• 0

Graffiti-schoonmaakbedrijf komt niet van de grond - help

Beste Forum leden,

 

Ik ben een maand geleden een graffiti schoonmaakbedrijf gestart,

Heb een flyers laten maken rond gebracht een advertentie in een lokaal krantje gezet wat rond gebeld naar bedrijven,

Maar tot heden heb ik nog niet 1 klant of ik kom niet binnen bij de grote bedrijven woningstichtging infra ik weet nu echt niet meer hoe ik veder moet zoeken naar klanten want er is genoeg graffiti,

 

Wie heeft er tips,

 

 

mvg G,R,N,

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Goedenavond en welkom op HL!

 

Heb je de eigenaren van bekladde panden al benaderd? In de zin van gewoon binnenlopen? Waar heb je de flyers verspreidt? Met andere woorden: richt jij je wel op je doelgroep?

 

Waarom heb je trouwens voor deze specialisatie gekozen?

 

of ik kom niet binnen bij de grote bedrijven woningstichtging infra
Hoe moet ik dit zien, word je geweigerd? Of weiger je zelf om contact op te nemen / naar binnen te stappen.

Site: Incassobureau particulier en bedrijf - E-mail : luuc@luuc.eu

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit me aan bij bovenstaande reacties, het best is om te achterhalen wie de eigenaar is van bekladde panden die je tegen komt. Die kun je vervolgens benaderen.

 

Reclame maken werkt altijd het best als er een behoefte bestaat, de klant is zich vaak ook niet bewust van die behoefte. Je zou bijv. ook eens kunnen aanbieden om een proefproject te doen (klein muurtje etc. schoonmaken). Als de klant dan het resultaat ziet en enthousiast wordt ben je binnen. Let er trouwens wel op dat men daarbij niet misbruik gaat maken van je voorstel en je veel werk doet voor niets.

 

TIP: als je een keer een project binnen haalt, maak dan goede foto's van het project voor en na vanuit exact dezelfde hoek. Je kunt tussentijds ook foto's nemen en die achter elkaar plaatsen. Zo word voor de klant duidelijk wat jouw toegevoegde waarde is.

 

Informeer ook eens of er subsidie is voor het opknappen / schoonmaken van de gebouwen, als dat zo is kun je dat gebruiken als extra verkoopargument.

 

Groet,

Dirk

Link naar reactie
  • 0

Beste Leden,

 

Bedankt voor jullie reacties,

Ik ben het bedrijf gestart om dat ik overal graffiti zag zitten en heb daar ook mijn specialisme van gemaakt

Door de juiste materialen en machines te gebruiken,

Ik bied ook contracten aan voor een vast bedrag per jaar onbeperkt schoonhouden en een calamiteiten service binnen 24 uur schoon,

Ik kom niet bij de grote bedrijven binnen om dat ik niet precies weet wie er overgaat ik ben wel wat winkels langs gegaan maar die huren meestal

dus ik zit met een paar vragen hoe kom ik aan de juiste contacten bij de gemeenten etc

 

alvast bedankt weer

Link naar reactie
  • 0

Woningbouwverenigingen, vastgoedbeheerders en gemeenten werken meestal via hun netwerk, je zou dus denken om daar werk van te maken.

 

Er zijn wat vastgoed clubjes waar genoemde prospects allemaal lid van zijn maar de contributie daarvan is voor de gewone ondernemer gewoonweg niet te betalen.

 

Het beste idee wat ik tot nu toe gelezen hebt is de optie van Wouter Hol om d.m.v. een sjabloon delen van een graffiti schoon te maken.

 

Succes.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

HIer in Tilburg heeft de Gemeente contracten met kleine bedrijven die graffiti schoonmaken. Die bieden particulieren en bedrijven een graffiti contract aan waarmee die partijen zorgdragen voor het schoonhouden van de panden.

 

Wellicht contact opnemen met de Gemeente of je in deze "poule" kan meedraaien?

Aan het broeden op een nieuwe startup...

Link naar reactie
  • 0

 

Heb een flyers laten maken rond gebracht een advertentie in een lokaal krantje gezet wat rond gebeld naar bedrijven,

 

 

Flyers dringen niet door tot de verantwoordelijke. Die gaan de prullenbak in. Zeker als ze wemelen van de taalfouten. Ik geloof ook meer in guerrilla. Zoek een buurtvereniging of bewonersvereniging en organiseer een paar demo's, met de lokale krant erbij.

 

Noem jezelf Affiti!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

In de stad waar ik woon is er een lange muur (een 20-tal meter) die gebruikt mag worden door graffiti kunstenaars.

Om de 2 maanden wordt deze muur weer helemaal zuiver gemaakt door een firma zoals het jouwe.

Eerst werd er gewoon witte verf overheen geschilderd, maar dit stuitte de kunstenaars tegen de borst aangezien er blijkbaar een ongeschreven regel is dat je nooit een graffiti kunstwerk mag overspuiten of schilderen.

 

Ik veronderstel dat in Nederland (ben van België) meerdere van deze muren zullen bestaan, dus best eens de gemeente en stadsbesturen aflopen (en niet enkel bij jou in de buurt).

 

Let ook op dat je flyer niet te "flashy" is, er zijn ook veel oudere mensen die een te hippe flyer dadelijk de papiermand in laten verdwijnen.........en toevallig is deze groep van mensen de mensen die huizen in eigendom hebben.

 

Misschien ook eens kijken naar huizen of panden die te koop staan waar graffiti op gespoten is, deze verkopers zal je vlugger kunnen overhalen om je werk te laten doen aangezien een "zuiver" huis/pand beter zal verkopen.

 

Je kan ook s'nachts met een spuitbus de gevels bewerken en daags nadien je diensten aanbieden.... ;)

Link naar reactie
  • 1

Beste G.R.N.,

 

welkom op Higherlevel. Geen idee welke verwachtingen je als ondernemer in deze branche mag hebben, maar realiseer je je dat 'men' twee weken voor kerst wel iets anders aan zijn hoofd had en dat Nederland de afgelopen anderhalve week ook voor een groot deel plat lag? Heb je een website?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Woningbouwverenigingen, vastgoedbedrijven, grote kantoorpanden, winkelcentra, gemeenten, spoorwegen, rijkswaterstaat... Dat zijn de opdrachtgevers die het werk verdelen. Maar dat zijn niet je klanten. Daar kom je als beginnend graffiti-verwijderaar stomweg niet tussen. Het werk is al vergeven aan grote partijen, niet zelden via meerjarencontracten.

 

Richt je pijlen maar eens op de grotere schoonmaakbedrijven als Asito, Succes, GOM, Westerveld, ISS, Hago, Dolmans, CSS, Hectas en VLS (dan heb je de top-10 wel te pakken). Deze jongens hebben niet alleen hun eigen specialistische afdelingen, maar besteden ook heel veel werk uit. Een goede tweede doelgroep zijn de regionale schoonmaakbedrijven; type "tussen tafellaken en servet". Dat zijn de schoonmaakbedrijven met een omzet tussen de 5 ton en 2,5 miljoen (50 tot 250 man). Deze groep heeft vaak wel de contracten met grotere opdrachtgevers, maar hebben onvoldoende omzet in de niches om er eigen afdelingen voor op te zetten. Uitbesteden in onderaanneming is heel gebruikelijk in de schoonmaaksector.

 

Maak je dienstenaanbod wat breder (dus niet alleen graffiti verwijderen maar ook het schoonmaken van gevels in het algemeen) en je kunt aan de slag voor aannemers en onderhoudsbedrijven. Ook hiervoor geldt: Bel je concurrenten op, maak een afspraak en presenteer jezelf. De schoonmaaksector is één grote incestueuze branche waar iedereen het met iedereen doet. Concurrentie is er eigenlijk alleen op het moment dat de contracten binnengehaald moeten worden. Daarna wordt het werk weer netjes onderling verdeeld.

 

Eind jaren '80 / begin jaren '90 had je in Rotterdam de firma Van Pelt BV. Ik heb nog even gezocht, maar ze niet kunnen vinden via Google, dus ik neem aan dat het bedrijf tegenwoordig niet meer in die vorm bestaat. Het was een gespecialiseerd schoonmaakbedrijf dat uitsluitend glazenwaswerk en gevelreiniging in onderaanneming deed. Ze werkten landelijk voor regionale schoonmaakbedrijven, en besteedden op hun beurt ook weer werk uit aan zelfstandige glazenwassers en gevelspecialisten. Op een bepaald moment ontstond er de bizarre situatie dat ze offertes voor kantoorpanden gewoon uit het archief konden halen en aan het schoonmaakbedrijf dat op dat moment het contract had gewonnen konden doorgeven. Ze hoefden het pand niet eens meer te zien. Zo waren ze soms jarenlang de vaste glazenwassers voor bepaalde kantoren, terwijl de opdrachtgever al meerdere malen van dienstverlener was gewisseld.

 

Om eigen contracten binnen te slepen moet je denk ik iets langer als bedrijf bestaan. Maar als je het bovenstaande pad volgt heb je (volgens mij) de grootste kans dat je in 2012 voldoende werk hebt.

 

Succes, en laat ons weten hoe het je vergaat!

 

(Koffie? Ja, lekker...)

Link naar reactie
  • 0

Zo dat zijn nog eens reacties,

 

ik bedank jullie al vast voor alle reacties er zitten heel erg veel dingen bij waar ik wat mee kan en ga hier ook zeker mee aan de slag

Mochten jullie natuurlijk contacten hebben die graffiti willen verwijderen of bestrijden dan hoor ik het ook graag,

Link naar reactie
  • 0

Dat is inderdaad een leuke toepassing Romano. Echter zijn Gemeentes er lang niet altijd blij mee en kunnen ze, (of in ieder geval dat doen ze) bedrijven sommeren het weer te verwijderen. Is hier in Tilburg onlangs nog gebeurd.

 

Op grond waarvan? Dat het weer viesgemaakt moet worden?

Op grond waarvan weet ik niet. Maar ze hebben het moeten weghalen door een heel vierkant eromheen schoon te maken.

Aan het broeden op een nieuwe startup...

Link naar reactie
  • 0

Reactie van romano is een goed voorbeeld van een (ludieke) actie. In jouw geval maak je alles weer spik en span (schoon). Dus zoiets zou wel goed tot zijn recht komen in jouw vak...

 

Let wel op dat er soms ook legale graffiti op muren etc word gespoten... Misschien is het wel wat dat je mensen/bedrijven aanspreekt om het op proef schoon te maken en de voorbeelden (voor en na) op je site te plaatsen. Dan krijg je een soort visuele testimonial (en als je die er ook nog tekstueel bijvraagt) met aantoonbaar resultaat, kan je weer op je site plaatsen.

 

Succes.

Link naar reactie
  • 0

Beste Leden,

 

Hartelijk dank voor jullie reactie,

Er zitten zeker tips bij die ik ga gebruiken,

Het reclame op straat spuiten vind ik geen goede optie wij zorgen voor graffit vrije stad maar bekladen wel de straten met reclame,

Ik heb nog wel wat vragen,

 

-1 Div gemeentes gebeld maar die zijn al voozien (zit tewijl er overal graffiti zit)

-2 De meeste die ik bel stuur maar een mail ( ik denk dat ze denken dat ze er dan van af zijn)

-3 is het goed om te melden dat je een nieuw bedrijf ben of dat niet melden?

 

Al vast weer bedankt,

Link naar reactie
  • 0

In de lijn van het idee van Romano. Is het geen idee om (lelijke) graffiti op drukke plaatsen te bedrukken met jouw logo en website door middel van het schoonspuiten met een sjabloon? Iets als "Deze muur helemaal schoon? Bel ...." of "Uw pand ook graffiti vrij? Bel....".

 

Of de graffiti spuiters er blij mee zijn is een tweede ;)

Aan het broeden op een nieuwe startup...

Link naar reactie
  • 0

In de lijn van het idee van Romano. Is het geen idee om (lelijke) graffiti op drukke plaatsen te bedrukken met jouw logo en website door middel van het schoonspuiten met een sjabloon? Iets als "Deze muur helemaal schoon? Bel ...." of "Uw pand ook graffiti vrij? Bel....".

 

Of de graffiti spuiters er blij mee zijn is een tweede ;)

Goed idee ;)

Ga eens de stad in en maak muren met graffiti half schoon, toevallig net in de vorm van de naam van je bedrijf en telefoonnummer. ;)

Link naar reactie
  • 0

In de lijn van het idee van Romano. Is het geen idee om (lelijke) graffiti op drukke plaatsen te bedrukken met jouw logo en website door middel van het schoonspuiten met een sjabloon? Iets als "Deze muur helemaal schoon? Bel ...." of "Uw pand ook graffiti vrij? Bel....".

 

Of de graffiti spuiters er blij mee zijn is een tweede ;)

Goed idee ;)

Ga eens de stad in en maak muren met graffiti half schoon, toevallig net in de vorm van de naam van je bedrijf en telefoonnummer. ;)

 

Goedemorgen, helemaal overheen gelezen! Laten we het maar op "great minds think alike" houden! ;)

Aan het broeden op een nieuwe startup...

Link naar reactie
  • 0

Er is vast op een drukke plek een lelijk stuk Grafitti aanwezig dat je als demonstratie zou kunnen schoonmaken.

Zorg dat de lokale pers er bij is en dat jouw bedrijfsnaam zichtbaar is voor voorbijgangers.

Kondig het van te voren aan bij de klanten die je wenst en bij de mensen in de buurt.

Dan komt een deel misschien kijken, maar degenen die niet komen kijken worden er weer aan herinnert als ze het lezen of als ze er langs lopen.

Leg jouw demonstratie vast op video (of laat het doen) en plaats het op YouTube en embed het op de eigen website: dan kunnen website bezoekers een duidelijk voorbeeld zien van het effect van jouw kunde. (Ze snappen wel dat je muren schoon maakt, maar zien = geloven.)

Je kunt die video heel basic houden met 1 camera standpunt en er een (deels) versneld filmpje van maken en er verder met tekst in te vertellen dat het een demo is (en natuurlijk moet jouw logo en website en evt telefoonnummer er ook in komen.)

Hou het lekker kort, maar laat ook zien dat het een specialisme is.

Als je het uitgebreider wilt aanpakken: interview wat voorbijgangers voordat je begint en vraag wat ze van de grafitti vinden. Vertel eventueel zelf iets over de ergenis die grafitti oproept en dat je dat kunt (en gaat) verwijderen. Na afloop kun je een paar mensen vragen wat ze van het resultaat vinden.

Als je dan een video hebt, kun je er in flyers en advertenties met een QRcode naar verwijzen. (Liefst op een landinspagina die voor mobiele platforms geschikt is, zodat ze gelijk op jouw website komen.)

 

Je kan er ook een vergelijkende demo van maken, waarbij iemand met een normaal sopje kansloos aan het boenen gaat, maar dan loop je wel het gevaar om op een soort anti-kalk-reclame-niveau te komen. ;-)

 

Oftewel: als je een demo gaat doen: probeer er maximale exposure uit te halen:

Kijkers zien het live.

Krantlezers lezen het 1 keer (scan alle artikelen en zet ze op de website), maar een deel zal het zich herinneren op de betreffende locatie.

Het filmpje is dan een blijvende demo voor toekomstige websitebezoekers.

 

Verder is het ook volhouden: ookal zijn partijen al voorzien, toch later nog eens bellen. (Bij voorkeur vlak na de publicatie over de demo.) Vaak willen ze eerst kennen voordat ze je werk gunnen.

 

Succes!

 

Mvg,

Walter

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

Twee pagina's goed bedoeld advies, maar hoe rijmen we de informatie in dit bericht met de tekst op de website? Vertel een eerlijk verhaal, dat wekt mogelijk sympathie.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 158 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.