Ruim 2 weken geleden heb ik Kelim Boots besteld bij een fabrikant in Marokko. Ik kwam bij deze fabrikant via Alibaba en we hadden eerst dagelijks contact waardoor de fabrikant op mij betrouwbaar over kwam. Overigens klopte ook de andere gegevens (site, bank rekening ect)
Nu krijg ik sinds bijna een week opeens geen reactie meer op mijn emails waardoor ik het idee krijg dat ik opgelicht ben. Direct na de betaling heb ik ruim een week lang nog goed contact gehad. Maar de laatste keer zei hij dat hij de producten zou gaan verschepen en mij de tracking code zal toe sturen en dat is tot heden nog niet gebeurd. Wat ik overigens ook vreemd vind is dat de advertentie op Alibaba verdwenen is.
Gelukkig heb ik een kleine "sample" order gedaan maar toch zou ik het zeer vervelend vinden als ik deze goederen niet meer zal ontvangen en dus mijn geld kwijt ben. Tenminste ik neem aan dat ik er verder vrij weinig aan kan doen? Kan je dit ergens verhalen? Of kun je ergens aangifte doen? Wellicht heeft iemand hier tips over? Of eventueel ook tips om dit soort dingen te voorkomen. Wanneer ik iets bestel via Alibaba blijft het toch altijd spannend of ik wat krijg. Gelukkig heb ik tot nu toe alleen maar goede ervaringen.
Ik heb bijvoorbeeld laatst ook gelezen dat je beter met creditcard kunt betalen omdat je via je creditcard altijd je geld terug kan krijgen. Is dat zo?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
mandygrom
mandygrom
Ruim 2 weken geleden heb ik Kelim Boots besteld bij een fabrikant in Marokko. Ik kwam bij deze fabrikant via Alibaba en we hadden eerst dagelijks contact waardoor de fabrikant op mij betrouwbaar over kwam. Overigens klopte ook de andere gegevens (site, bank rekening ect)
Nu krijg ik sinds bijna een week opeens geen reactie meer op mijn emails waardoor ik het idee krijg dat ik opgelicht ben. Direct na de betaling heb ik ruim een week lang nog goed contact gehad. Maar de laatste keer zei hij dat hij de producten zou gaan verschepen en mij de tracking code zal toe sturen en dat is tot heden nog niet gebeurd. Wat ik overigens ook vreemd vind is dat de advertentie op Alibaba verdwenen is.
Gelukkig heb ik een kleine "sample" order gedaan maar toch zou ik het zeer vervelend vinden als ik deze goederen niet meer zal ontvangen en dus mijn geld kwijt ben. Tenminste ik neem aan dat ik er verder vrij weinig aan kan doen? Kan je dit ergens verhalen? Of kun je ergens aangifte doen? Wellicht heeft iemand hier tips over? Of eventueel ook tips om dit soort dingen te voorkomen. Wanneer ik iets bestel via Alibaba blijft het toch altijd spannend of ik wat krijg. Gelukkig heb ik tot nu toe alleen maar goede ervaringen.
Ik heb bijvoorbeeld laatst ook gelezen dat je beter met creditcard kunt betalen omdat je via je creditcard altijd je geld terug kan krijgen. Is dat zo?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/33670-wat-als-je-vreest-dat-je-producten-niet-geleverd-krijgt/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
39 antwoorden op deze vraag