Ik heb een vraag over een situatie waarin ik (en mede aandeelhouders) zich bevinden. We hebben onze BV wegens slechte resultaten en inkomsten failliet moeten laten verklaren. Er zat een schuld in van 25K. Nu heeft de curator ons hoofdelijke aansprakelijk gesteld met de volgende reden:
Zij zeggen dat het niet vast te stellen is dat het gestorte kapitaal daadwerkelijk door de oprichters aan de vennootschap in oprichting ter beschikking is gesteld.
Hoe is dit mogelijk en is hier nog wat aan te doen? Daarnaast zit er ook nog privegeld in wat volgens de curator niet verrekenbaar is.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
papegaai01
papegaai01
Hallo,
Ik heb een vraag over een situatie waarin ik (en mede aandeelhouders) zich bevinden. We hebben onze BV wegens slechte resultaten en inkomsten failliet moeten laten verklaren. Er zat een schuld in van 25K. Nu heeft de curator ons hoofdelijke aansprakelijk gesteld met de volgende reden:
Zij zeggen dat het niet vast te stellen is dat het gestorte kapitaal daadwerkelijk door de oprichters aan de vennootschap in oprichting ter beschikking is gesteld.
Hoe is dit mogelijk en is hier nog wat aan te doen? Daarnaast zit er ook nog privegeld in wat volgens de curator niet verrekenbaar is.
Erik
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/28277-hoofdelijk-aansprakelijk-na-faillisement-bv/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
34 antwoorden op deze vraag