• 0

Gratis non-dingen

Laatst iets besteld bij een verpakkingswebwinkel. In de winkelwagen met grote letters: GRATIS CADEAU bij uw bestelling. Ik wil helemaal geen gratis cadeau. Maar het cadeau uitvinken ging niet, cadeau was VERPLICHT.

 

Bestelling komt binnen, met het gratis cadeau. Het is een mooie kurkentrekker. Ik mot geen kurkentrekker, ik drink geen wijn. En als ik wijn dronk dan wilde ik ook geen kurkentrekker. Opzouten met die kurkentrekker! Ik word compleet gestoord van al die gratis presentjes waar ik niet om heb gevraagd. Ik wil geen kurkentrekker, geen fles wijn, geen digitaal fotolijstje, geen jaaragenda, geen luxe aansteker, geen rugtas, ik wil NIKS.

 

Ben ik de enige die zich stoort aan verplichte ongevraagde presentjes? Zijn presentjes echt de manier om klanten tevreden te houden en/of aan je te binden? Ik geloof er eigenlijk helemaal niks van. Als je als leverancier echt iets wilt doen, geef dan desnoods een kleine korting op het orderbedrag ofzo. Maar kom bij mij niet aan met dit soort onzin.

 

Wat is jullie mening?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ben ik helemeaal met je eens.

Het is volgens mij typisch nederlands. Vroeger had je zegeltjes, tegenwoordig moet je met korting of cadeaus of aanbiedingen gelokt worden iets te kopen.

Het geeft mij altijd een beetje het gevoel dat er iets aan de winkel, webshop, product, of service mankeert, als je van dit soort acties gebruik moet maken.

Het argument dat ik veel hoor is dat je wel moet meedoen anders verlies je omzet, geloof ik wel. Maar als je iets bijzonders te bieden hebt dient zo'n aanbieding geen enkel doel. Kopen doen ze dan toch wel.

Ik verbaas me ook altijd bij de reklames op tv van grote supermarkten. Ze hebben tienduizenden artikelen in hun winkel, en noemen de bijzonder lage prijs van twee ervan en dan gaat het volk massaal die winkel in.

 

Ik zal wel een kniesoor zijn, maar ja

Link naar reactie
  • 0

Zegeltjes is wel typisch Nederlands, maar "FREE GIFTS" is typisch Amerikaans. Daar krijg je alles gratis als je maar betaalt.

 

Verplicht zo'n kado opdringen aan je klanten lijkt me geen goed idee. Ik had laatst ergens besteld en daar kon ik kiezen uit 6 kado's; 5% korting op de volgende order, een tshirt, 30% korting in een andere winkel met een assortiment wat aan sloot op de winkel waar ik nu bestelde en dat soort "kado's". Of, als ik wilde kon ik kiezen voor geen kado. Dat is volgens mij de juiste manier als je je klanten iets extra's wilt geven.

Link naar reactie
  • 0

Voor mij is ook hier keuze vrijheid belangrijk, meestal zit ik er niet op te wachten en hoef ik het niet. Bij supermarkten krijg je gewoon teveel vragen, zegeltjes ok, maar daarna de klantenkaart, de spaaractie, nog een weggevertje..

 

Ik vind spaarsystemen waar je geen last van hebt prima. bijv bij Justeat.nl en neckermann je krijgt punten maar ze flitsen niet bij elke muisklik door het beeld. Als je wilt ga je naar de puntenpagina of puntenshop, kijkt of er iets bij zit, stopt dat bij je bestelling en klaar. bij Justeat bieden ze ook de mogelijkheid je punten weg te geven aan een goed doel en dat doe ik daar dan dus ook standaard, gemiddeld 2x per jaar.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
alhoewel ik het er wel mee eens bent dat je het moet kunnen uitvinken of een alterbatief kunt kiezen.

 

En dan rijst de vraag wat de kosten zijn om de interne bestelformulieren aan te passen, de 'orderpickers' te instrueren etc. Als dat niet opweegt tegen het verlies door die enkele persoon die niet bestelt omdat hij dat gratis ding persé niet wil hebben? Sowieso Marco klaagt enorm maar heeft wel besteld ;)

Link naar reactie
  • 0

Uiteraard heb ik besteld, ik laat geen volle winkelwagen achter om een verplicht cadeautje te ontlopen. Wat ik eng vind is dat het blijkbaar voor veel mensen het niet uitmaakt WAT je krijgt als het maar GRATIS is. Maar ja, je kunt er klanten blijkbaar mee inpakken. Beetje sneu eigenlijk.

Link naar reactie
  • 1

Ach, ik kan me er nooit zo druk om maken. Meestal zijn het dingen waar ik totaal niets aan heb, maar er is vrijwel altijd wel iemand die het wel leuk of handig vindt. De oranje-artikelen (voetbaldoeltjes en de hele mikmak) deden het bijvoorbeeld heel erg goed bij de kinderen van mijn buren.

Het is voor mij geen reden om ergens te bestellen, maar ook geen reden om het niet te doen.

 

Krijg ik niets: prima. Geven ze wel iets bij de bestelling: ook prima!

Link naar reactie
  • 0

Vooral met de komende feestdagen ben ik blij met de prullaria. Extra volume voor pakjes avond. Ze weten niet van wie het komt, en je mag niks weigeren van de sint.

 

Bij mijn vorige werkgever (ict onderneming) werd heel veel hardware ingekocht / verkocht. Als vaste reseller van diverse merken kregen zij ook allerlei waardevolle presentjes.

Wat zij wel goed deden was een keer per kwartaal lotjes trekken om zo deze presentjes te verdelen onder het personeel. Gratis goodwill bij het personeel... Zo gingen er voetbaltafels, luchtballontochten, flessen wijn, dartborden en etc er doorheen. Iedereen helemaal blij.

 

Micha

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 78 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.