Momenteel ben ik bezig bij een klant bezig om de aansluitingen in de bestaande keuken zodanig aan te passen dat deze weer voldoet aan een nieuw te plaatsen keuken. (stopcontacten voor magnetron, vaatwasser, kookplaat ed, bij plaatsen, tevens nieuwe groepenkast ed.)
Mooie offerte uitgebracht, daar heb ik behoorlijk op in moeten leveren, take or leave it, was de boodschap, dit wil ik je betalen en niet meer.
Ik had het werkje wel nodig, daar ben ik mee akkoord gegaan.
Maar nu ontpopt de opdrachtgever zich tot een zeer veeleisend man, die zich voordoet als de grootste klant, (ik heb nog nooit voor zo weinig geld werkzaamheden uitgevoerd, achteraf is mijn prijs vergeleken met een P..ls klusjesbedrijf.)
Telkens meer wil, er van uitgaat dat het all included is.
Is het verstandig om vanmiddag de offerte uit te printen, in zijn bijzijn de extra werkzaamheden die al zijn uitgevoerd, nog handmatig te noteren, bedrag er achter te plaatsen van 0,00 euro, en de nog extra uit te voeren werkzaamheden hieronder te vermelden met daarbij de bedragen die ik er nu voor ga vragen.
Dat zijn nog een aantal dingen die niet in de offerte staan, maar mijnheer verandert nog al eens en de offerte was nogal belangrijk voor hem, zeker na de prijsaanpassing. Offerte is overigens gespecificeerd.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
RiVe
RiVe
Beste allen,
Momenteel ben ik bezig bij een klant bezig om de aansluitingen in de bestaande keuken zodanig aan te passen dat deze weer voldoet aan een nieuw te plaatsen keuken. (stopcontacten voor magnetron, vaatwasser, kookplaat ed, bij plaatsen, tevens nieuwe groepenkast ed.)
Mooie offerte uitgebracht, daar heb ik behoorlijk op in moeten leveren, take or leave it, was de boodschap, dit wil ik je betalen en niet meer.
Ik had het werkje wel nodig, daar ben ik mee akkoord gegaan.
Maar nu ontpopt de opdrachtgever zich tot een zeer veeleisend man, die zich voordoet als de grootste klant, (ik heb nog nooit voor zo weinig geld werkzaamheden uitgevoerd, achteraf is mijn prijs vergeleken met een P..ls klusjesbedrijf.)
Telkens meer wil, er van uitgaat dat het all included is.
Is het verstandig om vanmiddag de offerte uit te printen, in zijn bijzijn de extra werkzaamheden die al zijn uitgevoerd, nog handmatig te noteren, bedrag er achter te plaatsen van 0,00 euro, en de nog extra uit te voeren werkzaamheden hieronder te vermelden met daarbij de bedragen die ik er nu voor ga vragen.
Dat zijn nog een aantal dingen die niet in de offerte staan, maar mijnheer verandert nog al eens en de offerte was nogal belangrijk voor hem, zeker na de prijsaanpassing. Offerte is overigens gespecificeerd.
Hoe kan men het beste omgaan met deze klanten?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30945-gewetensvraag-hoe-om-te-gaan-met-veeleisende-klanten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag