Onze vernieuwde website (www.bedrukt.nl) draait nu sinds juli 2009.
De cijfers volgens Clicky
• Bezoekers: 10.000 per maand. (Ik weet niet of dat allemaal echt mensen zijn, lijkt me sterk eigenlijk.)
• Bezoekers verkeersbron: 72,5% via zoeken. Bijna 100% hiervan is Google.
• Weigeringspercentage: 20%.
Aantal bestelling via webshop: 300 per maand
Wat heb ik gedaan tot nu toe
De huidige website is een versie 2. Mede op basis van klantenfeedback is versie 1 verbeterd om ons product nog makkelijker en foutlozer aan te bieden. Ons product vergt namelijk nogal wat interactie in het ontwerpen. (versie 2 draait op Flex, Spring en BlazeDS.)
Ik heb veel zelfstudie gedaan naar SEO. Alle tips (en zeker geen trucs) die ik heb kunnen vinden op internet heb ik toegepast op de website om deze met zo veel mogelijk eerlijke content zo goed mogelijk te laten scoren op SEO.
Het gevolg is dat bij het zoeken in Google op een aantal relevante zoekwoorden onze website op pagina 1, positie 1 en 2 verschijnt. De PR is nu 3, maar hopelijk stijgt dit nog. Ik vind het persoonlijk heel lastig, zoniet onmogelijk om aan geforceerde backlinks te komen, wanneer je de verzamel en rubriekenpagina's even buiten beschouwing laat.
De vraagstelling
Gelet op de in mijn ogen goede positie in Google en de bezoekersaantallen lijkt de conversie mij extreem laag, 3%?
Ik ga er van uit dat het gros van de bezoekers die op onze site terecht komt ook daadwerkelijk aan het zoeken is geweest binnen onze branche. De vraag is dan waarom 97% niet bestelt. Ik verwacht hierop heus geen antwoord op dit forum, maar misschien kan iemand wel aangeven:
• Wat een gezonde conversie zou zijn in dit specifieke geval.
• Wat ik zelf nog kan doen om die conversie omhoog te krijgen.
Mogelijke tool?
Mij lijkt een belangrijk antwoord te liggen bij de bezoekers zelf met de vraag, "waarom bestel je niet?"
Het probleem is dat ik een vragenlijst alleen kan versturen naar geregistreerde bezoekers en die hebben hoogstwaarschijnlijk WEL besteld, vandaar de registratie.
Het antwoord zit dus bij de bezoekers die niet registreren, maar onverrichte zaken vertrekken...
Is het acceptabel om een popup te hangen op een website-exit die (multiple choice) vraagt waarom deze niet-geregistreerde bezoeker vertrekt?
(bijv. te duur, ontwerpstudio werkt niet naar verwachting, anders...)
Of is dit echt 'not done' tegenwoordig en zal het irritatie opwekken?
Ik ben echt benieuwd naar jullie mening, alles is welkom.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
headquarters
headquarters
Onze vernieuwde website (www.bedrukt.nl) draait nu sinds juli 2009.
De cijfers volgens Clicky
• Bezoekers: 10.000 per maand. (Ik weet niet of dat allemaal echt mensen zijn, lijkt me sterk eigenlijk.)
• Bezoekers verkeersbron: 72,5% via zoeken. Bijna 100% hiervan is Google.
• Weigeringspercentage: 20%.
Aantal bestelling via webshop: 300 per maand
Wat heb ik gedaan tot nu toe
De huidige website is een versie 2. Mede op basis van klantenfeedback is versie 1 verbeterd om ons product nog makkelijker en foutlozer aan te bieden. Ons product vergt namelijk nogal wat interactie in het ontwerpen. (versie 2 draait op Flex, Spring en BlazeDS.)
Ik heb veel zelfstudie gedaan naar SEO. Alle tips (en zeker geen trucs) die ik heb kunnen vinden op internet heb ik toegepast op de website om deze met zo veel mogelijk eerlijke content zo goed mogelijk te laten scoren op SEO.
Het gevolg is dat bij het zoeken in Google op een aantal relevante zoekwoorden onze website op pagina 1, positie 1 en 2 verschijnt. De PR is nu 3, maar hopelijk stijgt dit nog. Ik vind het persoonlijk heel lastig, zoniet onmogelijk om aan geforceerde backlinks te komen, wanneer je de verzamel en rubriekenpagina's even buiten beschouwing laat.
De vraagstelling
Gelet op de in mijn ogen goede positie in Google en de bezoekersaantallen lijkt de conversie mij extreem laag, 3%?
Ik ga er van uit dat het gros van de bezoekers die op onze site terecht komt ook daadwerkelijk aan het zoeken is geweest binnen onze branche. De vraag is dan waarom 97% niet bestelt. Ik verwacht hierop heus geen antwoord op dit forum, maar misschien kan iemand wel aangeven:
• Wat een gezonde conversie zou zijn in dit specifieke geval.
• Wat ik zelf nog kan doen om die conversie omhoog te krijgen.
Mogelijke tool?
Mij lijkt een belangrijk antwoord te liggen bij de bezoekers zelf met de vraag, "waarom bestel je niet?"
Het probleem is dat ik een vragenlijst alleen kan versturen naar geregistreerde bezoekers en die hebben hoogstwaarschijnlijk WEL besteld, vandaar de registratie.
Het antwoord zit dus bij de bezoekers die niet registreren, maar onverrichte zaken vertrekken...
Is het acceptabel om een popup te hangen op een website-exit die (multiple choice) vraagt waarom deze niet-geregistreerde bezoeker vertrekt?
(bijv. te duur, ontwerpstudio werkt niet naar verwachting, anders...)
Of is dit echt 'not done' tegenwoordig en zal het irritatie opwekken?
Ik ben echt benieuwd naar jullie mening, alles is welkom.
T-shirt bedrukken
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24665-wat-is-een-goede-conversie/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
56 antwoorden op deze vraag