Ik ben nieuw hier dus ik weet niet of ik dit op de juiste plaats schrijf.
Het gaat om het volgende.
Ik wil via internet kleine flesjes alcohol (20ml) die gepersonaliseerd worden/zijn verkopen.
Bedankjes gericht op Bruiloft, Verjaardag, Opening bedrijf enz.
De aanvraag komt via de sitemail en via verder mailverkeer (=tevens check leeftijd) wordt uiteindelijk de bestelling geplaatst door de klant. Elk flesje wordt gepersonaliseerd met bijv. een bedrijfslogo, tekst of een foto van het aanstaande bruidspaar.
Ik heb dus geen webwinkel met een winkelwagensysteem!
Het betreft flesjes (20ml) alcohol (meer dan 15%! ) en een gepersonaliseerd etiket.
Ik bestel de flesjes in Duitsland, daar waar ook het etiket gemaakt wordt.
Vanauit mijn leverancier in Duitsland worden de flesjes naar mijn klant gezonden.
Uiteraard stuur ikzelf de rekening naar de klant.
Ik weet dat als ik alcohol verkoop ik moet voldoen aan allerlei wetgeving. Maar geldt dit ook in het hierboven geschetste geval? Ik verkoop ze wel, maar in principe gaat geen enkel flesje via mij naar de klant.
Daarbij vraag ik me af of ik flesjes vanuit Duitsland kan betrekken zonder verdere regels?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Frits T
Frits T
Hallo,
Ik ben nieuw hier dus ik weet niet of ik dit op de juiste plaats schrijf.
Het gaat om het volgende.
Ik wil via internet kleine flesjes alcohol (20ml) die gepersonaliseerd worden/zijn verkopen.
Bedankjes gericht op Bruiloft, Verjaardag, Opening bedrijf enz.
De aanvraag komt via de sitemail en via verder mailverkeer (=tevens check leeftijd) wordt uiteindelijk de bestelling geplaatst door de klant. Elk flesje wordt gepersonaliseerd met bijv. een bedrijfslogo, tekst of een foto van het aanstaande bruidspaar.
Ik heb dus geen webwinkel met een winkelwagensysteem!
Het betreft flesjes (20ml) alcohol (meer dan 15%! ) en een gepersonaliseerd etiket.
Ik bestel de flesjes in Duitsland, daar waar ook het etiket gemaakt wordt.
Vanauit mijn leverancier in Duitsland worden de flesjes naar mijn klant gezonden.
Uiteraard stuur ikzelf de rekening naar de klant.
Ik weet dat als ik alcohol verkoop ik moet voldoen aan allerlei wetgeving. Maar geldt dit ook in het hierboven geschetste geval? Ik verkoop ze wel, maar in principe gaat geen enkel flesje via mij naar de klant.
Daarbij vraag ik me af of ik flesjes vanuit Duitsland kan betrekken zonder verdere regels?
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Groet, Frits
[titel aangepast - mod]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34905-alcoholverkoop-via-internet/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
38 antwoorden op deze vraag