Adwords en SEO (zoekmachineoptimalisatie) zijn op sterven na dood. We vechten met z’n allen om een plekje op die ene voorpagina die het internet rijk is: Google. Terwijl er maar 10 organische en zo’n 11 betaalde plaatsen op die hele kleine pagina te verdelen zijn. Daar moeten we bij horen!
Triest nieuws voor iedere ondernemer: deze moderne middelen zijn niet meer het instrument waarmee je concurrentievoordeel kunt behalen. Tenzij je vindt dat je een i-Pad met een sleuteltje zou moeten uitrusten om hem op te winden.
Ik weet nog zo’n zeven jaar geleden -ons bedrijf was net verhuisd en de dozen waren nog niet open of de eerste advertentieverkoper van de Gouden Gids stond met een orderformulier voor mijn neus. Onder het genot van een kopje koffie had ik me alle jaren daarvoor door hun geperfectioneerde verkooptechnieken laten verleiden tot steeds grotere advertenties in steeds meer rubrieken. Tot dat moment. Want in de laatste editie stond onze advertentie hopeloos verloren tussen die van geen enkele serieuze concurrent.
Zorgvuldig begon ik het proces van ‘downselling’. En naarmate de deadline naderde steeg de korting die we konden krijgen. De wanhopige verkoper was bereid om bijna 70% te zakken. Had hij de bui maar zien hangen, want toch heb ik hem dat jaar en alle jaren daarna laten zitten met zijn gidsen. En vele met mij. Google was inmiddels King.
Zoals in zoveel markten met succes is de concurrentie ook hier rap toegenomen. Google is verworden tot een grote Rode Oceaan vol haaien waarin bedrijven zich de dood in kunnen concurreren. De gouden eieren van de beginjaren zijn tot windeieren verworden en de vissen die je binnen haalt bovendien te duur betaald.
Net als zeven jaar geleden is het tijd voor de volgende stap.
Wat wordt de volgende stap in marketing? Wie het weet is de koning Midas van deze tijd en heeft goud in handen. Wordt het online video blogging? Buzzen? Company blogs? Mobile marketing? Social gaming? Apps? En waar moet je zijn? LinkedIn? Twitter? FourSquare? Of toch ook nog op Facebook en Hyves?
Of gaat wellicht ons hele businessmodel op de schop en kopen we al onze diensten wereldwijd in op de talloze freelancers sites die nu ontstaan? Wat het ook wordt een ding is zeker en dat is dat marketing over 7 jaar er weer heel anders uit zal zien dan we ons nu voor kunnen stellen.
Een ander ding is ook zeker... het kopje koffie met een leurende advertentieverkoper komt nooit meer terug.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
TimK
TimK
Adwords en SEO (zoekmachineoptimalisatie) zijn op sterven na dood. We vechten met z’n allen om een plekje op die ene voorpagina die het internet rijk is: Google. Terwijl er maar 10 organische en zo’n 11 betaalde plaatsen op die hele kleine pagina te verdelen zijn. Daar moeten we bij horen!
Triest nieuws voor iedere ondernemer: deze moderne middelen zijn niet meer het instrument waarmee je concurrentievoordeel kunt behalen. Tenzij je vindt dat je een i-Pad met een sleuteltje zou moeten uitrusten om hem op te winden.
Ik weet nog zo’n zeven jaar geleden -ons bedrijf was net verhuisd en de dozen waren nog niet open of de eerste advertentieverkoper van de Gouden Gids stond met een orderformulier voor mijn neus. Onder het genot van een kopje koffie had ik me alle jaren daarvoor door hun geperfectioneerde verkooptechnieken laten verleiden tot steeds grotere advertenties in steeds meer rubrieken. Tot dat moment. Want in de laatste editie stond onze advertentie hopeloos verloren tussen die van geen enkele serieuze concurrent.
Zorgvuldig begon ik het proces van ‘downselling’. En naarmate de deadline naderde steeg de korting die we konden krijgen. De wanhopige verkoper was bereid om bijna 70% te zakken. Had hij de bui maar zien hangen, want toch heb ik hem dat jaar en alle jaren daarna laten zitten met zijn gidsen. En vele met mij. Google was inmiddels King.
Zoals in zoveel markten met succes is de concurrentie ook hier rap toegenomen. Google is verworden tot een grote Rode Oceaan vol haaien waarin bedrijven zich de dood in kunnen concurreren. De gouden eieren van de beginjaren zijn tot windeieren verworden en de vissen die je binnen haalt bovendien te duur betaald.
Net als zeven jaar geleden is het tijd voor de volgende stap.
Wat wordt de volgende stap in marketing? Wie het weet is de koning Midas van deze tijd en heeft goud in handen. Wordt het online video blogging? Buzzen? Company blogs? Mobile marketing? Social gaming? Apps? En waar moet je zijn? LinkedIn? Twitter? FourSquare? Of toch ook nog op Facebook en Hyves?
Of gaat wellicht ons hele businessmodel op de schop en kopen we al onze diensten wereldwijd in op de talloze freelancers sites die nu ontstaan? Wat het ook wordt een ding is zeker en dat is dat marketing over 7 jaar er weer heel anders uit zal zien dan we ons nu voor kunnen stellen.
Een ander ding is ook zeker... het kopje koffie met een leurende advertentieverkoper komt nooit meer terug.
Odoo ERP voor het MKB
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/27759-de-dood-van-adwords-en-seo/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
67 antwoorden op deze vraag