niet deugt heb je (natuurlijk) geen grond om je contract te ontbinden.

Link naar reactie
  • 0
De vraagstelling was vooral bedoeld in de zin van "hoe ontbind ik het contract?"

Als je niet hard kunt maken dat het aan Vodafone lig (en daar lijkt het IMHO wel op): netjes briefje dat je het contract per contractvervaldatum opzegt. Houdt rekening met evt opzegtermijn.

Het heeft IMHO weinig zin om het contract proberen tussentijds op te zeggen met juridisch geweld. Het enige wat je nog zou kunnen doen is een beroep op de redelijkheid van Vodafone te doen: het werkt niet, het valt niet op te lossen, kunnen we a..u.b. in goed overleg het contract tussentijds ontbinden. Nee heb je, ja kun je krijgen.

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.