Ik ben in loze uurtjes een user interface aan het ontwerpen voor een nieuwe webwinkel. Deze winkel zou met een nieuwe naam naast mijn bestaande winkel moeten komen met een afgeleid assortiment, welk dan ook niet meer in mijn bestaande winkel aangeboden zal worden.
De interface is nogal afwijkend van wat 'algemeen gebruikelijk' is bij webwinkels. Dit ontwerp is zo minimaal mogelijk opgezet. Zo min mogelijk 'afleidende' informatie op de pagina's. Alles zo strak mogelijk. Veel tekst links en alleen de belangrijkste functie 'Koop Nu' is een button. Ik ben nog niet uit wat ik met de Checkout wil, want die is na de Koop Nu de belangrijkste knop.
De iPhone interface is als inspiratie gebruikt. Daarbij is veel informatie, die maar af en toe wordt geraadpleegd, gegroepeerd en met een klik benaderbaar. Dat heb ik ook ingebouwd. De data van de klant (Your Data), met inloggegevens, accountsettings, bestellingen, etc, en 'Our Data', met de Algemene voorwaarden, Hoe te kopen, Betalen, retouren, adresgegevens, etc. Alles dus verstopt achter twee tekst links. Dit ruimt lekker op op de hoofdpagina's.
Het vinden van artikelen doe je via de Start pagina: Browse by:
Nieuwe artikelen
Artikelen van fabrikant X
Artikeltype
Per bovenstaande 'tak' krijg je dan de relevante 'filters' aangeboden die voor die tak van belang kunnen zijn.
Het 'hoogtepunt' van de webwinkel zijn de artikel pagina's. Die blinken uit in strakke vormgeving en mooie fotografie.
Hiermee wil ik een webwinkel neerzetten waarin de nadruk komt te liggen op de producten, die een 'dat wil ik hebben' gevoel moeten opwekken en die nergens afleiden.
Graag zou ik willen horen of zo'n minimalistische vormgeving kans van slagen heeft, omdat ik het nog niet eerder ben tegengekomen bij andere webwinkels (of ik heb niet goed gezocht). De meeste interfaces bieden een keur aan opties, links en knoppen (net zoals mijn huidige webwinkel).
Zou het wat kunnen worden? Gewoon proberen is natuurlijk de beste methode om er achter te komen, maar het kost mij vrij veel inspanning om dit voor elkaar te krijgen, vandaar dit kleine vooronderzoek.
(nog niet verwerkt zijn onder andere een zoekfunctie, die moet op ieder scherm actief worden)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Henri Kroeze
Henri Kroeze
Ik ben in loze uurtjes een user interface aan het ontwerpen voor een nieuwe webwinkel. Deze winkel zou met een nieuwe naam naast mijn bestaande winkel moeten komen met een afgeleid assortiment, welk dan ook niet meer in mijn bestaande winkel aangeboden zal worden.
De interface is nogal afwijkend van wat 'algemeen gebruikelijk' is bij webwinkels. Dit ontwerp is zo minimaal mogelijk opgezet. Zo min mogelijk 'afleidende' informatie op de pagina's. Alles zo strak mogelijk. Veel tekst links en alleen de belangrijkste functie 'Koop Nu' is een button. Ik ben nog niet uit wat ik met de Checkout wil, want die is na de Koop Nu de belangrijkste knop.
De iPhone interface is als inspiratie gebruikt. Daarbij is veel informatie, die maar af en toe wordt geraadpleegd, gegroepeerd en met een klik benaderbaar. Dat heb ik ook ingebouwd. De data van de klant (Your Data), met inloggegevens, accountsettings, bestellingen, etc, en 'Our Data', met de Algemene voorwaarden, Hoe te kopen, Betalen, retouren, adresgegevens, etc. Alles dus verstopt achter twee tekst links. Dit ruimt lekker op op de hoofdpagina's.
Het vinden van artikelen doe je via de Start pagina: Browse by:
Nieuwe artikelen
Artikelen van fabrikant X
Artikeltype
Per bovenstaande 'tak' krijg je dan de relevante 'filters' aangeboden die voor die tak van belang kunnen zijn.
Het 'hoogtepunt' van de webwinkel zijn de artikel pagina's. Die blinken uit in strakke vormgeving en mooie fotografie.
Hiermee wil ik een webwinkel neerzetten waarin de nadruk komt te liggen op de producten, die een 'dat wil ik hebben' gevoel moeten opwekken en die nergens afleiden.
Graag zou ik willen horen of zo'n minimalistische vormgeving kans van slagen heeft, omdat ik het nog niet eerder ben tegengekomen bij andere webwinkels (of ik heb niet goed gezocht). De meeste interfaces bieden een keur aan opties, links en knoppen (net zoals mijn huidige webwinkel).
Zou het wat kunnen worden? Gewoon proberen is natuurlijk de beste methode om er achter te komen, maar het kost mij vrij veel inspanning om dit voor elkaar te krijgen, vandaar dit kleine vooronderzoek.
(nog niet verwerkt zijn onder andere een zoekfunctie, die moet op ieder scherm actief worden)
layout_HL.ppt
... doet leuke dingen op internet ...
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/27322-kan-een-minimalistische-userinterface-voor-webwinkel-werken/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
24 antwoorden op deze vraag